Octavian oudon kova ajomelu todettu testissä!

Oudonkovaajomelu

67

2197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meteIi

      Kannattaa valaa oma pää ämpärissä äänieristemassan sisään.

    • Eiolmsskkzkz

      Kävin myös kokeilemassa octavia. Oudon kova ajomelu ärsytti koko matkan. Myös sisustan ergonomia oli vähän silleen hätäsesti tehty. Ei länsiautojen tasoa.

    • Vaikeneminen_kultaa

      Ehkä kannattaa olla vastaamatta trollille . Hänen aloituksensa kuivuvat vähin äänin. Olisi mielenkiintoista seurata tuota kehitystä!

    • kankeus

      Mahoton takaluukku?

    • trollit_yhä_surkeampia

      "Octavian oudon kova ajomelu todettu testissä!"
      Niin missä "testissä"? Linkkisi takana on Taloussanomien toimittajan tekemä tutustumisajo lähes neljä vuotta sitten alkusarjan autolle, ei mikään testi. Mitään mittauksia ei ole meluista eikä muustakaan tehty. Kuvasta päätellen on ajettu vielä ilman takakontin verhoa jolla on yllättävän suuri vaikutus takaa tuleviin rengasääniin.
      Kaikissa vertailuissa, joissa on ollut varteenotettavia Octavian 3:n kilpailijoita mukana, se on todettu luokkansa hiljaisimpiin kuuluvaksi autoksi.
      Faktat puhuvat ihan muuta kuin itse kehittämässään historiassa rypevä trolli!

      • skooda_melutoosa

        https://www.flickr.com/photos/incarpleasure/sets/72157641904845885/

        Tuossa on kovasti yritetty jossain hikipajassa asentaa meluntorjuntamattoa ja muuta kun ei alkuperäinen äänieristys riitä!

        IS koeajo melusta:
        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000580998.html

        "Ensitestin perusteella on vaikea sanoa, mihin tasoon melu lopulta asettuu - testattavana olleet autot olivat yllättävän meluisia"

        Auto Decibel DB:
        Octavia 2009 55 mph: 37,7 dB
        Octavia 2016 55 mph: 42,7 dB
        (merkittävä metelin lisääntyminen)

        Nyky-Octaviasta lähtee muuten enemmän meteliä kun 2013 Citigosta (41,5 dB)

        http://www.auto-decibel-db.com/



        Ja muita faktoja netistä mm. "Diesel is more sluggish and noisier,both inside and outside than I expected."

        " whining noise"

        "CONS: road noise. Tyres are rubbish in the snow."


      • muistakaa_Peltorit

        www.auto-decibel-db.comin mukaan Octavia 2016 melu on kovemmissa nopeuksissa 85 mph (~138 km/h) yli 70 dB.

        Tuolla melutasolla on vaarana kuulovaurio jos ajetaan yhtä soittoa 12-24h, eli uudella Octavialla ei kannata lähtä pidemmälle moottoritiereissulle, ainakaan ilman kuulosuojaimia.

        2008 Fabiassa on ollut lähes 75 dB jolloin kuulovaurioon riittää jo 6 tuntia!

        http://koti.utanet.fi/~mikaa/rami/tietoboxi/korva.html
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Melu


      • tutkittu_on
        skooda_melutoosa kirjoitti:

        https://www.flickr.com/photos/incarpleasure/sets/72157641904845885/

        Tuossa on kovasti yritetty jossain hikipajassa asentaa meluntorjuntamattoa ja muuta kun ei alkuperäinen äänieristys riitä!

        IS koeajo melusta:
        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000580998.html

        "Ensitestin perusteella on vaikea sanoa, mihin tasoon melu lopulta asettuu - testattavana olleet autot olivat yllättävän meluisia"

        Auto Decibel DB:
        Octavia 2009 55 mph: 37,7 dB
        Octavia 2016 55 mph: 42,7 dB
        (merkittävä metelin lisääntyminen)

        Nyky-Octaviasta lähtee muuten enemmän meteliä kun 2013 Citigosta (41,5 dB)

        http://www.auto-decibel-db.com/



        Ja muita faktoja netistä mm. "Diesel is more sluggish and noisier,both inside and outside than I expected."

        " whining noise"

        "CONS: road noise. Tyres are rubbish in the snow."

        Katselehan ihan kotimaisia ammattilaisten tekemiä vertailutestejä joissa on samaan aikaan mittailtu kilpailijoitakin suomalaisilla karkeilla asfalttipinnoilla, äläkä jotain epämääräisiä harrastelijoiden tekemiä yksittäismittauksia tai eri lähteistä taulukoituja koosteita. Ainut tapa saada vertailukelpoista tietoa on verrata autoja samoilla laitteilla, samojen ihmisten toimesta, samaan aikaan, samoissa olosuhteista. Kaikki muu on itsensä pettämistä.
        Uusi Octavia on luokkansa hiljaisimpia autoja ja se on fakta.


      • fakta.on.faktaa
        tutkittu_on kirjoitti:

        Katselehan ihan kotimaisia ammattilaisten tekemiä vertailutestejä joissa on samaan aikaan mittailtu kilpailijoitakin suomalaisilla karkeilla asfalttipinnoilla, äläkä jotain epämääräisiä harrastelijoiden tekemiä yksittäismittauksia tai eri lähteistä taulukoituja koosteita. Ainut tapa saada vertailukelpoista tietoa on verrata autoja samoilla laitteilla, samojen ihmisten toimesta, samaan aikaan, samoissa olosuhteista. Kaikki muu on itsensä pettämistä.
        Uusi Octavia on luokkansa hiljaisimpia autoja ja se on fakta.

        Ne testit ovat juuri todenneet että meteliä riittää, paitsi TM joka valehtelee.

        Kuulon kanssa ei kannata leikkiä, eli kannattaa hankkia Skodan käyttämistä varten hyvät kuppikuulosuojaimet.


      • en.tajua
        tutkittu_on kirjoitti:

        Katselehan ihan kotimaisia ammattilaisten tekemiä vertailutestejä joissa on samaan aikaan mittailtu kilpailijoitakin suomalaisilla karkeilla asfalttipinnoilla, äläkä jotain epämääräisiä harrastelijoiden tekemiä yksittäismittauksia tai eri lähteistä taulukoituja koosteita. Ainut tapa saada vertailukelpoista tietoa on verrata autoja samoilla laitteilla, samojen ihmisten toimesta, samaan aikaan, samoissa olosuhteista. Kaikki muu on itsensä pettämistä.
        Uusi Octavia on luokkansa hiljaisimpia autoja ja se on fakta.

        Mites se RS jossa moottorin mölyä tehdään sisälle vielä erillisellä äänigeneraattorilla? Onko sinne asennettu kaiuttimien päälle myös jotain eristemattoa vai miten ne "ammattilaiset" ovat saaneet senkin äänettömäksi?


      • hirveä_mölytoosaskeida
        muistakaa_Peltorit kirjoitti:

        www.auto-decibel-db.comin mukaan Octavia 2016 melu on kovemmissa nopeuksissa 85 mph (~138 km/h) yli 70 dB.

        Tuolla melutasolla on vaarana kuulovaurio jos ajetaan yhtä soittoa 12-24h, eli uudella Octavialla ei kannata lähtä pidemmälle moottoritiereissulle, ainakaan ilman kuulosuojaimia.

        2008 Fabiassa on ollut lähes 75 dB jolloin kuulovaurioon riittää jo 6 tuntia!

        http://koti.utanet.fi/~mikaa/rami/tietoboxi/korva.html
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Melu

        Onhan skeida meluisin auto mitä TM on koskaan mitannut. Mutta duunarithan on meluun tottuneet.....ja likaan,kosteuteen


    • KyykmanHerännytLääkkeet

      Vuosia on valunut tuosta 0-sarjalaisen koeajosta ja asiat muuttuu, mutta röllin pää ei päivity kuin yhteen suuntaan.

    • faktaa.jo

      Faktaa tuulilasista:

      "Olen huomannut saman, octaaviassa varsinkin takana julmettu melu. Testatkaapa vastaavan kokoista audia, aivan törkeä ero mutta niin on hinnassakin. Seat, skoda,vw tehdään tahallaan joiltakin osin huonommaksi kuin vag-konsernin premium merkki jottei halvalla saa samanlaista. Seat EXEO on paras koskaan valmistettu seat"

      http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/autojen-tyyppiviat/skoda-octavian-rengasmelu

      • 32423

        Ihan varmasti Superb on hiljaisempi ja tilavampi kuin A3 audi. En ymmärrä miksi A3sta edes kannattaa valmistaa kun parempiakin on olemassa.
        Olen myös havainnut että 5-sarjalainen on paljon hiljaisempi kuin A3 audi. Miksi ihmeessä audi edes tekee moista kuraa.


      • skeidahäpeä
        32423 kirjoitti:

        Ihan varmasti Superb on hiljaisempi ja tilavampi kuin A3 audi. En ymmärrä miksi A3sta edes kannattaa valmistaa kun parempiakin on olemassa.
        Olen myös havainnut että 5-sarjalainen on paljon hiljaisempi kuin A3 audi. Miksi ihmeessä audi edes tekee moista kuraa.

        A3:ssa ei tarvitse hävetä.


      • Quattro190hp

        Perustuu samaan rakenteeseen ja osiin kuin Auditkin. Vain merkki nokalla on eri.
        Jo pitää olla erikoinen käsitys maailmasta ja itsestä jos auton merkki määrittelee sinut.
        Ainakaan itse en pitä Audia yhtään Skodaa ihmeellisempänä. Minulla on ollut Superb, eikä tämä uusi A4 sen kummempi ole. Samat DSG ja turboviiveongelmat on edelleen eikä penkkien muotoilu ole ainakaan parantunut. Radion äänenlaatukin yhtä kuraa kui kuin kaikissa konsernin autoissa sillä erotuksella että tässä on Audi sound system ja subbarista huolimatta basso loistaa poissaolollaan Superbiin verrattuna. Softa bugeja on myös ollut enemmän kuin Skodassa vaikka voisi kuvitella että olisvat ne saaneet jo korjattua vuosine saatossa.

        Se häpeä on siellä korviesi välissä kuten varmaan tiedätkin. Autot on samaa keskiluokan massaa.


      • laatuMaksaa
        Quattro190hp kirjoitti:

        Perustuu samaan rakenteeseen ja osiin kuin Auditkin. Vain merkki nokalla on eri.
        Jo pitää olla erikoinen käsitys maailmasta ja itsestä jos auton merkki määrittelee sinut.
        Ainakaan itse en pitä Audia yhtään Skodaa ihmeellisempänä. Minulla on ollut Superb, eikä tämä uusi A4 sen kummempi ole. Samat DSG ja turboviiveongelmat on edelleen eikä penkkien muotoilu ole ainakaan parantunut. Radion äänenlaatukin yhtä kuraa kui kuin kaikissa konsernin autoissa sillä erotuksella että tässä on Audi sound system ja subbarista huolimatta basso loistaa poissaolollaan Superbiin verrattuna. Softa bugeja on myös ollut enemmän kuin Skodassa vaikka voisi kuvitella että olisvat ne saaneet jo korjattua vuosine saatossa.

        Se häpeä on siellä korviesi välissä kuten varmaan tiedätkin. Autot on samaa keskiluokan massaa.

        http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/tuv-katsastusraportti-2016/

        Jos ne on "sama", niin mistähän mahtaa johtua Audien huomattavasti parempi menestys katsastusten vikatilastoissa. Muutama kärkikymmenikössä ja loput heti sen perässä.

        Skodasta ei voi sanoa samaa. Esimerkiksi Octavia on 2-3 vuotiaissa jossain sadannen sijan tuolla puolen...


    • hyvä.yritys

      Aloittaja on varmaan koeajanut uuden Priuksen ja yrittää nyt löytää epätoivoisesti vanhan artikkelin, jossa jokin auto olisi todettu subjektiivisesti vieläkin meluisammaksi. Tuskin löytää.

    • keskuskomitea

      Kyllähän tuohon ulvovan sävyiseen meluun ovat useatkin tahot kiinnittänyt huomiota, ja siitä on monissa testeissä huomautettu. Hermot siinä menevät skodisteilta, yksi syy sitruunairvistykseen.

    • kuulovaurion.torjuja

      Octavia on TM:n meluvertailussa todella meluisa (sija 130. ollen myös vertailun meluisin Skoda)ja moottoritienopeuksissa melu on tosiaan tasolla 73 dB jolloin useiden tuntien ajosessiossa tulisi jo käyttää kuulosuojaimia.

