Kukaan joka on ostanut ladattavan hybridin ei vaihda enää takaisin pelkkään polttomoottoriin. Kaikki päivittäiset ajot voi ajaa yleensä sähköllä ja kauaksi mummolaankin pääse ilman mitään latausongelmia, kun Suomi on latatauspisteiden kehitysmaa Eurooppaan verrattuna. Voiko enää helmompaa olla.
Sen latauspistokkeen tökkääminen autoon kiinni vie vain muutaman sekunnin ja Suomessa auto on piuhan päässä muutenkin puoli vuotta. Sähköllä ajaminen on lisäksi kustannukseltaan vain viidesosa polttoaineen hinnasta. Tiedän kun minulla on ladattava hybridi. Keväällä vaihdan Toyotan Prius Plug-iniin, jolla voi kertalatauksella ajaa 50 km.
http://vihreakaista.fi/fi-fi/article/sahko/mita-maksaa-sahkoauton-lataaminen/178/
.
Prius Plug-in, lataushybridi on todella hyvä auto
49
8148
Vastaukset
- 3-4
Mulla on tavallinen hybrid, himottaa hitosti tämä uusi ladattava Prius.
Hybridistä on jo tosi hyvät kokemukset, latausmahdollisuus vie vielä astetta pidemmälle, päivittäiset lähialueen ajot menisi pelkällä sähköllä, pidemmillä matkoilla ei olisi sidottuna latauspisteisiin niikun on pelkkä sähköauto.
Tämä uusi Prius Prime on näyttävän näköinen auto, uudenlaista muotoilua josta pidän.- viurulärvi
Uusi Prius minusta yhtäläinen kummajainen kuin edeltäjänsä. Ei kaunis.
- samat_kahleet
"pidemmillä matkoilla ei olisi sidottuna latauspisteisiin niikun on pelkkä sähköauto."
Sidottuna bensamittariin tai töpseliin. Jossakin joutuu poikkeamaan, vaikka olisi kuinka hybridi. Ei se sen kummemmaksi muutu kuin bensakärryllä ajellessa. Sähkön lataus vain hitaampaa kuin bensan. - 3-4
Joo mutta sä makaat seinään kytkettynä tuntitolkulla sähköautosi kanssa, latauspaikkoja ehkä kaupungeista löytää helpommin mutta mitä teet jos lähdet esimerkiksi lomareissulle sähköautolla, polttoainetta saa joka ainoasta kyläkaupasta ympäri suomea eikä tankkaus kestä muutamaa minuuttia kauempaa.
40 litran tankillisella ajat vähintään 1000km matkan, monenko tonnin painoinen akkupaketti tarvitaan sähköautoon että pääsee saman matkan?
Ei ole sähköautosta muualle kuin kaupunkien keskustoihin.
- TojoKarsittiinPois
Vuoden Auto -kisassa toimittajat mainostivat, että painottavat ympäristöarvoja valinnassaan. Siitä huolimatta Prius ei päässy edes finaaliin.
Ei hybridejä selvästikään boikotoitu. Kian hybridi näköjään pääsi finaaliin.- mitasitta
Noinhan se aina menee, mutta mitä sillä on väliä en minä ainakaan autoa valitse joidenkin toimittajien mielipiteen mukaan.
- eiollutViimonen
mitasitta kirjoitti:
Noinhan se aina menee, mutta mitä sillä on väliä en minä ainakaan autoa valitse joidenkin toimittajien mielipiteen mukaan.
Kerrankin Toyota ei ollut testin viimeinen tai edes häntäpäässä. Kun ei päässyt koko finaaliin.
- Eiseollut
Eihän sitä Toyotan hybridiä otettu Finaaliin kun se ei ollut markkinoillakaan. Se voi olla vuoden auto 2017.
- kummitusautoja
Eiseollut kirjoitti:
Eihän sitä Toyotan hybridiä otettu Finaaliin kun se ei ollut markkinoillakaan. Se voi olla vuoden auto 2017.
Siellä kisan karsiutuneiden rivissä se Tojon hybridi kuitenkin oli. Outo juttu, jos se ei ole markkinoilla. Sillai kummitteleepi...
Outo uutinen, että Tojon hybridi ei ole markkinoilla. Outoja uusia terojuttuja. Tekee aika lailla turhaksi terojen monet hybridihypetykset. - VoittajaPrius
Toyota Priushan on voittanut jo vuoden auto tittelin ja vuoden auto Euroopassa tittelin ja vuoden ekoauto tittelin. Ei kai sitä nyt joka vuosi voittajaksi valita.
PRIUS ON VOITTANUT MONET KIOSAT. - hävis_vertailun
Eiseollut kirjoitti:
Eihän sitä Toyotan hybridiä otettu Finaaliin kun se ei ollut markkinoillakaan. Se voi olla vuoden auto 2017.
"Eihän sitä Toyotan hybridiä otettu Finaaliin kun se ei ollut markkinoillakaan. Se voi olla vuoden auto 2017."
http://www.koillissanomat.fi/neo/neoproxy.dll?app=NeoDirect&com=6/226/170066/a5f8cc58a9
Tuolla ainakin mainitaan Prius Vuoden Auto Suomessa 2017 ehdokkaiden joukossa. Ei vaan selvinnyt edes loppukilpailuun. - keskittykää.vähän
hävis_vertailun kirjoitti:
"Eihän sitä Toyotan hybridiä otettu Finaaliin kun se ei ollut markkinoillakaan. Se voi olla vuoden auto 2017."
http://www.koillissanomat.fi/neo/neoproxy.dll?app=NeoDirect&com=6/226/170066/a5f8cc58a9
Tuolla ainakin mainitaan Prius Vuoden Auto Suomessa 2017 ehdokkaiden joukossa. Ei vaan selvinnyt edes loppukilpailuun.Muistakaa että Priusista on tullut / tulossa kaksi mallia. Normi tänä vuonna ja PHEV ensi vuonna. Luetun ymmärtäminen tekisi terää.
- eimitäänuutta
keskittykää.vähän kirjoitti:
Muistakaa että Priusista on tullut / tulossa kaksi mallia. Normi tänä vuonna ja PHEV ensi vuonna. Luetun ymmärtäminen tekisi terää.
Nyt sitten odotellaan, että nekin häviää vertailut.
- Vertaillaan
Hmm, miten tuo latauksien hinta nyt meneekään.
"Ladattaessa autoa kahden tunnin asioinnin ajan (7,2 kWh:n verran) julkisessa latauspisteessä yllä olevilla esimerkkihinnoilla lataamisen hinnaksi tulisi 5,10 €."
Miten pitkän matkan 5.10€/7.2kwh nyt sitten ajaa?
Osaako kukaan kertoa pääseekö tuolla 7.2kwh:n latauksella ajamaan 85-90km matkan jolloin kilometrihinnaksi tulee sama kuin mulla hybridissä 0.06€/km, laskin että oman hybridini kilometrihinnan joka on 0.06€/km.
Olisi mukava tietää miten suuri ero on hybridin ja sähköauton välillä kilometrikustannuksissa, onko tuo sähköauto nyt loppuviimeksi niin paljon edullisempi ajaa kuin hybrid, liikkuminen on kuitenkin rajoitetumpaa sähköautolla latausmahdollisuuksista tietenkin riippuen.- TäyssähköRules
"Olisi mukava tietää miten suuri ero on hybridin ja sähköauton välillä kilometrikustannuksissa"
Täyssähköauto tai täyspolttomoottoriauto ovat yhden tekniikan autoja. Hybridin pitää kiskoa mukanaan tuplatekniikkaa. Täyssähköautoon verrattuna hybridin pitää kyetä kuljettamaan polttomoottoritekniikan paino, so. polttoainetta kuluu turhaan. Lisäksi tulee polttomoottoritekniikan ylläpitokuluja, turhaan. Täyssähköauto on tulevaisuutta, pikemminkin kuin kuvitellaankaan. Hybridi jää jonkinlaiseksi välimalliksi.
- sairastaNiinSairasta
Kyllä ihminen on tyhmä ja yksinkertainen. Tuo anusplug maksaa 40ke ja vastaavia bensa-autoja paremmilla ominaisuuksilla ja paljon paremman näköisenä saa 20ke alkaen. Pirusti pitää nysvätä nurkissa jos tuo elinikänään maksaa itsensä säästöinä takaisin ja silloinkin pitää unohtaa toisen paremmuus.
- TerotukiToimii
Arvostelukyvytön Tero ostaa silti, osamaksulla.
- asdfukyjrtgwe
Toyota Prius Plug-in on oman luokkansa halvin ja laadukkain auto. Lisäksi siinä on kaikki mahdolliset varusteet jo Active mallissa. Katso toyotan sivuilta varusteluettelo.
- the.only.one
asdfukyjrtgwe kirjoitti:
Toyota Prius Plug-in on oman luokkansa halvin ja laadukkain auto. Lisäksi siinä on kaikki mahdolliset varusteet jo Active mallissa. Katso toyotan sivuilta varusteluettelo.
Missään muussa autossa ei ole keskikonsolissa kylpyhuonevarusteita tai siis sen näköisiä valkoisia räikeästi silmäänpistäviä varusteita.
- Toijota_hävis
Vuoden Auto Suomessa 2017:
http://www.koillissanomat.fi/neo/neoproxy.dll?app=NeoDirect&com=6/226/170066/a5f8cc58a9
Tuolla ainakin mainitaan Prius ehdokkaiden joukossa. Ei vaan selvinnyt edes loppukilpailuun. - ToinenAuto
Toijota_hävis kirjoitti:
Vuoden Auto Suomessa 2017:
http://www.koillissanomat.fi/neo/neoproxy.dll?app=NeoDirect&com=6/226/170066/a5f8cc58a9
Tuolla ainakin mainitaan Prius ehdokkaiden joukossa. Ei vaan selvinnyt edes loppukilpailuun.Niin se oli Prius. Se ei ollut Prius Plug-in. Tämän ketjun otsikossa on kyse Prius Plug-inistä eli Prius Primestä eikä Prius Hybridistä.
- kuka.tekee.mitä
Tojolla latauspisteiden etsintä ja matka kestää niin kauan, että älypuhelimen akkukin ehtii tyhjentyä. Kyllä usb-laturi ajaa saman asian, kun siitä saa virtaa muihinkin laitteisiin. Tojokuskeillahan on kaikilla uusimmat hienot ja kalliit älypuhelimet, onhan?
- poppamiesTero
kuka.tekee.mitä kirjoitti:
Tojolla latauspisteiden etsintä ja matka kestää niin kauan, että älypuhelimen akkukin ehtii tyhjentyä. Kyllä usb-laturi ajaa saman asian, kun siitä saa virtaa muihinkin laitteisiin. Tojokuskeillahan on kaikilla uusimmat hienot ja kalliit älypuhelimet, onhan?
Tojokuskit viestivät kalisuttelemalla luita tyhjään puunrunkoon. Langaton latauskin toimii kun salama iskee. Sen jälkeen on puun rungossa hetkisen tosi hyvä lataus.
- OlishanKirjanpitoa
ToinenAuto kirjoitti:
Niin se oli Prius. Se ei ollut Prius Plug-in. Tämän ketjun otsikossa on kyse Prius Plug-inistä eli Prius Primestä eikä Prius Hybridistä.
Kuka sitä jaksaa pitää lukua kaikista Tojotan häviämisistä.
- Juunou
kuka.tekee.mitä kirjoitti:
Tojolla latauspisteiden etsintä ja matka kestää niin kauan, että älypuhelimen akkukin ehtii tyhjentyä. Kyllä usb-laturi ajaa saman asian, kun siitä saa virtaa muihinkin laitteisiin. Tojokuskeillahan on kaikilla uusimmat hienot ja kalliit älypuhelimet, onhan?
Tojotalla ei tarvitse latauspisteitä metsästää, etkö tollo tiedä että tojota lataa itse akkunsa.
- 445-554
kuka.tekee.mitä kirjoitti:
Tojolla latauspisteiden etsintä ja matka kestää niin kauan, että älypuhelimen akkukin ehtii tyhjentyä. Kyllä usb-laturi ajaa saman asian, kun siitä saa virtaa muihinkin laitteisiin. Tojokuskeillahan on kaikilla uusimmat hienot ja kalliit älypuhelimet, onhan?
iPhonet on juu, kuka helvetti jaksaa johtohässäkötten kanssa taistella, no tyhmimmät tietenkin.
Tojotassa laitetaan uusi hieno iPhone latausalustalle. - voi.voi.voi
Juunou kirjoitti:
Tojotalla ei tarvitse latauspisteitä metsästää, etkö tollo tiedä että tojota lataa itse akkunsa.
Paljonkos sitä bensaa kuluu, kun lähdet ajelemaan tyhjällä akulla?
- ympäristöystä
voi.voi.voi kirjoitti:
Paljonkos sitä bensaa kuluu, kun lähdet ajelemaan tyhjällä akulla?
Toijotan hybriditekniikkahan on nykyaikaista. Jos on tankki täynnä niin sitten tekee se sähkömoottori bensaa hybridipuolelta. Ja jos on akku tyhjä niin bensamoottori tekee sähköä. Sen vuoksi ei ole koskaan akku tyhjänä.
- gdfgdfgdfgdfg
Langattoman latauksen saa myös esim. Skodaan
- hitaastiMuttaJäljessä
gdfgdfgdfgdfg kirjoitti:
Langattoman latauksen saa myös esim. Skodaan
Kiasta löytyy myös. Vähän joka merkistä. Hyvä, että Tojotakin on vain muutaman vuoden viiveellä pääsemässä kyytiin mukaan.
- kukaan.ei.koskaan
Montakos plug-in Priusta on Suomessa?
- OstaJenka
Toivottavasti ei yhtään. Toivottavasti tulee oikeat sähköautot eikä mitään vieterivirityksiä.
- hiipumaan.päin
Trafi: Toyota Prius Plug-in ensirekisteröinnit
2012 73 kpl
2013 45 kpl
2014 21 kpl
2015 11 kpl
2016 (1-10) 3 kpl - hyväkunjokuostaa
hiipumaan.päin kirjoitti:
Trafi: Toyota Prius Plug-in ensirekisteröinnit
2012 73 kpl
2013 45 kpl
2014 21 kpl
2015 11 kpl
2016 (1-10) 3 kplTojon henkilökunnalla on siis tämmöset?
- paha.rankaisu
hyväkunjokuostaa kirjoitti:
Tojon henkilökunnalla on siis tämmöset?
Vain niillä jotka jotka ovat töpänneet ja joille on rankaisuksi annettu Prius.
- PriusEhkäisyyn
paha.rankaisu kirjoitti:
Vain niillä jotka jotka ovat töpänneet ja joille on rankaisuksi annettu Prius.
Nehän ei sitten naista saa. Mutta ihan ookoo tietty sekin, ettei töppö sakki niinmuinoin lisäänny ja tee lisää töppöjä.
- Myydäänrajusti
hyväkunjokuostaa kirjoitti:
Tojon henkilökunnalla on siis tämmöset?
Siis ei mitenkään ole hiipumaan päin. Tällainen uusi malli täysin uudella toimintamatkalla, kevyellä akulla, upealla muotoilulla jne... Tulee olemaan todella paljon myyty kun on vielä kaikkkein edullisin lataushybridi. Voi ladata tavallisesta pitorasiasta kolmessa tunnissa akun täyteen.
http://i2.cdn.turner.com/money/dam/assets/160323182232-2016-ny-auto-show-toyota-prius-prime-1100x619.jpg - sitä.minä.vaan
Myydäänrajusti kirjoitti:
Siis ei mitenkään ole hiipumaan päin. Tällainen uusi malli täysin uudella toimintamatkalla, kevyellä akulla, upealla muotoilulla jne... Tulee olemaan todella paljon myyty kun on vielä kaikkkein edullisin lataushybridi. Voi ladata tavallisesta pitorasiasta kolmessa tunnissa akun täyteen.
http://i2.cdn.turner.com/money/dam/assets/160323182232-2016-ny-auto-show-toyota-prius-prime-1100x619.jpgMyydä voi rajusti mutta ostaako kukaan rajusti ja onko 120 kg akku kevyt vai ei?
- kehitysversioita
Ylihintainen Pokeminin irvistys. En kyllä keksi yhtään perustetta tuon hankintaan.
- peruste
Masokismi?
- joka.junaan
Ihmiset tekevät paljon järjellä selittämättömiä valintoja ja asioita.
- Tojotaan_mieltynyt
Itse ostin 2018 tai siis tulossa Prius plugin. Ioniq laittaa pahasti kampoihin. 5 paikkanen kun tojo on 4. Yhdistetty teho 141 kun tojolla 122. Ioniq taisi saada vetokoukun mut tojoon ei ja vielä reilu 2te halvempi. Ioniq huonompia puolia valovirrasta lataaminen on karkeasti puolet piempää. Täyssähkö teho 60hp tojola 102hp eli normaali ajossa vähänkin raskaampi kaasujalka käynnistää bensa moottorin. Robotti 6 vaihteeinen ei reagoi yhtänopeasti kuin saumaton CVT.
- PrisParempi
Nuo Ioniqin miinukset ovat todella rankkoja. Prius Plug-inissä bensamottori ei jurikaan käynnisty. Se ontäydellinen apumoottori. CVT on todella upea vaihteisto, Reagoi nopesti ja viivyttelyjä ja nykimisiä ei ole.
- 345345345
Osivatpa vaan ottaneet koneista täyden tehon irti niin olisi suorituskyky edes oikealla hehtaarilla. Tuollaisena se on vähän väsähteen oloinen hintaansa nähden.
Ratin säätöjen rajoitukset on tietusti vakiona eikä paranusta ole tulossa. Tojo tehdään eteläeuvostolaisille ja muille pikkuihmisille.
- Toyota_Hybrid1
kyllä näin on. itselläni Toyota Hybrid ja maantiekulutus alle 3l/100km. vuosihuolto 179€. volswakenilla 1.4TSI moottori kuluttaakin 9,4l/100km bensiiniä ja öljykulut siihen päälle ja vuosihuolto 922€. onhan siinä hiukan eroa. ei tarvitse edes kannattavuuslaskelmia tehdä millä kannattaa ajaa, Toyota Hybrid, se on siinä eikä muita tarvitse edes miettiä.
- faktatSyöTeron
Vain autoonsa todella pettynyt haluaa yrittää perustella valintaansa ja kääntää paskasta kukkasta noin epätoivoisesti. Vai onko Toyotan myyjällä taas se hiljaisempi hetki ja hallissa ei kuulu kuin ilmastoinnin humina ja näppisten naputus?
Toyotan tekniikka on vaan jäänyt jälkeen kilpailijoiden lataushybrideistä.- Toyota_Hybrid1
Helkama-auton myyntimiehen katkeraa puhetta. oletteko ilmastoinnin katkaissut kun ei ole vara maksaa sähkölaskua kun skodat ei mene kaupaksi? suosittelen alan vaihtoa, esim. vw ja skoda varaosamyymälä/korjaamo. menekki olisi huima ja ala on täystyöllistetty.
- Mersuman2
Mutta hybridillä ei tule päästöjä ja päästöt taas edistää lämpimämpää ilmastoa jota haluamme suomeenkin. Joten kylmiä talvia tulossa jos et tuota päästöjä riittävästi. Jokaisella on vastuu päästöistä ja ajamalla hybridillä et toimi vastuullisesti päästöjen kanssa. Muutenkin on tylsää ajaa autolla jossa on pienet päästöt. On kivaa tankta ja kuunnella miehekästä koneen ääntä. Prius sopii mummoille ja hinteille hyvin muttei tosimies aja hintti-imurilla metriäkään. Se että kuluttaako auto 5 vai 10 litraa satasella on ainakin minulle aivan se ja sama. Bensa on halpaa ja ilolla tankataan 98/99 tankkiin. Itsellä menee se 500e kuussa bensaan ja se on aina kiva laittaa amg mese käyntiin. Ihan jo äänien takia ajan amg mersulla, ja tietysti päästöjen vuoksi.
- Pappa_
tojotaa parempaa autoa ei kyllä löydy. kyllä jämpti on niin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6416008Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?324094HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2962535- 1331835
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311513Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3841454Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101243- 131243
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76962- 115935