Miellätkö volvon premiumiksi? Vai onko traktori?

Volvoonkopremium

Ihan pieni kysely mitä mieltä olet? Mielestäni S/V90 on jo premiumia muttei silti yllä saksalaisten ajettavuuteen millään. Vanhemmat volvot on hyvää peruskauraa kuten V60 on ihan hyvä auto mutten miellä premiumiksi. Ei se pärjää millään bmw 3-sarjalle,A4 audille tai C-mersulle. Mitä mieltä sinä olet? Onko volvot vielä traktoreita vai onko ne premiumeja? S90 on kyllä luokkansa hienoin mutta onko se fiilis kuitenkaan sama kun vaikka että on E-mersu? Epäilen vahvasti että ei ole vaan se on edelleen vain volvo....joskin hyvä sellainen.

52

2030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyväseon

      Premium on termi jota viljelevät kalliiden autojen kauppiaat sekä teinit jotka tuovat puhkipoljettuja bemarinlinttoja Saksasta. Premium-ajattelun mukaan väljä, savuttava ja piiputtava kolmesatanen jolla on ajettu myyjän mukaan 300 000 km ja oikeasti 600 000 on jotenkin enemmän auto kuin väärämerkkinen uusi auto.

      Ajattelen Volvon melko laadukkaasti autoksi, onko se Premium vai sekundum, sen saa joku autolehti miettiä puolestani.

      • Kansanautoja

        Niin mutta jos puhutaan uusista autoista ei peltoautoista niin onko volvo premium? Miellätkö sen premiumiksi kuten saksalaiskolmikon. Huom! Volkkari ei ole premium vaan vähän kuin volvo eli melkein premium.


      • Anonyymi
        Kansanautoja kirjoitti:

        Niin mutta jos puhutaan uusista autoista ei peltoautoista niin onko volvo premium? Miellätkö sen premiumiksi kuten saksalaiskolmikon. Huom! Volkkari ei ole premium vaan vähän kuin volvo eli melkein premium.

        Volkkari ei todellakaa oo mikää premium iha täyttä kuraa koko paska


    • eikäihme

      volvo on ihan jees kyllä uusien 90-mallien osalta. En silti pysty mieltämään saksalaisten kanssa samaan kastiin. Tuo etuvetoisuus pilaa auton kuin auton

      • Molempi_parempi

        Juuri noin. Kukin saa ihalla omaansa yli muiden - oli se sitten Skoda Superb, Vw Passat tai Volvo V90/S90. Ei ole muilta pois jos omaansa ihannoi yli muiden vaikkei autoilijat normaalisti samaa mielta olisikaan. Eurooppalaisista samassa luokassa ovat vain Mercedes, BMW ja Jaguar. Audi pyrkii samaan luokkaan ja onkin melkein. SUV puolella voi lisätä luokkaan Range Roverin. Suomalaisilla on eurooppalaisista poikkeavia arvostuksia verotuksen takia. Sama koskee viinan yliarvostamista ja ihannointia joka tulee verotuksen tuomasta korkeasta hinnasta.


    • Kokemustaon2

      Valitettavasti "premium" ja luotettavuus eivät kulje rintarinnan. "Premiumia" ostaessa voi saada todella usein vikaantuvan ja öljyäsyövän ongelman itselleen. Halvempi auto saattaa olla paljon luotettavampi ja vähävikaisempi.

      • Hhehehheeh

        Joo mutta premium on muuten oarempaa ja premiumin ostajalla on rahaa maksaa korjauksista. Mielummin maksaa premiumista että kyyti on parempaa. Erot on yllättävän suuria verrattuna vaikka volkkariin jos vertaa premium audia kansan auto passattiin.


      • Mitäiloa
        Hhehehheeh kirjoitti:

        Joo mutta premium on muuten oarempaa ja premiumin ostajalla on rahaa maksaa korjauksista. Mielummin maksaa premiumista että kyyti on parempaa. Erot on yllättävän suuria verrattuna vaikka volkkariin jos vertaa premium audia kansan auto passattiin.

        Siinä ei raha aina auta, jos se auto tilttaa väärään aikaan. Ja oikeaa tilttausaikaa ei olekkaan.
        Ei se premium hyödytä, jos sillä ei voi aina halutessaan ajaa, vaan auto on korjaamolla tai hyytynyt tiensivuun.


    • toteaja-
      • kannustaja

        hienoja traktoreita


    • E220_CDI

      Premiumia on tuote tai palvelu, josta maksetaan muihin vastaaviin verrattuna preemio eli lisähinta.

      Jos mielestään löytää Volvoa vastaavan halvemmalla, silloin Volvossa on lisähinta, eli se on premiumtuote. Jos Volvon hinnalla ei parempaa saa, silloin Volvossa ei ole lisähintaa, eli se ei ole premiumtuote.

      Se on sitten ihan jokaisen oma asia, että kannattiko maksaa preemiota. Paremmuuden tai laadun kanssa preemiolla ei ole mitään tekemistä. Preemio kertoo ainoastaan, että ostajalla on niin kova hinku saada kyseinen tuote tai palvelu omakseen, että hän on valmis maksamaan siitä yli käyvän hinnan. Muistakaa tämä automainoksia lukiessanne. Premiumtuote on ylihintainen, ei muuta.

      • Hhhhhhhhg

        No hiton urpo kai sä nyt huomaat eron premium autojen sisustan laadussa? Meet audin mersun bemarin sisälle niin kai sä nyt näet jo perusmallista alkaen että ne on laadukkaampia kun mitkään tojotat nahkapenkeillä tai skoda varusteltuna ei ole niin laadukas kun audi peruskamoilla. Se kokonaisuus..eli ulkomuoto..ajettavuus..hiljaisuus..materiaalit on se premium eikä mikään hiton palvelu. Vaikka tojota maksais 60 tonnia niin se ei ole ede audi a3 perusmallin tasoinen ajettavuudeltaan...sisustaltaan jne..ajoasento ja kaikki on mietitty premiumeissa pidemmällä. Suomessa vain volvo maksaa mitä maksaa muttei vaikkapa ruotsissa ole toyotaa kummempi merkki hinnaltaan. Katso vaikka mersun C-sarjaa sisältä ja mieti ja tunnustele materiaaleja ja toimivuutta..ja kun lähdet ajoon niin kaikki on kunnossa..hyvä istuin jota tojoon tai skodaan ei saa edes rahalla.


      • Rimpulateipärjää

        Naulan kantaan. Juurikin oikeaa puhetta. Näin se menee eikä sitä tajua se joka rimpuloilla ajelee. On turha verrata rimpula japseja saksalaisiin. Japanilaiset on korkeintaan seatin tasolla sisustan suhteen jos sitäkään.


      • E220_CDI
        Hhhhhhhhg kirjoitti:

        No hiton urpo kai sä nyt huomaat eron premium autojen sisustan laadussa? Meet audin mersun bemarin sisälle niin kai sä nyt näet jo perusmallista alkaen että ne on laadukkaampia kun mitkään tojotat nahkapenkeillä tai skoda varusteltuna ei ole niin laadukas kun audi peruskamoilla. Se kokonaisuus..eli ulkomuoto..ajettavuus..hiljaisuus..materiaalit on se premium eikä mikään hiton palvelu. Vaikka tojota maksais 60 tonnia niin se ei ole ede audi a3 perusmallin tasoinen ajettavuudeltaan...sisustaltaan jne..ajoasento ja kaikki on mietitty premiumeissa pidemmällä. Suomessa vain volvo maksaa mitä maksaa muttei vaikkapa ruotsissa ole toyotaa kummempi merkki hinnaltaan. Katso vaikka mersun C-sarjaa sisältä ja mieti ja tunnustele materiaaleja ja toimivuutta..ja kun lähdet ajoon niin kaikki on kunnossa..hyvä istuin jota tojoon tai skodaan ei saa edes rahalla.

        Premium on tuote tai palvelu, josta maksetaan preemio:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Preemio


      • E220_CDI
        Hhhhhhhhg kirjoitti:

        No hiton urpo kai sä nyt huomaat eron premium autojen sisustan laadussa? Meet audin mersun bemarin sisälle niin kai sä nyt näet jo perusmallista alkaen että ne on laadukkaampia kun mitkään tojotat nahkapenkeillä tai skoda varusteltuna ei ole niin laadukas kun audi peruskamoilla. Se kokonaisuus..eli ulkomuoto..ajettavuus..hiljaisuus..materiaalit on se premium eikä mikään hiton palvelu. Vaikka tojota maksais 60 tonnia niin se ei ole ede audi a3 perusmallin tasoinen ajettavuudeltaan...sisustaltaan jne..ajoasento ja kaikki on mietitty premiumeissa pidemmällä. Suomessa vain volvo maksaa mitä maksaa muttei vaikkapa ruotsissa ole toyotaa kummempi merkki hinnaltaan. Katso vaikka mersun C-sarjaa sisältä ja mieti ja tunnustele materiaaleja ja toimivuutta..ja kun lähdet ajoon niin kaikki on kunnossa..hyvä istuin jota tojoon tai skodaan ei saa edes rahalla.

        "Katso vaikka mersun C-sarjaa sisältä ja mieti ja tunnustele materiaaleja ja toimivuutta..ja kun lähdet ajoon niin kaikki on kunnossa..hyvä istuin jota tojoon tai skodaan ei saa edes rahalla"

        Katsoin, tunnustelin, ajoin 100.000 km. Pieneksi kävi, vaikka oli kiva ajaa.

        Minulle E-sarjalainen ei ole premiumauto, koska en löytänyt tällä rahalla parempaa tilojen, mukavuuden ja kulutuksen yhdistelmää. Yhden vastaavan kyllä löysin, enkä tosiaan osaa antaa mitään rationaalista syytä, miksi en ostanut BMW F10 mallia, joka on myös oikein mieleinen auto.

        Preemiotakin olen maksanut tänäkin vuonna. Arvelin Technopoliksen osakkeen putoavan osakeannin yhteydessä, mutta halusin suuremman määrän annista halvalla saatavia osakkeita, joten ostin samaa yritystä ensin 30% yli antihinnan ja merkitsin sitten omistukseni turvin lisäosakkeita listahintaan. Sano sinä kannattiko, ja kuinka tunnen eron arvo-osuustililläni olevien tavallisten ja premiumosakkeiden välillä? Minusta ne näyttävät nyt kaikki aivan samanlaisilta, niillä jokaisella on sama äänivalta ja odotan niiden myös maksavan ihan saman osingon ensi keväänä?

        Tästä preemiossa on kysymys. Lisähinta. Ostaja päättää kannattaako sitä maksaa.


      • Preemion_maksanut

        Komppaan. Sillä erotuksella, että minun tilantarpeisiini C-sarjalainen (S205) riittää mainiosti enkä haluaisi maksaa lisähintaa päästäkseni E-tasolle. Maksoin kuitenkin tieten tahtoen tuntuvasti enemmän kuin edellisestä autostani, vaikka sain vastineeksi vähän ahtaammat (sinänsä minulle hyvin riittävät) tilat ja himpun verran vähemmän ”hevosvoimiakin”. Halusin hemmotella itseäni, maksoin preemion kiltisti enkä osaa toistaiseksi katua tai hävetä vähän vertaa.

        AutoWiki tuo asiaan näköjään maakohtaisuusnäkökohdan: Volvo kuuluu tuon lähteen mukaan valioluokkaan (”premium”) meillä Suomessa, mutta ei Ruotsissa, koska se on siellä yleisyyttään aivan peruskauraa.

        http://www.autowiki.fi/index.php/Valioluokka

        Suomalainen haluaa maksaa Volvon eri malleista enemmän kuin samankokoisista ja saman suorituskyvyn tarjoavista autoista keskimäärin, joten Volvosta puhuttaessa on tällä perusteella todellakin kyse valioluokan (”premium”) autoista. Olen muutenkin lukenut Volvon tuohon kategoriaan jo kauan.

        Itse päädyin viimeksi autoa valitessani Mercedes-Benziin, vaikka siis arvostan Volvonkin korkealle ja valituksi tulleen kanssa ”samannumeroinen” Volvo V60 miellytti koeajossa sekin. Tarvitsin vain yhden auton eivätkä rahanikaan olisi riittäneet kahteen, joten Volvo jäi tällä kertaa valitsematta.