      130 Skoda Octavia 1,4 TSI Ambiente 5-ov. 66 66 / 68 68 / 70 70 / 72 73

      http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/t5568/

      Huvittaaa tässä on se, että näihin melutasoihin pääsee muilta merkeiltä vain kauppakasseja joita ei ole varsinaisesti tarkoitettu mukavaan pitkänmatkan ajoon. Hiljaisimpia olivat tutusti länsimaalaiset laatuautot kuten BMW, Mercedes-Benz,
      Audi, Chrysler, Lexus ....

      Muistakaa, että desibeli-asteikko on logaritminen jolloin tuo octavian 73 dB on reippaasti eikä vain vähän enemmän kuin vaikkapa 68 dB

      • herää.jo

        Onkos nyt vuosi 2009 ?


      • valitettavasti_näin
        herää.jo kirjoitti:

        Onkos nyt vuosi 2009 ?

        Ei mutta skodakriitikolle kelpaa todisteeksi Skodan huonoudesta numerot vaikka ne olisi mitattu viime vuosituhannella


      • metelin.vihaaja
        herää.jo kirjoitti:

        Onkos nyt vuosi 2009 ?

        Ajoneuvorekisterissä on 6251 kappaletta vuonna 2009 käyttöön otettuja Skoda-henkilöautoja tuottamassa vaarallista melua. Ja 2008 ja 2007 niitä on otettu käyttöön vielä enemmän.

        Vai tarkoititko sanoa että ne on jo paalissa?


      • vähän.faktoja
        valitettavasti_näin kirjoitti:

        Ei mutta skodakriitikolle kelpaa todisteeksi Skodan huonoudesta numerot vaikka ne olisi mitattu viime vuosituhannella

        Kyseinen Škoda Octavia (Typ 1Z) eli suomeksi "kolmos oktaavia" taitaa olla maamme yleisin Skoda. Ainakin vuosina 2004-2013 on otettu käyttöön karkeasti 46 tuhatta Octaviaa joten oikea kolmos-octavioiden määrä pyörii varmasti jossain 40 tuhannen kohdilla. Se on aika paljon, kun ottaa huomioon että Skodia on rekisterissä yhteensä 115 tuhatta.

        Yli kolmannes Skodista on siis näitä 74-75 desibelin sisämeluajia.

        Sinun mielestäsi pitäisi ottaa huomioon vain 2017 facelift, joita ei ole taidettu vielä toimittaa yhtään? Ehei, ei ihmisen kuuloa kiinnosta vuosimallit tai faceliftit vaan se meteli itsessään.


      • tuo_oli_huuhaata
        vähän.faktoja kirjoitti:

        Kyseinen Škoda Octavia (Typ 1Z) eli suomeksi "kolmos oktaavia" taitaa olla maamme yleisin Skoda. Ainakin vuosina 2004-2013 on otettu käyttöön karkeasti 46 tuhatta Octaviaa joten oikea kolmos-octavioiden määrä pyörii varmasti jossain 40 tuhannen kohdilla. Se on aika paljon, kun ottaa huomioon että Skodia on rekisterissä yhteensä 115 tuhatta.

        Yli kolmannes Skodista on siis näitä 74-75 desibelin sisämeluajia.

        Sinun mielestäsi pitäisi ottaa huomioon vain 2017 facelift, joita ei ole taidettu vielä toimittaa yhtään? Ehei, ei ihmisen kuuloa kiinnosta vuosimallit tai faceliftit vaan se meteli itsessään.

        Kolmoskorinen (Typ 5E) Octavia tuli markkinoille Suomessa 2013 ja siitä on tässä keskustelussa kyse.
        Sinun tarjoamasi malli (Typ 1Z) on kakkoskorinen!

        Tyhmää alkaa viisastelemaan asioilla joista ei tiedä enempää kuin sika tuulimyllystä!


    • Skeidamani

      Kovaääninen kansanauto idästä: Skoda Octavia

      Hahahahahahahahahhaha

    • kumma-juttu-tämäkin

      Tuulilasi ei valehtele? Hyvä. Sitä sitten lainaamaan.

      Ko. Totuuden Torvessa oli about pari vuotta sitten vertailussa Volkkarikonsernin kaikki samalle pohjalevylle tehdyt mallit, siis A3 Sedan. Golf, Leon ja Octavia. Melumittaukset tehtiin ja Octavia oli hiljaisinta osastoa, mikä myös kirjallisessa arvioinnissa huomioitiin.

      Ostin ko. Tuulilasin kesälukemiseksi ja hymyilin lueskellessani, kun jo tuolloin Suoli24-palstan vakio-trolli oli luukuttanut yli vuoden tuota Taloussanomien Jäätävää Faktaa "Meluavasta kansanautosta". Ja jatkuu vaan.

      Tällä palstalla siteerataan kovin innokkaasti ilmais-sivustoilla julkaistua viihdettä, mutta maksullisten julkaisujen testit jäävät lukematta. Skoda-kriitikolle paras lähde on avoin ja ilmainen. Oma kokemus ja kuluja tuottava & rahoitusta vaativa testitoiminta ei sen sijaan kelpaa. Ei sellaista voikaan lukea ilmaiseksi...

      • dbfakta

        Tuulilasi kirjoittaa huuhaata. TM:ssä oli ollut sen sijaan painavaa faktaa

        http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/t5568/

        1.4 TSI malleissa Golfissa on merkittävästi vähemmän melua kuin 1.4 TSI Octaviassa. Golfissa etuosan meteli on esim 60 kmh nopeudessa 62 dB ja Octaviassa 66 dB.. Ero toistuu kaikissa testatuissa nopeuksissa selkeästi Golfin eduksi

        Sisämelu 60/80/100/120 km/h etu ja takaosassa autoa
        --
        13. Volkswagen Golf 1.4 TSI Highline DSG 5d 62/64 64/66 67/69 69/71
        31. Skoda Octavia 1.4 TSI Ambiente 5d 66/66 68/68 70/70 72/73


      • skodaonskeida
        dbfakta kirjoitti:

        Tuulilasi kirjoittaa huuhaata. TM:ssä oli ollut sen sijaan painavaa faktaa

        http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/t5568/

        1.4 TSI malleissa Golfissa on merkittävästi vähemmän melua kuin 1.4 TSI Octaviassa. Golfissa etuosan meteli on esim 60 kmh nopeudessa 62 dB ja Octaviassa 66 dB.. Ero toistuu kaikissa testatuissa nopeuksissa selkeästi Golfin eduksi

        Sisämelu 60/80/100/120 km/h etu ja takaosassa autoa
        --
        13. Volkswagen Golf 1.4 TSI Highline DSG 5d 62/64 64/66 67/69 69/71
        31. Skoda Octavia 1.4 TSI Ambiente 5d 66/66 68/68 70/70 72/73

        Selvä juttuhan tuo on, koska volkkarissa käytetään kalliimpia ja parempia materiaaleja ja melun vaimennusta, kuin halppisbrandi pirkkavolkkari Skeidassa. Skeida on riisuttu, itäblokin marginaalimerkki, samaa tasoa kuin Dacia, ilmiselvä itäauto.


      • kumma_juttu_tämäkintaas
        dbfakta kirjoitti:

        Tuulilasi kirjoittaa huuhaata. TM:ssä oli ollut sen sijaan painavaa faktaa

        http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/t5568/

        1.4 TSI malleissa Golfissa on merkittävästi vähemmän melua kuin 1.4 TSI Octaviassa. Golfissa etuosan meteli on esim 60 kmh nopeudessa 62 dB ja Octaviassa 66 dB.. Ero toistuu kaikissa testatuissa nopeuksissa selkeästi Golfin eduksi

        Sisämelu 60/80/100/120 km/h etu ja takaosassa autoa
        --
        13. Volkswagen Golf 1.4 TSI Highline DSG 5d 62/64 64/66 67/69 69/71
        31. Skoda Octavia 1.4 TSI Ambiente 5d 66/66 68/68 70/70 72/73

        hahaa. Jampat jatkaa ilmais-foorumeiden skannausta. Ostakaa joskus lehti tai oikeudet digi-versioon.

        Ja tällä kertaa TM ei valehtele? Tuo onkin foorumi toki... ;)


      • totuusinformaatio
        kumma_juttu_tämäkintaas kirjoitti:

        hahaa. Jampat jatkaa ilmais-foorumeiden skannausta. Ostakaa joskus lehti tai oikeudet digi-versioon.

        Ja tällä kertaa TM ei valehtele? Tuo onkin foorumi toki... ;)

        Ei TM ole tietenkään aina oikeassa mutta tuossa kyseisessä tapauksessa TM:n melumittausten tulokset olivat paljon tarkempia ja luotettavampia kuin Tuulilasin.


    • lisähuomautus

      Ja jos Audissa on melua, se johtuu vain siitä että se on VAG-paskaa

    • kaivetaan.vanhoja

      TM 12/2014 Toyota Prius PHEV:stä vertailutestissä:
      "Toyota on joukon meluisin auto. Muihin verrattuna vaikuttaa siltä, kuin Priuksesta puuttuisi äänieristettä".
      Mitattu melu: 100 km/h 71/72 dB, 120 km/h 73/74 dB.

      Taitavat Skodien melulukemat jäädä pahasti toiseksi :D

      • fakta.on.faktaa

        Hybridissä käytännössä kaikki melu tulee renkaista ja muusta liikenteestä. Ehkä se on liikaa vaadittu TM:ltä ottaa tämä huomioon testissä.

        ps. Huiput on yhä TDI Octavialla moottoritienopeudessa 75 dB.


      • noitarumpu_Prius
        fakta.on.faktaa kirjoitti:

        Hybridissä käytännössä kaikki melu tulee renkaista ja muusta liikenteestä. Ehkä se on liikaa vaadittu TM:ltä ottaa tämä huomioon testissä.

        ps. Huiput on yhä TDI Octavialla moottoritienopeudessa 75 dB.

        Sinun faktasi on tuubaa. Tuollaista lukemaa ei ole mitattu Octavia III:sta! TM11/2013, Octavia III:n rengasmelu takana 71db@120km/h, edessä 69dB. TM6/2009 Octavia II:n rengasmelu etu/taka@120km/h oli 72/73dB.

        Uusin Prius oli TM:n mittaushistorian meluisin tuon koko- ja hintaluokan auto. Melu sileällä asfaltilla takapenkillä oli moottoritienopeudella 75dB. Karkealla asfaltilla 100km/h nopeudella etu/taka 73/75dB.
        Sopii kernaasti lukea TM9/2016


    • Octavia_hiljaisin

      Tekniikan Maailma 1/2014, Sopivat arkifarkut-vertailu, mukana Skoda Octavia 1,4TSI DSG, Volkswagen Golf Variant 1,4TSI DSG, Opel Astra Sports Tourer 1,4 Turbo AT, Toyota Auris Touring Sports Hybrid, Ford Focus 1,6 Titanium PowerShift ja Hyundai i30 Wagon 1,6 GDI AT. Noitten järjestys tässä on sama kuin vartailun paremmuusjärjestys.
      Melujen osalta molemmat Volkswagen-konsernin valmistamat autot olivat selvästi hiljaisimmat kaikilla nopeuksilla ja noista kahdesta Octavia vielä hiljaisempi kuin Golf.
      Asiasta ei jäänyt pienintäkään epäilystä!
      Suora lainaus: "Auton sisämeluja arvioidessa olemme harvoin antaneet arvosanan 10, mutta nyt se on tehtävä: Skodan hiljaisuutta voi ihmetellä niin mökki- kuin moottoritiellä, mitään ylimääräistä ei kuulu. On vaikea uskoa, että tämän hintaluokan farmarista on saatu näin hiljainen."

      Että eiköhän tämä Octavian melukeskustelu ollut tässä!

      • paskahuussin.inkijööji

        Etkö löytänyt yhtään vanhempaa lehteä sieltä ulkohuussistasi?


      • meluisa.kansanauto.idäst

      • Avemies

        Tuo TM:n vertailu on maksettu. Sillä ei ole minkäänlaista arvoa. Todellisuudessa Toyota Auris on noista hiljaisin. Kannattaa muistaa sekin, että Toyota on viattomuudestaan kuuluisa, sekä pitkäikäiseksi ja kestäväksi todettu. Muutenkin ominaisuuksiltaa kilpailijoitaan paljon edellä.


      • rinnakkaistodellisuutta

        "Todellisuudessa Toyota Auris on noista hiljaisin."

        Missä todellisuudessa? Ehkä tojopeelon rinnakkaistodellisuudessa!
        Ja mitä tulee maksettuihin testeihin, Toyota oli tuon vertailun neljännestä sijasta maksanut enemmän kuin kaikki muut yhteensä. Ilman maksua se olisi jäänyt viimeiseksi. Auris hybrid uutena mallina piti saada menestymään, mutta rahkeet eivät riittäneet neljättä sijaa parempaan saavutukseen.


    • Laurin_et_Satsumas

      Laurin & Klementtiini luksus-mallissa on vaimeampi sisämelu, onhan siinä käytetty aitoa Urdmuntialaista hevosen jouhta äänieristeenä ihanan neuvostoliittokuosisessa teryleeni-istuinpehmusteessa.

      • NäinNaapurissa

        Meillä täällä Mordvassa paikallinen Skoda-sovhoosi on korvannut jouhet 1950-luvun eri kielisillä Neuvostoliitto tänään -lehdillä. Tsekin kielistä lehteä ei ole voinut käyttää koska ne on kaikki luettu puhki.


    • tiemelu

      Miksi Skodassa kalliimpi (parempi??) varustetaso johtaa aina suurempiin vanteisiin ja sitä kautta kovempaan meluun ja epämukavampaan ajotuntumaan?

    • S-tönö

      Eipä tosiaan tuo kova melu mikään ihme ole. Kyseessä itäblokin autojen ominaisuus.

    • älä.jaksa.puhua.paskaa

      Autohullut-ohjelmassa Octavia oli hiljaisin kärkineliköstä.
      Eniten melua tuotti Auris.
      Rölli, revi siitä.

    • aasialainenKusetusHuh

      Auris yli 83db ja Octavia 69 db, on siinä eroa kuin yöllä ja päivällä.
      Meni Holistilta jälleen yksi vale pitkäksi ja noloksi.

    • Jasesoijasesoi

      Onhan se rengas- ja moottorimelu tyrmistyttävä. Turha sitä kieltää.

    • ero_on_merkittävä
    • MELUAVA.ITÄRUOSKA

      Olen huomannut saman, octaaviassa varsinkin takana julmettu melu. Testatkaapa vastaavan kokoista audia, aivan törkeä ero mutta niin on hinnassakin. Seat, skoda,vw tehdään tahallaan joiltakin osin huonommaksi kuin vag-konsernin premium merkki jottei halvalla saa samanlaista. Seat EXEO on paras koskaan valmistettu seat"

      http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/autojen-tyyppiviat/skoda-octavian-rengasmelu

      • Vanhentuneet_argumentit

        Trollille näyttää riittävän oman näkemyksensä todisteeksi kuinka vanha artikkeli tahansa. Linkistä avautuva keskustelu Octavian melusta on aloitettu v. 2010, jolloin elettiin vielä 2. sukupolven Octavian aikaa. Se olikin rengasmelun osalta melko äänekäs kuten monet aikalaisensa kilpailijatkin.
        3. sukupolven Octaviakin on ollut markkinoilla jo 5 vuotta ja se on lähes kaikissa vertailuissa todettu luokkansa meluttomimmaksi autoksi. Asia on täysin kiistaton.


      • HolistiSairastaa

        Trolli elää vanhoista jutuista ja ihan mistä vaan jos saavat käsiinsä heidän mieleensä sopivaa, oli se faktaa tai fiktiota. Säälittävin trolli on meidän Holistimme joka sekoilee 24/7 ja tarinat ovat todella väsyneitä ja vain harvoin perustuu mihinkään järkisyyhyn tai faktaan


      • TSI2012
        HolistiSairastaa kirjoitti:

        Trolli elää vanhoista jutuista ja ihan mistä vaan jos saavat käsiinsä heidän mieleensä sopivaa, oli se faktaa tai fiktiota. Säälittävin trolli on meidän Holistimme joka sekoilee 24/7 ja tarinat ovat todella väsyneitä ja vain harvoin perustuu mihinkään järkisyyhyn tai faktaan

        Holisti ilmentää nykymaailman uutta suuntausta hyödyntää häpeämättömästi ilmaisunvapautta: Kun esittää tarpeeksi mielettömän väitteen, ei mihinkään oikeastaan voi "tarttua", jotta voisi löytää päinvastaista faktaa. Vaihtoehtoinen fakta on ainoa aiheeseen liittyvä huomio.

        Kun väittää, että "kaikki Skodat valmistetaan Venäjällä jäteosista", on hankalaa löytää asiaan liittyviä lähteitä. Paitsi Suomi24... ;)

        Trolli elää verkkojulkaisujen lähteistä, ei maksu-portin takana olevista julkaisuista ole mitään tietoa, eikä väliä. Siinä jää Tuulilasit , TM:t sun muut huomiotta, ellei joku iltapäivälehti ole referoinut...


      • Älä.hönö.spidaa.kokoajan

        Tottahan nuo asiat näyttävät olevan.samoun myös öljyn kulutus dsg ja turbojen heikko kestävyys.


      • TSI2012
        Älä.hönö.spidaa.kokoajan kirjoitti:

        Tottahan nuo asiat näyttävät olevan.samoun myös öljyn kulutus dsg ja turbojen heikko kestävyys.

        Mutta kun RS Fabia!


    • sammuta.moottori

      Mikähän saa jotkut kirjoittelemaan innolla jostain ajomelusta? Siitähän suurin osa on itse aiheutettua. Parempi olisi valistaa rengasprofiilin ja pintakuvioinnin vaikutuksesta äänekkyyteen (niin ympäristöön leviävään kuin sisälle tunketuvaan). On toki muodikasta höpöttää viikosta toiseen jostain pakokaasusaasteesta ja kääntää huomio pois melusaasteesta.

      Auton mölyjen mittaamiseen on jokaiselle tarjolla yksinkertaisia möykkämittareita melko kohtuulliseen hintaankin - reippaasti alle satasen, vaikkapa ebay.comista (sound level meter).

      • nauran.skoodalle

        Eipä ole ikinä tullut valittua renkaita melun mukaan :D

        Octaviassa on kaikki vähän "erilaista"


    • NexNexen

      Skodiin näyttää tulevan kiinalais nexeneitä alkuperäisrenkaina, ei välttämättä hiljaisimmat gummit.

      • äänieristysongelmat

        Tuttava osti vuoden 2010 skoda okuunsa kalliit Michelin kesärenkaat ja sitten hehkutti jo ennalta, että nämä ovatkin sitten hiljaiset pyörät, mutta kun ne alle laittoi, sama melu ja jyrinä sekä viidakkorumpumainen kumina jatkui vähänkin karheammalla asfaltilla. Sitten oli hiljaa eikä enää lesonnut skodastaan. Vaihtoi kohta länsiautoon ja on nyt tyytyväinen.


    • Metelionkauhee

      Kun kerran mekaaninen melun vaimennus ei millään onnistu niin eikö skootaan voisi rakentaa samanlaista elektronista vaimennusta kuin vastamelukuulokkeissa?

      • HolistiJaksatValehdella

        Kuinka saadaan Auris hiljaiseksi, Ocu on jo vakiona hiljainen?


    • KalakukkoAirways

      Kyllähän skeidatehdas varmaan haluaisi muillakin äänieristää kuin nykyisillä venäläisillä rasvapahveilla, mutta kun VW määrittelee, että skodan on oltava joka tavalla huonompi ja halvempi kuin VW , Audi ja Seat. (länsiautot)

      • pirkkavolkkarit

        Imagokysymys. Skodasta ei tosiaan saa tehdä liian hyvää.


      • HolistinTyöMättää

        Holistia ahistaa kun Toyota ei pärjää missään vertailussa kilpailijoihin nähden.
        Auris hybrid kuluttaa enemmän kuin Ocun bensaturbo. Auris on älyttömän paljon äänekkäämoi kuin hiljainen Ocu. Auris on paljon huterampi ajoltaan kuin Ocu. Auriksen penkit on huonommat kuin Ocun. Auris ruostuu nopeasti, Ocu ei.
        Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka paljon, mutta kyllä Ocun suosio kertoo kylmää kieltä Toyotalle.


      • skodajakke
        pirkkavolkkarit kirjoitti:

        Imagokysymys. Skodasta ei tosiaan saa tehdä liian hyvää.

        Testivoittaja riittää minulle. Tarpeeksi hyvä.


    • valmetilla

      Ohiajo melu on kuitenkin normaali ettei kansa säiky?

    • kokeilussa_pikemminkin

      Vai että peräti testissä???

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7708
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3712
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1866
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1130
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      993
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      953
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

      Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

      Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      762
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

      1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

      Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe