haluaisitteko hankkia lemmikin tai useampiakin?
Minä haluaisin, mutten ole vielä päättänyt millaisen hankkisin.
Mitä te suosittelisitte?
Naisen voisin ottaa, jos hän olisi...
Onko teillä lemmikkejä tai
113
393
Vastaukset
Tuohon viimeiseen lauseeseen pyydän tarkennusta. Olitko ajatellut ottaa lemmikin, vai tulla lemmikiksi?
Mulla on kissa ja koira. Kumman ottaa, on niin paljon omasta elämäntilanteesta, kuinka paljon reissaa ja minne. Missä asuu, pystytkö ulkoiluttamaan, onko vara-huoltaja jos sattuisit sairastumaan.- naine-ei-okkaa-lemmikki
on ollu kissoi koirei naisei
mut ei enää ekaks mainittui, tahon olla vapaa sillai, et pääsee matkoilleki ilman hikisii säätöjä, just et ketä hoitaa, minne hoitoon ja tuollai. naine-ei-okkaa-lemmikki kirjoitti:
on ollu kissoi koirei naisei
mut ei enää ekaks mainittui, tahon olla vapaa sillai, et pääsee matkoilleki ilman hikisii säätöjä, just et ketä hoitaa, minne hoitoon ja tuollai.Sun naiset ei ole fleksiä käyttäneet? Lyhyttä remmiä vaan, ja kuristuspantaa?
- mis-mun-lemmikit-on
He he. Ei niille o käynyt flaksikaan, eikä mulle, sit loppuminuuteilla. Suhteet pitää hoitaa loppuun ilman remmei ja fleksei, ainakin valehdella että "erosimme ystävinä"
mis-mun-lemmikit-on kirjoitti:
He he. Ei niille o käynyt flaksikaan, eikä mulle, sit loppuminuuteilla. Suhteet pitää hoitaa loppuun ilman remmei ja fleksei, ainakin valehdella että "erosimme ystävinä"
Mitä, pistäksää tulta kumpaankin päähän ja annat palaa, vai :))
On niin totta tuo viimeinen.
- Siilimuorikka3
On yksi, toistaiseksi tuossakin riittää puuhastelua mutta aika näyttää :).Oishan kiva jos koirulilla olisi kaveri.
- 1lesken
Sm3 Mitä koiruli tekee kaverilla? Lesken
- Siilimuorikka3
1lesken kirjoitti:
Sm3 Mitä koiruli tekee kaverilla? Lesken
Leikkii sen kanssa ja onhan niillä toisistaan seuraa kun ihmiset ovat poissa.
- 1eero
Papukaija taikka kilpikonna lenkki kaveriksi, papukaija varmaan jankuttais " anna keksi ".
- Siilimuorikka3
Papukaija lenkkeilis olkapäällä, kilpikonna menis eeölä :D
Olen koiranhoitajana huomannut, kuinka orjuuttavaa on koiran hoito. Puet monta kertaa päivässä ulkovaatteet päälle, säässä kuin säässä. Koirakaan ei ole näillä keleillä ollenkaan innostunut lähtemään edes pihalle. Tassut on kuraiset,jatkuvaa pyyhkimistä eteisessä kun tullaan sisälle. Koiran isäntä huolehtii kynsien leikkaamisesta, kalamaksaöljyn, ruoan ym.antamisesta. Koira työllistää kaksi ihmistä helppeesti. Itselleni en ottaisi mitään kotieläintä.
Minun luokseni tuli pari kuukautta sitten tyttökissa. Otin selvää kenen kissa on, eivät halunneet pitää joten jäi minulle.
Minulla on ollut useita kissoja, ovat joko vahuuden ja sairauden takia armahdettu kissojen autuaammille hiirimaille.
En ole koskaan kokenut niin omistautunutta rakkautta mitä tämä typykkä minulle osoittaa, seuraa joka paikkaan, nukkuu pää samalla tyynyllä tai kainalossa. Tytär käydessään sanoi että on allapäin kun olen vaikkapa kaupassa käymässä katsoo ikkunasta koko ajan.
On varmaan kiitollinen kun pääsi lämpimään kotiin ja saa huolenpitoa osakseen.
Ajattelin että suuttuu minulle kun vein steriloitavaksi, oli kaiken lisäksi jo pennun alut mahassa. En olisi pystynyt ottamaan vastaan neljää kissnpentua lisää. Niitä ei tahdo huolia kukaan, jos huoliikin niin ei tiedä millaisiin olosuhteisiin joutuvat.Minkähän ihmeen takia ihmiset ottavat eläimiä, jos ovat valmiita tuosta vaan luopumaan niistä... kissa taisi todellakin saada paremman elämän sun luona, on ainakin rakastettu.
Lesken tuossa kirjoitti, että on niin paljon hommaa. Elämän reunaehtoja taitaakin olla, että jos antaa niin saa. Jos antaa enemmän, saa enemmän.
Mä en voisi enää kuvitella elämää ilman karvanassuja. Jos ne ottaa, niin kyllä ne niin paljon antaakin. Energiakin taitaa olla sellainen, että mitä enemmän kuluttaa, sitä enemmän sitä tulee.- 1lesken
hmp.f
En ole ottanut koiraa, enkä koskaan ota. Koiran isäntä sen on ottanut ja nyt ei toistaiseksi pysty lenkittämään sitä oman kipeän jalan takia. En nyt tiedä, paljonko koira minulle antaa, kun haen sen ovelta ja vien ovelle. Isännän kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. Ei ole muitakaan lenkittäjiä ilmaantunut, joten minä haen. Koira olisi muuten paljon sisällä. Olen sitämieltä, että se joka koiran ottaa, miettisi, minkä kokoisen ja rotuisen ottaa,ostaa. Kun yli kuusikymppinen mies, jolla on jo perussairauksia, ottaa ison koiran pieneen rivariin, niin en oikein ymmärrä sitä. Kun tulee kremppoja, niin koirahan siitä kärsii. Olkoon koira kuinka mukava tahansa. Lesken - Siilimuorikka3
1lesken kirjoitti:
hmp.f
En ole ottanut koiraa, enkä koskaan ota. Koiran isäntä sen on ottanut ja nyt ei toistaiseksi pysty lenkittämään sitä oman kipeän jalan takia. En nyt tiedä, paljonko koira minulle antaa, kun haen sen ovelta ja vien ovelle. Isännän kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. Ei ole muitakaan lenkittäjiä ilmaantunut, joten minä haen. Koira olisi muuten paljon sisällä. Olen sitämieltä, että se joka koiran ottaa, miettisi, minkä kokoisen ja rotuisen ottaa,ostaa. Kun yli kuusikymppinen mies, jolla on jo perussairauksia, ottaa ison koiran pieneen rivariin, niin en oikein ymmärrä sitä. Kun tulee kremppoja, niin koirahan siitä kärsii. Olkoon koira kuinka mukava tahansa. LeskenMitä sinulle ja koiralle tapahtuu siinä välissä kun haet ovelta ja palautat takaisin? Ootko saama-. vai antajapuolella?
- 1lesken
Siilimuorikka3 kirjoitti:
Mitä sinulle ja koiralle tapahtuu siinä välissä kun haet ovelta ja palautat takaisin? Ootko saama-. vai antajapuolella?
Siilimuorikka3
Tapahtuu sellaista, että 🐶 koira on iloinen😁, ennenkuin ☔ sadepisarat iskee kirsuun. Senjälkeen joudun maanittelemaan sitä, että hölkkäisi tai kävelisi jonkun matkaa. Kepillisen heitettyään se katselee taakseen ja lyö jarrujalat. Koirannappien ⚡ voimalla saan karvaturrin isännän eteiseen. Sanon että täältä tulee dirty dog. Sitä kuran määrää vatsaa myöten. Isäntä ottaa 🐶 koiran hellään huomaansa ja minä menen kotiini soffalle voipuneena. Pistän aivot narikkaan ja katselen Salkkareita,dvd:ltä. Ja tsemppaan itseäni seuraavaan koiran ulkoilulenkkiin. Lesken Ps. Miksi kirjoitan tänään. Minulla on koiravapaapäivä. Sama - Siilimuorikka3
1lesken kirjoitti:
Siilimuorikka3
Tapahtuu sellaista, että 🐶 koira on iloinen😁, ennenkuin ☔ sadepisarat iskee kirsuun. Senjälkeen joudun maanittelemaan sitä, että hölkkäisi tai kävelisi jonkun matkaa. Kepillisen heitettyään se katselee taakseen ja lyö jarrujalat. Koirannappien ⚡ voimalla saan karvaturrin isännän eteiseen. Sanon että täältä tulee dirty dog. Sitä kuran määrää vatsaa myöten. Isäntä ottaa 🐶 koiran hellään huomaansa ja minä menen kotiini soffalle voipuneena. Pistän aivot narikkaan ja katselen Salkkareita,dvd:ltä. Ja tsemppaan itseäni seuraavaan koiran ulkoilulenkkiin. Lesken Ps. Miksi kirjoitan tänään. Minulla on koiravapaapäivä. SamaEi kai teilläkään joka päivä sada?
- Homma-vaan-jatkuu
1lesken kirjoitti:
Siilimuorikka3
Tapahtuu sellaista, että 🐶 koira on iloinen😁, ennenkuin ☔ sadepisarat iskee kirsuun. Senjälkeen joudun maanittelemaan sitä, että hölkkäisi tai kävelisi jonkun matkaa. Kepillisen heitettyään se katselee taakseen ja lyö jarrujalat. Koirannappien ⚡ voimalla saan karvaturrin isännän eteiseen. Sanon että täältä tulee dirty dog. Sitä kuran määrää vatsaa myöten. Isäntä ottaa 🐶 koiran hellään huomaansa ja minä menen kotiini soffalle voipuneena. Pistän aivot narikkaan ja katselen Salkkareita,dvd:ltä. Ja tsemppaan itseäni seuraavaan koiran ulkoilulenkkiin. Lesken Ps. Miksi kirjoitan tänään. Minulla on koiravapaapäivä. SamaMää alan luulla, että se koiran isäntä vedättää leskeä. Huomasi, että pääsee helpommalla kun antaa "hölmön" ulkoiluttaa koiraansa, että jalan kipeys jatkuu ties kuinka kauan?
- 1leski
Ei kai teilläkään joka päivä sada?
Siilimuorikka3
Ei ihan jokapäivä. En tiedä, tekeekö puolet berhanttilaisrodusta 🐶 koiran laiskaksi (toinen puoli on paimentolaiskoiraa). Vai tottuiko koira isännän kanssa lyhyempiin ja leppoisempiin lenkkeihin. Kävellään n. 6 km ja koira lorvii välillä. En tarkoita nuuskimista. Olen aina luullut, että terve koira kävelee 😌mielellään säässä kun säässä. Koira on terve ja hurmaava edelleen. Leski - 1lesken
Homma-vaan-jatkuu kirjoitti:
Mää alan luulla, että se koiran isäntä vedättää leskeä. Huomasi, että pääsee helpommalla kun antaa "hölmön" ulkoiluttaa koiraansa, että jalan kipeys jatkuu ties kuinka kauan?
Homma-vaan-jatkuu
Tiedätkö mitä. Olet oikeassa. Alan tuntemaan itseni tosi pöljäksi. Isännälle laitetaan keinonivel polveen ja sitten myöhemmin toiseen polveen. Ei pysty koskaan lenkittämään tarpeeksi 🐶 koiraansa. Mutta mitenkä minä lipeäisin tästä hommasta. Sanonko suoraan, että hoida koiras ja hae ulkoiluttajas vaikka hevon kuusesta. Vai jätänkö hakematta aluksi joka toinen päivä, sitten teen Ruotsin risteilyjä ( vaikka en teekään) käyn 👨 miesystävää (vaikka ei olekaan) tapailemassa. Siis vedätän ja huiputan. Vai yksinkertaisesti haen netistä koirahoitolan osoitteen ja sanon, että täältä löytyy lenkittäjiä. 30€/h. Tai, en tee mitään. Lesken - Siilimuorikka3
1lesken kirjoitti:
Homma-vaan-jatkuu
Tiedätkö mitä. Olet oikeassa. Alan tuntemaan itseni tosi pöljäksi. Isännälle laitetaan keinonivel polveen ja sitten myöhemmin toiseen polveen. Ei pysty koskaan lenkittämään tarpeeksi 🐶 koiraansa. Mutta mitenkä minä lipeäisin tästä hommasta. Sanonko suoraan, että hoida koiras ja hae ulkoiluttajas vaikka hevon kuusesta. Vai jätänkö hakematta aluksi joka toinen päivä, sitten teen Ruotsin risteilyjä ( vaikka en teekään) käyn 👨 miesystävää (vaikka ei olekaan) tapailemassa. Siis vedätän ja huiputan. Vai yksinkertaisesti haen netistä koirahoitolan osoitteen ja sanon, että täältä löytyy lenkittäjiä. 30€/h. Tai, en tee mitään. LeskenNo mites jos olisit reilu ja rehti ja et haukkuis ja kitisis takanapäin. Sanoisit suoraan miten asia on ja mahdollisesti auttaisit hankkimaan toisen lenkittäjän?
- Siilimuorikka3
1leski kirjoitti:
Siilimuorikka3
Ei ihan jokapäivä. En tiedä, tekeekö puolet berhanttilaisrodusta 🐶 koiran laiskaksi (toinen puoli on paimentolaiskoiraa). Vai tottuiko koira isännän kanssa lyhyempiin ja leppoisempiin lenkkeihin. Kävellään n. 6 km ja koira lorvii välillä. En tarkoita nuuskimista. Olen aina luullut, että terve koira kävelee 😌mielellään säässä kun säässä. Koira on terve ja hurmaava edelleen. LeskiMiksi ihmeessa et lenkitä niin kuin koira on tottunut tekemään? Kuka pakottaa kuuden kilometrien lenkkeihin varsinkaan vesisateessa, haloo ;).
- 1leski
No mites jos olisit reilu ja rehti ja et haukkuis ja kitisis takanapäin. Sanoisit suoraan miten asia on ja mahdollisesti auttaisit hankkimaan toisen lenkittäjän?
Siilimuorikka3
Joo, hain tänään 🐶 koiran lenkille. Koira oli riemuissaan, mutta isäntä ei kun sanoin sanottavani. Että haen koiran ulos silloin kun minulle sopii. Ja nyt on paljon menoja. Yksi lenkittäjä lupasi hakea 🐶 koiran, mutta lupaukset luikahtelee. Ei ole hakenut. Toinen lenkittäjä jaksoi yhden reissun ja siihen se sitten jäi. Asumme 👵 vanhustentaloilla, niin että ei täältä joka savusta lähdetä ulos ilman henkilökohtaista hoitajaa. Lenkittäjän saa kun maksaa 30euroa/ tunti. On se vähän enemmän,kun minä olen Ilmainen. Leski - 1lesken
Miksi ihmeessa et lenkitä niin kuin koira on tottunut tekemään? Kuka pakottaa kuuden kilometrien lenkkeihin varsinkaan vesisateessa, haloo ;).
Siilimuorikka3
Olen tuntenut 🐶 koiran puolivuotiaasta lähtien. Isäntä opetti sen, muutaman kilometrin lenkistä tähän n. 6 km:n lenkkiin. Todella upea 🚶 kävellä metsässä, pellonreunassa, riippusillalla ym. Itse nautin näistä maisemista ja sielu lepää. Olen ollut mukana heidän kanssaan. Siksi tiedän koiran merkkausalueet ym. Koiralla on omat paikkansa, mihin se tekee asiansa. Jos sitä ei viedä sinnepäinkään, sen maha ei toimi jne. Kun isäntä alkoi potemaan polveaan, hän ei pystynyt enää kävelemään opettamaansa 🔗 lenkkiä. Matka lyheni reilusti. Nyt kun minä lenkitän, koiralle on kaikki tuttua. Jos kesken lenkin satamaan, pakkohan se on vain mennä eteenpäin. Lesken - Siilimuorikka3
1lesken kirjoitti:
Siilimuorikka3
Olen tuntenut 🐶 koiran puolivuotiaasta lähtien. Isäntä opetti sen, muutaman kilometrin lenkistä tähän n. 6 km:n lenkkiin. Todella upea 🚶 kävellä metsässä, pellonreunassa, riippusillalla ym. Itse nautin näistä maisemista ja sielu lepää. Olen ollut mukana heidän kanssaan. Siksi tiedän koiran merkkausalueet ym. Koiralla on omat paikkansa, mihin se tekee asiansa. Jos sitä ei viedä sinnepäinkään, sen maha ei toimi jne. Kun isäntä alkoi potemaan polveaan, hän ei pystynyt enää kävelemään opettamaansa 🔗 lenkkiä. Matka lyheni reilusti. Nyt kun minä lenkitän, koiralle on kaikki tuttua. Jos kesken lenkin satamaan, pakkohan se on vain mennä eteenpäin. LeskenNo miksi sitten valitat? Koita nyt päättää, sinä vai koira? Vai eikö koira hyväksy sinua lenkkikaveriksi? Miksi valitat koiran isännästä täällä, ole rehti ja suora, siitä saat itsellesikin enemmän iloa. Pääset vaivasta ja koira sinusta. Mahdollisesti saa kiinostuneemman lenkkikaverin ;).
- Siilimuorikka3
No miksi sitten valitat? Koita nyt päättää, sinä vai koira? Vai eikö koira hyväksy sinua lenkkikaveriksi? Miksi valitat koiran isännästä täällä, ole rehti ja suora, siitä saat itsellesikin enemmän iloa. Pääset vaivasta ja koira sinusta. Mahdollisesti saa kiinostuneemman lenkkikaverin ;).
Jatla vielä: Luuletkos olevas korvaamaton?
- Kova-laki-laivaan
Vanhustentalossa?
No niin isäntää kuin koiraa varten on hoitajat. Se on hoitajien ongelma ratkaista tilanne. Eläintä ei voi jättää heitteillekään. - 1leski
No miksi sitten valitat? Koita nyt päättää, sinä vai koira? Vai eikö koira hyväksy sinua lenkkikaveriksi? Miksi valitat koiran isännästä täällä, ole rehti ja suora, siitä saat itsellesikin enemmän iloa. Pääset vaivasta ja koira sinusta. Mahdollisesti saa kiinostuneemman lenkkikaverin ;).
Siilimuorikka3
Koko keskustelu johtuu apn kysymyksestä. Toin esiin näkökulmia 🐶 koiran arjesta lenkittäjän osalta. Lesken - 1lesken
Jatla vielä: Luuletkos olevas korvaamaton?
Siilimuorikka3
En. Lesken - 1lesken
Kova-laki-laivaan kirjoitti:
Vanhustentalossa?
No niin isäntää kuin koiraa varten on hoitajat. Se on hoitajien ongelma ratkaista tilanne. Eläintä ei voi jättää heitteillekään.Kova-laki-laivaan
Isäntä pystyy itse aivan hyvin päättämään, mitä hän tekee. Ottihan hän koirankin asumaan rivariinsa. Nämä asunnot ovat kaikkien vuokrattavissa. Vanhustentalo nimitys on jäänne 70-luvulta. Koira ei tule missään tapauksessa jäämään heitteille. Siitä pidetään kyllä huoli. Peräänkuulutan vain joidenkin ihmisten käytöstä täällä ja yleensäkin. Koiralle leperrellään ja sitä silitellään. Mutta kun pitäisi toimia ja hakea koiraa edes lyhyelle lenkille, ei näitä lepertelijöitä näy missään. Sitten ollaan niin eläinrakkaita. Näkis vaan ja kuulis kolinaa. Lesken - Siilimuorikka3
1lesken kirjoitti:
Kova-laki-laivaan
Isäntä pystyy itse aivan hyvin päättämään, mitä hän tekee. Ottihan hän koirankin asumaan rivariinsa. Nämä asunnot ovat kaikkien vuokrattavissa. Vanhustentalo nimitys on jäänne 70-luvulta. Koira ei tule missään tapauksessa jäämään heitteille. Siitä pidetään kyllä huoli. Peräänkuulutan vain joidenkin ihmisten käytöstä täällä ja yleensäkin. Koiralle leperrellään ja sitä silitellään. Mutta kun pitäisi toimia ja hakea koiraa edes lyhyelle lenkille, ei näitä lepertelijöitä näy missään. Sitten ollaan niin eläinrakkaita. Näkis vaan ja kuulis kolinaa. LeskenJa sinä "eläinrakas" kitiset täällä että miten pääsisit laupeudentyöstäsi eroon ;).
- Siilimuorikka3
1leski kirjoitti:
Siilimuorikka3
Koko keskustelu johtuu apn kysymyksestä. Toin esiin näkökulmia 🐶 koiran arjesta lenkittäjän osalta. LeskenJa lenkittäjä olet sinä eli osallinen koiran ja etenkin koiranomistajan arkeen. Jos minun koirallani olisi lenkittäjä ja tietäisin hänen naukuvan pestiään selän takana katkaisisin ulkoiluttajasuhteen välittömästä. Mielestäni ole kaksinaamainen. Hymyillen haet koiran ja takana päin haukut, hauhau.
- Siilimuorikka3
1leski kirjoitti:
Siilimuorikka3
Joo, hain tänään 🐶 koiran lenkille. Koira oli riemuissaan, mutta isäntä ei kun sanoin sanottavani. Että haen koiran ulos silloin kun minulle sopii. Ja nyt on paljon menoja. Yksi lenkittäjä lupasi hakea 🐶 koiran, mutta lupaukset luikahtelee. Ei ole hakenut. Toinen lenkittäjä jaksoi yhden reissun ja siihen se sitten jäi. Asumme 👵 vanhustentaloilla, niin että ei täältä joka savusta lähdetä ulos ilman henkilökohtaista hoitajaa. Lenkittäjän saa kun maksaa 30euroa/ tunti. On se vähän enemmän,kun minä olen Ilmainen. LeskiNo tuohan on koiranomistajan ongelma, isäntä on vastuussa koirastaan. Tämä on fakta.
- Siilimuorikka3
1lesken kirjoitti:
Homma-vaan-jatkuu
Tiedätkö mitä. Olet oikeassa. Alan tuntemaan itseni tosi pöljäksi. Isännälle laitetaan keinonivel polveen ja sitten myöhemmin toiseen polveen. Ei pysty koskaan lenkittämään tarpeeksi 🐶 koiraansa. Mutta mitenkä minä lipeäisin tästä hommasta. Sanonko suoraan, että hoida koiras ja hae ulkoiluttajas vaikka hevon kuusesta. Vai jätänkö hakematta aluksi joka toinen päivä, sitten teen Ruotsin risteilyjä ( vaikka en teekään) käyn 👨 miesystävää (vaikka ei olekaan) tapailemassa. Siis vedätän ja huiputan. Vai yksinkertaisesti haen netistä koirahoitolan osoitteen ja sanon, että täältä löytyy lenkittäjiä. 30€/h. Tai, en tee mitään. LeskenKoiria ulkiluttavat muutkin kouin koirahoitolat ja vielä halvemmalla. Sisareni koiraa kävi lenkittämässä nuori opiskelijatyttö 20ekee per tunti.
Ja sinä "eläinrakas" kitiset täällä että miten pääsisit laupeudentyöstäsi eroon ;).
Miksi ärsyynnyt? Lesken ajattelee koiran parasta kun käy ulkoiluttamassa.
Ainakaan minusta ei olisi koiran pitäjäksi, olen laiska ulkoilemaan. Silti olen pitkin hampain ulkoiluttanut ja hoitanut tuttavan koiraa kun hän kävi syöpähoidoissa. Ei saanut muitakaan, eikä hänellä ollut varaa maksaa eläinhoitolalle. Sanoin kyllä että ei ole oikein minun hommiani mutta yritän. Karmea tyhmä vasikan kokoinen peto, kissakin nauroi sille;)
Silti niin rakas omistajalleen.- Siilimuorikka3
mielikki.mummo kirjoitti:
Miksi ärsyynnyt? Lesken ajattelee koiran parasta kun käy ulkoiluttamassa.
Ainakaan minusta ei olisi koiran pitäjäksi, olen laiska ulkoilemaan. Silti olen pitkin hampain ulkoiluttanut ja hoitanut tuttavan koiraa kun hän kävi syöpähoidoissa. Ei saanut muitakaan, eikä hänellä ollut varaa maksaa eläinhoitolalle. Sanoin kyllä että ei ole oikein minun hommiani mutta yritän. Karmea tyhmä vasikan kokoinen peto, kissakin nauroi sille;)
Silti niin rakas omistajalleen.Mistä päättelet että "ärsyynnyn"? Peräänkuulutan vain rehellisyyttä ja /rehtiyttä. Jos ei kehtaa sanoa että ei halua ulkoiluttaa, kärsköön nahoissaan ja pitäköön suunsa supussa. Selkäänpuukottajat on pahinta kastia.
- 1lesken
Ja sinä "eläinrakas" kitiset täällä että miten pääsisit laupeudentyöstäsi eroon ;).
Siilimuori3
Isäntä voi aivan hyvin katkaista lenkittäjäsuhteen. Minulle se ei tee kesää eikä talvea Minulle on yksi hailee vaikka isäntä suuttuisi 🔚 loppuelämäksi. Helpommalla pääsen ja pystyn tapaamaan äitiäni palvelutalossa useammin, kun 🐶 koira ei orjuuta. Tiedän että koiranulkoiluttajia on 🌎 maailma täynnä. Niitä vain ei ole tälläsuunnalla näkynyt. Täällä kylässä on koiria, mutta suurinosa on tarhassa haukkumassa kaiket päivät. Ei niitä sen kummemmin talutella missään. Se on helppoa koiranhoitoa isännälle, mitä minä taas inhoan. Lesken. - Siilimuorikka3
1lesken kirjoitti:
Siilimuori3
Isäntä voi aivan hyvin katkaista lenkittäjäsuhteen. Minulle se ei tee kesää eikä talvea Minulle on yksi hailee vaikka isäntä suuttuisi 🔚 loppuelämäksi. Helpommalla pääsen ja pystyn tapaamaan äitiäni palvelutalossa useammin, kun 🐶 koira ei orjuuta. Tiedän että koiranulkoiluttajia on 🌎 maailma täynnä. Niitä vain ei ole tälläsuunnalla näkynyt. Täällä kylässä on koiria, mutta suurinosa on tarhassa haukkumassa kaiket päivät. Ei niitä sen kummemmin talutella missään. Se on helppoa koiranhoitoa isännälle, mitä minä taas inhoan. Lesken.Isäntä ei vissiin ole katkaisemassa vaan sinä tosin hänen tietämättään ;).
Koita nyt päättää ja kerro se rehellisesti. Pääset itsekin vähemmällä. Turhaan ihtiäs kiusaat. - 1lesken
Isäntä ei vissiin ole katkaisemassa vaan sinä tosin hänen tietämättään ;).
Koita nyt päättää ja kerro se rehellisesti. Pääset itsekin vähemmällä. Turhaan ihtiäs kiusaat.Siilimuorikka3
Heti kun isäntä on itse minulle rehellinen, niin kerron. Tässä kylässä mitkään asiat eivät pysy salassa. Minua on turha vedättää. Lesken - 1lesken
No mites jos olisit reilu ja rehti ja et haukkuis ja kitisis takanapäin. Sanoisit suoraan miten asia on ja mahdollisesti auttaisit hankkimaan toisen lenkittäjän?
Silimuorikka3
Isännällä on 🚗 auto käytössä. Hänellä on omien 💬 puheittensa mukaan paljon ystäviä kavereita. Myös aikuiset 🚸 lapset ja isot lapsenlapset. 🐶 Koiraa hän kuljettaa autossa. Mutta tästä porukasta ei ole löytynyt yhtään lenkittäjää. Mikä siinä on, että kukaan ei lähde ulkoiluttamaa 85 cm säkäkorkoeutta/65 kg painoista karvaturria. Olisiko jollain itsesuojeluvaisto. Ja ihan pienelle koululaiselle koiraa ei voi antaa. Lesken - 1lesken
Miksi ihmeessa et lenkitä niin kuin koira on tottunut tekemään? Kuka pakottaa kuuden kilometrien lenkkeihin varsinkaan vesisateessa, haloo ;).
Siilimuorikka3
Minkä pituisia lenkkkejä sinä teet koiran kanssa? Lesken - 1lesken
Sm3
Olen sinun mielestäsi kaksinaamainen, laupeudensisarta esittävä, epärehellinen, epäreilu selkäänpuukottaja. Isäntä tapailee tyttöystäväänsä silläaikaa kun minä rämmin hänen koiransa kanssa. Ja luulee, etten tiedä. Kukahan tässä kuviossa on se konna, Isäntähitsari,hänen tyttöystävänsä, minä, vai 🐶 koira. Mieti tarkkaan, ennenkuin kirjoittelet asioista, joista et tiedä yhtään mitään! Lesken - Siilimuorikka3
1lesken kirjoitti:
Sm3
Olen sinun mielestäsi kaksinaamainen, laupeudensisarta esittävä, epärehellinen, epäreilu selkäänpuukottaja. Isäntä tapailee tyttöystäväänsä silläaikaa kun minä rämmin hänen koiransa kanssa. Ja luulee, etten tiedä. Kukahan tässä kuviossa on se konna, Isäntähitsari,hänen tyttöystävänsä, minä, vai 🐶 koira. Mieti tarkkaan, ennenkuin kirjoittelet asioista, joista et tiedä yhtään mitään! LeskenAiiii sie oletki mustis :D. Nyt ymmärrän mist kenkä puristaa. Mut siehän voit kuule jättää sen koirulinulkoilutuksen tän tyttöystävän harteille, mitä suotta roikut vai onko tyttöystävän polvet missä kunnossa?
- Siilimuorikka3
1lesken kirjoitti:
Siilimuorikka3
Minkä pituisia lenkkkejä sinä teet koiran kanssa? LeskenVaihtelevan pituisia. Josus neljä kilometriä (mikä on näin pennulle jo paljon), joksus vain vajaa kilometri. Fiilisten (koiran tai minun) ja sään tai ajan mukaan.
- Siilimuorikka3
1lesken kirjoitti:
Silimuorikka3
Isännällä on 🚗 auto käytössä. Hänellä on omien 💬 puheittensa mukaan paljon ystäviä kavereita. Myös aikuiset 🚸 lapset ja isot lapsenlapset. 🐶 Koiraa hän kuljettaa autossa. Mutta tästä porukasta ei ole löytynyt yhtään lenkittäjää. Mikä siinä on, että kukaan ei lähde ulkoiluttamaa 85 cm säkäkorkoeutta/65 kg painoista karvaturria. Olisiko jollain itsesuojeluvaisto. Ja ihan pienelle koululaiselle koiraa ei voi antaa. LeskenJa sinä olet ottanut lenkityksen omalletunnollesi vaikka oikeasti et sitä halua. Ongelma taitaakin olla vain sinun elämänhallinnassasi. Etkö osaa päättää?Roikutko koirassa sen isännän vuoksi, salisesti unelmoit saavasi hänestä miehen, vaikka hänellä onkin jo tyttöystävä, joksin "sinulta salassa" ;).
- Siilimuorikka3
1lesken kirjoitti:
Siilimuorikka3
Heti kun isäntä on itse minulle rehellinen, niin kerron. Tässä kylässä mitkään asiat eivät pysy salassa. Minua on turha vedättää. LeskenRehellinen mistä? Ihmissuhteistaanko? Miten ne liittyät koiranulkoilutukseen?
- Siilimuorikka3
Homma-vaan-jatkuu kirjoitti:
Mää alan luulla, että se koiran isäntä vedättää leskeä. Huomasi, että pääsee helpommalla kun antaa "hölmön" ulkoiluttaa koiraansa, että jalan kipeys jatkuu ties kuinka kauan?
Nii, varmaan tyttöystävänsä kanssa nauraa tälle hölmölle, joka on koiran kanssa isäntään flexissä :D.
1lesken kirjoitti:
hmp.f
En ole ottanut koiraa, enkä koskaan ota. Koiran isäntä sen on ottanut ja nyt ei toistaiseksi pysty lenkittämään sitä oman kipeän jalan takia. En nyt tiedä, paljonko koira minulle antaa, kun haen sen ovelta ja vien ovelle. Isännän kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. Ei ole muitakaan lenkittäjiä ilmaantunut, joten minä haen. Koira olisi muuten paljon sisällä. Olen sitämieltä, että se joka koiran ottaa, miettisi, minkä kokoisen ja rotuisen ottaa,ostaa. Kun yli kuusikymppinen mies, jolla on jo perussairauksia, ottaa ison koiran pieneen rivariin, niin en oikein ymmärrä sitä. Kun tulee kremppoja, niin koirahan siitä kärsii. Olkoon koira kuinka mukava tahansa. LeskenOlen samaa mieltä sun kanssa, että eläimen ottamista pitää harkita sen mukaan, että mitä ite jaksaa, minkä rotuisen ottaa kerrostaloon, että backuppi toimii jos joutuu vaikka sairaalaan.
Onneksi suunnilleen jokainen suomalainen tietää, että koiraa on lenkitettävä väh. pari kertaa päivässä. Kun sen tietää ennalta, siihen sitoutuu kun ottaa koiran.
Koiralla on suuri tehtävä perheessä, suurempi kuin kissalla. Se on terapeutti, vartiointipäällikkö, kumppani (eräänlainen), personal trainer. Se pitää huolta siitä, ettei jää sohvalle homehtumaan. Kun kaksi ekaa vuotta olet kuskannut hauvan lenkille säässä kuin säässä, siitä tulee tapa, et enää edes mieti mitä keliä ulkona on. Nautit vaan sanattomasta kumppanuudesta ja luonnosta. Sen voi ottaa niinkin päin, että koira vie sinut lenkille, etkä sinä koiraa.
Pieni varoituksen sana noista koiran nameista kävelyn houkuttimeksi. Sanoisin että toimii ehkä yhden päivän, mutta sen jälkeen se toimii käänteisesti - koira pistät hihnat kiinni, koska tietää että kohta tulee karkkia. Kokemusta on.
Sä olet, lesken, kiltti kun autat! Ja siitäkin huolimatta, että sua harmittaakin se välillä. Joskus kannattaa vähän kiusata itteään, olen vahvasti sitä mieltä. Kun kaikki on ohi, eikä sua tarvita enää, voit rauhassa mennä ikkunan äärelle kun sataa kissoja ja koiria, ja huokaista helpotuksesta, että onneksi ei tarvi tuonne enää mennä :)- 1lesken
Aiiii sie oletki mustis :D. Nyt ymmärrän mist kenkä puristaa. Mut siehän voit kuule jättää sen koirulinulkoilutuksen tän tyttöystävän harteille, mitä suotta roikut vai onko tyttöystävän polvet missä kunnossa?
Sm3
Tyttöystävän polvista en tiedä mitään, mutta kiireinen raskas työ ja lapsilauma saattaa verottaa voimia. Koiranhoito ei ehkä enää innosta. Lesken - 1lesken
Ja sinä olet ottanut lenkityksen omalletunnollesi vaikka oikeasti et sitä halua. Ongelma taitaakin olla vain sinun elämänhallinnassasi. Etkö osaa päättää?Roikutko koirassa sen isännän vuoksi, salisesti unelmoit saavasi hänestä miehen, vaikka hänellä onkin jo tyttöystävä, joksin "sinulta salassa" ;).
Sm3
Mitenkä lenkitys otetaan omalletunnolle. Sitten olen 👩 nainen ilman omaatuntoa, kun kuljen täysin omia polkujani. Kirjoitat, että salaisesti toivon yli kuusikymppisestä, äijänköriläästä itselleni 👨 miestä? Et voi olla tosissas! Sinulla on vähän turhan vilkas mielikuvitus. Edesmennyt sairas mieheni on vielä äärettömän hyvässä muistissa. En todellakaan halua enää kenenkään omaishoitajaksi. Lesken - Siilimuorikka3
1lesken kirjoitti:
Sm3
Mitenkä lenkitys otetaan omalletunnolle. Sitten olen 👩 nainen ilman omaatuntoa, kun kuljen täysin omia polkujani. Kirjoitat, että salaisesti toivon yli kuusikymppisestä, äijänköriläästä itselleni 👨 miestä? Et voi olla tosissas! Sinulla on vähän turhan vilkas mielikuvitus. Edesmennyt sairas mieheni on vielä äärettömän hyvässä muistissa. En todellakaan halua enää kenenkään omaishoitajaksi. LeskenMiks sitten koet että jos tämä koiranomistaja ei kerro siulle naisystävästään hän on sinulle epärehellinen? Annat vaikutelman et asia siulle jotensahi kuuluis, siis olet mustasukkainen.
- 1lesken
Miks sitten koet että jos tämä koiranomistaja ei kerro siulle naisystävästään hän on sinulle epärehellinen? Annat vaikutelman et asia siulle jotensahi kuuluis, siis olet mustasukkainen.
Sm3
Mistä ihmeestä sinä olet saanut päähäsi, että tarkoittamallani rehellisyydellä ja isännän tyttöystävällä olisi jotakin tekemistä keskenään. Tyttöystävä ei ole mikään salaisuus koskaan ollutkaan. Tarkoitan jotain aivan muuta, millä ei ole mitään tekemistä hameväen kanssa. Tänään viimeksi kysyin, onko iltalenkittäjää tiedossa. Hän hoitaa sen, sanoi isäntä ja antoi minulle pussillisen juuri leipomiaan karjalanpiirakoita. Olivat hyviä ja kutsuinkin uuden tuttavuuteni, soittajapojan tai -miehen ☕ kahville. Hän on itäsuomalainen, joten piirakat maistuivat. Lesken - Siilimuorikka3
1lesken kirjoitti:
Sm3
Mistä ihmeestä sinä olet saanut päähäsi, että tarkoittamallani rehellisyydellä ja isännän tyttöystävällä olisi jotakin tekemistä keskenään. Tyttöystävä ei ole mikään salaisuus koskaan ollutkaan. Tarkoitan jotain aivan muuta, millä ei ole mitään tekemistä hameväen kanssa. Tänään viimeksi kysyin, onko iltalenkittäjää tiedossa. Hän hoitaa sen, sanoi isäntä ja antoi minulle pussillisen juuri leipomiaan karjalanpiirakoita. Olivat hyviä ja kutsuinkin uuden tuttavuuteni, soittajapojan tai -miehen ☕ kahville. Hän on itäsuomalainen, joten piirakat maistuivat. LeskenIte Kerroit että sinun lenkittäessä koiraa isäntä tapailee tyttöystäväänsä ja luulee ettet sinä tiedä.
- 1lesken
Ite Kerroit että sinun lenkittäessä koiraa isäntä tapailee tyttöystäväänsä ja luulee ettet sinä tiedä.
Siiiiiiiliiiiiiiiimuoooooriiiikkkkka ⏰ 3
Olet savolainen kiäntäjä ja viäntäjä. Pilkunnussija. Saat päähäsi jonkun typerän ajatuksen ja pidät siitä kiinni. Hanki oma elämä. Ja tarkista lääkityksesi. Olet jossain tynnyrissä kasvanut fakkiutunut ääliö. Vaihda levyä ja ota koiras ja häivy hevon kuuseen. Tuollaisen tyypin kanssa tuskin kukaan tulee toimeen 👌 Hyvästi. hmp.f kirjoitti:
Olen samaa mieltä sun kanssa, että eläimen ottamista pitää harkita sen mukaan, että mitä ite jaksaa, minkä rotuisen ottaa kerrostaloon, että backuppi toimii jos joutuu vaikka sairaalaan.
Onneksi suunnilleen jokainen suomalainen tietää, että koiraa on lenkitettävä väh. pari kertaa päivässä. Kun sen tietää ennalta, siihen sitoutuu kun ottaa koiran.
Koiralla on suuri tehtävä perheessä, suurempi kuin kissalla. Se on terapeutti, vartiointipäällikkö, kumppani (eräänlainen), personal trainer. Se pitää huolta siitä, ettei jää sohvalle homehtumaan. Kun kaksi ekaa vuotta olet kuskannut hauvan lenkille säässä kuin säässä, siitä tulee tapa, et enää edes mieti mitä keliä ulkona on. Nautit vaan sanattomasta kumppanuudesta ja luonnosta. Sen voi ottaa niinkin päin, että koira vie sinut lenkille, etkä sinä koiraa.
Pieni varoituksen sana noista koiran nameista kävelyn houkuttimeksi. Sanoisin että toimii ehkä yhden päivän, mutta sen jälkeen se toimii käänteisesti - koira pistät hihnat kiinni, koska tietää että kohta tulee karkkia. Kokemusta on.
Sä olet, lesken, kiltti kun autat! Ja siitäkin huolimatta, että sua harmittaakin se välillä. Joskus kannattaa vähän kiusata itteään, olen vahvasti sitä mieltä. Kun kaikki on ohi, eikä sua tarvita enää, voit rauhassa mennä ikkunan äärelle kun sataa kissoja ja koiria, ja huokaista helpotuksesta, että onneksi ei tarvi tuonne enää mennä :)"Onneksi suunnilleen jokainen suomalainen tietää, että koiraa on lenkitettävä väh. pari kertaa päivässä. Kun sen tietää ennalta, siihen sitoutuu kun ottaa koiran. "
Väliin kyllä tuntuu, ettei tiedä, tai välitä kun ei viitsi. Muutama sata metriä ja eikun takaisin. Toiset pitää koiria pihalla tarhassa yötä päivää eivätkä lenkitä niitä ollenkaan. Ei ihme, jos turhautuneina räksyttävät lähes tauotta. Mitä iloa koirasta siellä pihan perällä on itsellekkään. Eräässä talossa isäntä kävi yksin lenkillä koiran pysyessä pihassa. Kyllä koiria on aivan liikaa siihen nähden, miten niistä kannetaan vastuu.
Olen erittäin samaa mieltä, että koiralla on suuri tehtävä perheessä, se on mm. terapeutti parhaasta päästä. Minulle koirani on myös "personal trainer", joka pitää huolta liikkumisestani, vie minut lenkille, eikä päinvastoin. Ilman koiraa olisin varmasti ihan rapakunnossa.
Olisi se vaan kiva tietää, mitä koira ajattelee. Itsellä on Viipurin koiratarhalta tuotu nyt nelisenvuotias puhdas sekarotuinen. Alussa se oli hirvittävän arka, säikkyi kaikkia äkkiliikkeitä ja ääniä, pelkäsi muita ihmisiä. Tämän vajaan kahden vuoden aikana se on muuttunut valtavasti, rohkaistunut. Iltalenkin ja hyvän raakaruoka-aterian ja jälkiruokamakupalan jälkeen kun tulemme tähän sohvalle se nuolee käsiäni ja siitä ei meinaa loppua tulla. Tulee mieleen, että se osoittaisi kiitollisuuttaan kun nyt on hyvä isäntä, joka pitää hänestä huolta ja johon voi luottaa. Kunpa tietäisi mitä sen päässä liikkuu.- Siilimuorikka3
1lesken kirjoitti:
Siiiiiiiliiiiiiiiimuoooooriiiikkkkka ⏰ 3
Olet savolainen kiäntäjä ja viäntäjä. Pilkunnussija. Saat päähäsi jonkun typerän ajatuksen ja pidät siitä kiinni. Hanki oma elämä. Ja tarkista lääkityksesi. Olet jossain tynnyrissä kasvanut fakkiutunut ääliö. Vaihda levyä ja ota koiras ja häivy hevon kuuseen. Tuollaisen tyypin kanssa tuskin kukaan tulee toimeen 👌 Hyvästi.En ole savolainen n ja muusta saat tokkiisa pitää mielipittees :D.
- 1lesken
En ole savolainen n ja muusta saat tokkiisa pitää mielipittees :D.
Sm3
Ole vaikka Porvoosta, mutta kirjoitusvirheiden mukaan tuskin kiertokoulua käynyt. Jos sinulla ei ole mitään asiaa koskaan, älä kirjoita, tai mieti, jos pystyt, kaksikertaa. Et ole hauska, olet katkeroitunut ikifossiili. On veemäistä kun olet tällä palstalla. Lesken - Siilimuorikka3
1lesken kirjoitti:
Sm3
Ole vaikka Porvoosta, mutta kirjoitusvirheiden mukaan tuskin kiertokoulua käynyt. Jos sinulla ei ole mitään asiaa koskaan, älä kirjoita, tai mieti, jos pystyt, kaksikertaa. Et ole hauska, olet katkeroitunut ikifossiili. On veemäistä kun olet tällä palstalla. LeskenToivottavasti helpotti ;).
entinenmiäs kirjoitti:
"Onneksi suunnilleen jokainen suomalainen tietää, että koiraa on lenkitettävä väh. pari kertaa päivässä. Kun sen tietää ennalta, siihen sitoutuu kun ottaa koiran. "
Väliin kyllä tuntuu, ettei tiedä, tai välitä kun ei viitsi. Muutama sata metriä ja eikun takaisin. Toiset pitää koiria pihalla tarhassa yötä päivää eivätkä lenkitä niitä ollenkaan. Ei ihme, jos turhautuneina räksyttävät lähes tauotta. Mitä iloa koirasta siellä pihan perällä on itsellekkään. Eräässä talossa isäntä kävi yksin lenkillä koiran pysyessä pihassa. Kyllä koiria on aivan liikaa siihen nähden, miten niistä kannetaan vastuu.
Olen erittäin samaa mieltä, että koiralla on suuri tehtävä perheessä, se on mm. terapeutti parhaasta päästä. Minulle koirani on myös "personal trainer", joka pitää huolta liikkumisestani, vie minut lenkille, eikä päinvastoin. Ilman koiraa olisin varmasti ihan rapakunnossa.
Olisi se vaan kiva tietää, mitä koira ajattelee. Itsellä on Viipurin koiratarhalta tuotu nyt nelisenvuotias puhdas sekarotuinen. Alussa se oli hirvittävän arka, säikkyi kaikkia äkkiliikkeitä ja ääniä, pelkäsi muita ihmisiä. Tämän vajaan kahden vuoden aikana se on muuttunut valtavasti, rohkaistunut. Iltalenkin ja hyvän raakaruoka-aterian ja jälkiruokamakupalan jälkeen kun tulemme tähän sohvalle se nuolee käsiäni ja siitä ei meinaa loppua tulla. Tulee mieleen, että se osoittaisi kiitollisuuttaan kun nyt on hyvä isäntä, joka pitää hänestä huolta ja johon voi luottaa. Kunpa tietäisi mitä sen päässä liikkuu.Landella voi olla joo ihan omat metkunsa... Pahin moka mikä ihminen tekee, on että ei kouluta koiraansa. Ei anna kuria, enkä tarkoita nyt fyysistä sellaista. Ensimmäinen pentuvuosi on kyllä aika intensiivinen, että sinänsä en ihmettele että paukut saattaa loppua.
Yksi koiran kauneimmista jutuista on, että se elää hetkessä, nyt ja tässä. Se ei murehdi, se ei muistele vääriä tekoja jos ihminen itse pystyy jättämään ne taakseen.
Mutta en usko että sillä on ittellään ollut kuva siitä, että näin paska mun elämä on, ja tuo pelasti minut. Ja ole iloinen siitä, koska ihmiset tekee niin, ja sitten kuitenkin kiitollisuudesta tulee taakka. Uskon että se nauttii joka hetkestä sun kanssa, siitä mitä sillä on tänä päivänä. Siinäkin on ihan kylliksi tunnetta, vapaata tunnetta, omasta tahdostaan, ilman velvollisuuksia.
Nuoleminen voi olla eräänlainen stressin jäänne. Pakonomainen tarve tehdä jotain, yleensä on. Se voi myös olla, että se tekee sen koska olet antanut sen tehdä sitä, joten se on nyt tällä hetkellä opittua käytöstä. Sä tiedät sen siitä, että jos kiellät sitä nuolemasta sua, se nuolee jotain muuta, itseään tai lelua tjn.
Tai, voi olla että se on johtajuus-aloite. Yleensäkin, kun koira hakee ihmisensä huomion, ja saa sitä, se on johtajuuden pienimuotoista horjuttamista. Tässäkin on tietysti eroa sillä, hyppääkö hän sohvaan koska käsket, ja nuolee koska tarjoat hänelle kättä. Vai valitseeko hän sen tien ihan itte.
Mutta jos hauvasi on ollut tottelematon, ei kuunnellut käskyjä, räyhännyt muille koirille, niin silloin en ite antaisi sen nuolla, tai ainakin se tekisi sen vain koska olen selkeästi antanut luvan. Ei mitenkään rangaistukseksi, koska koirahan ei muista eikä tiedä miksi. Vaan palauttaaksesi johtajuuden, näyttäksesi että sinä päätät.
Tämä ei ehkä ollut ihan mitä halusit kuulla. Mutta koira on koira, se on eläin, ja niinkuin ihminenkin, se on onnellisimmillaan silloin, jos se annetaan olla juuri sitä mitä se on.hmp.f kirjoitti:
Landella voi olla joo ihan omat metkunsa... Pahin moka mikä ihminen tekee, on että ei kouluta koiraansa. Ei anna kuria, enkä tarkoita nyt fyysistä sellaista. Ensimmäinen pentuvuosi on kyllä aika intensiivinen, että sinänsä en ihmettele että paukut saattaa loppua.
Yksi koiran kauneimmista jutuista on, että se elää hetkessä, nyt ja tässä. Se ei murehdi, se ei muistele vääriä tekoja jos ihminen itse pystyy jättämään ne taakseen.
Mutta en usko että sillä on ittellään ollut kuva siitä, että näin paska mun elämä on, ja tuo pelasti minut. Ja ole iloinen siitä, koska ihmiset tekee niin, ja sitten kuitenkin kiitollisuudesta tulee taakka. Uskon että se nauttii joka hetkestä sun kanssa, siitä mitä sillä on tänä päivänä. Siinäkin on ihan kylliksi tunnetta, vapaata tunnetta, omasta tahdostaan, ilman velvollisuuksia.
Nuoleminen voi olla eräänlainen stressin jäänne. Pakonomainen tarve tehdä jotain, yleensä on. Se voi myös olla, että se tekee sen koska olet antanut sen tehdä sitä, joten se on nyt tällä hetkellä opittua käytöstä. Sä tiedät sen siitä, että jos kiellät sitä nuolemasta sua, se nuolee jotain muuta, itseään tai lelua tjn.
Tai, voi olla että se on johtajuus-aloite. Yleensäkin, kun koira hakee ihmisensä huomion, ja saa sitä, se on johtajuuden pienimuotoista horjuttamista. Tässäkin on tietysti eroa sillä, hyppääkö hän sohvaan koska käsket, ja nuolee koska tarjoat hänelle kättä. Vai valitseeko hän sen tien ihan itte.
Mutta jos hauvasi on ollut tottelematon, ei kuunnellut käskyjä, räyhännyt muille koirille, niin silloin en ite antaisi sen nuolla, tai ainakin se tekisi sen vain koska olen selkeästi antanut luvan. Ei mitenkään rangaistukseksi, koska koirahan ei muista eikä tiedä miksi. Vaan palauttaaksesi johtajuuden, näyttäksesi että sinä päätät.
Tämä ei ehkä ollut ihan mitä halusit kuulla. Mutta koira on koira, se on eläin, ja niinkuin ihminenkin, se on onnellisimmillaan silloin, jos se annetaan olla juuri sitä mitä se on.Niin siis, ajatus jäi kesken tuosta ekasta kappaleesta ja koirakurista. Maalle otetaan kai yleensä metsästysrotuja, jotka vetää kuin sika kun lähdet lenkille. Joten on helpompaa mennä yksin kuin opettaa se kulkemaan nätisti hihnassa.
- 1lesken
Toivottavasti helpotti ;).
Sm3:lle
Smexit 🐮. - Siilimuorikka3
1lesken kirjoitti:
Sm3:lle
Smexit 🐮."Smexit 🐮. "
Ei hjummarra nut ;) - Siilimuorikka3
"Smexit 🐮. "
Ei hjummarra nut ;)..ja kaks kertaa ei ole yhdyssana vaan kaksi erillistä sanaa vrt "kirjoitusvirhe". ;D
- 2xspk
hmp.f kirjoitti:
Niin siis, ajatus jäi kesken tuosta ekasta kappaleesta ja koirakurista. Maalle otetaan kai yleensä metsästysrotuja, jotka vetää kuin sika kun lähdet lenkille. Joten on helpompaa mennä yksin kuin opettaa se kulkemaan nätisti hihnassa.
