Kiesus, mitä teen, verenpainen koholla?

Alas

Koko elämäni olen kärsinyt matalahkosta verenpaineesta. No nyt jostain syystä tilanne on toinen. Alapaine n 90 ja yläpainen 160 . Mitä tehdä. Onko jotain luonnontuotteita jota voisi kokeilla. Olen normaalipainoinen ja liikun joka päivä n 1-2 tuntia. Vointi oikein hyvä. Vähän huimausta mutta muuten ei mitään. Miten ihmeessä saisin painetta alas? En halauisi lääkkeitä. Ikä on 65 eli iästä se johtuu. Lääkkeistä voisi kuitenkin ajatella pientä nokaretta selokenia, jos on aivan pakko. Se kaikt on betaslpaaja. Mutta sekin heikentää elämänlaatua kun salpaa samalla tunteita. Nuorempana sain sitä jännitykseen, joka hävisi vanhemmiten. Voi kun oliis muita mahdollisuksia. Kaikki vinkit tervetulleita!

14

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alas

      Enkä käytä juurikaan alkoholia, en polta, en syö lihaa. Mistä voisi petrata. Joka päivä vedän lenkin ja mietiskelyäkin harrastanut.

    • denias

      anna tutkia kilpirauhanen

      • Tiedokseni

        Hei, onko kilpirauhasella ja verenpaineella jokin yhteys olemassa?


    • Tiedokseni

      Mitä elämäntapaohjeita voisi olla verenpaineen alentamiseen? Ja jos se on kohonnut voiko tosiaan joku kilpirauhanen tms olla aiheuttajana?

    • NoraLindströmEroa

      Punajuurimehu.
      Nitriittien takia alentaa.

    • khjghjgf

      Kun jokin nk. elintasosairaus tulee hyvät elämäntavat omaavalle, niin lääkitys on paras ratkaisu. Toki asia pitää myös tutkia perusteellisesti. Eri asia sitten, mitä lääkärit ajattelevat, kun potilaalla on ikääkin. Stressihormonit muuten vaikuttavat asiaan myös. Eräässä medikalisaatiokriittisessä kirjassa potilasesimerkille oltiin määräämässä verenpainelääkkeitä. Sitten joku lääkäri tajusi, että hänellä on koliikkivauva kotona ja työpaineita. Tilanne helpotti elämäntilanteen helpottaessa.

      Samahan se on kaikissa (diabetes, kolesterolit, verenpaineet). Yleensä on mahaa ja sohva kutsuu puoleensa, mutta joskus taudin/oireet saa parhaimmilla mahdollisilla elämäntavoilla. Syynä voi olla jokin geneettinen heikkous tai geeniyhdistelmän vaikutus. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä suuremmalla todennäköisyydellä joku paikka alkaa remppaamaan, vaikka parhaansa tekisi. Kuolemattomia emme ole kukaan, vaikka media yrittää jotenkin vastakkaista esittää.

    • apoteka

      Ystävä hyvä, verenpaineen takia on mentävä lääkärille !
      Olet varmaan jo ollutkin, viestisi on viime vuoden marraskuulta….

    • Tääkans

      Kaliumia pieni annos, alentaa myös verenpainetta. Vanhemmiten se ei ehkä imeydy ravinnosta nk nuorempana. Ostin luontaistuotekaupasta. Toimii.

    • Karkkilakkoilija

      Jos syöt lakritsia tai salmiakkia, niin kannattaa kokeilla lakkoa pariksi kuukaudeksi. Minulla ihan eri sairauksiin liittyen mitattiin paineet. Näytti aika huikeita lukemia 161/106. Lääkäri käski aluksi kotimittauksia. Minä sitten itse hain tietoa Internetin ihmeellisestä maailmasta ja siellä oli ihan luotettavillakin sivuilla, esimerkiksi kaypahoito.fi kommentteja lakritsin sisältämästä glykyrretiinihaposta eli lakritsihaposta, joka voi nostaa verenpainetta. Minä sitten lopetin salmiakin mutustelun kokonaan. Nyt on pari kuukautta kulunut ja lukemat on 109/73. Ei mitään muuta elämäntaparemonttia samalla tehty eli pelkällä salmiakkiremontilla pääsin ylärajalta alarajalle.

      Löytämissäni jutuissa mainittiin, että tuota lakritsihappoa voi sisältää muutkin tuotteet kuin lakritsi/salmiakki. Vaikutus ei ole kaikille samansuuruinen. Minulla ainakin oli suuri. Pian teen ihmiskokeen, palaan salmiakin maailmaan ja katson, nouseeko paine uudelleen. Sitten voin olla varma, oliko salmiakki se pahe, josta pitää luopua.

    • dsasd

      Kyllä kai lihaa kannaattaa syödä, jos on oikeanlaista saatavana. Ei siis mitää kaupan leikkilettä ja makkaroita, vaan vaikka palvattua lehmää tai hirvttä

    • Karkkilakkoilija

      Lyhyen ihmiskokeen tulos on mielestäni melko selkeä. Palattuani salmiakkipaheeseen on nyt jo viikon jälkeen paineet nousseet lukemiin 135/85. Tämä tulos vei takapakkia yli kuukauden. Ainakin minun kohdallani näyttää siltä, että salmiakki menee kiellettyjen aineiden listalle.

      • miesi33

        Minä itken onnesta kun mittari näyttää noita lukemia. Viikko sitte oli verenpaineella tehoa 209 ja 133 pykälää. Nyt lääkintänä' amlodipin 10 mg aamuisin; pian neljä viikkoa ollu, ja viikkosen verran iltapalana 2,5 milliramman kartase. Ei enää huitelehi ylös alas ku nappaa nappia aamua iltaa. 27.4 siis alootin vp-lääkinnän itselleni. Kahvia oon toki myös v ähentäny noin kolmeen päiväkippoon eli puoleen, ja uneksimismäärää koittanu lisätä, ei yövalvontoja eikä sunnuntaitöitäkään jos mahollista.


      • sdefgsfgsfg

        hiilihytroilu voi kasvattaa painetta. joskus meni itelläki vartisa aladdinloova


    • kerrohankuulumisia

      Uniapnea on merkittävä verenpaineen aiheuttaja! Onko mahdollista, että johtuisi siitä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe