Ajattelenko normaalisti enään?

Toiveikaspainoonsa

Olen 15v tyttö, 154cm pitkä ja painan 49kg. Oenko normaali vai painavampi ikäisekseni ja pituuksekseni? Jos painaisin 48kg niin onko se lievää alipainoa? En osaa enään ajatella normaalisti,terveellä tavalla.

5

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoit_su

      painosi on ihan normaali pituuteesi nähden.

    • Mikäonnormaalia

      Et osaa ainakaan normaalisti kirjoittaa. Suomenkielessä ei ole sellaista sanaa kuin "enään", jota viljelit tekstissäsi kahdesti. Sanan oikea kirjoitusasu on enää.

      Olet normaalipainoinen - painat sitten joko 48 kg tai 49 kg. Kilon painoerolla ei ole mitään merkitystä. Paino voi useinkin aamulla olla kilon vähemmän kuin illalla. Näkemättä ruumiinrakennettasi voi sanoa, että olet normaalipainoinen vaikka painaisit 45 kg tai 55 kg.

      Olen itse 170 cm pitkä ja painan 45-47 kg ja minäkin olen vielä normaalipainoinen, sillä en vain liho vaikka kuinka söisin. Koko ajan on nälkkä ja pistelen ruokaa nassuun iloisesti, mutta myös kulutan varmaan kaiken mitä syön. :)

      • kjghfds

        Tämä ei ole mikään oikeinkirjoituskilpailu. Oleellisempaa on sisältö. Jokainen tekee kirjoitusvirheitä, ja äidinkielenopetus on koulun tehtävä. "Enään" on tietyillä murrealueilla puhekieltä.

        BMI-laskurin mukaan sinun normaalipainosi on 53.5 - 72.3 kg. Painolla 45 kg olet vaikeasti alipainoinen. Olisiko kannattanut laskea oma painoindeksi ennen neuvomista? Alipainoisuus katsotaan taulukoiden mukaan, ei sillä, että lihooko vaiko ei. Saatat kärsiä kilpirauhasen liikatoiminnasta. Mars lääkäriin ja labraan.


      • Mikäonnormaalia

        Enään ei ole millään murrealueella puhekieltä. Se on puhdas kirjoitusvirhe. Kun ihminen on tyhmä, hän luulee että väärä kirjoitusasu on oikea.


    • kjhgfds

      Ruumiinkuva on jo häiriintynyt, jos ei tiedä, onko laiha, normaali vai lihava. Eli suosittelen käydä juttelemassa asiasta vaikka kouluterkkarin kanssa. Älä ihmeessä ala vaan laihduttamaan, saat nopeasti syömishäiriön, ja sekä elämä että terveys on pilalla sen jälkeen.

      Netissäkin löytyy painoindeksilaskureita.

      http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/pgr/bmilaskuri.htm

      Painoindeksilaskurit eivät tosin kerro, mistä kehonpaino koostuu. Eli paljonko on lihaskudosta ja paljonko rasvaa, ja mihin rasva kertyy. Ihonalainen "naisellinen" rasva ei ole terveydelle haitallista. Päinvastoin, sitä tarvitsee normaaliin hormonitoimintaan. Haitallista on rasvan kertyminen vatsaonteloon, mikä näkyy suurena vyötärönympäryksenä. Todennäköisesti olet keholtasi normaali pienikokoinen nuori nainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1083
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    5. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    6. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    7. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      744
    8. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      740
    9. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    10. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      714
    Aihe