transseksuaalisuuden syy ulkonäköpaineissa

ulkonäköpainesyynä

siinä että etenkin naiset kokee olevansa värässä kehossa on yleensä syynä se että pitävä itseään epäviehättävinä. usein heidän ulkonäköään on arvosteltu ja itsetunto romutettu. kun tätä jatkuu riittävän kauan otetaan ratkaisuksi se että halutaan olla miehiä. mieheksi siirtymällä olisi ulkona naisten ulkonäköpaineista ja mies saa olla hyväksytysti rumempikin. se ei kuitenkaan tule onnistumaan koska nainen on nainen vaikka mitä tehtäisiin. naiseksi syntynyt on aina nainen vaikka leikkauksia tehtäisiin ja papereihin kirjoitettaisiin Male

hyvin harvoin viehättävät tai itseään sellaisina pitävät kokevat olevansa väärässä kehossa. hyväksy ihtesi sellaisena kuin olet ja korosta naiseuttasi niin ei tarvi alkaa trans-ihmiseksi.

22

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TGG

      Taas yksi trolli keittiöpsykologi, joka osaa asiat paremmi kuin asiaan perehtyneet ammattilaiset. Huoh...

    • hiljainenkyssä

      trolliksi voi sanoa jos ei halua tunnustaa että totuuden siemen oli avauksessa. jos ei koko totuus niin iso osa totuutta. ainakin yksi syy joidenkin transseksuaalisuuteen. varmasti aika monienkin. hiljaa itseltään voi kysyä jokainen asiaa.

      • TGG

        No jos tuosta syystä lähtee sukupuoltaan sörkkimään, niin ei oo transsukupuolista nähnytkään.


    • HAHAAHAHAHAHA

      Joskus kun näitä aloituksia lukee niin oikein yllättyy miten tyhjäpäisiä ihmisiä tuolla juoksentelee vapaana :D Miten joillekkin voi edes tulla mieleen jotain tuollaista... noh, hyviä nauruja täältä ainakin saa :D

      • osuijaupposivai

        reagointisi viittaa siihen että aloitus oli totuutta lähellä, miksi muutoin tuolla raivolla reagoisit?


    • Kokeillaan niinpäs:
      "siinä että etenkin ihminen kokee olevansa psykologi yleensä syynä se että pitävä itseään epäviehättävinä...
      … se ei kuitenkaan tule onnistumaan koska tyhmä on tyhmä vaikka mitä tehtäisiin. Tyhmäksi syntynyt on aina tyhmä vaikka leikkauksia tehtäisiin ja papereihin kirjoitettaisiin Professori."©
      :D :D :D

      • tunnustatkosää

        siis varmasti transsukupuolisuudelle on monia syitä emmekä tunne niitä kaikkia. transuilussa ei ole mitään pahaa. mutta voit sinäkin tunnustaa että jos nainen kokee itsensä epäviehättäväksi voi syntyä houkutus "vaihtaa" sukupuolta.


    • Trolli_liikkeellä

      Tuo oli todellakin ihan aito trolli. Olisiko joku äijänkuvatus saanut rukkaset itselliseltä ja vähemmän kauniilta naiselta ja "rangaistukseksi" kirjoittelee tuollaista. Ei edes tunne oikeita termejäkään.

    • jokumiesvaan

      Tunnen ftm-miehiä, jotka olivat todella kauniita "tyttöjä" ennen prosessia. En nyt itse mikään kaunotar ollut, mutta varmasti cistyttönä olisin voinut ollakin ok-näköinen, koska silloin olisin (todennäköisesti) meikannut ja laittanut itseäni.

      Kumma kuinka transnaiset kuitenkin uskaltavat lähteä prosessiin, jos kerran vain naisilla on paineita...

      • Oli_outo_aloitus

        Olen joskus nähnyt muutaman transmiehen nuoruusajan kuvia eikä mitenkään voisi uskoa että se söpö tyttö on nyt äijä jonka sukupuolta kukaan ei aseta epäselväksi.
        Vastaavaa ilmenee transnaisillakin ja ero on sitä suurempi mitä aikaisemmin henkilö on aloittanut korjaushoitonsa.


      • näinonasiat

        ennen kannatin korjaushoitoja. nykyään pidän sitä vain nykyajan suomana hömpötyksenä. ihmisille ei riitä mikään. ennen ihmiset tyytyi siihen mitä ovat. puolisoita vaihdellaan kuin paitaa ja sukupuolia myös. olet se mikä olet ja thats it.

        olet mies tai nainen. se selviää kurkistamalla jalkoväliin. mieli voi haluta mitä vain mutta se ei saa kaikkea mitä se haluaa. se pitää ymmärtää.

        naisesta ei saa koskaan miestä eikä miehestä naista. tissit voi poistaa ja napsia mieshormonia mutta ei se ole silti mies vaan jotain sinnepäin. helpompi vaan hyväksyä se mitä on kuin taistella tuulimyllyjä vastaan.


      • jgieieierirififi
        näinonasiat kirjoitti:

        ennen kannatin korjaushoitoja. nykyään pidän sitä vain nykyajan suomana hömpötyksenä. ihmisille ei riitä mikään. ennen ihmiset tyytyi siihen mitä ovat. puolisoita vaihdellaan kuin paitaa ja sukupuolia myös. olet se mikä olet ja thats it.

        olet mies tai nainen. se selviää kurkistamalla jalkoväliin. mieli voi haluta mitä vain mutta se ei saa kaikkea mitä se haluaa. se pitää ymmärtää.

        naisesta ei saa koskaan miestä eikä miehestä naista. tissit voi poistaa ja napsia mieshormonia mutta ei se ole silti mies vaan jotain sinnepäin. helpompi vaan hyväksyä se mitä on kuin taistella tuulimyllyjä vastaan.

        Ai ennen ihmiset tyytyivät? Saattoihan se varmaan siltä vaikuttaa, kun transihmiset eivät puhuneet tuntemuksistaan eikä toisaalta ollut nettiä, jossa olisi voinut vapaasti jakaa ajatuksiaan, silloin vaan kärsittiin hiljaa ja alkoholisoiduttiin tai tehtiin itsemurha.

        Todella moni on saanut hoidoista helpotuksen koko elämän kestäneeseen pahaan oloonsa, ihan sama mitä sinä ajattelet.


      • vähänsinnepäin
        Oli_outo_aloitus kirjoitti:

        Olen joskus nähnyt muutaman transmiehen nuoruusajan kuvia eikä mitenkään voisi uskoa että se söpö tyttö on nyt äijä jonka sukupuolta kukaan ei aseta epäselväksi.
        Vastaavaa ilmenee transnaisillakin ja ero on sitä suurempi mitä aikaisemmin henkilö on aloittanut korjaushoitonsa.

        "Olen joskus nähnyt muutaman transmiehen nuoruusajan kuvia eikä mitenkään voisi uskoa että se söpö tyttö on nyt äijä jonka sukupuolta kukaan ei aseta epäselväksi."

        ei kyllä se edelleen on tyttö-ihminen vaikka näyttäisi miehelle. tytöksi syntynyt on aina tyttö. ei minustakaan naista saa vaikka kävisin leikkauksessa ja söisin hormojena. olisin korkeintaan tytön oloinen mies.


      • 71825
        vähänsinnepäin kirjoitti:

        "Olen joskus nähnyt muutaman transmiehen nuoruusajan kuvia eikä mitenkään voisi uskoa että se söpö tyttö on nyt äijä jonka sukupuolta kukaan ei aseta epäselväksi."

        ei kyllä se edelleen on tyttö-ihminen vaikka näyttäisi miehelle. tytöksi syntynyt on aina tyttö. ei minustakaan naista saa vaikka kävisin leikkauksessa ja söisin hormojena. olisin korkeintaan tytön oloinen mies.

        Ei sinusta tietenkään naista saa, koska et sellainen ole. Mutta kun nyt vaivauduin kommentoimaan, kuvittele tilanne, että sinut oltaisiin kaapattu vaikka 15-vuotiaana ja sinusta oltaisiin leikelty täysin tytön näköinen. Voit silloin ehkä jotenkuten ymmärtää miltä 15-vuotiaasta ftm-pojasta tuntuu. Tosin et tietenkään kuvittele etkä ymmärrä, koska et haluakaan ymmärtää.


    • viisasjakaunismies

      Olen ap:n kanssa sitä mieltä, että osa psykologisista faktoista pohjautuu näin lopputulokseen, eli tässä tapauksessa transsukupuolisuuteen.

      Sinällänsä näiden vaikenemista ja aitoa empatiaa vaientavissa huutelevat debiilit ovat ongelma, koska heillä on mm. äänestysoikeus. Sen ottaisinkin heiltä edesvastuuttomuuden nimessä pois, koska vakavat asiat eivät heitä mielipidetrendien sijaan kiinnosta. En halua tosiaan, että käydyt keskustelut olisivat jotain saippuasarjaa.

      70% kommenteista oli jotain Terhi Kiemunki-tason oksennusta. Hyväksyn sen sananvapautena kynsin hampain, mutta katson ettei minun tarvitse kuunnella sitä koska eivät ole sen arvoisia. Näinhän opetti jo Platonin Sokrates minua, kääntämään korvan muualle...

    • julia_1970

      kaikkea se leipä elättää...

      • äläriehu

        niin no, voihan sen nyt tunnustaa transseksuaalikin että osasyy ainakin joidenkin kohdalla on aloituksen syy. miksi reagoit noin kun kuitenkin itsekin tiedät että on erilaisia perimäisiä syitä transuiluun


      • uyrgi7r67685edythf
        äläriehu kirjoitti:

        niin no, voihan sen nyt tunnustaa transseksuaalikin että osasyy ainakin joidenkin kohdalla on aloituksen syy. miksi reagoit noin kun kuitenkin itsekin tiedät että on erilaisia perimäisiä syitä transuiluun

        Noin lyhyt teksti johon mahtui jo yksi termivirhe (transseksuaali) ja törkynimittely (transuilu).


      • 132000
        äläriehu kirjoitti:

        niin no, voihan sen nyt tunnustaa transseksuaalikin että osasyy ainakin joidenkin kohdalla on aloituksen syy. miksi reagoit noin kun kuitenkin itsekin tiedät että on erilaisia perimäisiä syitä transuiluun

        Toki osalla tuo aloituksessa mainittu seikka on syy hakeutua tutkimuksiin, mutta heidät seulotaan tutkimuksissa pois. Hehän eivät transsukupuolisuusdiagnoosia saa, joten heistä ei kannata sellaisina puhua.


    • eräserkki

      Eli luovuin isoista rinnoistani ja kauniista hiuksistani saadakseni olla tosi lyhyt, kaljuuntuva mies ja syy tähän oli halu näyttää paremmalta ihmisten silmissä? Okei... (Tosin näytän nykyään paremmalta, koska olen tyytyväinen itseeni)

    • ruma--nainen

      Mun kohdallani tuo saattaa pitää paikkansa eli synnyin ÄÄRIMMÄISEN RUMAKSI ja maskuliiniseksi naiseksi. Siitä huolimatta en haluaisi olla mies enkä edes leikkauttaa itseäni mieheksi koska omaan täysin kaikki naisen halut ja muutenkin olen luonteeltani ja olemukseltani naisiellinen ja täysin hetero.

      No sitten tää mun ulkonäkö joka on todella maskuliinisen ja miehekkään miehen ulkomuoto eli koska suomessahan ei ole oikeastaan maskuliinisia miehiä juuri lainkaan niin tää mun maskuliinisuus erottuu jo senkin vuoksi voimakkaasti eli olisin miehenäkin ehkä suomen maskuliinisin uros.

      Hassua, että testosteroni arvoni ovat normaalit tosin estrogeeniarvoni ovat melko olemattomat, vaikka omaan vielä kuukautisetkin olen siis 50v. Esim. tää mun maskuliininen leukani täytyy johtua pelkästään vain geeneistä koska molemmat vanhemapani myös äiti olivat iso ja voimakas leukaisia. Kiinnostaisi tietää voiko testosteronihormonin lisäkäyttä lisätä leuan kasvua? entä pienentääkö estrogeenin lisäys taas sitä leukaa? Lääkäri ei suostu kirjoittamaan estrogeeni lääkitystä koska mulla on vielä kuukautiset.

      • Vaihda_lääkäriä

        Geenithän ohjaa mm. ihmisen ulkonäköä ja joskus tuntuu että ne valikoituu "väärältä puolelta". Esimerkiksi eräs sukulaisnainen on perinyt kasvonpiirteensä isältään (valitettavasti) mutta onneksi hänen tyttärensä peri piirteensä omalta isältään (tämän sukulaisnaisen puolisolta) ja tulos oli hieno.

        Hormoonit eivät vaikuta enää kasvuvaiheen jälkeen luuston muotoon. Olisit ilmeisesti tarvinnut estrogeenilisän jo murrosiässä jotta siitä olisi ollut vaikutusta luustoon ja kudoksiin. Mutta hormoonit vaikuttaa vielä vanhempanakin jossain määrin kudosten rasvajakutumaan ja lihaksistoon. Ehkäpä estrogeenilisä pehmentäisi kasvonpiirteitäsi, kun ne vähäisetkin omat estrogeenit ovat nyt loppumassa. Vaihda lääkäriä joka olisi myönteisempi määräämään estrogeeneja. Niiden käyttö ei liity kuukautisiin tai niiden loppumiseen, lähinnä lääkärit ajattelevat vain menopaussihoitoa arvioidessaan tilannetta. Mutta tässä tilanteessa annostuskin olisi suurempi kuin vaihdevuosissa olevilla naisilla.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1170
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      268
      961
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      885
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe