Silmät verestää poskiontelontulehduksen jälkeen?

ikuisesti_sairas

1. viikko: Kurkkukipua ja sitten nuhaa
2. viikko: yskää ja painetta poskissa
3. viikko: painetta poskissa ja välillä lievää kuumetta. Terveyskeskuksen tulotarkastuksessa sanottiin, että paranee ajan kanssa. Voi olla töissä ja ulkoilla, mutta ei urheilla. Olo huononi ja soitto terveyskeskukseen: voivoteltiin.
4. viikon alku: paine poskissa hellittää, ääni on vielä nuhainen. Lieviä tuntemuksia otsassa. Nyt silmät verestävät. Yöunien jäljiltä toisen silmän avaaminen oli tuskallista.

Huhuh, miten tässä käy? Töissä ei ole hirveän herkkua puolikuntoisena...

3

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silläkuulekun

Osta nokkahuuhtelukannu . Niitä saa ainaskii apteekista.

• tulehdustavielä

Soita uudelleen terveyskeskukseen. Ilmeisesti otsaonteloissa tulehdus. Myös silmissä tulehdus.
      Nokkahuuhtelukannut auttaa, samoin höyryhengitys tai leppeä saunominen.

• Niistääyskiiräkii

Neljäs viikko taudissa meni jo. Kuivalla yskällä alkoi, ja kurkkukipu, äänen menetys seurasi. Oikea poskiontelo kipeytyi, ja tavara rupesi monen vrk nenäkannu-urakan jälkeen poistumaan- vähitellen. Keuhkoputket tulehtuivat myös- ritisevä ääni hengittäessä, todella kauhea tukehduttava olo ja kova yskä. Kuumetta oli aluksi yli 39 alle 2 vrk. lievempänä sitten useita. Satunnaista lämmönnousua lähes 38 asti on yhä ajoittain.
      Töissä on tullut vähin käytyä kuumepäiviä lukuunottamatta. Edelleen aamuisin paksua vihreää tavaraa nousee keuhkoputkista, poskionteloistakin lähtee.
      Kunto on jo parempi, mutta mitään apua olotilaan en ole tk saanut- terveydenhoitajaa pitemmälle en ole päässyt, enkä toisen kerran puhelimella ollenkaan läpi, vaikka kivut hengittäessä jossain toisella puolen keuhkoputkien tienoilla oli muutama pv sitten tosi kovat. Samoin oli yskiessä. nyt on hiukan parempi, kipua ei juuri ole ja hengitys on helpottunut.

Paras apu on ollut munkkitippa-höyryhengitys, ja uimahallin höyrysaunassa yli tunnin sessiot istuskella. Muuta en juuri jaksanutkaan, lisäksi pahimpana aikana.
      en minä tiedä mikä influenssa tämä on, mutta INHOTTAVA joka tapauksessa. Kuumeen ollessa ylhäällä sykekin innostui kiirevaihteelle, oli epämiellyttävä kokemus, tuntikausia, ja minulla on perustautina sepelvaltimotauti, niin voi vain kuvitella miten mietin, milloin otan nitron.
      Ääni on yhä vähän omituinen, monen viikon jälkeen. En muista milloin minulla olisi tämmöistä tautia ollut. Joku syksy kiusasi rs virusyskä, mutta ei se näin koville ottanut, ja silloin oli avaava lääke apuna.
      Täälläpäin on epidemia, ja moni puhuu jio seitsemännestä viikostaan, osa paranee äkkiä, osa rokotuksen saaneistakin sairastuu, lapsiperheissä lisäksi oksenteluja.
      itse en ottanut rokotetta, kokemus että se ei pitänyt kutiaan, ja tauti siirtyi edellisvuosina minulla muutaman kk, ja tuli sitten kevättalven ollessa pitkällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4612
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1887
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1580
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      123
      1110
    5. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1036
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1031
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      933
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      886
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      862
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      828
    Aihe