Johan oli yleistys :D kyllä meillä täällä maalla on ihan samoja rotuja kuin kaupungeissakin, tosin kääpiörotuja ehkä hieman vähemmän ja metsällä käyviä ja vahtikoiria hieman enemmän.
Omassa ympärstössäni on melkein kaikilla naapureilla koira, ei kuitenkaan yhtään ajokoiraa, yks russeli on, mutta sekään ei metsästä muuta kuin hiiriä. 2xspk kirjoitti:
Johan oli yleistys :D kyllä meillä täällä maalla on ihan samoja rotuja kuin kaupungeissakin, tosin kääpiörotuja ehkä hieman vähemmän ja metsällä käyviä ja vahtikoiria hieman enemmän.
Omassa ympärstössäni on melkein kaikilla naapureilla koira, ei kuitenkaan yhtään ajokoiraa, yks russeli on, mutta sekään ei metsästä muuta kuin hiiriä.Jep, sori. Oli ajattelematon yleistys. Se nyt ei ollut kirjoitukseni pääpaino eikä muuta mitään. Vastasin entisenmiehen esimerkkiin. Sanoinko että kaikki tekee landella koirilleen noin? En.
- 1lesken
hmp.f kirjoitti:
Landella voi olla joo ihan omat metkunsa... Pahin moka mikä ihminen tekee, on että ei kouluta koiraansa. Ei anna kuria, enkä tarkoita nyt fyysistä sellaista. Ensimmäinen pentuvuosi on kyllä aika intensiivinen, että sinänsä en ihmettele että paukut saattaa loppua.
Tämä ei ehkä ollut ihan mitä halusit kuulla. Mutta koira on koira, se on eläin, ja niinkuin ihminenkin, se on onnellisimmillaan silloin, jos se annetaan olla juuri sitä mitä se on.hmp.f
Kirjoitat, että koira ei muista vääryyttä tai mitään muutakaan. Ainakin tämä lenkkikoirani muistaa. Yhtä miestä koira karttaa aina. Mies ei tajua miksi. Miehen tyyli on tulla kovalla vauhdilla koiran tykö. Koirahan menee ihmisen luo, jos haluaa. Nyt kun minä olen aamulenkittäjä, koira ei suostu isännän kanssa varhaisaamuna tekemään tarpeitaan. Koira odottaa hoitotätiä. Se on huomannut, että minä olen se henkilö, joka vie lempparilenkille. Minullahan ei ole koskaan ollut koiraa, mutta olen huomannut, kuinka viisas koira on. Lesken - eppu2
1lesken kirjoitti:
hmp.f
Kirjoitat, että koira ei muista vääryyttä tai mitään muutakaan. Ainakin tämä lenkkikoirani muistaa. Yhtä miestä koira karttaa aina. Mies ei tajua miksi. Miehen tyyli on tulla kovalla vauhdilla koiran tykö. Koirahan menee ihmisen luo, jos haluaa. Nyt kun minä olen aamulenkittäjä, koira ei suostu isännän kanssa varhaisaamuna tekemään tarpeitaan. Koira odottaa hoitotätiä. Se on huomannut, että minä olen se henkilö, joka vie lempparilenkille. Minullahan ei ole koskaan ollut koiraa, mutta olen huomannut, kuinka viisas koira on. LeskenKyllä eläimillä on muisti, kanankin muisti saattaa yltää puolenkin vuoden taa.
Lesken ja Eppu2, lähinnä vastustan sitä, että lemmikille annetaan liian inhimilliset piirteet, että tulkitaan sen vaistot sen mukaan mikä meille on ikään kuin kotiinpäin.
Okei, te sanotte että eläimellä on muisti. Kai niillä jonkinlainen on, en mä sitä kiellä. Mutta suurin osa menee vaistojen piikkiin. Kuten tuo ripeästi vastaantuleva mies. Koira on hyvä tulkitsemaan elekieltä, mutta tekee sen koiran tavoin. Liian nopea vastaantulo voidaan tulkita vaaraksi, ja kunnioittamattomuudeksi. Ei ole muistin kanssa mitään tekemistä, vaan miehen eleiden ja liikkeiden kanssa.
Siitä lenkityksestä, se voi hyvinkin pitää paikkansa, että haluaa mennä merkkaamaan reviiriä vähän kauemmaksi, joten säästää ne tärkeimmät "viestit" siihen hommaan. Ihan sama se on, kumpi hänet sinne vie. Että sinänsä mun on vaikeaa uskoa että koira odottaa Leskeniä. Turhaa inhimillistämistä.- 1eero
Koiran muistista, koirani muisti viikkojen jälkeen 5 km matkan metsän halki jonka oli kulkenut yhden kerran kanssani, siinä täytyy olla myös vaistoa sitä ihmettelin mistä se ymmärsi lähteä etsimään minua justiin sieltä jossa olin on jäänyt arvoitukseksi.
- eriävämielipide
hmp.f kirjoitti:
Lesken ja Eppu2, lähinnä vastustan sitä, että lemmikille annetaan liian inhimilliset piirteet, että tulkitaan sen vaistot sen mukaan mikä meille on ikään kuin kotiinpäin.
Okei, te sanotte että eläimellä on muisti. Kai niillä jonkinlainen on, en mä sitä kiellä. Mutta suurin osa menee vaistojen piikkiin. Kuten tuo ripeästi vastaantuleva mies. Koira on hyvä tulkitsemaan elekieltä, mutta tekee sen koiran tavoin. Liian nopea vastaantulo voidaan tulkita vaaraksi, ja kunnioittamattomuudeksi. Ei ole muistin kanssa mitään tekemistä, vaan miehen eleiden ja liikkeiden kanssa.
Siitä lenkityksestä, se voi hyvinkin pitää paikkansa, että haluaa mennä merkkaamaan reviiriä vähän kauemmaksi, joten säästää ne tärkeimmät "viestit" siihen hommaan. Ihan sama se on, kumpi hänet sinne vie. Että sinänsä mun on vaikeaa uskoa että koira odottaa Leskeniä. Turhaa inhimillistämistä.-minä kun latan kengät jalkaan, niin jo koiralla alkaa aikamoinen hössötys, joka vielä kiihtyy kun nappaan taluttimen naulasta, se meinaan muistaa että ne ovat merkkejä lenkille lähdöstä, sanoessani sanan 'rauha' se muistaa ettei lähdetä mihinkään ellei istu paikoilleen odottamaan
- jos laitan pyykkitupakengät jalkaan niin eipä tuo siitä ilostu, sillä se muistaa että joutuu jäämään yksin kotiin odottelemaan
-kun tullaan yhteiseltä työkeikalta kotiin, niin koiruus juoksee suoraa päätä herkkupurkin viereen, sillä se muista että työreissun jälkeen tulee aina palkka
- kun otan sen tarvikekaapista kynsisakset, niin tuo roikale kiipeää heti hoitopedille odottelemaan kynsien leikkuuta, se meinaan muistaa että se homma hoidetaan saksilla, jos taas otan korvienpuhdistusaineen niin silloin taas menee istumaan hoitotuolin eteen odottamaan korvien puhdistusta
- koiruuteni tuntee useamman auton äänen, se muistaa minkälainen ääni on autossa jossa lapsenlapset tulevat pihaan, silloin se repeää sellaiseen riemuun että oksat pois, kuullessaan roska-auton äänen se juoksee sen ainoan ikkunan ääreen mistä näkyy roskiksille, ja postiauton äänen kuullessaan se muistaa juosta kurkkaamaan keittiön ikkunasta josko jotain meidänkin laatikkoon pudotetaan, vieraan tuntemattoman auton ajamisen pihaan se ilmoittaa haukulla.
- koirani muistaa kymmeniä käsky- ja ohjaussanoja sekä useita ihmisten- ja koirien nimiä, se muistaa myös kumpi on oikea ja kumpi vasen
-tutut ihmiset ja koirat se muistaa vielä vuosien takaa, käytöksellään ilmaisten onko tyyppi ollut mieluinen vai epämieluinen.
- nuoruusvuosillaan teki jotain tuhmuuksia joista sai torut, on sen jälkeen muistanut olla samoja temppuja tekemättä.
Minulla on ollut vain yhden rotuisia koiria, ja niillä kaikilla on ollut muisti. - 1lesken
hmp.f kirjoitti:
Siitä lenkityksestä, se voi hyvinkin pitää paikkansa, että haluaa mennä merkkaamaan reviiriä vähän kauemmaksi, joten säästää ne tärkeimmät "viestit" siihen hommaan. Ihan sama se on, kumpi hänet sinne vie. Että sinänsä mun on vaikeaa uskoa että koira odottaa Leskeniä. Turhaa inhimillistämistä.hmp.f
Olen koiran hoitotäti siksi,kun isäntä ei pysty kävelemään 100 metriä pidempään kyynärsauvan kanssa. Hän odottaa polven tekonivelleikkaukseen. Koira on 3-vuotias ja kukaan muu ei ole koskaan lenkittänyt koiraa kuin isäntä ja minä. Yksi henkilö yritti, mutta siitä ei tullut mitään. Oli juonut kaljaa ja koira iski jarrujalat ,kun inhoaa kaljan ja viinan ja tupakan hajua. Ei suostunut lähtemään kaljaveikon talutettavaksi. Asumme samassa pihapiirissä, ja kun koira näkee minun olemukseni ja muutaman muun pihassa, se tietää, että minä vien sen lenkille. Se kiehnää aina enemmän ympärilläni. Isäntä itse opetti sen pennusta lähtien, että kuka sitä nyt omalle takapihalleen paskoo. Siksi, näköjään, koira vaatii lenkin pois sen omalta kotipihalta ja pidemmälle. Tänäaamuna kävi juuri näin. Koira oli ollut aamuvarhaisella lyhyellä ulkoilulla. Isäntä sanoi, että ei tehnyt mitään tarpeitaan. Hain koiran 9:00 ja heti kun oltiin pihapiirin ulkopuolella, pellon reunassa, koira toimi. Koira odottaa lenkittäjää ja se olen minä. Lesken 1eero kirjoitti:
Koiran muistista, koirani muisti viikkojen jälkeen 5 km matkan metsän halki jonka oli kulkenut yhden kerran kanssani, siinä täytyy olla myös vaistoa sitä ihmettelin mistä se ymmärsi lähteä etsimään minua justiin sieltä jossa olin on jäänyt arvoitukseksi.
Koira haki sua metsästä? Hajuaistikin on aikamoinen noilla otuksilla. Colliet ovat mestareita haistamaan ilmasta, toiset jäljittää maasta.
eriävämielipide kirjoitti:
-minä kun latan kengät jalkaan, niin jo koiralla alkaa aikamoinen hössötys, joka vielä kiihtyy kun nappaan taluttimen naulasta, se meinaan muistaa että ne ovat merkkejä lenkille lähdöstä, sanoessani sanan 'rauha' se muistaa ettei lähdetä mihinkään ellei istu paikoilleen odottamaan
- jos laitan pyykkitupakengät jalkaan niin eipä tuo siitä ilostu, sillä se muistaa että joutuu jäämään yksin kotiin odottelemaan
-kun tullaan yhteiseltä työkeikalta kotiin, niin koiruus juoksee suoraa päätä herkkupurkin viereen, sillä se muista että työreissun jälkeen tulee aina palkka
- kun otan sen tarvikekaapista kynsisakset, niin tuo roikale kiipeää heti hoitopedille odottelemaan kynsien leikkuuta, se meinaan muistaa että se homma hoidetaan saksilla, jos taas otan korvienpuhdistusaineen niin silloin taas menee istumaan hoitotuolin eteen odottamaan korvien puhdistusta
- koiruuteni tuntee useamman auton äänen, se muistaa minkälainen ääni on autossa jossa lapsenlapset tulevat pihaan, silloin se repeää sellaiseen riemuun että oksat pois, kuullessaan roska-auton äänen se juoksee sen ainoan ikkunan ääreen mistä näkyy roskiksille, ja postiauton äänen kuullessaan se muistaa juosta kurkkaamaan keittiön ikkunasta josko jotain meidänkin laatikkoon pudotetaan, vieraan tuntemattoman auton ajamisen pihaan se ilmoittaa haukulla.
- koirani muistaa kymmeniä käsky- ja ohjaussanoja sekä useita ihmisten- ja koirien nimiä, se muistaa myös kumpi on oikea ja kumpi vasen
-tutut ihmiset ja koirat se muistaa vielä vuosien takaa, käytöksellään ilmaisten onko tyyppi ollut mieluinen vai epämieluinen.
- nuoruusvuosillaan teki jotain tuhmuuksia joista sai torut, on sen jälkeen muistanut olla samoja temppuja tekemättä.
Minulla on ollut vain yhden rotuisia koiria, ja niillä kaikilla on ollut muisti.Kyllä kyllä, koira oppii nopeasti tekemään temppuja, sellaisiakin joita emme opeta niille. Jos sillä ei olisi minkäänlaista muistia, se ei oppisi yhdistämään mikä asia vie mihinkin.
Mutta mitään pitkiä ajatuksia se ei pysty tuottamaan, ei pysty muistamaan asioita joita ei ole suoraan sen kuonon edessä. Ei muista kurjaa elämäänsä sieltä mistä hänet on pelastettu. Paitsi jos sen vie samaan paikkaan, ne vanhat opitut jutut ovat vieteiksi kirjautuneet takaraivoon, ja saattaa laukaista saman stressin kuin silloin joskus.- 1eero
hmp.f kirjoitti:
Koira haki sua metsästä? Hajuaistikin on aikamoinen noilla otuksilla. Colliet ovat mestareita haistamaan ilmasta, toiset jäljittää maasta.
Ei koira aisti hajua viikkojen jälkeen saati mistä se tajusi minne olin lähtenyt koska en mennyt metsän halki vaan edellisenä päivänä pyörällä aivan toista kautta,
1lesken kirjoitti:
hmp.f
Olen koiran hoitotäti siksi,kun isäntä ei pysty kävelemään 100 metriä pidempään kyynärsauvan kanssa. Hän odottaa polven tekonivelleikkaukseen. Koira on 3-vuotias ja kukaan muu ei ole koskaan lenkittänyt koiraa kuin isäntä ja minä. Yksi henkilö yritti, mutta siitä ei tullut mitään. Oli juonut kaljaa ja koira iski jarrujalat ,kun inhoaa kaljan ja viinan ja tupakan hajua. Ei suostunut lähtemään kaljaveikon talutettavaksi. Asumme samassa pihapiirissä, ja kun koira näkee minun olemukseni ja muutaman muun pihassa, se tietää, että minä vien sen lenkille. Se kiehnää aina enemmän ympärilläni. Isäntä itse opetti sen pennusta lähtien, että kuka sitä nyt omalle takapihalleen paskoo. Siksi, näköjään, koira vaatii lenkin pois sen omalta kotipihalta ja pidemmälle. Tänäaamuna kävi juuri näin. Koira oli ollut aamuvarhaisella lyhyellä ulkoilulla. Isäntä sanoi, että ei tehnyt mitään tarpeitaan. Hain koiran 9:00 ja heti kun oltiin pihapiirin ulkopuolella, pellon reunassa, koira toimi. Koira odottaa lenkittäjää ja se olen minä. LeskenTotta kai koira oppii keneen voi luottaa ja keneen ei, ja karttaa alkoholin hajun, liian ripeät liikkeet. Koira seuraa rauhallista energiaa. Ja huomaa koska isäntä on sairas ja koska hän on kunnossa. On jopa koiria jotka haistavat syövän.
Mun perussanoma tässä koirajutskassa on se, että ihminen opettaa koiraa kuin se olisi ihminen. Ja odottaa siltä sama kuin ihmisestä. Se on epäreilua, antakaa koiran olla koira, ja ihmisten ihmisiä. Te olette kaikki nyt tarttuneet just siihen yhteen - muistiin. Okei, jos väitin että koiralla ei ole lainkaan muistia, se oli väärin. Mutta koiran muisti on rajallinen. Sillä ei ole ihmisen kaltainen muisti. Oliko tämä parempi?1eero kirjoitti:
Ei koira aisti hajua viikkojen jälkeen saati mistä se tajusi minne olin lähtenyt koska en mennyt metsän halki vaan edellisenä päivänä pyörällä aivan toista kautta,
Mistä sitten tiedät ettei se ollut sattuma?
hmp.f kirjoitti:
Totta kai koira oppii keneen voi luottaa ja keneen ei, ja karttaa alkoholin hajun, liian ripeät liikkeet. Koira seuraa rauhallista energiaa. Ja huomaa koska isäntä on sairas ja koska hän on kunnossa. On jopa koiria jotka haistavat syövän.
Mun perussanoma tässä koirajutskassa on se, että ihminen opettaa koiraa kuin se olisi ihminen. Ja odottaa siltä sama kuin ihmisestä. Se on epäreilua, antakaa koiran olla koira, ja ihmisten ihmisiä. Te olette kaikki nyt tarttuneet just siihen yhteen - muistiin. Okei, jos väitin että koiralla ei ole lainkaan muistia, se oli väärin. Mutta koiran muisti on rajallinen. Sillä ei ole ihmisen kaltainen muisti. Oliko tämä parempi?Mä vielä tarkistin omat kirjoitukset. Se oli Lesken oma variaatio mun kirjoituksesta, hän vastasi mulle näin "Kirjoitat, että koira ei muista vääryyttä tai mitään muutakaan". Minä en väittänyt että koira ei "muista mitään muutakaan".
hmp.f kirjoitti:
Mä vielä tarkistin omat kirjoitukset. Se oli Lesken oma variaatio mun kirjoituksesta, hän vastasi mulle näin "Kirjoitat, että koira ei muista vääryyttä tai mitään muutakaan". Minä en väittänyt että koira ei "muista mitään muutakaan".
"humps"
Eikö se heevetin Baskervillen koira ole jo kuolattu ja näljätty karvattomaksi kuin kapinen Kettu?
Johan teidän kuolannekin ovat sekoittuneet limaiseksi liivatteeksi.
H.hunksz kirjoitti:
"humps"
Eikö se heevetin Baskervillen koira ole jo kuolattu ja näljätty karvattomaksi kuin kapinen Kettu?
H.No mitä sä tätä sitten enää venytät. Tartuit kuolaan?
hmp.f kirjoitti:
No mitä sä tätä sitten enää venytät. Tartuit kuolaan?
"humps"
Tympii, tympii...
Kaikki jo sanottu...jankutus enää elää...
yh,hy,yh...yök.
Taidanpa Perjantaina tehdä aloituksen Mäyrä-Koirasta.
Oikein lyhyt-karvaisesta.
H.- eriävämielipide
hmp.f kirjoitti:
Totta kai koira oppii keneen voi luottaa ja keneen ei, ja karttaa alkoholin hajun, liian ripeät liikkeet. Koira seuraa rauhallista energiaa. Ja huomaa koska isäntä on sairas ja koska hän on kunnossa. On jopa koiria jotka haistavat syövän.
Mun perussanoma tässä koirajutskassa on se, että ihminen opettaa koiraa kuin se olisi ihminen. Ja odottaa siltä sama kuin ihmisestä. Se on epäreilua, antakaa koiran olla koira, ja ihmisten ihmisiä. Te olette kaikki nyt tarttuneet just siihen yhteen - muistiin. Okei, jos väitin että koiralla ei ole lainkaan muistia, se oli väärin. Mutta koiran muisti on rajallinen. Sillä ei ole ihmisen kaltainen muisti. Oliko tämä parempi?"Mutta koiran muisti on rajallinen. Sillä ei ole ihmisen kaltainen muisti. Oliko tämä parempi?"
juu, on parempi on, vaan tosin kaikissa yksittäisissä asioissa ei näin ole
jos joudumme keskeyttämään pallon heittoleikin, niin itse en kyllä seuraavalla kerralla muista mihin pallo jäi, mutta koira kyllä juoksee suoraan sinne mihin sen viimeisellä kerralla viskasin
esimerkiksi äidilläni ja appiukollani on huonompi muisti kuin koirallani - eppu2
hmp.f kirjoitti:
Siitä lenkityksestä, se voi hyvinkin pitää paikkansa, että haluaa mennä merkkaamaan reviiriä vähän kauemmaksi, joten säästää ne tärkeimmät "viestit" siihen hommaan. Ihan sama se on, kumpi hänet sinne vie. Että sinänsä mun on vaikeaa uskoa että koira odottaa Leskeniä. Turhaa inhimillistämistä.Tuo kananmuistikin on ihan tutkittua tietoa.
Olen viimeaikoina lukenut 2 kirjaa viimeisimmistä eläinten käyttäytymistutkimuksista.
Moni vanha piintynyt käsitys on osoittautunut täysin vääräksi.
Eivät eläimet ole mitään älyttömiä olentoja, jotka vaan jonkun vaiston varassa touhuaa. Nykytutkijat eivät mielellään käytä enää koko vaisto-sanaa.
Enpä aloita sen kummemmin nyt kertoilemaan, ei siitä loppua tulisi ollenkaan. hunksz kirjoitti:
"humps"
H.Pavlovin koiratkin vielä käsittelemättä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pavlovin_teoriaeppu2 kirjoitti:
Tuo kananmuistikin on ihan tutkittua tietoa.
Olen viimeaikoina lukenut 2 kirjaa viimeisimmistä eläinten käyttäytymistutkimuksista.
Moni vanha piintynyt käsitys on osoittautunut täysin vääräksi.
Eivät eläimet ole mitään älyttömiä olentoja, jotka vaan jonkun vaiston varassa touhuaa. Nykytutkijat eivät mielellään käytä enää koko vaisto-sanaa.
Enpä aloita sen kummemmin nyt kertoilemaan, ei siitä loppua tulisi ollenkaan.Eppu, en tiedä luitko kaikki kirjoitukset tässä ketjussa? Se lähti siitä, kun koetin poistaa kiitollisuuden yhtenä koiran tunteena. Ja siitä lähti tämä muistikeskustelu.
Koira joka on elänyt vaikeissa oloissa, oppii tietyn käytöksen koska se on elinehto siinä ympäristössä. Se tulee araksi eikä ole luottavainen, on reviiritietoinen ym... Kun se saa paremmat oltavat, se vapautuu noista, oppii uusia kuvioita. Mikäli ihminen ei pidä menneestä kiinni, ei koirakaan niin tee. Jos ihminen antaa hellyyttä koiralle joka on peloissaan, hän vaan vahvistaa sitä käytöstä. Tällä tavalla monet uskoo että koira muistaa traumansa, mutta se ei pidä paikkansa. Koira muistaa vain sen, että kun se on pelokas, se saa huomiota, joten se on ilmeisesti se mikä ihminen haluaa koirastaan. Pelokkuudesta tulee opittu käytös.
Tästä lähti muistikeskustelu. Missään en ole väittänyt etteikö kanalla voisi olla, tai millään muullakaan eläimellä. Se, että muutamassa kohdassa täällä vänkäsin vähän vastaan kun ihmiset tuo "todisteita", johtuu siitä, että yhtä hyvin moni noista saattaa vaan olla asioita joita tulkitsemme itse todisteiksi. Ei oteta huomioon että koiran vaistot ovat syvemmät kuin meidän, haju haistaa peräti hormoonit. Jne. Ihminen tulkitsee ihmisen tavalla, ihan luonnollista se on.- 1eero
Lunnonvaraiset eläimet löytävät kätkemiään ruokavarastoja, norsut tietävät etsiä vettä kuivina kautena tietyistä paikoista hyvinkin kaukaa siis miksei koiratkin riippuen rodusta omaavat tietynlaista muistia, lohi löytää synnyin jokensa vaistonsa avulla jne.
- eppu2
hmp.f kirjoitti:
Eppu, en tiedä luitko kaikki kirjoitukset tässä ketjussa? Se lähti siitä, kun koetin poistaa kiitollisuuden yhtenä koiran tunteena. Ja siitä lähti tämä muistikeskustelu.
Koira joka on elänyt vaikeissa oloissa, oppii tietyn käytöksen koska se on elinehto siinä ympäristössä. Se tulee araksi eikä ole luottavainen, on reviiritietoinen ym... Kun se saa paremmat oltavat, se vapautuu noista, oppii uusia kuvioita. Mikäli ihminen ei pidä menneestä kiinni, ei koirakaan niin tee. Jos ihminen antaa hellyyttä koiralle joka on peloissaan, hän vaan vahvistaa sitä käytöstä. Tällä tavalla monet uskoo että koira muistaa traumansa, mutta se ei pidä paikkansa. Koira muistaa vain sen, että kun se on pelokas, se saa huomiota, joten se on ilmeisesti se mikä ihminen haluaa koirastaan. Pelokkuudesta tulee opittu käytös.
Tästä lähti muistikeskustelu. Missään en ole väittänyt etteikö kanalla voisi olla, tai millään muullakaan eläimellä. Se, että muutamassa kohdassa täällä vänkäsin vähän vastaan kun ihmiset tuo "todisteita", johtuu siitä, että yhtä hyvin moni noista saattaa vaan olla asioita joita tulkitsemme itse todisteiksi. Ei oteta huomioon että koiran vaistot ovat syvemmät kuin meidän, haju haistaa peräti hormoonit. Jne. Ihminen tulkitsee ihmisen tavalla, ihan luonnollista se on.Tässä jotain uutta asiaa.
http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Tiesitkö-nämä-11-mielenkiintoista-asiaa-eläimistä/545514 - eppu2
eppu2 kirjoitti:
Tässä jotain uutta asiaa.
http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Tiesitkö-nämä-11-mielenkiintoista-asiaa-eläimistä/545514En tiedä miksi meni kesken, yritetään uudestaan, jos ei onnistu, löydätte tuon varmaan muutenkin.
http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Tiesitkö-nämä-11-mielenkiintoista-asiaa-eläimistä/545514 hunksz kirjoitti:
"humps"
Tympii, tympii...
Kaikki jo sanottu...jankutus enää elää...
yh,hy,yh...yök.
Taidanpa Perjantaina tehdä aloituksen Mäyrä-Koirasta.
Oikein lyhyt-karvaisesta.
H.Turpa kiinni jo, kun ei aihe kerran kiinnosta. Vai tullaanko häiriköimään riimiketjuihisi, joissa kaikki on sanottu jo tuhanteen kertaan.
entinenmiäs kirjoitti:
Turpa kiinni jo, kun ei aihe kerran kiinnosta. Vai tullaanko häiriköimään riimiketjuihisi, joissa kaikki on sanottu jo tuhanteen kertaan.
"entinenmiäs"
Saa sitä tulla jos vaan kehtaa.
Tunteet eivät vanhene koskaan.
H.hmp.f kirjoitti:
Eppu, en tiedä luitko kaikki kirjoitukset tässä ketjussa? Se lähti siitä, kun koetin poistaa kiitollisuuden yhtenä koiran tunteena. Ja siitä lähti tämä muistikeskustelu.
Tästä lähti muistikeskustelu. Missään en ole väittänyt etteikö kanalla voisi olla, tai millään muullakaan eläimellä. Se, että muutamassa kohdassa täällä vänkäsin vähän vastaan kun ihmiset tuo "todisteita", johtuu siitä, että yhtä hyvin moni noista saattaa vaan olla asioita joita tulkitsemme itse todisteiksi. Ei oteta huomioon että koiran vaistot ovat syvemmät kuin meidän, haju haistaa peräti hormoonit. Jne. Ihminen tulkitsee ihmisen tavalla, ihan luonnollista se on.Tiedät varmasti koirien käyttäytymisestä paljon enemmän kuin meikäläinen. Mutta, mistä tietosi on peräisin. Kuka sanoo, että tarjolla oleva tieto on tasan faktaa. Tutkimusta on monenlaista ja kaikki ei aina mene ihan nappiin. Monta tutkimustulosta on kumottu toisella tutkimuksella. Jopa lääketieteenalalta löytyy faktana opetettua asiaa, joka ei enää välttämättä olekkaan faktaa.
- mimmimum-..mi
eppu2 kirjoitti:
En tiedä miksi meni kesken, yritetään uudestaan, jos ei onnistu, löydätte tuon varmaan muutenkin.
http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Tiesitkö-nämä-11-mielenkiintoista-asiaa-eläimistä/545514Silloin kun minulla oli koirakuume ....en sen kummemmin ajatellut koiran kouluttamista...tai syvällisemmin sen luonnetta ja tapoja.. se vain otettiin ikäänkuin perheenjäseneksi....Hyvä asiantuntijan kirjoitus oli tuo....
Saako laittaa ns. pienen kevennyksen..Suomessa on noin miljoona koiraa.. jokainen niistä kakkii n.100gr kerta pysähdys...tekee 100 tonnia vuorokaudessa kakkaa....joopa... - kakkakitupiikit
mimmimum-..mi kirjoitti:
Silloin kun minulla oli koirakuume ....en sen kummemmin ajatellut koiran kouluttamista...tai syvällisemmin sen luonnetta ja tapoja.. se vain otettiin ikäänkuin perheenjäseneksi....Hyvä asiantuntijan kirjoitus oli tuo....
Saako laittaa ns. pienen kevennyksen..Suomessa on noin miljoona koiraa.. jokainen niistä kakkii n.100gr kerta pysähdys...tekee 100 tonnia vuorokaudessa kakkaa....joopa...Mun koira ei kaki kiloa-kahta enempää muualle kuin omille maille, ei sitä lannotetta viittitä ilmaiseksi muille jakaa.
- 1lesken
hmp.f kirjoitti:
Mun perussanoma tässä koirajutskassa on se, että ihminen opettaa koiraa kuin se olisi ihminen. Ja odottaa siltä sama kuin ihmisestä. Se on epäreilua, antakaa koiran olla koira, ja ihmisten ihmisiä. Te olette kaikki nyt tarttuneet just siihen yhteen - muistiin. Okei, jos väitin että koiralla ei ole lainkaan muistia, se oli väärin. Mutta koiran muisti on rajallinen. Sillä ei ole ihmisen kaltainen muisti. Oliko tämä parempi?hmp.f
Tottakai koira karttaa alkoholin hajun. Näin kirjoitat. Mitä sitten kun koiran isäntä tai emäntä polttaa ja ryyppää. Mitenkä koira voi sen karttaa kotona. Vai tottuuko se siihen, että isäntäväki juopottelee ja tupakoi. Koiran turkki �,et, k. Ko ha haisee ja maistuu tupakalta ja pahalta, kun koira sitä nuolee. Kun sitten henkilö joka on savuton ja viinaton lenkittää koiraa, miten koiran hajuaisti reagoi. Tiedän sen että koira on aina isännälleen uskollinen, mutta voiko koira kärsiä, jos isäntä retkuilee ja juopottelee ja soittaa musiikkia kovalla. Onko koiralla mitään sietorajaa isännän tai emännän suhteen. Johtuuko karkailut kotoa isännästä ja kotioloista. Lesken entinenmiäs kirjoitti:
Tiedät varmasti koirien käyttäytymisestä paljon enemmän kuin meikäläinen. Mutta, mistä tietosi on peräisin. Kuka sanoo, että tarjolla oleva tieto on tasan faktaa. Tutkimusta on monenlaista ja kaikki ei aina mene ihan nappiin. Monta tutkimustulosta on kumottu toisella tutkimuksella. Jopa lääketieteenalalta löytyy faktana opetettua asiaa, joka ei enää välttämättä olekkaan faktaa.
Tiedän että mulla on tapana kirjoittaa niin kuin tietäisin kaiken :) Sorit siitä. Enhän tietenkään voi tietää.
Olen maksanut oppirahat, pilasin yhden koiran. Kun sitten tutustuin yhteen koirakouluttajan oppeihin (suomalaiseen, Pertti Vilanderiin) joka opetti kasvatusta koirien vinkkelistä, ja johtajuudesta, kaikki loksahti paikoilleen. Koirani räksytti jatkuvasti, kävelyt oli painajaista, ja se peräti näykki vieraita, varsinkin lapsia.
Sanotaan että vanha koira ei opi uusia temppuja. Kyllä oppii. Otin Vilanderin ohjeilla johtajuuden takaisin, ja mikä tässä oli suurinta ja ihmeellisintä, koira nautti siitä. Hermostuneesta nipottajasta tuli rauhallinen ja hellyyttävä perheenjäsen.
Tämän toisenkin koiran kanssa olen tehnyt virheitä. Mutta tämä on jo niin ihana, koska tein oikein alusta asti ja sovelsin opetusta koiran perspektiivistä. Eikä omasta.
Tää ei nyt oikein koskenut muistia, koko keskustelu urautui väärään suuntaan siinä kohtaa, mutta tarinani alustaa tätä: pitää ajatella "outside the box", pitää tarkkailla ja päätellä itse, asettua koiran asemaan, miten se laumassa eläisi ja oppisi. Sillä on pienemmät aivot kuin meillä, ja silti, me jatkuvasti ajatellaan että sen pitää oppia meidän tavalla. Ja me kasvatetaan niin kuin lasta. Sanoilla ja käsillä. Koirilla ei ole sanoja ja käsiä. Niillä on energiaa ja kyky elää hetkessä.
Olen koirien puolestapuhuja, pitää antaa koiran olla koira. Sille annetaan liian suuret inhimilliset pirteet, mutta se ei ole onnellinen silloin. Ihminenkään ei ole onnellinen jos annetaan liian suuri elämäntehtävä, vai mitä?
Olen nähnyt sen omin silmin, tehnyt väärin, ja korjannut. Tämä on minun elämäni ja kokemusteni tutkimus ja fakta.eppu2 kirjoitti:
Tässä jotain uutta asiaa.
http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Tiesitkö-nämä-11-mielenkiintoista-asiaa-eläimistä/545514Loistava kirjoitus. "Nykytiedon valossa koiran tai kissan kaltaiset eläimet eivät kykene omien tekojensa seurausten pohdiskeluun ja siitä seuraavaan syyllisyyden oivallukseen. "
Koira reagoi heti tunteisiin, omilla tunteillaan. Mutta mihinkään pitkiin ajatteluketjuihin se ei pysty, ja tämä onkin eläimen kauneus. Sitä saa mitä tilaa. Näet heti reaktion siitä mitä teet, saat palkkaa tai kritiikkiä. Jos osaa tulkita tilannetta koira-tasolla, eikä ihmisen tasolta.
Toinen hieno juttu eläimen ja varsinkin koiran kanssa on se, että se on aivan mahtava energian tulkitsija. Varmaan siksi, koska tulkitsee hajuja ja kehonkieltä, asioita joita voi olla ihmiselle vaikeaa hyväksyä, koska me emme niitä tunne. Enää. Tarkkailemalla omaa koiraa, voi löytää palasten itsestään. Onko hauva hermostunut, ylivilkas? Niin on todennäköisesti omistajakin. Rauhoittamalla itsensä, koirakin rauhoittuu.
Mä taas kirjoitan niin kuin laukoisin jotain tiedettä ja totuutta. Mutta tämä on ainoastaan mun totuuteni. Silti.... kandee mennä eläimen tasolle, pilkkoa jutuista ne ihmisen pirteet pois. Katselkaa, miettikää. Mä en toivo että ymmärrätte mun tapaa kohdella eläintä, toivon että kylvään siemenen katsella niitä uudella tavalla.hmp.f kirjoitti:
Loistava kirjoitus. "Nykytiedon valossa koiran tai kissan kaltaiset eläimet eivät kykene omien tekojensa seurausten pohdiskeluun ja siitä seuraavaan syyllisyyden oivallukseen. "
Koira reagoi heti tunteisiin, omilla tunteillaan. Mutta mihinkään pitkiin ajatteluketjuihin se ei pysty, ja tämä onkin eläimen kauneus. Sitä saa mitä tilaa. Näet heti reaktion siitä mitä teet, saat palkkaa tai kritiikkiä. Jos osaa tulkita tilannetta koira-tasolla, eikä ihmisen tasolta.
Toinen hieno juttu eläimen ja varsinkin koiran kanssa on se, että se on aivan mahtava energian tulkitsija. Varmaan siksi, koska tulkitsee hajuja ja kehonkieltä, asioita joita voi olla ihmiselle vaikeaa hyväksyä, koska me emme niitä tunne. Enää. Tarkkailemalla omaa koiraa, voi löytää palasten itsestään. Onko hauva hermostunut, ylivilkas? Niin on todennäköisesti omistajakin. Rauhoittamalla itsensä, koirakin rauhoittuu.
Mä taas kirjoitan niin kuin laukoisin jotain tiedettä ja totuutta. Mutta tämä on ainoastaan mun totuuteni. Silti.... kandee mennä eläimen tasolle, pilkkoa jutuista ne ihmisen pirteet pois. Katselkaa, miettikää. Mä en toivo että ymmärrätte mun tapaa kohdella eläintä, toivon että kylvään siemenen katsella niitä uudella tavalla."humps"
Tieteestä tulikin mieleeni...
Jos koiraa kouluttaa kepillään, pesee ja harjaa harjallaan aina vasta-karvaan, tarviiko eläintä koskaan enää föönata?
H.1lesken kirjoitti:
hmp.f
Tottakai koira karttaa alkoholin hajun. Näin kirjoitat. Mitä sitten kun koiran isäntä tai emäntä polttaa ja ryyppää. Mitenkä koira voi sen karttaa kotona. Vai tottuuko se siihen, että isäntäväki juopottelee ja tupakoi. Koiran turkki �,et, k. Ko ha haisee ja maistuu tupakalta ja pahalta, kun koira sitä nuolee. Kun sitten henkilö joka on savuton ja viinaton lenkittää koiraa, miten koiran hajuaisti reagoi. Tiedän sen että koira on aina isännälleen uskollinen, mutta voiko koira kärsiä, jos isäntä retkuilee ja juopottelee ja soittaa musiikkia kovalla. Onko koiralla mitään sietorajaa isännän tai emännän suhteen. Johtuuko karkailut kotoa isännästä ja kotioloista. LeskenLauma on koiralle tärkeintä, eikä se pysty ajattelemaan että jollain toisella koiralla olisi paremmat oltavat kuin hänellä. Mun on todella vaikeaa kuvitella että koira karkaa koska sillä on huonot olot. Se lähtee viettiensä perään. Hajun, tai koska ei saa tarpeeksi virikkeitä muuten ei saa elää sitä koiran elämää joka sille kuuluisi. Tai koska se tekee niin kuin lystää kun siitä on tullut pomo.
Juopotteleva, horjuva ihminen, joka käyttäytyy ailahtelevasti, ei koiran silmissä ansaitse johtajuutta. Eikä se tottele vihaista ihmistä. Vihaisuus on heikkoa energiaa, silloin antaa tunteilleen vallan eikä käyttäydy järkevästi. Koira ei seuraa heikkoa energiaa. Se seuraa lempeyttä, päättäväisyyttä, ja oikeudenmukaisuutta. Sitten on ihan samaa mille haisee, mitä soittaa. Mutta jos omistaja osoittaa heikkoa mielenlaatua, koira jää silti laumaan, mutta ottaa johtajan paikan koska se on vapaa. Jonkun pitää aina laumassa johtaa. Se on sitten koiran pesti, eikä se mieti sitäkään, että hitto mikä paskaduuni, otan loparit. Ei, se elää hetkessä, ja tekee siitä mahdolllisimman hyvän.
Kissa on eri, se ei ole laumasielu, se saattaa lähteä vaeltamaan koska sai huonoa sapuskaa kotona.hunksz kirjoitti:
"humps"
Tieteestä tulikin mieleeni...
Jos koiraa kouluttaa kepillään, pesee ja harjaa harjallaan aina vasta-karvaan, tarviiko eläintä koskaan enää föönata?
H.Tavallaan just vastasin tuohon samaan asiaan, kun äsken kirjoitin leskenille.
- Siilimuorikka3
hmp.f kirjoitti:
Loistava kirjoitus. "Nykytiedon valossa koiran tai kissan kaltaiset eläimet eivät kykene omien tekojensa seurausten pohdiskeluun ja siitä seuraavaan syyllisyyden oivallukseen. "
Mä taas kirjoitan niin kuin laukoisin jotain tiedettä ja totuutta. Mutta tämä on ainoastaan mun totuuteni. Silti.... kandee mennä eläimen tasolle, pilkkoa jutuista ne ihmisen pirteet pois. Katselkaa, miettikää. Mä en toivo että ymmärrätte mun tapaa kohdella eläintä, toivon että kylvään siemenen katsella niitä uudella tavalla.Me mun koirulin kanssa mennään pentukurssille opettelemaan noita asioita.
- Siilimuorikka3
1eero kirjoitti:
Lunnonvaraiset eläimet löytävät kätkemiään ruokavarastoja, norsut tietävät etsiä vettä kuivina kautena tietyistä paikoista hyvinkin kaukaa siis miksei koiratkin riippuen rodusta omaavat tietynlaista muistia, lohi löytää synnyin jokensa vaistonsa avulla jne.
Nii ja muuttolinnut lentävät aina etelään ja minun entinen koirani osasi karata siskoni oven taakse kun pääsi puikatamaan ovesta. Matkaa reilu kilometri :D.
Minulla oli kerran mahdollisuus saada ilmaiset Pysty-Korva-Rukkaset.
Harmi vaan että nahat olivat Kesä-Koirasta ja rukkasista irtosi kauheasti karvaa.
Joten se siitä lemmikistä.
Voisin ajatella 3-kiloista naaras-Kaste-Matoa.
H.- Siilimuorikka3
Nii, siltä kastematopötköltä vadittaisiinkin tikapuuhermot.
- plötsis
Menehän taas lesken juoma-aloitukseen.
- Heikunkeikku
On monia lemmikkejä, joita en itse halaja.
Halajamattomuudesta huolimatta meillä on ollut sellaisia lemmikkejä, joista etukäteen sanoin, että ehei ei-ei-ei tähän huusholliin ei semmosta hankita.
Vain kuolleen ruumiini yli... ja sitä rataa..
Yks semmonen "vain-kuolleen-.."-lemmikki oli Käärme.
Just joo, semmonen sitten haettiin nuorimmalle pojalle joululahjaksi.
Hakupäivä oli hyvin pakkastäytteinen ja käärme ei saanut saada kylmää.
Mieheni laittoi sen käärmeen takkinsa sisälle, ihoa vasten. Minua iljetti semmonen ja niin mies käveli eläinkaupasta autolle pontevin askelin ja minä hypin autoon tasapökkää häjyä tehden ja kylmät väreet keholla kiirien.
Uskaltauduin vaivoin auton sisälle. Tarkkailin silmä kovana, ettei se käärme jostakin hian suusta luikertele mun luo.
Terraarion (vesialtaalla) mieheni oli tehnyt hyvissä ajoin.
Poika oli NIIN niin niin ONNELLINEN lahjastaan, että en osaa ees kirjoittaa.
Hänen mielestään kieltään lipovan käärmeen naama oli Niin hellunen, että monesti käski minua sitä ihailemaan: Tuu nyt äiti kattomaan kuinka hellunen tää on.
..
Madagaskarin Päivägekko oli sitten myös pojan haave. Ja semmonen sitten hänelle hankittiin.
Kuten monia muita.
Poika oli päättänyt jo hyvin nuorena, että hän opiskelee eksoottisten eläinten lääkäriksi.
Ei siitä sitten tullut eläinlääkäriä:)
No toi tosta asiasta.
Aloittajan kannattaa harkita Tarkasti ja siitäkin vielä tarkemmin, minkä eläimen tahtoo hankkia. Ja myös tuumia sitä, että eläin elää pitkään ja siitä on vastuuta hirmuisesti.
.
JOS minä ottaisin koiran, niin ottaisin jostakin koiratarhasta hyljätyn koiran. Semmosta aika-ajoin oon miettinyt. Mut katotaan nyh.- Heikunkeikku
Mä en uskalla käydä koiratarhalla koiria katsomassa, vaikka mieli on tehnytkin, koska sielä kummiskin on joku suloisuus ja josta koiratarhan omistaja kertoo, miten se on hyljätty. Siinä vaiheessa yrittäisin sietää puukon kutkutuksen kurkussa ja keskittyen pitämään silmät kuivina ja muistuttamalla itseäni, että ei kannata ainakaan vielä ottaa koiraa, kun ei tiedä, miten mun kissini ja koira suhtautuu toisiinsa.
Voi hyvänen aika sentäs, tottavie tosiaan, miten kova homma oli akvaarioitten pesemisessä. Meillä kun oli yhteen aikaan viisi akvaariota. Niin ja terraariot lisäksi. Oli taistelukalapariskunnan kutuakvaario, ja pienille kaloille akvaario ja isoille rohmuille akvaario. Kynsisammakkoa ja mitä lie olikaan, en oikein muistakaan enää.
Toisaaltaan poika oli kovin innoissaan ja suorastaan opiskeli niiden hoitoa ja veden lämpötilat ja muut jutut piti olla just eikä melkein kunnossa.
Voisit sinä sitä kissiä harkita. Kiikkutuolissa on mukava istua, jos kissi makaa sylissä.
Nytkin mun kissa on tässä naamani edessä. Katsoo minua ihaillen:) On se kivaa, kun on ees yksi tyyppi, joka pitää mua maaaaailman ihanimpana ihmisenä. Niin on lämmin ja jumaloiva katse hänellä. Heikunkeikku kirjoitti:
Mä en uskalla käydä koiratarhalla koiria katsomassa, vaikka mieli on tehnytkin, koska sielä kummiskin on joku suloisuus ja josta koiratarhan omistaja kertoo, miten se on hyljätty. Siinä vaiheessa yrittäisin sietää puukon kutkutuksen kurkussa ja keskittyen pitämään silmät kuivina ja muistuttamalla itseäni, että ei kannata ainakaan vielä ottaa koiraa, kun ei tiedä, miten mun kissini ja koira suhtautuu toisiinsa.
Voi hyvänen aika sentäs, tottavie tosiaan, miten kova homma oli akvaarioitten pesemisessä. Meillä kun oli yhteen aikaan viisi akvaariota. Niin ja terraariot lisäksi. Oli taistelukalapariskunnan kutuakvaario, ja pienille kaloille akvaario ja isoille rohmuille akvaario. Kynsisammakkoa ja mitä lie olikaan, en oikein muistakaan enää.
Toisaaltaan poika oli kovin innoissaan ja suorastaan opiskeli niiden hoitoa ja veden lämpötilat ja muut jutut piti olla just eikä melkein kunnossa.
Voisit sinä sitä kissiä harkita. Kiikkutuolissa on mukava istua, jos kissi makaa sylissä.
Nytkin mun kissa on tässä naamani edessä. Katsoo minua ihaillen:) On se kivaa, kun on ees yksi tyyppi, joka pitää mua maaaaailman ihanimpana ihmisenä. Niin on lämmin ja jumaloiva katse hänellä.Oli ne vanhat ihmiset oikees ku sanovat vaatimattomuuren kaunistavan.
Miten mahtaa olla ton ihailijan kans , et kissa vaan jaksaa palvoa .
paas kuvas esille nii aletaa laskemaan kehujia
Ei naisesta lemmikiksi ole, sen kummemmin kuin miehestä lemmikiksi naiselle, liikaa omaa päätä. Elämänkumppanina toki menee, jos hyvän sattuu löytämään;).
Jos oikeista lemmikeistä puhutaan, niin ainoa lemmikiksi soveltuva eläin eli koira on. Kissa on siinä rajoilla, mutta rottia sun muita hamstereita en lemmikeiksi ymmärrä, käärmeistä sun muista liskoista puhumattakaan. Mutta enhän minä muutenkaan kaikkea ymmärrä, eikä tarvitsekkaan ymmärtää.Mikä olisi helppo siinämielessä että voisi jättää vaikka päiväksi yksin, ei taida sellaista lemmikkiä olla. Isä aikanaan sanoi kun harmittelin että vaikea matkustella kun on koira "sen vahtii että pysyt kotona" totta 😬🐕
- Tavuviiva
Lauantaihuomenta.
Mä tykkään liskoista.
Voisin harkita leguaania tai iguaania.
Ois jännää ulkoiluttaa niitä. Heijastin pyrstöön heilumaan tässä suvisessa talvessa.Ne taitaa mennä horrokseen talveksi.
Olen kerran ollut ruuanhakureisussa iguaanille. Eläviä torakoita ostettiin. Imuroin auton sen jälkeen.- Heikunkeikku
hmp.f kirjoitti:
Ne taitaa mennä horrokseen talveksi.
Olen kerran ollut ruuanhakureisussa iguaanille. Eläviä torakoita ostettiin. Imuroin auton sen jälkeen.Mulla oli kans muinoin oppilas, joka kävi tunneilla mun kotona. Hän asui Jurvassa ja samalla kaupunkireissullaan kävi aina hakemassa eläinkaupasta ruokaa (eläviä ötököitä) lemmikilleen. Hänen sänkynsä vieressä oli lemmikkinä iso karvainen hämähäkki. Kertoi, että kun meni nukkumaan, niin aina katseli tuota otustaan, joka oli yöpöydällä terraariossa.
Kun tyttö istahti pianon ääreen, niin laittoi aina läpinäkyvän rasian pianotuolin viereen lattialle.
Hämähäkki nyt olis viho viimeinen otus, jonka ottaisin lemmikikseni. Pelkkä ajatuskin kauhistuttaa. - Tavuviiva
Heikunkeikku kirjoitti:
Mulla oli kans muinoin oppilas, joka kävi tunneilla mun kotona. Hän asui Jurvassa ja samalla kaupunkireissullaan kävi aina hakemassa eläinkaupasta ruokaa (eläviä ötököitä) lemmikilleen. Hänen sänkynsä vieressä oli lemmikkinä iso karvainen hämähäkki. Kertoi, että kun meni nukkumaan, niin aina katseli tuota otustaan, joka oli yöpöydällä terraariossa.
Kun tyttö istahti pianon ääreen, niin laittoi aina läpinäkyvän rasian pianotuolin viereen lattialle.
Hämähäkki nyt olis viho viimeinen otus, jonka ottaisin lemmikikseni. Pelkkä ajatuskin kauhistuttaa.Leguaani taitaapi olla aika kookas ja syö lihaa. Iso H:n tartar tarvikemäärä riittäisi korkeintaan anti pastoksi. Ja sittenhän siinä voisi tulla helteiset oltavat kun ryhdyttäisiin hippasille: pala pohkeesta, repäisy reidestä...hui herään painajaisesta.
Korvaava lemmikki olisi kameleontti, jos saisi näppylöitä, tulisi niitä tällekin, se toimisi ikäänkuin peilinä. Ois oikeastaan kiva, kun olis sellainen kieli: spläts Stockan herkkuosastolla ja nami katoaa suuhun... - Heikunkeikku
Tavuviiva kirjoitti:
Leguaani taitaapi olla aika kookas ja syö lihaa. Iso H:n tartar tarvikemäärä riittäisi korkeintaan anti pastoksi. Ja sittenhän siinä voisi tulla helteiset oltavat kun ryhdyttäisiin hippasille: pala pohkeesta, repäisy reidestä...hui herään painajaisesta.
Korvaava lemmikki olisi kameleontti, jos saisi näppylöitä, tulisi niitä tällekin, se toimisi ikäänkuin peilinä. Ois oikeastaan kiva, kun olis sellainen kieli: spläts Stockan herkkuosastolla ja nami katoaa suuhun...Hyvää iltaa Tavuviivalle. Minä oon aina ollut ötökkäkammoinen ja pienmatokammoinen. Madot ovat kerrassaan kammottavan inhoja.
Kaikessa huvittavuudessa Isot ötökät tai madot eivät niinkään inhota tai pelota.
Siksipä se meille ostettu käärme ei ollut ylivoimaisen kammottava ostos.
Kirjoitit tykkääväsi liskoista. Isot liskot eivät ole minunkaan mielestäni kammottavia.
Joku Leguaani tai Iguaani ovat ok. Ei, ehei ei, en itselleni ottaisi, mutta uskaltaisin jopa koskea semmoseen jos jollakin semmonen olisi.
Ei minua meidän gekkokaan pahemmin häirinnyt. Siihen koskin selkään varovasti sormellani:) Käärmettä en koskenut koskaan. Se päästettiin vapaaksi luikertelemaan mun kukkien, köynnöskasvien sekaan. Siitä pidin huolen, että se sai luikerrella, vaan en kuitenkaan alkanut lähentelemään:)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1222391
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4292213Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?981200Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?141013- 45859
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!16857Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34800Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109796Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.247760Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte167737