    • kuljettaja-

      Premium traktori

    • onkyllrumaautokseivoisan

      RENU TRATTORI KIINASTA.

    • kannustaja-

      määrittele premium

    • olisko

      Niin, se on niin, että merkonomit ne autoja markkinoi ja ovat valinneet erilaisia linjoja brändin rakentamiseen. Joillekin taotaan premiumia, laitetaan rahaa markkinointiin ja luotetaan (ja tiedetään) että löytyy kuluttajia, jotka maksaa lisää siitä, että uskovat ostavansa vähän parempaa kuin muut ja uskovat siinä samassa olevansa itsekkin vähän parempia kuin muut. Ihan oikeastihan se on nykyjään ihan sama millä vähän paremmalla autolla ajat.

      Mutta jokainen saa rahansa laittaa niin kuin haluaa ja ei sekään ole synti, jos premiuminsa joutui ihan oikeasta rahoituksella ostamaan...

      • Niissäoneroja

        No kyllä siinä premium autossa paljon ylevämpi fiilis on kun kaikki on niin hyvin tehty ja toimii hienostuneemmin. Ei premium autoja voi verrata perus tojolootaan tai skodaan/kiaan/daciaan.


      • E220_CDI
        Niissäoneroja kirjoitti:

        No kyllä siinä premium autossa paljon ylevämpi fiilis on kun kaikki on niin hyvin tehty ja toimii hienostuneemmin. Ei premium autoja voi verrata perus tojolootaan tai skodaan/kiaan/daciaan.

        Totta kai niitä voi verrata, ja ennen omaa valintaa on syytäkin verrata.

        Vertaaminen on helppoa, jos eroja löytyy, ja niitä löytyy varmasti. Silti on jokaisen ostajan itse päätettävä mitkä erot hänelle ovat preemion (=lisähinnan) arvoisia.


    • totuuskomissio

      Jaa, jos mietitään että premiumin ostaja haluaa maksaa ekstraa ostoksestaan erottuakseen edukseen ja kokeakseen ostaneensa jotakin hyvää, niin tuskin kukaan haluaa leimautua volvokuskeihin, papparaisiin ja kusipäihin, inkontinenssista kärsiviin seniileihin tai henkisesti heihin assosioituviin nuorempiin henkilöihin.

      Eli volvo on rollaattori, ylihintainen paska sellaiseksikin.

      • Hagertillako

        Mistä mahtaa kummuta moinen viha Volvoa kohtaan??? Eikö siitä vilunki vw rimpulasta hyvitetty riittävästi vaihdossa oikeeseen autoon???


      • Bemarionparas

        Volvolla on vanhojen ihmisten auton maine. Saksalaiset on aina olleet urheilullisempia ja ajettavempia kuin volvo joka valitettavasti on enemmän traktoriinpäin. Volvohan on traktorimerkki ennenkaikkea ja kuorma-automerkki. Saako uuden volvon mukaan ne inkotenssisuojat?


      • Pappa-Mersu
        Bemarionparas kirjoitti:

        Volvolla on vanhojen ihmisten auton maine. Saksalaiset on aina olleet urheilullisempia ja ajettavempia kuin volvo joka valitettavasti on enemmän traktoriinpäin. Volvohan on traktorimerkki ennenkaikkea ja kuorma-automerkki. Saako uuden volvon mukaan ne inkotenssisuojat?

        Voi olla noinkin. Mutta eikös Mersusta ole aina käytetty termiä pappa-Mersu omistajakunnan normiprofiilin mukaisesti?


      • dsadsad
        Hagertillako kirjoitti:

        Mistä mahtaa kummuta moinen viha Volvoa kohtaan??? Eikö siitä vilunki vw rimpulasta hyvitetty riittävästi vaihdossa oikeeseen autoon???

        Eihän tuossa ole viha yhtään. Volvopapparaisen kyvyttömyyden niin virtsan pidättämiseen kuin autolla ajamiseen havainnointi ja siitä raportointi on vain faktojen esiintuomista. Ei vihaa. S


      • Mb.county
        dsadsad kirjoitti:

        Eihän tuossa ole viha yhtään. Volvopapparaisen kyvyttömyyden niin virtsan pidättämiseen kuin autolla ajamiseen havainnointi ja siitä raportointi on vain faktojen esiintuomista. Ei vihaa. S

        Mersu on kovassa suosiossa mm Pohjois-Karjalassa, suositumpi kuin Toyota!!!


    • VolvoOnHyvä

      Koko premium-käsite on ihan ääliömäinen.

      Volvo on kyllä.laadukas auto.

      • Enskakertoo

        Laadukas muttei nuorekas. Ajettavuus ei ole ollut koskaan volvon ominta alaa. Autot on edelleen ylipainoisia kuhen uudet mallitkin ovat, siksi suorituskyky jää reilusti vastaavista kilpailijoista.


      • 4234234

        Volvot kulkee tiellä vakaasti mitä ei voi sanoa buimureista eikä uudesta audistakaan. Molemmat saksan ihmeet valuu tien kallistuksissa eikä ohjauksissakaan enää ole sitä hehkutettua tuntumaa (ainakaan audissa).

        Mitä on nuorekkuus? Miten se ilmenee auton ajettavuudessa?


      • ylipainoisia
        Enskakertoo kirjoitti:

        Laadukas muttei nuorekas. Ajettavuus ei ole ollut koskaan volvon ominta alaa. Autot on edelleen ylipainoisia kuhen uudet mallitkin ovat, siksi suorituskyky jää reilusti vastaavista kilpailijoista.

        mutta jyräävät kolaritestituloksissa.


    • bemarionparas

      bemarin kun ostaa saa peltihousut kaupan päälle

      • nahkahousut

        Kyllä ne ovat nahkahousut.


    • Jskwwkdh

      Traktoriksi kehuminen on tietty positiivista onhan niissä rautaa moninkertaisesti foliokärryyn verrattuna. Ja kaiken merkkisiä laatuautojen vihataan ja kadehditaan. Volvossa ,bemmissä ,mesessä ja Audissa on kaikissa omat hyvät puolensa. Hienoja tuotteita kaikki. Mutta se kateus se kateus on kova paikka.

    • näin.on

      Volvo on premium. Mielestäni premiumiin kuuluvat myös Alfa Romeo, Mersu, Bemari, Jaguar, Saab, Lancia ja Lexus. Audi taasen ei ole premiumia.

      • Kylläkylläaivan

        Minusta myös Skoda, DS ja Dacia on aika hienoja.


      • Hehhhhhhheh

        Audi,mersu ja bemari on premium. Nuo muut listallasi olevat ovat romuja ja osa ihan peltoautoja. Lexus ja jaguar hehehhe


      • urpo.olet
        Hehhhhhhheh kirjoitti:

        Audi,mersu ja bemari on premium. Nuo muut listallasi olevat ovat romuja ja osa ihan peltoautoja. Lexus ja jaguar hehehhe

        Sivistysmaissa asia on juuri niinkuin sanoin. Kaltaisesi tuulipukujuntin vinkumiset ei sitä muuta miksikään.


    • 2.4STW__

      Minulla ei ole ollut volvoa mutta 3-sarjalainen (ennen nykyistä face liftiä) ja nyt uusi A4.
      En kyllä miellä näitä mitenkään premiumiksi. Sisustat on yhtä ankeita kuin Tojossa tai Volkkarissa. Nitinöitä ja helinöitä ihan yhtä paljon.
      Suuntakaus en kummaskaan ole ollut mitenkään kummoinen.
      Molemmissa penkin ergonomia on surkea (bemarissa oli sporttijakkarat).

      Ne on autoja siinä missä muutkin eikä mitenkään erityisen hienoja. Niissä on myös ihan samalla lailla vikoja kuin taviksissakin.

      Olen aika varma että V60 on ihan samanlainen kuin nämä germaanit tai tavikset, siis jos puhutaan onko ne premiumia.

      Se premiumi on lähinnä siinä hintalapussa ja lisävarustelistan pituudessa. Tosin suuri joukko lisävarusteita on taviksissa vakiona.

      Luxusta alkaa löytyä kun auton hinta menee yli 100ke.

      • Real_world

        Mistä tiedät jos et ole koskaan sellaista omistanut? Ei ole mitään selvää rajaa...


    • pakkaast36salla

      Saako voloon ratin lämmitystä , mikä webasto vakiona

      • valopetroolilämppäri

        Taitaa olla se antiikki ardic 90 luvulta vielä, toimii ei toimi, näpit jäässä työntää käyntiin.


    • Molempi_parempi

      Volvo on aivan Audin tasolla varustelultaan, sisustuksen tasoltaan ja laadultaan ja ajo-ominaisuuksiltaan (etu- tai nelivetoluokassa).

      • Erojaon

        Audi on ajoltaan valovuoden volvos edellä kaikissa malleissa. Turha edes verrata. Volvo on traktori audin hanskoihin verrattuna..eli audi istuu köteen kuin hansikas. Volvo hytkyy ja kallistelee.


      • Volvoeikallistele
        Erojaon kirjoitti:

        Audi on ajoltaan valovuoden volvos edellä kaikissa malleissa. Turha edes verrata. Volvo on traktori audin hanskoihin verrattuna..eli audi istuu köteen kuin hansikas. Volvo hytkyy ja kallistelee.

        Niin ehkä Amazon keikkui. Mutta kyllä nyky-volvot on vakaita ja hyviä ajaa. Eikä kallistelee. Oot varmaan ajanu Volvolla viimeks 40-vuotta sitten


    • jhygbv

      nykyään ebersbacher. ollut jo kauan.

    • akunapa

      Jos täällä oikeasti jotain vastaa ja on aiheellisesti volvovastainen joku sen sitten poistaa.

      Nyt 30 000km kokemus S60 D3 eikä se yllä sunnuminkaan premiumiksi kun vertaan sitä edelliseen autoon eli VW passattiin 08 tdi 2.0 dsg.
      Perustelut tulevat tässä:

      Parhaimman näköinen volvo koskaan.
      Istuimet nahkaa oikein hyvät ja nyt kestävämmät kuin esim. (2004 mallin v50)
      Kääntyvät kohtuulliset ajovalot
      - Kuluttaa enemmän kuin vw ja ajotietokone huijaa.
      - Takaluukku ahdas/ kassikoukut puuttuu eikä luukku aukene sähköllä kuin vw.
      - Epäergonomisen pienet käyttökatkaisimet.
      - Bluethoot eli puhelin soittelee joskus yllättäen itsekseen.
      - Rengasmelu, nastoja en suosittele kenellekkään.
      - Varaosien hinnat ja esim. alkuperäsiä rumia vannesarjoja myy ihmiset käytettyinä niin kallliilla kuin ruotsinprinsessojen aarteita kun vertaa BMW, MB, Vag:hen myynnissä oleviin .
      - Turhia ominaisuuksia softattu esim, kääntyvät niskatuet, peilit, muttei esim. ajonaikaista polttoainelämmittimen kellokytkimenkäyttöä.

      • backtobasic

        Nyt on kyllä mennyt puurot ja vellit sekaisin. Puhut käyttökokemuksistasi, et premiumista. Passatin omistajana et ehkä ole tutustunut aiheeseen.


      • akunapa
        backtobasic kirjoitti:

        Nyt on kyllä mennyt puurot ja vellit sekaisin. Puhut käyttökokemuksistasi, et premiumista. Passatin omistajana et ehkä ole tutustunut aiheeseen.

        Niin herra kertoo sen premiumin puuronsa omin sanoin oman tietämyksensä puolesta kuten jokainen mutta tällä pohjalla ei ole minun kokemusten ja tuntemusten perusteella jatkossa kun premiumautoa haetaan, selkeästi mieluummin passatti.
        Kansanauton maine mutta premiumia volvoon verrattuna.

        Saa mitä tilaa eikä ylihinnoiteltua kuvitelmaa paremmasta.


    • kiapowa

      On se siinä mielessä premium että ei anna rahalle vastinetta lainkaan kuten vaikka Kia.

    • Yshsukdk

      No sehän on kohteliaisuus jos traktorikuski kehutaan. Toisin kun folioaasialaiset. Ja sitäpaitsi ajappa nykytraktoria niin voit yllättyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7775
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1975
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1030
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      909
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe