Sairaslomaa ei enää saa helposti - mitä tykkäätte?

otsaa_jomottaa

Työnantajani vaatii LÄÄKÄRINtodistuksen jokaisesta sairaspoissaolosta. Kaiken huipuksi työterveyshuolto ei vastaa sairastumisista eli lääkärintodistus pitää hankkia ja maksaa itse.

Halvimmalla sen saa terveyskeskuksesta, mutta sielläpä ei enää päästetä lääkärin vastaanotolle flunssan takia. Esimerkiksi kolme viikkoa kestänyt yskä, nuha ja poskiontelon- ja otsaontelontuöehdus ei nykyään oikeuta lääkärin vastaanotolle, jos kuume on ollut lievää.

Hoitaja vain käskee ottaa särkylääkettä ja mennä töihin. Työnantaja pidättää palkasta sen ajan mikä kului hoitajakäynnillä. Siksi terveyskeskukseen kannattaa mennä työajan ulkopuolella, jos ei ole 100-varma lääkäriin pääsystä.

Burana, Panadol ja energiajuoma auttaa töissä. Ruokatauon voi käyttää nukkumiseen, mutta silloin ei ehdi syödä.

Mitä mieltä olette nykymenosta: Flunssa ei enää ole työkyvyttömyyden peruste?

1

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kljhgfdxs

Tarttuu muihin. Sitä varten jokaisen pitää ottaa taatusti vaarattomat influenssarokotukset. Ihminen on uhka kansanterveydelle, jollei suostu rokotuksiin. Henkilökohtaisesti uskon, että jos ihminen (etenkin pieni ihminen) ei saa sairastaa yhtään tartuntatautia, siitä seuraa massiivinen autoimmuunisairauksien lisääntyminen (tuloksia näemme jo nyt).

Itse aikanaan yritin olla tunnolllinen, en ollut sairaslomilla jne. Nyt olenkin sitten kuntoutustuella. Kun ihminen ei jaksa, niin ei sitten jaksa. Nykyään on vallalla mekanistinen ihmiskäsitys. Rokote on kuin auton vahaus ja psykoterapia kuin uudelleen maalaus. Mutta kun ei se vaan aina niin mene. Kun on loppuun ajettu, niin on romu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      106
      4865
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      423
      1539
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      189
      1114
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      110
      1098
    5. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      15
      1014
    6. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1010
    7. tilitoimistopiirainen huutaa

mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt
      Kuhmo
      11
      968
    8. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      931
    9. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      921
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      886
    Aihe