Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Uhkaus kirjoittajille pakkohoidosta

ketkujahalkopinolla

on poistettu!
Liekö its ejoutunut hoitoon, siltä vaikuttaa!
Keskustele vapaasti aiheesta kuin aiheesta ? Rikkoiko uhkailija palstan sääntöjä vapaasta kirjoittelusta?

Kukahan Iisalmen poliisita uskaltaisi tutkia ne riistakamerakuvat oletetusta halkovarkaudesta!? Pitäs saada oikeutta! Kun todetaan varkaaksi niin kovat sakot ja maksakoot puut 1000 eur. vähintään!

51

484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sensuurikoiski

      Poliisit on taas yöllä käpälöineet sinun läppäriä, muilla näkyy kaikki viestit.
      Mutta missä on ne kuvat jossa naapurit nakkelee puolitoistametrisiä halkoja marjakoriin? Minun tietsikalla ei näy niitä!

      • SiskoTerttuHelena

        se on vakavaa jos viesti "varoitettuon" on poistettu, katselin melko pitkälle palstaa eikä löytynyt!
        Että Suomessa uskalletaan tulla uhkailemaan palstalle kirjoittelijaa?!

        Palstan sääntöjen mukaa kirjoittelu on vapaata! Hyvä on jos löytyy! Kuka uskaltaa uhata kirjoittelun perusteella vaatia minua ja toisiakin jotka aiheesta kirjoittelvat pakkotoimilla?! Tämä mies on saatettava vastuuseen, mutta kun on kysymys Itä-Suomesta en usko että mitään tehdään asian kuntoon saamiseksi!

        Sinun on ihan turhaa yrittää mitätöidä sitä asiaa, että murhaajan vaimo on aikuisen tyttärensä kanssa KLAPIPINOLLANI 5.10.211 KLO 17.12!

        Kuvissa näkyy selvästi, että hän nakkelee KLAPEJA koriinsa.

        Nämä kuvat on poliisin toimesta tuhottu mieheni teitokoneelta!

        Jari Rytkönen vaati koneen heti murhan tapahduttua poliisin hallintaan sanoen Makkonen haluaa sen!
        Jari kyllä ihmetteli, miksi se sen haluaa koska koneelta ei ollut mitään yhteyksiä muihin järjestelmiin? Jati Rytkönen sanoi vain, että Makkonen vaatii sen.

        Sain tietokoneen takasin vasta murhaoikeuden käynnin jälkeisenä päivänä, istunnon jälkeen Iisalmen käräjäoikeuden edessä kadulla!

        Jari sen toi, saatesanoinaan" "Makkonen ei tutki sitä halkovar..." kysin, että miksi ei tutki, siihen en saanut vastausta. Jatkoin kyselyäni ovatko kuvat tallella? Jari nyökkäsi koneeseen päin sanoen "ovat ne siellä!"Jari ei varmaan tiennyt, että kuvat oli tuhottu.
        Kyselin tietokonetta poliisilta missä se on, mutta kukaan ei tiennyt asiasta mitään! Eikö riksoylikomissari hoksannut, että kuvat olivat murhan syy? Vai siksikö juuri kuvat on tuhottu? Haluan että kuvat palutetaan koneelleni välittömästi!
        Se on mahdollsita jos kovalevyä ei ole vaihdettu! Rikosylikomisaari itse tietää onko kovalevy vaihdettu,jos ei ole vaihdettu kuvat on "ajattavissa" takaisin tiedostoon!

        Tukimus pitää aloitta näiden kuvien perusteella ja edetä sitten katkeraan loppuun saakka!

        Riistakamerakuvien linssit on peitetty sinä aikana, kun isommat halot on viety. Yksi peitekuvista oli talitintti räpyttelemässä linsin edessä!
        Valokuvissa joita minulla oli oikeudessakin, ja joita ei haluttu edes katsoa. Mainittiin vain liittyykö tähän halkovarkausasia?
        Pino on minun korkuinen 171 cm. Se on viisimetriä pitkä. Klapit ovat isojen halkojen takana olevassa pinossa.
        Eli 19.8.2011 on halkopinolla käyty 1. kerra. Pino oli peitetty pressulla, joka "kipotti" halkopinon päällä. Mutta tuona päivänä 19.8. kamera on räpsähtänyt ja ottanut kuvan pinosta, joka on huvennut niin, että pressu roikkuu melkein maassa.

        Nyt murhaajan vaimo jäi kuviin 5.10.2011 kun ei hoksannut, että hän jää kuviin koska isojen halkojen pino on madaltunut!

        Mitä kautta hän poistui tontilta....kuvat kertovat selvää kieltään, että hän kävelee päättäväisesti klapipinolleni kori kädessä ja alkaa nakkelmaan klapeja koriinsa!
        Tämä on tukimuksenne alku! Tehän olette poliiseja teidän täytyy osata hommanne, vai ettekö halua tukia ?
        Nyt poliisit tukimaan jo teille kahdesti annettu RIKOSNIMIKETTÄ.


      • marjaliisakaarina

        sensuurikioskille 23.11
        .....vaan kun ei näy täälläkään,kuka pystyy poistamaan myöskin minun tietokoneeltani ! Onko Suomen Stasi hakenut haltuunsa yksityisten läppärien lisäksi myöskin tiettyja ip-osoitteita??!!
        Taitaa sitten olla vain niin,että tietyt piirit saa pysymään mitä haluavat ja tietyiltä poistetaan ,mitä tietyt haluavat mm. tiettyjä riistakamerakuvia,samoin myöskin lisätään tiettyjä riistakameroita,joihin tietty lusija sitten tirkistelee suoraan mökkiläisten alueelle! Mökille vievästä tiestä ei näy rahtuakaan,vaikka mökkiläismiehen laittamissa kamerakuvissa ei muuta näykkään kuin tie ja sillä asteleva nykyinen leski vesisankoineen tulossa ja menossa!
        Mitens tämä selittyisi siellä sensuuri/lisyskioskilla??!!
        On tutkittava myös ne mökkiläisten riistakamerakuvat siellä syvällä mökkiläisten tontilla,joihin vakirouva tyttärineen jäi saunaklapipinolla v.2011! Samalla voisi Iisalmen Tietty RIKOSYLIKONSTAAPELI selittää, miksi juuri nämä kuvat on poistettu?
        Kuten tiedossanne on, tikku on tallella ja poistetut kuvat voi takaisin kutsuahän
        , ken poisti! On tiedossanne!
        Olen nähnyt kuvat,kuten moni muukin!
        ....ettei totuus unohtuisi,uhkailuista ja varoituksesta huolimatta!
        Meitä on siis paljon,kopsautettavia ja hoitoon laitettavia!!


      • marjaliisakaarina
        SiskoTerttuHelena kirjoitti:

        se on vakavaa jos viesti "varoitettuon" on poistettu, katselin melko pitkälle palstaa eikä löytynyt!
        Että Suomessa uskalletaan tulla uhkailemaan palstalle kirjoittelijaa?!

        Palstan sääntöjen mukaa kirjoittelu on vapaata! Hyvä on jos löytyy! Kuka uskaltaa uhata kirjoittelun perusteella vaatia minua ja toisiakin jotka aiheesta kirjoittelvat pakkotoimilla?! Tämä mies on saatettava vastuuseen, mutta kun on kysymys Itä-Suomesta en usko että mitään tehdään asian kuntoon saamiseksi!

        Sinun on ihan turhaa yrittää mitätöidä sitä asiaa, että murhaajan vaimo on aikuisen tyttärensä kanssa KLAPIPINOLLANI 5.10.211 KLO 17.12!

        Kuvissa näkyy selvästi, että hän nakkelee KLAPEJA koriinsa.

        Nämä kuvat on poliisin toimesta tuhottu mieheni teitokoneelta!

        Jari Rytkönen vaati koneen heti murhan tapahduttua poliisin hallintaan sanoen Makkonen haluaa sen!
        Jari kyllä ihmetteli, miksi se sen haluaa koska koneelta ei ollut mitään yhteyksiä muihin järjestelmiin? Jati Rytkönen sanoi vain, että Makkonen vaatii sen.

        Sain tietokoneen takasin vasta murhaoikeuden käynnin jälkeisenä päivänä, istunnon jälkeen Iisalmen käräjäoikeuden edessä kadulla!

        Jari sen toi, saatesanoinaan" "Makkonen ei tutki sitä halkovar..." kysin, että miksi ei tutki, siihen en saanut vastausta. Jatkoin kyselyäni ovatko kuvat tallella? Jari nyökkäsi koneeseen päin sanoen "ovat ne siellä!"Jari ei varmaan tiennyt, että kuvat oli tuhottu.
        Kyselin tietokonetta poliisilta missä se on, mutta kukaan ei tiennyt asiasta mitään! Eikö riksoylikomissari hoksannut, että kuvat olivat murhan syy? Vai siksikö juuri kuvat on tuhottu? Haluan että kuvat palutetaan koneelleni välittömästi!
        Se on mahdollsita jos kovalevyä ei ole vaihdettu! Rikosylikomisaari itse tietää onko kovalevy vaihdettu,jos ei ole vaihdettu kuvat on "ajattavissa" takaisin tiedostoon!

        Tukimus pitää aloitta näiden kuvien perusteella ja edetä sitten katkeraan loppuun saakka!

        Riistakamerakuvien linssit on peitetty sinä aikana, kun isommat halot on viety. Yksi peitekuvista oli talitintti räpyttelemässä linsin edessä!
        Valokuvissa joita minulla oli oikeudessakin, ja joita ei haluttu edes katsoa. Mainittiin vain liittyykö tähän halkovarkausasia?
        Pino on minun korkuinen 171 cm. Se on viisimetriä pitkä. Klapit ovat isojen halkojen takana olevassa pinossa.
        Eli 19.8.2011 on halkopinolla käyty 1. kerra. Pino oli peitetty pressulla, joka "kipotti" halkopinon päällä. Mutta tuona päivänä 19.8. kamera on räpsähtänyt ja ottanut kuvan pinosta, joka on huvennut niin, että pressu roikkuu melkein maassa.

        Nyt murhaajan vaimo jäi kuviin 5.10.2011 kun ei hoksannut, että hän jää kuviin koska isojen halkojen pino on madaltunut!

        Mitä kautta hän poistui tontilta....kuvat kertovat selvää kieltään, että hän kävelee päättäväisesti klapipinolleni kori kädessä ja alkaa nakkelmaan klapeja koriinsa!
        Tämä on tukimuksenne alku! Tehän olette poliiseja teidän täytyy osata hommanne, vai ettekö halua tukia ?
        Nyt poliisit tukimaan jo teille kahdesti annettu RIKOSNIMIKETTÄ.

        Minäkin olen ihmetellyt,mitä kautta vakirouva,aikuinen tytär ja myöskin lusija (hänkin oli vaimonsa sanojen mukaan paikalla. Mitä kautta hän muuten sinne tuli,kun ei missään näy??!) poistuivat ? Jos ei ole mitään salattavaa,voi kulkea samaa tietä, mitä tulivatkin,elikkä sieltä heidän rantasaunansa nurkalta polkua pitkin mökin pihan poikki klapipinolle!


      • marjaliisakaarina
        SiskoTerttuHelena kirjoitti:

        se on vakavaa jos viesti "varoitettuon" on poistettu, katselin melko pitkälle palstaa eikä löytynyt!
        Että Suomessa uskalletaan tulla uhkailemaan palstalle kirjoittelijaa?!

        Palstan sääntöjen mukaa kirjoittelu on vapaata! Hyvä on jos löytyy! Kuka uskaltaa uhata kirjoittelun perusteella vaatia minua ja toisiakin jotka aiheesta kirjoittelvat pakkotoimilla?! Tämä mies on saatettava vastuuseen, mutta kun on kysymys Itä-Suomesta en usko että mitään tehdään asian kuntoon saamiseksi!

        Sinun on ihan turhaa yrittää mitätöidä sitä asiaa, että murhaajan vaimo on aikuisen tyttärensä kanssa KLAPIPINOLLANI 5.10.211 KLO 17.12!

        Kuvissa näkyy selvästi, että hän nakkelee KLAPEJA koriinsa.

        Nämä kuvat on poliisin toimesta tuhottu mieheni teitokoneelta!

        Jari Rytkönen vaati koneen heti murhan tapahduttua poliisin hallintaan sanoen Makkonen haluaa sen!
        Jari kyllä ihmetteli, miksi se sen haluaa koska koneelta ei ollut mitään yhteyksiä muihin järjestelmiin? Jati Rytkönen sanoi vain, että Makkonen vaatii sen.

        Sain tietokoneen takasin vasta murhaoikeuden käynnin jälkeisenä päivänä, istunnon jälkeen Iisalmen käräjäoikeuden edessä kadulla!

        Jari sen toi, saatesanoinaan" "Makkonen ei tutki sitä halkovar..." kysin, että miksi ei tutki, siihen en saanut vastausta. Jatkoin kyselyäni ovatko kuvat tallella? Jari nyökkäsi koneeseen päin sanoen "ovat ne siellä!"Jari ei varmaan tiennyt, että kuvat oli tuhottu.
        Kyselin tietokonetta poliisilta missä se on, mutta kukaan ei tiennyt asiasta mitään! Eikö riksoylikomissari hoksannut, että kuvat olivat murhan syy? Vai siksikö juuri kuvat on tuhottu? Haluan että kuvat palutetaan koneelleni välittömästi!
        Se on mahdollsita jos kovalevyä ei ole vaihdettu! Rikosylikomisaari itse tietää onko kovalevy vaihdettu,jos ei ole vaihdettu kuvat on "ajattavissa" takaisin tiedostoon!

        Tukimus pitää aloitta näiden kuvien perusteella ja edetä sitten katkeraan loppuun saakka!

        Riistakamerakuvien linssit on peitetty sinä aikana, kun isommat halot on viety. Yksi peitekuvista oli talitintti räpyttelemässä linsin edessä!
        Valokuvissa joita minulla oli oikeudessakin, ja joita ei haluttu edes katsoa. Mainittiin vain liittyykö tähän halkovarkausasia?
        Pino on minun korkuinen 171 cm. Se on viisimetriä pitkä. Klapit ovat isojen halkojen takana olevassa pinossa.
        Eli 19.8.2011 on halkopinolla käyty 1. kerra. Pino oli peitetty pressulla, joka "kipotti" halkopinon päällä. Mutta tuona päivänä 19.8. kamera on räpsähtänyt ja ottanut kuvan pinosta, joka on huvennut niin, että pressu roikkuu melkein maassa.

        Nyt murhaajan vaimo jäi kuviin 5.10.2011 kun ei hoksannut, että hän jää kuviin koska isojen halkojen pino on madaltunut!

        Mitä kautta hän poistui tontilta....kuvat kertovat selvää kieltään, että hän kävelee päättäväisesti klapipinolleni kori kädessä ja alkaa nakkelmaan klapeja koriinsa!
        Tämä on tukimuksenne alku! Tehän olette poliiseja teidän täytyy osata hommanne, vai ettekö halua tukia ?
        Nyt poliisit tukimaan jo teille kahdesti annettu RIKOSNIMIKETTÄ.

        Etsin Wikipedialta poliisin toimintaa ja oikeudenmukaisuutta tutkivia ylempiä instansseja,kun poliisin toimia tutkiva poliisin laillisuusvalvonta ei ainakaan Iisalmessa toimi alkuunsakaan,siellä vain lyödään luuri korvaan.
        Kuka oli Iisalmen poliisin poliisipäällikkö vuosina 2011-2013 ?
        Mihin hallintoalueeseen Iisalmen poliisi kuului kyseisinä vuosina? Pitäisikö tämän hallintoalueen hallintovirastoon ottaa yhteyttä (ehkä sen voisi tehdä yksityinenkin henkilö ), koska Iisalmen poliisin "voimavarat" (todellisuudessa täydellinen kieltäytyminen) oletetun halkovarkauden tutkimiseen eivät riitä. Voisiko ko. virasto ottaa hoitoonsa ja selvittää syyt, miksi mökkiläisten riistakameroista poliisi on poistanut kuvat vakinaapurin vaimosta aikuisen tyttärensä kanssa mökkiläisten klapipinolla? Asia on hyvin vakava,koska tämän asian ympärillä ja hyvin lyhyellä aikavälillä on tapahtunut (minun ja monen muun mielestä) murha ja murhayritys,jollaisena tutkinta myös aloitettiin,mutta muutettiin tapoksi ja tappoyritykseksi. Kenen toimesta ja miksi? Perusteita ei ole ilmoitettu! Ko. muutos tapahtui tutkinnanjohtajan muutoksen yhteydessä! Miksi tutkinnanjohtaja muuttettiin? Ensimmäisenä paikalle tullut teräväpäinen poliisi (käsittääkseni kuopiolainen) tuli ,näki ja älysi!
        Vai olisiko aiheellista ottaa yhteyttä Keskusrikospoliisiin, VAI MINNE,SILLÄ APUA LESKEN ON SAATAVA JA ÄKKIÄ, SILLÄ HÄNTÄ ON UHKAILTU HOITOLÄHETTEELLÄ;JOS "RÄNKYTYS " EI LOPU!!
        Milloin Suomessa on säädetty laki,jossa määrätään, että on oltava samaa mieltä minkä tahansa oikeuslaitoksen tuomioiden kanssa? Pitää ottaa huomioon se TOSIASIA, että :
        1. Juha Makkonen on kieltäytynyt tutkimasta oletettua halkovarkautta.
        2. Mökkiläisten syvällä heidän tontillaan olleista riistakameroista lesken läppärille taltioidut kuvat (osittain liikkuvia) on poistettu läppärin ollessa Iisalmen poliisin hallussa Juha Makkosen vaatimuksesta. Jari rytkönen oli pantu asialle. Hänkin sitä ihmetteli ja niin minäkin,koska läppäri ei ole yhteydessä minkäänlaisiin kameroihin!
        3. Asian tutkimista ovat mökkiläiset vaatineet 1mmäisen kerram 2011. 2sen kerran 2012 .
        4. 2013 mökkiläiset vaativat asian tutkimista viimeisen kerran. Mökkiläismies oli tullut mökilleen sinä elokuisena perjantaina tuomaan valokuvat sisältävää tikkua,(sekä tietysti kylpemään ja laittamaan mökkiä talvikuntoon )jonka nykyinen leski toimittaisi Makkoselle seuraavana maanantaina, jolloin asian tutkiminen piti aloittaa 3 vuoden vetkuttelun jälkeen.
        Vakinaapurit olivat ehkä saaneet soiton,että tutkimukset olisi" paakko"aloittaa,kun oli se tikku ilmaantunut!
        Vakinaapurin mies ampui mökkiläismiehen kuoliaaksi juuri sinä perjantai-iltana,ja juoksi 30m nykyisen lesken perässä tarkoituksenaa murhata hänetkin.
        (Olen miettinyt sitäkin ,minne hän/he olisivat ruumiit piilottaneet? Jonnekin Onkiveteenkö?)
        (Maallikko tietysti olen,mutta NÄILLÄ ASIOILLA ON ISO YHTEYS KESKENÄÄN!)
        5. Lopputulos on tämä: Tappo(minun mielestänimurha)-oikeudenkäynnin päätteeksi Jari Rytkönen tökkää oikeustuvan aulassa lesken käteen hänen läppärinsä sanoen." Makkonen EI SITÄ HALKOVARKAUTTA TUTKI!"
        MILLÄ OIKEUDELLA HÄN KIELTÄYTYI? Sillä oikeudellako,että ko.kuvat oli poistettu ja hän oletti,ettei muuta todistusaineistoa ole? Tutkimiseen hän suostui sitten, kun sai tietää, että on tikku,ja kaiketi hän ymmärsi,että niitä on useampiakin,niinkuin onkin!
        KAIKESTA HUOLIMATTA, ASIA ON TUTKIMATTA! Ja kun siitä "ränkytämme" alkaa UHKAILU!!
        TÄMÄ ON HIRVITTÄVÄN VAKAVAA JA LAINVASTAISTA! Tälläiseen poliisin toimintaan ei voi tyytyä!
        Mikä instanssi valvoo poliisin toimien laillisuutta,kun poliisin laillisuusvalvonta ei ainakaan Iisalmessa toimi ollenkaan??!!


      • Karthagoonhävitettävä
        SiskoTerttuHelena kirjoitti:

        se on vakavaa jos viesti "varoitettuon" on poistettu, katselin melko pitkälle palstaa eikä löytynyt!
        Että Suomessa uskalletaan tulla uhkailemaan palstalle kirjoittelijaa?!

        Palstan sääntöjen mukaa kirjoittelu on vapaata! Hyvä on jos löytyy! Kuka uskaltaa uhata kirjoittelun perusteella vaatia minua ja toisiakin jotka aiheesta kirjoittelvat pakkotoimilla?! Tämä mies on saatettava vastuuseen, mutta kun on kysymys Itä-Suomesta en usko että mitään tehdään asian kuntoon saamiseksi!

        Sinun on ihan turhaa yrittää mitätöidä sitä asiaa, että murhaajan vaimo on aikuisen tyttärensä kanssa KLAPIPINOLLANI 5.10.211 KLO 17.12!

        Kuvissa näkyy selvästi, että hän nakkelee KLAPEJA koriinsa.

        Nämä kuvat on poliisin toimesta tuhottu mieheni teitokoneelta!

        Jari Rytkönen vaati koneen heti murhan tapahduttua poliisin hallintaan sanoen Makkonen haluaa sen!
        Jari kyllä ihmetteli, miksi se sen haluaa koska koneelta ei ollut mitään yhteyksiä muihin järjestelmiin? Jati Rytkönen sanoi vain, että Makkonen vaatii sen.

        Sain tietokoneen takasin vasta murhaoikeuden käynnin jälkeisenä päivänä, istunnon jälkeen Iisalmen käräjäoikeuden edessä kadulla!

        Jari sen toi, saatesanoinaan" "Makkonen ei tutki sitä halkovar..." kysin, että miksi ei tutki, siihen en saanut vastausta. Jatkoin kyselyäni ovatko kuvat tallella? Jari nyökkäsi koneeseen päin sanoen "ovat ne siellä!"Jari ei varmaan tiennyt, että kuvat oli tuhottu.
        Kyselin tietokonetta poliisilta missä se on, mutta kukaan ei tiennyt asiasta mitään! Eikö riksoylikomissari hoksannut, että kuvat olivat murhan syy? Vai siksikö juuri kuvat on tuhottu? Haluan että kuvat palutetaan koneelleni välittömästi!
        Se on mahdollsita jos kovalevyä ei ole vaihdettu! Rikosylikomisaari itse tietää onko kovalevy vaihdettu,jos ei ole vaihdettu kuvat on "ajattavissa" takaisin tiedostoon!

        Tukimus pitää aloitta näiden kuvien perusteella ja edetä sitten katkeraan loppuun saakka!

        Riistakamerakuvien linssit on peitetty sinä aikana, kun isommat halot on viety. Yksi peitekuvista oli talitintti räpyttelemässä linsin edessä!
        Valokuvissa joita minulla oli oikeudessakin, ja joita ei haluttu edes katsoa. Mainittiin vain liittyykö tähän halkovarkausasia?
        Pino on minun korkuinen 171 cm. Se on viisimetriä pitkä. Klapit ovat isojen halkojen takana olevassa pinossa.
        Eli 19.8.2011 on halkopinolla käyty 1. kerra. Pino oli peitetty pressulla, joka "kipotti" halkopinon päällä. Mutta tuona päivänä 19.8. kamera on räpsähtänyt ja ottanut kuvan pinosta, joka on huvennut niin, että pressu roikkuu melkein maassa.

        Nyt murhaajan vaimo jäi kuviin 5.10.2011 kun ei hoksannut, että hän jää kuviin koska isojen halkojen pino on madaltunut!

        Mitä kautta hän poistui tontilta....kuvat kertovat selvää kieltään, että hän kävelee päättäväisesti klapipinolleni kori kädessä ja alkaa nakkelmaan klapeja koriinsa!
        Tämä on tukimuksenne alku! Tehän olette poliiseja teidän täytyy osata hommanne, vai ettekö halua tukia ?
        Nyt poliisit tukimaan jo teille kahdesti annettu RIKOSNIMIKETTÄ.

        Miten Iisalmen poliisi uskaltaa ja kuinka pitkään uskaltaa olla tutkimatta tekemäänsä rikosta?
        Kuvatallenteet on poistettu mieheni tietokoneelta poliisin toimesta! Rikosylikomisaari Juha Makkonen tuhosi kuvatallenteet ja Jari Rytkönen toi tietokonen minulle takaisin Iisalmen käräjäoikeuden edessä kadulla saatesanoinaan" Makkonen ei tutki sitä halkovar...!" Kuvat olivat todistusaineisto oletetusta halkovarkaudesta, jota poliisin piti tutkia!


      • SiskoTerttuHelena
        marjaliisakaarina kirjoitti:

        Etsin Wikipedialta poliisin toimintaa ja oikeudenmukaisuutta tutkivia ylempiä instansseja,kun poliisin toimia tutkiva poliisin laillisuusvalvonta ei ainakaan Iisalmessa toimi alkuunsakaan,siellä vain lyödään luuri korvaan.
        Kuka oli Iisalmen poliisin poliisipäällikkö vuosina 2011-2013 ?
        Mihin hallintoalueeseen Iisalmen poliisi kuului kyseisinä vuosina? Pitäisikö tämän hallintoalueen hallintovirastoon ottaa yhteyttä (ehkä sen voisi tehdä yksityinenkin henkilö ), koska Iisalmen poliisin "voimavarat" (todellisuudessa täydellinen kieltäytyminen) oletetun halkovarkauden tutkimiseen eivät riitä. Voisiko ko. virasto ottaa hoitoonsa ja selvittää syyt, miksi mökkiläisten riistakameroista poliisi on poistanut kuvat vakinaapurin vaimosta aikuisen tyttärensä kanssa mökkiläisten klapipinolla? Asia on hyvin vakava,koska tämän asian ympärillä ja hyvin lyhyellä aikavälillä on tapahtunut (minun ja monen muun mielestä) murha ja murhayritys,jollaisena tutkinta myös aloitettiin,mutta muutettiin tapoksi ja tappoyritykseksi. Kenen toimesta ja miksi? Perusteita ei ole ilmoitettu! Ko. muutos tapahtui tutkinnanjohtajan muutoksen yhteydessä! Miksi tutkinnanjohtaja muuttettiin? Ensimmäisenä paikalle tullut teräväpäinen poliisi (käsittääkseni kuopiolainen) tuli ,näki ja älysi!
        Vai olisiko aiheellista ottaa yhteyttä Keskusrikospoliisiin, VAI MINNE,SILLÄ APUA LESKEN ON SAATAVA JA ÄKKIÄ, SILLÄ HÄNTÄ ON UHKAILTU HOITOLÄHETTEELLÄ;JOS "RÄNKYTYS " EI LOPU!!
        Milloin Suomessa on säädetty laki,jossa määrätään, että on oltava samaa mieltä minkä tahansa oikeuslaitoksen tuomioiden kanssa? Pitää ottaa huomioon se TOSIASIA, että :
        1. Juha Makkonen on kieltäytynyt tutkimasta oletettua halkovarkautta.
        2. Mökkiläisten syvällä heidän tontillaan olleista riistakameroista lesken läppärille taltioidut kuvat (osittain liikkuvia) on poistettu läppärin ollessa Iisalmen poliisin hallussa Juha Makkosen vaatimuksesta. Jari rytkönen oli pantu asialle. Hänkin sitä ihmetteli ja niin minäkin,koska läppäri ei ole yhteydessä minkäänlaisiin kameroihin!
        3. Asian tutkimista ovat mökkiläiset vaatineet 1mmäisen kerram 2011. 2sen kerran 2012 .
        4. 2013 mökkiläiset vaativat asian tutkimista viimeisen kerran. Mökkiläismies oli tullut mökilleen sinä elokuisena perjantaina tuomaan valokuvat sisältävää tikkua,(sekä tietysti kylpemään ja laittamaan mökkiä talvikuntoon )jonka nykyinen leski toimittaisi Makkoselle seuraavana maanantaina, jolloin asian tutkiminen piti aloittaa 3 vuoden vetkuttelun jälkeen.
        Vakinaapurit olivat ehkä saaneet soiton,että tutkimukset olisi" paakko"aloittaa,kun oli se tikku ilmaantunut!
        Vakinaapurin mies ampui mökkiläismiehen kuoliaaksi juuri sinä perjantai-iltana,ja juoksi 30m nykyisen lesken perässä tarkoituksenaa murhata hänetkin.
        (Olen miettinyt sitäkin ,minne hän/he olisivat ruumiit piilottaneet? Jonnekin Onkiveteenkö?)
        (Maallikko tietysti olen,mutta NÄILLÄ ASIOILLA ON ISO YHTEYS KESKENÄÄN!)
        5. Lopputulos on tämä: Tappo(minun mielestänimurha)-oikeudenkäynnin päätteeksi Jari Rytkönen tökkää oikeustuvan aulassa lesken käteen hänen läppärinsä sanoen." Makkonen EI SITÄ HALKOVARKAUTTA TUTKI!"
        MILLÄ OIKEUDELLA HÄN KIELTÄYTYI? Sillä oikeudellako,että ko.kuvat oli poistettu ja hän oletti,ettei muuta todistusaineistoa ole? Tutkimiseen hän suostui sitten, kun sai tietää, että on tikku,ja kaiketi hän ymmärsi,että niitä on useampiakin,niinkuin onkin!
        KAIKESTA HUOLIMATTA, ASIA ON TUTKIMATTA! Ja kun siitä "ränkytämme" alkaa UHKAILU!!
        TÄMÄ ON HIRVITTÄVÄN VAKAVAA JA LAINVASTAISTA! Tälläiseen poliisin toimintaan ei voi tyytyä!
        Mikä instanssi valvoo poliisin toimien laillisuutta,kun poliisin laillisuusvalvonta ei ainakaan Iisalmessa toimi ollenkaan??!!

        Aarnioon kohdistuneet rikosepäilyt ovat jo pitkään aiheuttaneet keskustelua Suomen poliisin luotettavuudesta.

        Valta muuttu helposti mielivallaksi.

        Korruption puute tarkoittaa TOISINAAN vain sitä, ettei korruptiota tunnisteta tai havaita.

        Aarnio-katastrofin jälkeen Helsingin ja laajemmin koko Suomen poliisilla on puhdas pöytä edessään!

        Näin uutisoi Ilta-lehti !

        Poliisienlaillisusuvalvonta ei pystynyt toimimaan Iisalmessa. Edelleenkin on selvittämättä miksi mieheni tietokoneelta tuhottiin todistusmateriaalin oletetusta halkovarkaudesta tietokoneen ollessa poliisin hallinnassa kesällä 2013!
        Tässä asiassa ei auta se että Aarnio-katastroffi on luultavasti ohi!


    • heinäkengät

      Kuvan palautus ohjelmalla saa ne näkyviin

      • marjaliisakaarina

        Saa, mutta miksi poistettiin?
        Miksi ei poisteta älyttömiä,rivoja ja pelkkiä haukkumisviestejä,joita leskelle on kilometrikaupalla laitettu?
        Tämä on tietääkseni KESKUSTELUPALSTA. Minä ja leski ja monet muut haluavat tietoa ja vastauksia, mutta niitä ei kuulu.


      • SiskoTerttuHelena

        SE o mpoliiisn tehtävä se maksaa 200 eur/t! Olen kysynyt asiaa jo etelän poliiseilta, h esanovat, että asia on tutkittava siellä missä asia on tapahtunut...eli Iisalmessa! MItä s e hyödyttää! Korppi ei korpin silmää noki! Poliisien laillisuusvalvonta/Jyrki Haapala on jo kerran yrittänyt tutkia sian, mutt aei USKALTANUT kysyä sitä tärkeintä! MIKSI RIKOSYLIKOMISAARI JUHA MAKKONEN TUHOSI TODISTUSMATERIAALIN MURHATUN MIEHEN TIETOKONNELTA?
        Tämä on vakavaa koska rikosylikomisaari JUhan Makkonen oli jo vuonna 2012 ottanut omalla kamerallaan kuvian mieheni tietokonene tallenteista! Miksi ei tutkinut, miksi vaimo nakkelee klapeja koriinsa tontillani!
        UUsin tutkimuspyynnön heinäkuussa 2013. Sovimme että Juha Makkonen alkaakin nyt tukimaan oletettua halkovarkautta! Minun piti toimittaa muistitikku hänelle ma 26.8 Iisalmen poliisiasemalle käteen, en susotunut lähettämään sitä postitse jota hän ehdotti!Mieheni murhattiin vakaasti harkiten la 24.8. iltakahvin aikaan! Näin tapahtui kun asia pääsi muhimaan vakiporukan mielessä j asitä tuli ISO VUORI ja ratkaisuksi jäi vain saada meidät vaieknemaan murhaamalla! Niin kaun kun vaimon ilmiselvää osuutta murhaan ja murhanyritykseen ei ole tutkittu, pidän häntä osallisena molempiin, ja niin pitäisi syyttäjä Tiina Karppisenkin pitää!
        Kaikki tutkimatta, mitään ei hoksattu, kokonaisvaltainen tutkinta ontui 100%:sti eli tutkimusta rajattiin, lisäksi vaimon osuus jätettiin kokonaan tutkimatta!

        Oikeusministeri Johannes Koskinen on (1999-2003) päättänyt tukia Itä-Suomen käräjä- ja hovioikeuden päätökset niiden suuren erilaisuuden vuoksi kontra muu Suomi!
        #Kaleva uutisoi!
        Olisi mielenkiintoista verrata muiden hovioikeuksien päätöksiä Itä-Suomen hovioikeuden päätöksiin. Selvyyttä toisi myös käräjäoikeuksien ratkaisujen vertaaminen. Onko niin, että Itä-Suomen hovioikeuden alueen käräjäoikeuksien tuomiot eroavat muiden käräjäoikeuden tuomioista?#
        Erittäin vakavaa, että Itä-Suomi ei kavahtanut oikeusministeri noottia! Jatkatte samaa rataa täydellä höyryllä!

        Kaiken huipuksi, siellä uhkaillaan jo palstankirjoittajia pakkotoimilla, jos eivät vaikene!

        Maanmittareillee tiedoksi, että edelleenkään yksi kivinen rajapyykki ei ole viisikivinen ei edes Savossa!

        Asia on saatava kuntoon pikimmiten ja rajanmääritys on suoritettavan rajapyykkien tarkan sijainnin mukaan! Haluan selvyyden millä perusteella minua syytetään naapurin maan hallinoimisesta 0,20 cm liiterinsä takan!? Maksoin sakot, maksoin käräjäoikeudenkulut siitä syystä, että murhaaja oli itse ottanut siirtelmistään kivistä kuvia ja todisti tapahtuneen näin minun syykseni Iisalmen käräjäoikeudessa! Nyt katsotaan mistä kana pissii!


      • resurssipulavaivaa
        marjaliisakaarina kirjoitti:

        Saa, mutta miksi poistettiin?
        Miksi ei poisteta älyttömiä,rivoja ja pelkkiä haukkumisviestejä,joita leskelle on kilometrikaupalla laitettu?
        Tämä on tietääkseni KESKUSTELUPALSTA. Minä ja leski ja monet muut haluavat tietoa ja vastauksia, mutta niitä ei kuulu.

        Onko poliisilla oma yksikkönsä moista toimitaa varten?


      • marjaliisakaarina
        resurssipulavaivaa kirjoitti:

        Onko poliisilla oma yksikkönsä moista toimitaa varten?

        On oltava,koska on "oma yksikkönsä" myöskin jollekulle epämukavien kuvien poistamista varten! Poliisin tulisi olla tietoinen mahdollisista "tikuista"! Samoin poliisin pitäisi ,lievästi sanoen,olla hyvin tietoinen siitä,että poliisinkin on tuomiovallan alainen,kuten tapaus Jari Aarnio osoittaa!


    • katkeraloppu

      Ei ole tietenkään poistettu asiallista varoitusta. Leskimummot vaan ovat ketjujen kanssa täysin sekaisin, eivätkä löydä kuin omat sepostuksensa, jotka ovat kopioineet kymmeniin ketjuihin. Asialliset vastaukset ja varoitukset taas on kirjoitettu vain kerran, muilla palstalaisilla kun ei ole loputonta pätemisentarvetta.

      Leskeä olisi pitänyt varoittaa jo 20 vuotta sitten siitä, mihin suvun älytön riitely lopulta johtaa. No sitä ei silloin tiedetty, mutta nyt on varoitettu mihin johtaa virkavallan aiheeton vuosikausien parjaaminen julkisella keskustelupalstalla.

      • SiskoTerttuHelena

        Ttuo on pelkkä sinun näkemyksesi joka perustuu murhaajan ja vaimonsa kertomuksiin.
        Milläs oikeudella levittelet tuollaista tietoa minun suvustani? Että me olisimme riidelleet 20 vuotta? Kerrot sitä mitä he ovat sinulle valehdellet! Et voi uskoa kuulopuheita ja levitellä niitä tietona tällä palstalla!

        Kuten olen kertonut ensimmäinen haukuttu oli veljeni v. 1978. Minä en ollut silloin edes paikalla! Syynä se, että MAANITTARI ei voinut suostua enoni VAATIMUKSIIN. Enoni oli laittanut rajapyykit mielensä mukaan valmiiksi ennen maanmitatrin tuloa ja siihen maanmittari ei voinut suostua, sanoen, ettei tuollaiseen saa edes lainvoimaa!
        Tästä suuttuneena veljeeni enoni ei ollut sanonut hänelle sanakaan koskaan ja meni aina pois siitä huoneesta jonne veljeni tuli!

        Vataappa rehellisesti kuka on riidanaiheuttaja!

        Näytä toteen, että minä, mieheni tai velejeni olisimme riidelleet! Laki se on sinullekin! Kuka lienetkinetki et voi ilman todistusaineistoa heitellä syytöksiä meitä kohtaan!
        Minä en ole 20 vuotta riidellyt et pysty sitä toteen näyttämään!

        Riidan aiheuttaja oli vakinaapuri ja on edelleenkin! Nyt murhaajn vaimo lähetti minulle tänne kirjeen, että säleikkö on pudonnut heidän rajalla olevan aitansa päälle ja on suurimmaksi osaksi heidän maallaan!
        Kaikki täyttä veletta. Asianajajani hoitaa asiaa! Luuletko että sakot olisi hyvä nyt JO antaa?! Estin v. 1997 nimismies Tuomea antamasta sakkoja serkulleni, kun hän sulki tien rautapuomilla! Oliko se sovittelunhalua vai riidanvälttelyä vai herkkäuskoisuutta, että annoin asian raueta!
        Katsokaa kunnanvirastosta jatkuvia valituksia mitä vakinaapuri on tehnyt. Heti kun tulkimme lomalle ilmoitti että savuhaittoja on....järvenrannalla haja-asutusalueella polteltiin talven jälkeen puista tippuneita lehtia jne. niinkuin tekevät monet muutkin!
        Tutustu murhaajan jatkuviin ilmoituksiin poliiseille ja palolaitoksille....turhia ilmoituksi tulipaloista, joista palokunta huusi meille! Vaikka oli todennut, että poltatte aivan oikein sitä puuta vaan toisesta päästä ja toinen pää on järvessä! Liäksi sataa tihuutti ja tuskin saimme sitä kunnolla edes palamaan! Paikalla olivat mieheni, minä ja äitini! Äitiäni tämä loukaksi syvästi, mutta tuo velejnsä poika on isänsä poika mitä suurimmassa merkityksessä!
        Tarvitaan selvitystä miksi levittele huhupuheita meistä, ihmisitä jotka vain halusivat rakentaa huvilan ja viettää siellä lomiaan! MIkä on tietolähteesi?


      • SiskoTerttuHelena

        Oikeuslaitos ja poliisilaitos ovat julkisen viranhaltioita joten minulla on oikeus suhtautua kriittisesti heidän toimiinsa! En todellakaan voi millään yhtyä kiitoskuoroonne tiedän suoraselkäisyydestänne! Teillä on pikemminkin skoljoosi ja paha sellainen!
        Emme elä DDR:ssä, NL:ssa eikä Pohjois-Koreassa! Siellä käytettiin ja käytetään sinun menetelmisäsi eli uhkailua ja pelotttelua.... ja yhteiskunta kurjistui kunnes lopulta hajosi omaan mahdottomuuteensa!
        Pohjois-Koreassa vielä sinnitellään ja vapaa maailma kauhistelee....paitsi muusta Suomesta oikeuspäätöstensä perusteella negatiivisesti erottuva Itä-Suomi! Muistakaa oikeusministeri Johannes Koskinen(1999-2003)!!!!!

        Miksi rikosylikomisaari Juha Makonen vaati mieheni tietokoneen hallintaansa ? Miksi hän piti sitä murhapäivästä aina käräjäoikeuden päivään saakka? Kysyin sitä kerran, mutta kukaan poliisilaitoksella ei tiennyt siitä mitään!

        Mieheni oli tallentanut tietokoneelle kuvat oletetusta halkovarkaudesta! Makkone tiesi sen, koska hän otti omalla kamerallan kuvia tietokonpäätteeltä v. 2012 käydessään huvilalla. En ollut yksin joten todistaja löytyy.
        Millä oikeudella riksoylikomisaari ei tutkinut annettua toimeksiantoa milloinkaan? Jari Rytkönen toi minulle tietokoneen Iisalmen käräjäoikeuden edessä saatesanoina"Makkonen ei tuki sitä halkokovar.."Kysyin miksi ei tutki , en sanut mitään vastausta. Kysyin edellen ovatko kuvat tallella. Jari nyökkäsi tietokoneesen päin sanoen ovat ne siellä! Sisareni seisoi vieressäni ja kuuli keskustelun? On tämä hävytöntä käytöstä ja vielä kehtaattekin kehua itseänne Suomen parhaiksi! Konsulttiapua Oulusta päin varmaan annetaan...siellä on valioyksilöitä...itsenäisesti ajattelevia ja toimivia poliiseja!
        MIssä Ville MYkkänen on! Hänen ihailijajoukkonsa nauttivat älykkäästä ja hoksaavat murhaajan "haastatteustasi."
        Niin kauna kuin tätä vakinaapurin vierailu klapipinollamme ei ole tutkittu, asia on avoin aina murhansyytä myöten! Siksi tämä asia on nyt heti tukittava! Kuinka poliisi voi edes kieltäytyä tutkimasta? se on teidän velvollisuutenne!
        Tämä joka haluaa pelotella ja myksitää keskustelun murhasta ja murhanyrityksestä ei tahdo/halua huomioida sitä, että oletettu halkovarkaus on mahdollinen syy murhaan ja murhanyritykseen! Oletettu halkovarkau son tutkittava pikimmiten!


      • marjaliisakaarina

        Millainen on sinun mielestäsi "asiallinen varoitus"? Sellainenko,jossa TÄYSIN normaali ja asiallinen ihminen uhataan (poliisinko toimesta) hakea pakkohoitoon,kun hän haluaa saada Iisalmen poliisilta ja Iisalmen käräjäoikeudelta selityksen,miksi selvänä murhana ja murhayrityksenä aloitettu tutkimus muutettiin ILMAN perusteita tapon ja tappoyrityksen tutkimukseksi,sekä miksi yleinensyyttäjä vie "salakatselut" hoviin,vaikka koko huuhaa hylättiin käräjäoikeudessa,KOSKA KAMEROIDEN LAITTAJA OLI JO MURHATTU! Me (minä ja leski) TIEDÄMME.että R....jo laittoi ne ihan oikein SUOJELEMAAN vaimonsa istutuksia. (laittakaapas myöskin murhaajan"leski" vastuuseen siitä, että ei pitänyt silmällä miestään! Miksi hän pääsee KAIKESTA,kuin koira veräjästä?Miksi tyttärien perään ei soiteltu ja kyselty isän käytöksestä?? Toinen kaiketi jopa asui kotonaan,koska halkopinollekin käveli? Mutta leskenpä tyttärelle passasi soittaa ja kysellä,että oliko isä paljon poissa kotoa! )
        Leski ei ole vakiporukan KANAVERKKO-AITAA (sillä sellainen se oli vuoteen 2015,joten murhaaja VALEHTELI!) rikkonut eikä kiviä heidän puolelleen heitellyt! Tässä olisi ollut NÄYTÖN PAIKKA,sillä VALOKUVA EI TODISTA YHTÄÄN MITÄÄN, sillä"Niitähän aina saa"! Se olisi murhaajan "asianajajankin" PITÄNYT TIETÄÄ (ainoa asia,jonka hän tiesi ,olise, että leski valehtelee, kun hän sanoi kuulleensa murhaajaa pakoonjuostessaan vakirouvan kyselevän tontillaan takanaan,että mitäs se H...kki-poika täällä PUUHAILEE! Outoa,kun hänen on täytynyt kuulla laukaukset! Henkensä edestä pakoonjuokseva ei ole kykenevä valehtelemaan!) Jos valokuvilla,varsinkin henkirikoksentehneiden ottamilla, ja heidän sanallisilla todistuksillaan aletaan syyllistää ihmisiä, niin ollaan jo isossa oikeuslaitoksen ALENNUSTILASSA.
        ETTEI TOTUUS UNOHTUISI;vakirouva tyttärineen jäi mökkiläisten riistakameroihin saunaklapipinolla. ASIA ON EDELLEEN TUTKIMATTA.
        Mökkiläismies murhattu ja hänen vaimonsa yritetty murhata 2:ta päivää ennen,kuin halko-ja klapivarkauden tutkimus piti aloittaa!
        Näillä asioilla on isompi yhteys kuin luulisi,ja siksi sitä ei tutkita!
        EN VÄLITÄ TIPPAAKAAN UHKAILUISTANNE TAI TUOMIOiSTANNE! TEETTE VÄÄRIN!! TEILLÄKIN ON TUOMARI!
        MÖKKILÄISET OVAT TÄYSIN SYYTTÖMIÄ!! TURMELITTE 2 IHMISEN ELÄMÄN kiusattuanne ensin kaikella kekseliäisyydellä 20 vuotta! MIETTIKÄÄ SITÄ,vakiporukka "juoksupojat"!
        SYYTÖN MIES ON VAKAIN AIKEIN JA HARKITEN MURHATTU ja HÄNEN VAIMONSA YRITETTY MURHATA.
        Ja palsatlla reuhaavat alaarvoisten tekstien asiantuntijat,herjaten,uhkaillen ja nauttien siitä, ETTÄ OIKEUSLAITOS EI TOIMI OIKEUSLAITOKSEN TAVOIN!


    • lässyttäjät-klub

      katkeraloppu
      23.11.2016 16:47
      sinulle riittää viestiksi ja vastaukseksi
      Jaakko Miettisen ikuinen viisaus: "Haistappa vittu!"
      Hyeenat ovat hyökänneet saalinsa kimppuun ja sepä merkitsee,
      että se on täytetty, kotka on laskeutunut?

      • SiskoTerttuHelena

        Tätähän se keskusteluntaso on ollut Lapinlahti -palstalla jo pitkään! Kuka on tämä Miettinen, ei kovin merkittävältä henkilöltä vaikuta....sinäkin osaat tuon verran sanoja peräkkäin laitella! Varmaan useastikin päivässä näin tapahtuu!

        Minun äidilläni oli todellista kirjallista kykyä. Iisalmen tyttölyseon Suomen kielen opettaja kysyi aina häneltä haluaako arvosanaksi 10 vai 10 kirjoitamastaan aineesta? Hän oli maatalonemäntä. Hänelle tarjottiin kokoaikista paikkaa Savon Sanomien pakinoitsijana, muttei hän uskaltanut sitä ottaa, sen suuren työmäärän vuoksi, mitä maalaistalossa on ja oli!
        Kirjoitteli kuitenkin silloin tällöin pakinoita joita minulla on vieläkin tallella isot niput!
        Äitin oli Sirkka Venäläinen om. Väänänen. Isäni oli maanviljelijä useammassa polvessa.

        Isoisoisäni on aikoinaan omistanut koko kylän. Sitten sitä on jaettu isossajossa ja lasten kesken, niin se maailma muuttuu eskoseni! Mutta pidä sinä se hyvä mikä sinulla on, äläkä mene höpsön kirjailija Miettisten tahtiin!
        Lapinlahti on paikka jossa
        Juhani Aho kirjoitteli muutakin kuin tämä Miettinen nykyään!

        1890-luvulla Järnefelt vietti useita kesiä Lapinlahden Väisälänmäellä Rannan-Puurulan talossa ja maalasi siellä teoksensa Isäntä ja rengit sekä viimeisteli Kaski-nimisen maalauksensa.

        Paavo Ruotsalaista unohtamatta, joka saarnasi vakavia ja lohdullisia sanoja aikansa pakanoille!
        Mikä taho seillä lienee piässyt "valtaan" kun yhtämittäista valehtelua ja rivoilua saa lukea sivukaupalla!

        Uskokaa viisaimpianne, kuten oikeusministeri Johannes Koskista!

        Ottakaa "vaari" tästä teidän oikuslaitokseenne kohdistuvasta arvostelusta, niin teidän käy hyvin!

        once more time Johannes Koskinen!

        ##Kaleva uutisoi!
        Olisi mielenkiintoista verrata muiden hovioikeuksien päätöksiä Itä-Suomen hovioikeuden päätöksiin. Selvyyttä toisi myös käräjäoikeuksien ratkaisujen vertaaminen. Onko niin, että Itä-Suomen hovioikeuden alueen käräjäoikeuksien tuomiot eroavat muiden käräjäoikeuden tuomioista?#
        Hyviä uutisia.... yksikivinen pyykki ei voi olla viisikivinen pyykki edes Järnefeltin maaluksissa!
        jatketaan taas aamulla!


      • katsokunkiäntyviärin
        SiskoTerttuHelena kirjoitti:

        Tätähän se keskusteluntaso on ollut Lapinlahti -palstalla jo pitkään! Kuka on tämä Miettinen, ei kovin merkittävältä henkilöltä vaikuta....sinäkin osaat tuon verran sanoja peräkkäin laitella! Varmaan useastikin päivässä näin tapahtuu!

        Minun äidilläni oli todellista kirjallista kykyä. Iisalmen tyttölyseon Suomen kielen opettaja kysyi aina häneltä haluaako arvosanaksi 10 vai 10 kirjoitamastaan aineesta? Hän oli maatalonemäntä. Hänelle tarjottiin kokoaikista paikkaa Savon Sanomien pakinoitsijana, muttei hän uskaltanut sitä ottaa, sen suuren työmäärän vuoksi, mitä maalaistalossa on ja oli!
        Kirjoitteli kuitenkin silloin tällöin pakinoita joita minulla on vieläkin tallella isot niput!
        Äitin oli Sirkka Venäläinen om. Väänänen. Isäni oli maanviljelijä useammassa polvessa.

        Isoisoisäni on aikoinaan omistanut koko kylän. Sitten sitä on jaettu isossajossa ja lasten kesken, niin se maailma muuttuu eskoseni! Mutta pidä sinä se hyvä mikä sinulla on, äläkä mene höpsön kirjailija Miettisten tahtiin!
        Lapinlahti on paikka jossa
        Juhani Aho kirjoitteli muutakin kuin tämä Miettinen nykyään!

        1890-luvulla Järnefelt vietti useita kesiä Lapinlahden Väisälänmäellä Rannan-Puurulan talossa ja maalasi siellä teoksensa Isäntä ja rengit sekä viimeisteli Kaski-nimisen maalauksensa.

        Paavo Ruotsalaista unohtamatta, joka saarnasi vakavia ja lohdullisia sanoja aikansa pakanoille!
        Mikä taho seillä lienee piässyt "valtaan" kun yhtämittäista valehtelua ja rivoilua saa lukea sivukaupalla!

        Uskokaa viisaimpianne, kuten oikeusministeri Johannes Koskista!

        Ottakaa "vaari" tästä teidän oikuslaitokseenne kohdistuvasta arvostelusta, niin teidän käy hyvin!

        once more time Johannes Koskinen!

        ##Kaleva uutisoi!
        Olisi mielenkiintoista verrata muiden hovioikeuksien päätöksiä Itä-Suomen hovioikeuden päätöksiin. Selvyyttä toisi myös käräjäoikeuksien ratkaisujen vertaaminen. Onko niin, että Itä-Suomen hovioikeuden alueen käräjäoikeuksien tuomiot eroavat muiden käräjäoikeuden tuomioista?#
        Hyviä uutisia.... yksikivinen pyykki ei voi olla viisikivinen pyykki edes Järnefeltin maaluksissa!
        jatketaan taas aamulla!

        äitini oli siis Sirkka Väänänen om. Venäläinen! Kaippa ymmärsitte!


      • SiskoTerttuHelena

      • SiskoTerttuHelena

      • kiuyttt
        SiskoTerttuHelena kirjoitti:

        Tätähän se keskusteluntaso on ollut Lapinlahti -palstalla jo pitkään! Kuka on tämä Miettinen, ei kovin merkittävältä henkilöltä vaikuta....sinäkin osaat tuon verran sanoja peräkkäin laitella! Varmaan useastikin päivässä näin tapahtuu!

        Minun äidilläni oli todellista kirjallista kykyä. Iisalmen tyttölyseon Suomen kielen opettaja kysyi aina häneltä haluaako arvosanaksi 10 vai 10 kirjoitamastaan aineesta? Hän oli maatalonemäntä. Hänelle tarjottiin kokoaikista paikkaa Savon Sanomien pakinoitsijana, muttei hän uskaltanut sitä ottaa, sen suuren työmäärän vuoksi, mitä maalaistalossa on ja oli!
        Kirjoitteli kuitenkin silloin tällöin pakinoita joita minulla on vieläkin tallella isot niput!
        Äitin oli Sirkka Venäläinen om. Väänänen. Isäni oli maanviljelijä useammassa polvessa.

        Isoisoisäni on aikoinaan omistanut koko kylän. Sitten sitä on jaettu isossajossa ja lasten kesken, niin se maailma muuttuu eskoseni! Mutta pidä sinä se hyvä mikä sinulla on, äläkä mene höpsön kirjailija Miettisten tahtiin!
        Lapinlahti on paikka jossa
        Juhani Aho kirjoitteli muutakin kuin tämä Miettinen nykyään!

        1890-luvulla Järnefelt vietti useita kesiä Lapinlahden Väisälänmäellä Rannan-Puurulan talossa ja maalasi siellä teoksensa Isäntä ja rengit sekä viimeisteli Kaski-nimisen maalauksensa.

        Paavo Ruotsalaista unohtamatta, joka saarnasi vakavia ja lohdullisia sanoja aikansa pakanoille!
        Mikä taho seillä lienee piässyt "valtaan" kun yhtämittäista valehtelua ja rivoilua saa lukea sivukaupalla!

        Uskokaa viisaimpianne, kuten oikeusministeri Johannes Koskista!

        Ottakaa "vaari" tästä teidän oikuslaitokseenne kohdistuvasta arvostelusta, niin teidän käy hyvin!

        once more time Johannes Koskinen!

        ##Kaleva uutisoi!
        Olisi mielenkiintoista verrata muiden hovioikeuksien päätöksiä Itä-Suomen hovioikeuden päätöksiin. Selvyyttä toisi myös käräjäoikeuksien ratkaisujen vertaaminen. Onko niin, että Itä-Suomen hovioikeuden alueen käräjäoikeuksien tuomiot eroavat muiden käräjäoikeuden tuomioista?#
        Hyviä uutisia.... yksikivinen pyykki ei voi olla viisikivinen pyykki edes Järnefeltin maaluksissa!
        jatketaan taas aamulla!

        ois sinunnii aika herätä nykypäivään eikä joka käänteesä vanhoja asioita vaan muistella ja numenomaan muistella ..muistikuvat on mitä on.
        Mitä tulee esiisiesi maanomistukseen, pienempikin liioittelu riittää....että omistivat kokokylän ,joopa joo. turha yrittää suoltaa tuota hömppääsi tuossakii asiassa mummeli


      • marjaliisakaarina
        kiuyttt kirjoitti:

        ois sinunnii aika herätä nykypäivään eikä joka käänteesä vanhoja asioita vaan muistella ja numenomaan muistella ..muistikuvat on mitä on.
        Mitä tulee esiisiesi maanomistukseen, pienempikin liioittelu riittää....että omistivat kokokylän ,joopa joo. turha yrittää suoltaa tuota hömppääsi tuossakii asiassa mummeli

        Olisi veljen pojankin ollut hyvä muistella isoisäänsä ja isoäitiään! Ihan tyhjästä aloittivat ja menestyvään liikeyritykseen päätyivät!
        Leskellä on toimeliaita isovanhenpia sekä isä-että äidin puolelta,maatalousyrittäjiä,kirjallisia kykyjä (äiti ja Kalle Väänänen)ja kuten mainitsin menestuksensä luonut kauppamies ja "mesenaatti",siinä kodissa vieraili mm.Edvin Laine,Emma Väänänen,Elsa Turakainen ja ehkä muitakin HYVIEN VASNHOJEN suomalaiste elokuvien luonnenäyttelijöitä! (Äiti kertoi.) Satuitko katsomaan äskettäin Hilman syntymäpäivät?
        Toimelias oli myös hänen murhattu miehensä ja leski jatkaa yrittämistä bisneksensä kanssa, vaikka yksin on työtä ylenmäärin! Mummoko tämä leki?! Ja hah sanon minä! Osaa muutakin kuin konkurssin! Kuinka "helppoa"olisi ollut lähteä "Teit isäin astumaan"!
        Onkohan murhaaja jo herännyt todellisuuteen ja "nykypäivään" sellissään?


      • marjaliisakaarina
        kiuyttt kirjoitti:

        ois sinunnii aika herätä nykypäivään eikä joka käänteesä vanhoja asioita vaan muistella ja numenomaan muistella ..muistikuvat on mitä on.
        Mitä tulee esiisiesi maanomistukseen, pienempikin liioittelu riittää....että omistivat kokokylän ,joopa joo. turha yrittää suoltaa tuota hömppääsi tuossakii asiassa mummeli

        Mene katselemaa Varpaisjärven kunnan vanhoja asiakirjoja. Varmasti löytyy hyvin vanhojakin maanomistusta käsitteleviä sellaisia!
        Tällä palstalla ei ilmiesesti suvaita minkäänlaista muuta kuin väheksyvää ja halveksivaa mielipiteidenvaihtoa!
        Matalaks on männynnä savolaesuus!


      • SiskoTerttuHelena
        kiuyttt kirjoitti:

        ois sinunnii aika herätä nykypäivään eikä joka käänteesä vanhoja asioita vaan muistella ja numenomaan muistella ..muistikuvat on mitä on.
        Mitä tulee esiisiesi maanomistukseen, pienempikin liioittelu riittää....että omistivat kokokylän ,joopa joo. turha yrittää suoltaa tuota hömppääsi tuossakii asiassa mummeli

        Niinhän minä kirjoituksessani sanoinkin,että aika muuttuu eskoseni! Joku viisas on sanonut, että historia opettaa! Ja kannattaa ottaa selvää omista sukujuuristaan ja tietää kuka on!
        Jos täällä ilmeisesti poliisin toimesta saa muistella 20 vuoden riitelyjä niin miksi ei saisi muistella jotain arvokastakin?

        Aika on todellakin muuttunut, jos poliisi(oliko poliisi vai ei, en tiedä) alkaa levitellä kuulopuheita kiusaamisesta ja uskoo aukotta yksipuoliset murhaajan ja vaimonsa kertomukset meistä!

        Pitäisi ottaa niin sanotusti "järki käteen" ja ajatella! Tulemme kuukaudeksi kesälomalle tarkoituksenamme kiusata naapuria! Haloo!
        Voisitko jo lopultakin sano yhdekin asian miten olemme teitä kiusanneet?

        On äärimmäisen helppo levitellä juoruja ja valheita ja (synttiinlangennut) ihminen on otollinen imemään itseensä kaikkea pahaa. Raamattu todistaa seuraavaa:"Panettelijan puheet on kuin herkkupalat ja painuvat sisusten kammioihin asti."
        "Valheellinen kieli vihaa omia ruhjomiansa, ja liukas suu saa turmiota aikaan."Snl26:22 ja28
        Oletko huomannut kuinka paljon roskalehdet myyvät ilkeillä ja pahoilla lööpeillänsä!
        Ilmeisesti tämä palsta on tarkoitettu "tämän ajan" airueille....hirvittävää rivoilua ja täyttä sontaa saa kirjoitta päivästä toiseen, etkä sinäkään sitä kritisoi!

        Kuka lienetkin niin minä kyllä elän ihan tätä päivää ja täysillä! Minulla jäi bisnes yksin hoidettavakseni, jonka mieheni kanssa aloitin! Yksin on raskaanpaa jatkaa, mutta aion viedä sen hyvään lopputulokseen! Nyt tarvitaan sisua !

        Jos hyviä muistikuvia ei saa muistella niin muistellaan pahoja! Nämäkään eivät ole vain muistikuvia vaan todellisia tapahtumia lapsuudestani!

        Muistan kuinka äidinisä luovutettuaan kaupapliikkeen pois, istui kyyneleet silmissä "kymintalon keittiössä" katseli perustamaansa kauppaliikkeeseen päin pyyhkien silmiään mummin ikkunaverhoon!

        Häntä oli kielletty menemästä perustamaansa kauppaliikkeeseen, koska ukki haisee!

        Näitä muistikuvia on siis hyviä ja huonoja. Tämä viimeisin yksi niistä inhottavimmista!
        Äitini oli siitä pahoillaan ja häpesi veljensä käytöstä! Hän oli merkillinen ihminen...häpesi aina toisten ihmisten puolesta!

        Muistellaan sitten pahoja edelleenkin.

        Äitini tuli ihmetellen luokseni(asuimme silloin ukin ja mummin luona tietystä syytä)sanoen;" katso mitä veljeni heitti minun eteeni sängyn päälle?
        Miksi hän heitti tämän vanhan kenkälaatikon minulle ja sanoi "tässä on sinun perintösi"?" Äiti katseli kenkälaatikon sisältöä ja luetteli: "yksi lankarulla jossa neula, kynsisakset, ryppyinen valokuva ja muutamia nappeja!?"
        Olin silloin lapsi ja näitä muistikuvia on jäänyt mieleeni, tämä yksi omituisimmista!
        murhaaja ukkeli miettii nyt vaan mitä on tullut tehtyä j amenee itseensä. Varttihulluuta ei ole koskaan diagnosoitu....se on sinun muistikuvasi tapahtumista. JOs tällainen varttihullus sinussa on sinun on parasta pyytää saada jäädä vankilaan, koska eihän sinust avoi tietää milloinka varttihulluus taas iskee.
        Hengellisissä piireissä tätä ilmiötä kutsutaan possessed by evil! Siitä pääse irti helposti Jeesuksen kautta, mutta, että pysyy sitten puhtaana eikä harrasta ilkeyttä ja pahuutta onkin sitten omassa vallassa!


      • SiskoTerttuHelena
        kiuyttt kirjoitti:

        ois sinunnii aika herätä nykypäivään eikä joka käänteesä vanhoja asioita vaan muistella ja numenomaan muistella ..muistikuvat on mitä on.
        Mitä tulee esiisiesi maanomistukseen, pienempikin liioittelu riittää....että omistivat kokokylän ,joopa joo. turha yrittää suoltaa tuota hömppääsi tuossakii asiassa mummeli

        no enpä ole ennen näitä vanhoja muistellut!


      • marjaliisakaarina
        kiuyttt kirjoitti:

        ois sinunnii aika herätä nykypäivään eikä joka käänteesä vanhoja asioita vaan muistella ja numenomaan muistella ..muistikuvat on mitä on.
        Mitä tulee esiisiesi maanomistukseen, pienempikin liioittelu riittää....että omistivat kokokylän ,joopa joo. turha yrittää suoltaa tuota hömppääsi tuossakii asiassa mummeli

        Muistan minäkin äitini kertoneen,kuinka hänen pikkuveljensä oli lähtenyt vapaaehtoisena rintamalle vain 17 vuotisna sydänsurua pakoon. Sai kranaatinsirpaleita kokokroppansa täyteen ja makasi sairaalassa kuolemaisillaan. Isosisko (äitini )istui hänen vuoteensä vieressä itki ja odotti,että miten käy.
        Äitini sairastui lavantautiin ja oli kuolla siihen. Ei ole tiedossa ,istuiko veli sairasvuoteen vieressä .
        Lapsena kotona istuin pitkät tovit mummoni (hän oli mummo,tämä isän äiti,vanhuuteens asti ISONtalon emäntä) hän kertoi menneistä ajoista. Hänellä oli aina aikaa....ja appelsiineja!
        Nykypäivään OLEN herännyt jo ajat,mutta onnellisia aikoja muistelee mielellään.
        Viimeinen KAUHEA herätys NYKYPÄIVÄÄN tapahtui Elokuussa 2013.


      • marjaliisakaarina
        SiskoTerttuHelena kirjoitti:

        isä lauleli tätäkin!
        https://www.youtube.com/watch?v=RoUsxroaiKg

        Soitti hän viuluakin.....ja laittoi tyttärensäkin oppiin,kun sattui ihmeeksi siihen kykenevä opettaja pienen kylän kansakouluun......laskemaankin opimme ja puhumaan totta! Esim. 1 ei ole = 5!
        Äiti osti kirjoja joululahjoiksi. Hän ymmärsi sanavaraston laajuuden ja luetun ymmärtämisen merkityksen!
        Jaakko Miettisen kirjoituksia meillä ei viljelty, eikä niitä viljelty Lapinlahden mummilassakaan!
        Monesti on mieleen tullut,että millainenhan on tämän serkkupojan henkinen perintö?


      • valikoivamuisti
        marjaliisakaarina kirjoitti:

        Olisi veljen pojankin ollut hyvä muistella isoisäänsä ja isoäitiään! Ihan tyhjästä aloittivat ja menestyvään liikeyritykseen päätyivät!
        Leskellä on toimeliaita isovanhenpia sekä isä-että äidin puolelta,maatalousyrittäjiä,kirjallisia kykyjä (äiti ja Kalle Väänänen)ja kuten mainitsin menestuksensä luonut kauppamies ja "mesenaatti",siinä kodissa vieraili mm.Edvin Laine,Emma Väänänen,Elsa Turakainen ja ehkä muitakin HYVIEN VASNHOJEN suomalaiste elokuvien luonnenäyttelijöitä! (Äiti kertoi.) Satuitko katsomaan äskettäin Hilman syntymäpäivät?
        Toimelias oli myös hänen murhattu miehensä ja leski jatkaa yrittämistä bisneksensä kanssa, vaikka yksin on työtä ylenmäärin! Mummoko tämä leki?! Ja hah sanon minä! Osaa muutakin kuin konkurssin! Kuinka "helppoa"olisi ollut lähteä "Teit isäin astumaan"!
        Onkohan murhaaja jo herännyt todellisuuteen ja "nykypäivään" sellissään?

        SE murhaaja on pilalle paapottu jopa ns. oikuslaitoksen ja poliisien taholta! Mies on emävalehtelija, ja hänen sanaansa uskottiin! Mustia aukkoja eli hän ei muista mistään mitään! Muistipa kuitenkin, ettei vaimonsa ole sanonut kolmannen laukauksen jälkeen mitään!! Mitenkähän se sen muisti?


      • marjaliisakaarina
        marjaliisakaarina kirjoitti:

        Olisi veljen pojankin ollut hyvä muistella isoisäänsä ja isoäitiään! Ihan tyhjästä aloittivat ja menestyvään liikeyritykseen päätyivät!
        Leskellä on toimeliaita isovanhenpia sekä isä-että äidin puolelta,maatalousyrittäjiä,kirjallisia kykyjä (äiti ja Kalle Väänänen)ja kuten mainitsin menestuksensä luonut kauppamies ja "mesenaatti",siinä kodissa vieraili mm.Edvin Laine,Emma Väänänen,Elsa Turakainen ja ehkä muitakin HYVIEN VASNHOJEN suomalaiste elokuvien luonnenäyttelijöitä! (Äiti kertoi.) Satuitko katsomaan äskettäin Hilman syntymäpäivät?
        Toimelias oli myös hänen murhattu miehensä ja leski jatkaa yrittämistä bisneksensä kanssa, vaikka yksin on työtä ylenmäärin! Mummoko tämä leki?! Ja hah sanon minä! Osaa muutakin kuin konkurssin! Kuinka "helppoa"olisi ollut lähteä "Teit isäin astumaan"!
        Onkohan murhaaja jo herännyt todellisuuteen ja "nykypäivään" sellissään?

        Unohtui tuosta kirjallisten kykyjen "luettelosta" leski ,jolla runosuoni pulppuilee! Hänellä on myöskin IHANA lauluääni.


      • marjaliisakaarina
        valikoivamuisti kirjoitti:

        SE murhaaja on pilalle paapottu jopa ns. oikuslaitoksen ja poliisien taholta! Mies on emävalehtelija, ja hänen sanaansa uskottiin! Mustia aukkoja eli hän ei muista mistään mitään! Muistipa kuitenkin, ettei vaimonsa ole sanonut kolmannen laukauksen jälkeen mitään!! Mitenkähän se sen muisti?

        Pitää osata sijoittaa mustat aukot oikein! Pöllärit ei tajua!


      • SiskoTerttuHelena

        Pölläritkin joutuvat viellä TAJUAMAAN, kun otteet kovenevat ja rikollisjoukot ottavat heidätKIN käsittelyynsä....ihan niin kuin kävi jo Kajaanin tiellä....ja seuraavaksi katseet kääntykööt korruption luvvattuun maahan Kolumbiaan!
        Poliisi ei uskalla siellä enää mennä edes kaikiin kaupunginosiin! Retkuilkaahan niin näätte mitä siitä seuraa TEILLEKIN pöllärit!

        #Ei ole hyvä pitää syyllisen puolta oikeudessa"!sanotaan Raamatussa! Vaikka ymmärtäähän tuon normali ihminen muutenkin!


    • eivoitehdämitävaan

      Pohjois-Korean menoa tällainen....asioista ei saa keskustella...Itä-Suomen poliiis on valtio valtiossa! Huono tie!

    • exkiurvetinen

      Heittelee parimetrisiä klapeja pärekoriinsa, heh hee se munkin ois pitäny nähä.
      jankuti, jankuti jankunjankun koska lääkkeet ei oo tehonnu?

      • SiskoTerttuHelena

        KUka on sanonut, että parimetrisiä halkoja pärekoriinsa naapurin vaimo on heitellyt!? Mistä keksi näitä juttujasi? Olen koko ajan kertonut, että hän heitteli KLAPEJA koriinsa 05.10.2011 klo 17.12!
        MIksi todistusmateriaali tuhottiin poliisin toimesta, eikö sen pitäisi sinuakin huolettaa?
        Poliisin tekemät rikokset ovat nyt olleet Ilta-Lehdenkin sivulla.....tämän on kammottava tilanne, että tuhotaan todistusmateriaali ....onneksi meillä on toisen kamera tallenteet muistitikulla!


      • marjaliisakaarina
        SiskoTerttuHelena kirjoitti:

        KUka on sanonut, että parimetrisiä halkoja pärekoriinsa naapurin vaimo on heitellyt!? Mistä keksi näitä juttujasi? Olen koko ajan kertonut, että hän heitteli KLAPEJA koriinsa 05.10.2011 klo 17.12!
        MIksi todistusmateriaali tuhottiin poliisin toimesta, eikö sen pitäisi sinuakin huolettaa?
        Poliisin tekemät rikokset ovat nyt olleet Ilta-Lehdenkin sivulla.....tämän on kammottava tilanne, että tuhotaan todistusmateriaali ....onneksi meillä on toisen kamera tallenteet muistitikulla!

        Jokohan meni exkiurvetiselle jakeluun! Vakirouva tyttärineen oli siis mökkiläisten SAUNAKLAPIPINOLLA,joka oli sen 5 metrisen 171cm;sen pinon takana (joka muodostui 1,5metrisistä haloista. Vakimies kehui kerran, että hänen talonsa leivinuuniin mahtuu juuri sellaisia....!),ja näkyy juuri siksi,että JOKU oli käynyt viemässä puolet niistä 1,5 metrisistä,ja vakirouva tyttärineen näkyy OIKEIN selvästi juuri siksi!(vakimiestä ei näy missään,vaikka vaimonsa sanoi hänenkin siellä olleen. Kukaan ei muuten poistunutkaan näkyvästi minnekkään,minne menivät?!) Mökkiläisten saunan päädystä oli jo aikoja ennen näitä viimeisiä tapahtumia
        "kadonnut"räystääseen asti ulottuva klapipino....
        Sillä kylällä on paljon valmiiden polttopuiden tarpeessa olevia....!


      • iiliillili

        tarkkaan on mummot mitannu pinon korkeuden heheheheh......keskittykkee vua sihtoomaan millonka se eläke nasahtaa tulla tilille ni on parempi ............


      • SiskoTerttuHelena
        iiliillili kirjoitti:

        tarkkaan on mummot mitannu pinon korkeuden heheheheh......keskittykkee vua sihtoomaan millonka se eläke nasahtaa tulla tilille ni on parempi ............

        Halkopinosta on kuva. Minä olen 171 cm seison pinon edessä. Pino on hiukan minua korkeampi.
        Pinon päällä on pressu jonka "kipottaa" pinon päällä pressun reunat yltävä yli pinon leveyden.
        Pinon pituus on kahden kuusen välinen tila.
        Kaikki näkyy kuvissa selvästi! Pinon pituus on n. 5 metri, se on laskettavissa koska vaan.

        Lähdimme huvilalta 30.8 2011. Työt alkoivat ja loma oli loppunut.

        Syyskuussa 18.9.2011 on halkopinolla on joku käynyt.
        Tuona päivänä halkopinosta oli viety paljon niitä ISOJA halkoja, koska halkopinon päällä ollut pressu ulottui joissain kohdin jo maahan asti.

        Tästä syystä seuraava kuva 5.10.2013 klo 17.12 jossa serkkuni vaimo nakkelee klapeja koriinsa näkyy selvästi.

        Hän astelee vakain askelin tontilleni tytär tulee jäljessä, päätään pidellen, tontilla tuulee ja hän pitelee tukkaansa tai tytärtä pelotta/nolottaa.

        Vaimo tulee kalpipinolle kääntyy klapipinoon päin ja alkaa nakella klapeja koriinsa!

        Toisessa kameroista oli liiketunnistin ja siinä klapien nakkelu näkyy selvästi!
        Muistitikku on toisesta kamerasta meillä. Mieheni tallensi nämä kuvat tietokoneelleen.
        Rikosylikomisaari Juha Makkonen tuli huvilalle v. 2012 muissa mietteissä, kysymään, tiedämemkö mistä johtu se SUHTEETON viha joita naapurimme tuntee meitä kohtaan ?

        Kertokaapa nyt hyvä naapuri mistä johtui sen suhteeton viha meitä kohtaan?
        Sirkka-äitini mainitsi kerran, emme olleet silloin edes rakentaneet uutta, että H....ki ei ole edelleenkään "tajunnut" sitä, että koko niemi ei kuulu hänelle!

        Tällä tapaamista käytin hyväkseni ja sanoin, että voisiko hän vilkaista kuvatallennuksia oletetusta halkovarkaudesta?

        Rikoskomisaari Juha Makkonen pyysi saada ottaa omalle kameralleen kuvia mieheni tietokoneelta. Lupasin tietenkin. Hän otti yhden kuvan ja minä saoin, että ota vaan kaikista. Hän sanoi, että yksi riittää!

        Selitystä tuli, että kissaa oltiin ottamassa kiinni. Joku Liisa Oulusta oli tullut kissansa kanssa kylään ja oli nyt pian lähtemässä ja kissa oli karannut! Kuvissa ei näy kissasta vilaustakaan. Sitten serkkuni olisi ottanut kissasta kopin, kun se hyppäsi pinon päältä!
        Mistä serkkuni tuli sitten tontilleni , kun häntä ei kameroissa näkynyt kuten ei kissaakaan!
        Seuraava versio oli, että oltiin sienestämässä?!
        Söikö kissa 15-20 m3 halkoja ja klapit päälle?
        Miehei oli tuomassa muistitikkua pe 23.8.2013. Oli sopinut Juha Makkosen kanssa (puhuin puhelimessa Warkauden portin kohdalla hänen kanssaan pitkän puhelun, hänen soitettua minulle)että toimitan hänelle muistitkikun ma 26.8. käteen Iisalmeen. Hän ehdotti, että lähettäisin sen postitse, mutta en suostunut, koska asia oli pitkittynyt ja pitkittynyt! Niin kävi, et' la 24.8. iltakahvin aikaan serkkuni koputti huviln nurkkaan, joka on hänen talonsa puoleinen nurkka. Miehi meni verandalel ja kyseli mirki täällä kuljeskelt aseen kanssa? Serkkuni ampui mieheni(täysin itselleen tuntemattoman miehen)ensin sydämeen aj 2-3 sek katseli kun hän siinä huojui ja mieheni ottaessa askeleen tullakseen sisälle huvilaan serkkuni ampui häntä toisen kerran kylkeen! Tämä oli murha ja murhanyritys! Aivan kuten vanhempi konsaapeli Ville Mykkänen raportoi suoraan murhapaikalta Savon Sanomille!


    • pönttö-pentti

      Halot ovat kyllä mutta pituus ja murha meni parimetrinen ennen oli ja aita ,silloin asiat suurennuslasilla mutta tappo.ananas äiti sanoi asia

      • SiskoTerttuHelena

        Sano selvästi mitä meinaat! Sisareni kirjoitti selvästi miten asia on!


      • Ghhhjjjjhhhgffffg

        Nytkö se on jo sisar. Aiemmin oli kirjoitustesi mukaan hyvä ystävätär.


      • SiskoTerttuHelena
        Ghhhjjjjhhhgffffg kirjoitti:

        Nytkö se on jo sisar. Aiemmin oli kirjoitustesi mukaan hyvä ystävätär.

        Mihin kirjoitkseeni viittaat...copy, please!
        Miksi kukaan teistyä ei USKALLA panna nimeään esille? Se kertoo aika paljon kirjoittajasta!

        Tässä ystävättären antama lausunto !


        TODISTUS
        Tahdon osaltani kertoa tapahtumista, joita olen kokenut ystäväni Helenan mökillä.
        Vuonna 2009 tuttavani M H oli tekemässä puita Ahosten mökillä. Naapuri V oli tullut kysymään mitä hän siellä teki. M ihmetteli kovasti mitä heille kuuluu toisten pihatyöt!
        Syksyllä 2009 olimme Helsingistä käymässä Ahosten mökillä, Reijo teki havusilppua ja me Helenan kanssa kannoimme silput kukkien talvisuojaksi
        V tuli videoimaan meitä. Oudoksuin sitä ja kysyin Helenalta eikö tuo ole luvatonta
        Nyt kesällä 2013 olin kesälomalla. Helena haki minut seurakseen, koska aikaisemman V tekemän pahoinpitelyn vuoksi hän pelkäsi olla mökillä yksin.
        Olin siellä illat ja yöt 22, ja 23 elokuuta päiväksi Helena toi minut lapsuudenkotiini. Reijo oli tulossa perjantai iltana mökille. Sunnuntai aamuna Helena soitti sairaalasta. Hän kertoi ihan shokissa, että Reijo oli kuollut ja häntä oli ammuttu. Rupesin itkemään.
        Marraskuusa oli käräjillä 28 p Helenan tukena. Ihmettelin, kun Helenaa tuntematon henkilö teki hänestä luonneanalyysin. Minä en saanut puhua mitään.
        Helena on tasapainoinen ihminen. Sitä osoittaa hänen pitkä ja loistelias uransa pankkivirkailijana. Hän myös vihaa kaikkea kiusaamista. Kansakoulussa oli puolustanut huonompiosaisia lapsia. Hän on myös ollut aina hyvin rehellinen. Olen tuntenut hänet varhaisnuoruudesta lähtien.
        Helsingissä 4.2.2014
        E H


    • pönttö-pentti

      Ennen ja hauta mutta pois sulkeminen vienyt ja isän mukana oli menimme vain sisko ja veli ruotsissa mutta murre

    • pönttö-pentti

      Selvänä meni ja sorsa mutta ruiskun oli aikaa pata ja veli

    • aamutohtori

      Aamu-tv:ssä oli juttua vanhojen mummojen harhaisuudesta. Aistiharhat, että klapeja häviää pinosta ja kuvia läppäriltä, kuului olevan tyypillisiä harhaisuuden ensioireita.
      Hallusinaatioita voi aiheuttaa esimerkiksi pitkittynyt virtsatieinfektio. Liekö sitäkään suljettu pois.

    • SiskoTerttuHelena

      "Aamu-tv:ssä oli juttua vanhojen mummojen harhaisuudesta. Aistiharhat, että klapeja häviää pinosta ja kuvia läppäriltä, kuului olevan tyypillisiä harhaisuuden ensioireita.

      Kulin ohjelman ei mitään puhetta ollut klapeista eikä kuvien häviämisestä tietokoneelta!?
      Miksi murhaajan itse ottamat valokuvat ja risitakamerakuvat hyväksyttiin todistusaineistoksi.....tämä on minust harhaista käyttäytymstä!
      Miksi miehni tietokonetallenteet tuhottiin Iisalmen poliisin toimesta tarkemmin ottaen sen teki rikosylikonstaaplei JUha Makkonen tai hänen pyynnöstään joku!

      ps. aamuinen ylen:n ohjelma ei koskenut ainostaan mummoja vaan myös pappoja! Tavoillenne uskollisena "väritätte" kirjoituksianne mielihalujenne mukaan!

    • pönttö-pentti

      aamu menee ja oliko mutta puut ennen absurdia ei ymmärrä ja hauta

    • pönttö-pentti

      Anaali on seksi vielä ja sormi ennen moottoritie sulana

    • pönttö-pentti

      28-36 klapit oli ennen mutta ei käy uuni vasussa kannoin isä erkki

    • Anonyymi

      Tämä Alokas eläkelläinen Muha Jakkonen täys lusukki ja tekee ihan mielivaltaisia sekä keksittyjä asioita tienpäällä. Samoten kpossa lusukki komissaari Jirsi Kärvi. Ei mitään käryä oikeudesta tai oikeudentajusta. Monella on mustaa valkosella, että toimivat lain kirjainta vastaan ja pärstä kertoimen mukaan muutenkin.

      • Anonyymi

        Oisko osotetietoja heittää Muha Jakkos3ll3 tai J1rs1 Kärv3ll3. Kaverin puolesta kyselen ja kuulostaa nuo nimet, etteivät ole oikeita niin turha sensuroida. Käyttäkää osoitekirjaimissa numeroita tai muulle sivulle tieto, vaikka tekastu ss ja verkkoon jollekki sivulle onlineen ja linkki tänne. ;) Tyyliin vaikka tonne paintista osoitekuva screnshottina ja linkki tänne. https://paste.pics/ xD

        Siis halus vaan postikortilla laittaa onnentoivotukset kuulemma. Ei sen kummemmasta kyse.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2434
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1788
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1581
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1515
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe