Auto Bild -lehdessä, joka on Saksan suurin autolehti. Vertailun tarkoituksena oli selvittää eri valmistajien nelivetoratkaisujen toimivuutta erilaisissa olosuhteissa. X3 sai arvosanan 4,8 (max.5). Tässä linkki:http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=7875&artikel_seite=7
BMW X3 voitti
19
6127
Vastaukset
- AAA9840
Varmasti hyvä auto X3, sitä en ihmettele mutta hieman kyllä yhmetyttää noi autojen valinnat testiin. No.. onhan noissa kaikissa neliveto.
Mutta miksi ei ole Golffin sijaan Touareg ja
Audilta Allroad?
Entäpä jos testissä olisi ollut X3:n sijaan vaikka 325xi? - 325i
siis miten mahdollista ensinnäkin X3 on aika vitsi autoks nelivedosta puhumattakaa kannattaa ladata top-gearin testi x3:sesta koittaa ajaa nurmikolla ja yks pyörä vetää...;) ja se bmw:n nykyinen laatu on taas uus juttu...
bemari fani...mut- kannattaa ostaa
niin tietää. Mitä Bemarin laatuun tulee, niin meillä on kaksi vm 2003 uutena ostettua taloudessa, kummassakaan ei toistaiseksi yhtään vikaa. dellisissä mersuissa samanikäisinä yhteensä n. 30 korjaamokäyntiä takana. Olen tyytyväinen BMW:n laatuun, so far..
- bmw
kannattaa ostaa kirjoitti:
niin tietää. Mitä Bemarin laatuun tulee, niin meillä on kaksi vm 2003 uutena ostettua taloudessa, kummassakaan ei toistaiseksi yhtään vikaa. dellisissä mersuissa samanikäisinä yhteensä n. 30 korjaamokäyntiä takana. Olen tyytyväinen BMW:n laatuun, so far..
Juu se oli sillon vanhaan hyvään bmw aikaan mes nyt testaan uusia 2004-2005 bemareita. viimenen laatu vuosi oli se 2003
- ja jus mulla olisi
bmw kirjoitti:
Juu se oli sillon vanhaan hyvään bmw aikaan mes nyt testaan uusia 2004-2005 bemareita. viimenen laatu vuosi oli se 2003
ollut hyviä kokemuksia 2004-mallista, niin ongelmat olisivat alkaneet 2005 tai kenties 2006... BMW on onnistunut pitämään laadun hyvänä, myynti kasvaa ja mallisto on kohta parempi kuin koskaan, kunhan uusi 3-sarja ja 3-ovinen 1-sarjalainen tulevat myyntiin. Samalla 3-5-7 sarjat ja X3 sekä X5 saavat uudet suorat 6-sylinteriset bensamoottorit keväällä ja uudet dieselit loppukesällä. Olen edelleen tyytyväinen ja vakuuttunut BMW:n laadusta ja malliston kilpailukyvystä.
- X 3
Onko sulla oma kohtaisia kokemuksia ko autosta?
Olen ajanut X3:lla nyt hieman vajaan vuoden kokemusta on tullut tähän mennessä n 30 000 km:stä. Hyvin on toiminut, ei mitään vikaa, ei natinoita. Mitä olen bemareita omistanut, niin kyllä tuossa laatupuolessa on paljon edistystä tullut. Luulin ottaneeni riskin juuri laadussa, kun ostin täysin uunituoreen mallin, mutta ainakaan vielä ei ole mitään lastentautia ilmaantunut...
Autohan ei varsinaisesti ole maasturi, joten umpimetsään sitä tuskin kukaan vie. Itse olen ajellut metsäkoneuria pitkin, jonne normaali autolla ei olis mitään asiaa. Toistaiseksi ei kiinni ole jääty. Mökkitie on nykyisin siinä kunnossa, että peruskolmesatasen bimmerin joutuu jättämään parin kilometrin päähän kesälläkin, koska sellaisen maavara on riittämätön.
Ulkonäöstä on mielipiteitä useita. Nykyinen muotokieli jakaa puolesta ja vastaan. Itse on tyytyväinen. Muodot ovat modernit ja raikkaat ja eroavat selvästi 'pulla-autoista', joita ei erota toistaan sitten millään. Aika näyttää, miten tämä uusi muotokieli vastustaa ajan hammasta. - X3 vai X5
X 3 kirjoitti:
Onko sulla oma kohtaisia kokemuksia ko autosta?
Olen ajanut X3:lla nyt hieman vajaan vuoden kokemusta on tullut tähän mennessä n 30 000 km:stä. Hyvin on toiminut, ei mitään vikaa, ei natinoita. Mitä olen bemareita omistanut, niin kyllä tuossa laatupuolessa on paljon edistystä tullut. Luulin ottaneeni riskin juuri laadussa, kun ostin täysin uunituoreen mallin, mutta ainakaan vielä ei ole mitään lastentautia ilmaantunut...
Autohan ei varsinaisesti ole maasturi, joten umpimetsään sitä tuskin kukaan vie. Itse olen ajellut metsäkoneuria pitkin, jonne normaali autolla ei olis mitään asiaa. Toistaiseksi ei kiinni ole jääty. Mökkitie on nykyisin siinä kunnossa, että peruskolmesatasen bimmerin joutuu jättämään parin kilometrin päähän kesälläkin, koska sellaisen maavara on riittämätön.
Ulkonäöstä on mielipiteitä useita. Nykyinen muotokieli jakaa puolesta ja vastaan. Itse on tyytyväinen. Muodot ovat modernit ja raikkaat ja eroavat selvästi 'pulla-autoista', joita ei erota toistaan sitten millään. Aika näyttää, miten tämä uusi muotokieli vastustaa ajan hammasta.Itsellä oli X3 heti uuttuuttaan koeajettavana ja auto oli aivan mahtava lykyillä (alle 100km)matkoilla. Pidemmillä matkoilla hieman kova ääninen joka on tuulensuhinaa, ei rengas eikä moottoriääntä. Metsässäkin tuli käytyä lunta noin 30 cm ja hyvin se meni. Neliveto toimi mahdottoman hyvin. Itse olen vain kaavaillut tuota X5 koska se on ehkä vielä parempi ajaa pitkiämatkoja ja hiljaisempi. Mitä laatuun tulee uskon BMW:n olevan laadukkain uusista Saksalaisista, mersuissakin tuntuu nykyisin olevan vikoja hälyyttävän paljon. Ja onhan BMW taas vuoden Merkkien Merkki Tuulilasin testissä, BMW:N omistajat ovat tyyttyväisimpiä auton omistajia!
- Mersault
X 3 kirjoitti:
Onko sulla oma kohtaisia kokemuksia ko autosta?
Olen ajanut X3:lla nyt hieman vajaan vuoden kokemusta on tullut tähän mennessä n 30 000 km:stä. Hyvin on toiminut, ei mitään vikaa, ei natinoita. Mitä olen bemareita omistanut, niin kyllä tuossa laatupuolessa on paljon edistystä tullut. Luulin ottaneeni riskin juuri laadussa, kun ostin täysin uunituoreen mallin, mutta ainakaan vielä ei ole mitään lastentautia ilmaantunut...
Autohan ei varsinaisesti ole maasturi, joten umpimetsään sitä tuskin kukaan vie. Itse olen ajellut metsäkoneuria pitkin, jonne normaali autolla ei olis mitään asiaa. Toistaiseksi ei kiinni ole jääty. Mökkitie on nykyisin siinä kunnossa, että peruskolmesatasen bimmerin joutuu jättämään parin kilometrin päähän kesälläkin, koska sellaisen maavara on riittämätön.
Ulkonäöstä on mielipiteitä useita. Nykyinen muotokieli jakaa puolesta ja vastaan. Itse on tyytyväinen. Muodot ovat modernit ja raikkaat ja eroavat selvästi 'pulla-autoista', joita ei erota toistaan sitten millään. Aika näyttää, miten tämä uusi muotokieli vastustaa ajan hammasta.Mielenkiinnosta kysyisin: mikä sai valinnan kallistumaan X3:n kannalle?
Viime vuonna kävimme vaimon kanssa koeajamassa X3:n ja X5:n. Alunperin olimme enemmän kiinnostuneita X5:stä mutta koeajo muutti molempien mielen. X3 oli tyylikkäämpi, ajotuntuma oli parempi ja muutenkin tuntui mukavammalta. X5:n ratissa tuntui kuin traktori olisi alla. Osaksi toki makuasioista kyse mutta tuon jälkeen ei ole X5 enää kiinnostanut.
Toki jos tulisi vaikeampia reittejä ajettua ja tilantarve olisi suurempi niin saattaisi X5 olla parempi valinta. Joka tapauksessa X3 olisi tod.näk. tarkoitus hankkia kunhan lähdemme Ruotsiin vuoden työkeikalle. - X 3
Mersault kirjoitti:
Mielenkiinnosta kysyisin: mikä sai valinnan kallistumaan X3:n kannalle?
Viime vuonna kävimme vaimon kanssa koeajamassa X3:n ja X5:n. Alunperin olimme enemmän kiinnostuneita X5:stä mutta koeajo muutti molempien mielen. X3 oli tyylikkäämpi, ajotuntuma oli parempi ja muutenkin tuntui mukavammalta. X5:n ratissa tuntui kuin traktori olisi alla. Osaksi toki makuasioista kyse mutta tuon jälkeen ei ole X5 enää kiinnostanut.
Toki jos tulisi vaikeampia reittejä ajettua ja tilantarve olisi suurempi niin saattaisi X5 olla parempi valinta. Joka tapauksessa X3 olisi tod.näk. tarkoitus hankkia kunhan lähdemme Ruotsiin vuoden työkeikalle.Ajettavuus oli merkittävin asia, joka käänsi vaan X3:n puolelle verrattuna X5:een. X5 on selvästi painavampi, ja se tuntuu ajossa. Yli 2tn autoksi X5 on kyllä hyvätapainen ja ajo-ominaisuudet ovat selvästi paremmat kuin esim ML:ssä. Mutta olet oikeassa, että ekalla ajokerralla fiilikset ovat hieman 'pakettiautomaiset'. Lisäksi tuo paino aiheuttaa sen, että moottorissa pitää olla poweria, mikä maksaa extraa hankittaessa ja käytettäessä. X3:n on hyvin pirteä kolmilitraisella moottorilla. X5 sen sijaan vaatii V8:n, jotta massa liikkuisi vaivattomasti.
Tilat X5:ssa eivät ole käytännössä sen suuremmat (molempiin mahtuu 4 henkeä mukavasti ja viides on liikaa), X3:n tavaratila on jopa käytännöllisempi.
X5:n jousitusmukavuus on kyllä ylivertainen verrattuna X3:een. Itselleni se ei ollut kyllä mikään peruste, omassa on vielä sporttipaketti.
Ulkonäköseikat ovat makuasioita. Itseäni miellytti myös X3 enemmän - muodoissa on tuoreutta. Esim X5:n kojelaudan perusmuoto on peräisin E39 sarjasta, joka esiteltiin 96. Sinänsä ihan toimiva ratkaisu, mutta itse kaipasin jo vaihtelua (ajoin aiemmin E39:llä).
Tällä hetkellä X5 myy kuitenkin vielä erittäin hyvin eli moni pitää sitä itselleen parhaimpana vaihtoehtona. Lisäksi monelle BMW uudet muodot ovat myrkkyä, joten X5 on siinäkin mielessä parempi vaihtoehto.
Jos ja kun haluat lisää tietoa hankintasi tueksi, etsi käsiisi viime vuoden Auto Motor und Sport, jossa X3:sta verrattiin 300-sarjan nelivetofarmariin (molemmat dieseleitä) ja X5:een (molemmat bensamalleja). Erot autojen välillä on kerrottu selvällä saksan kielellä.
- Tekniikan taso
Muistaa täytynee, että X3 tulee Magmalta Itävallasta, eikä laatua siten voi suoraan verrata BMW:n omien tehtaiden tuotoksiin.
- Audion
Ainakin Nissan X-Trailin mainoksessa väitetään (mm. Helsingin Sanomat 21.1.), että X-Trail 2,2 dsl voitti AutoBildin maasturitestissä BMW X3 2,0 D:n. Pitäneekö paikkansa?
- Äksviis
Juu kyllä se pitää paikkaansa, mutta tappio oli huima 2 pinnaa ja johtui siitä että X3 sai hinnasta 1 pinnan ja nissan 25. Eli jos hintapuoli unohdetaan, voitti X3 22:lla pisteellä.
- Ex-GTI
Ainakin BBC Worldin TopGear tyrmäsi X3:n täydellisesti. Kun auto räpelsi sitä vähän mutaista pikkumäkeä ylös ja alas niin oli se lohdutonta katseltavaa. J. Clarkson haukkui vielä maantieominaisuudet ja ulkonäön alimpaan hel****** niin ei lopputulos ei ollut kovin kummonen.
Kaiken kukkuraksi viime keskiviikkon lähetyksessä X3 ei "voittanut" kanavan vuoden 2004 huonoimman auton titteliä, vaan sen meni muistaakseni Kia Riolle.
Käytetty X5 ennemmin kuin uusi X3... - erinomaisesti
myös Auto Motor und Sportin nelivetovertailussa. Ei taida engelsmannit osata ajaa autoa jos TopGear ei sillä päässyt mäkiä ylös ja alas hallitusti...
- Ex-GTI
en tiedä kun en mennyt koeajolle. Istuin Laakkosella autoon sisälle ja se riitti. *Lue rivien välistä*
Ulkomuodot ovat minusta pelottavat mm. Commodore C64:n logoa muistuttavilla takavaloillaan ja sinne tänne menevillä linjoillaan... Onko niin, että kun X5:sta tulee vielä uusi malli niin koko BMW:n mallisto on saman puupään (tai joidenkin mielestä neron) kynästä? - on siirtynyt
Ex-GTI kirjoitti:
en tiedä kun en mennyt koeajolle. Istuin Laakkosella autoon sisälle ja se riitti. *Lue rivien välistä*
Ulkomuodot ovat minusta pelottavat mm. Commodore C64:n logoa muistuttavilla takavaloillaan ja sinne tänne menevillä linjoillaan... Onko niin, että kun X5:sta tulee vielä uusi malli niin koko BMW:n mallisto on saman puupään (tai joidenkin mielestä neron) kynästä?uusiin tehtäviin, ymmärtääkseni edelleen tekemisissä muotoilun kanssa. Muodot tuntuvat kuitenkin uppoavan ostaviin asiakkaisiin, kun merin myynti Länsi-Euroopassa kasvoi viime vuonna kymmenisen prosenttia. Uusi kolmonen on ainakin kuvissa dynaamisen ja modernin näköinen auto. Ja Z4 erottui kesällä saksalaisessa liikenteessä poikkeuksellisen kauniina autona:) Itsekään en tykästynyt X3:n sisustukseen, mutta ajaminen oli hauskaa:) Ja se kai on tärkeintä kun Bemarin asiakkaat arvioivat autoja.
- Ex-GTI
on siirtynyt kirjoitti:
uusiin tehtäviin, ymmärtääkseni edelleen tekemisissä muotoilun kanssa. Muodot tuntuvat kuitenkin uppoavan ostaviin asiakkaisiin, kun merin myynti Länsi-Euroopassa kasvoi viime vuonna kymmenisen prosenttia. Uusi kolmonen on ainakin kuvissa dynaamisen ja modernin näköinen auto. Ja Z4 erottui kesällä saksalaisessa liikenteessä poikkeuksellisen kauniina autona:) Itsekään en tykästynyt X3:n sisustukseen, mutta ajaminen oli hauskaa:) Ja se kai on tärkeintä kun Bemarin asiakkaat arvioivat autoja.
ja on siis edelleen jotenkin remmissä. No toivottavasti se seiskan facelift onnistuu ja Bangle on edes pikkasen taka-allala... : )
PS. Muotoilusta vielä: Hartge tarjoaa 6-sarjaan kokonaan uutta maskia/nokkaa joka viittaa siihen, että kaikki ei ole kovinkaan tyytyväisiä nykysuuntaukseen? Syvemmät munuaiset eivät ole mitenkään mahdoton ajatus. Kromia vielä reunoihin...
http://www.germancarfans.com/tuners.cfm/tunerid/7050117.001/bmw/1.html - on kuvat
Ex-GTI kirjoitti:
ja on siis edelleen jotenkin remmissä. No toivottavasti se seiskan facelift onnistuu ja Bangle on edes pikkasen taka-allala... : )
PS. Muotoilusta vielä: Hartge tarjoaa 6-sarjaan kokonaan uutta maskia/nokkaa joka viittaa siihen, että kaikki ei ole kovinkaan tyytyväisiä nykysuuntaukseen? Syvemmät munuaiset eivät ole mitenkään mahdoton ajatus. Kromia vielä reunoihin...
http://www.germancarfans.com/tuners.cfm/tunerid/7050117.001/bmw/1.htmlAuto Motor und Sportin 5.1.05 lehdessä. Paljon parempi kuin entinen ja tosi paljon parempi kuin samoissa kuvissa oleva uusi ässämersu.
- man-legally
on siirtynyt kirjoitti:
uusiin tehtäviin, ymmärtääkseni edelleen tekemisissä muotoilun kanssa. Muodot tuntuvat kuitenkin uppoavan ostaviin asiakkaisiin, kun merin myynti Länsi-Euroopassa kasvoi viime vuonna kymmenisen prosenttia. Uusi kolmonen on ainakin kuvissa dynaamisen ja modernin näköinen auto. Ja Z4 erottui kesällä saksalaisessa liikenteessä poikkeuksellisen kauniina autona:) Itsekään en tykästynyt X3:n sisustukseen, mutta ajaminen oli hauskaa:) Ja se kai on tärkeintä kun Bemarin asiakkaat arvioivat autoja.
m-b ja volvo xc90 on myös nättejä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t744528- 332551
- 402394
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211835Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401732- 821573
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 1511407
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231277Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155