Suositeltavin levite leivän päälle?

suolat.pois

Olen haeskellut terveellisempää vaihtoehtoa leivän päälle levitettäväksi, aiemmin olen käyttänyt vähärasvaista Flooraa ja otin nyt kokeeksi Keiju rypsiöljylevitettä jossa on sydänmerkki niin minusta se on jääkaapissa jäykempää tavaraa kuin Floora.
Eikös yksi huono merkki ollut levitteissä se että se on jääkaapissa jäykkää tai jopa kovaa? Floorassa ei tainnut olla sydänmerkkiä mutta tässä Keiju -paketissa se on.

Ja onko tuo Floora loppujen lopuksi ihan hyvä tuote vaikka siinä ei olekaan tuota sydänmerkkiä? Minulla on ongelmana korkeanpuoleinen verenpaine mutta muuten veriarvot ovat hyvät eikä muutenkaan mitään ongelmia ole. Ilmeisesti pitäisi löytää vähäsuolainen ja vähärasvainen vaihtoehto.

Mietin tässä vaan sitä että kun tuo Keiju on jäykemmän tuntuista niin onko se loppujen lopuksi yhtään parempi vaihtoehto kuin Floora vai onko Keiju parempi vaihtoehto vain "oikeaan voihin" nähden.

Linkit noihin vaihtoehtoihin:

https://www.flora.fi/tuotteet/flora-vaharasvaisempi/
ja
http://keiju.fi/tuote/margariinit/keiju-rypsi-rypsioljy-kasvirasvalevite-75-400-g

Kumpiko noista on parempi ja onko vielä joku noitakin suositeltavampi olemassa?

21

4019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hömm

      Margariinin valmistuksessa käytetään sellaisia myrkkyjä että vaikea uskoa sitä terveelliseksi,Valion tutkimusprofessori sanoi sitä ihmiskokeeksi päiväkotilapsilla.Suolaa kyllä kannattaa vältellä verenpaineessa.Magnesium ja kalaöljy voivat auttaa verenpaineeseen.

      • suolat.pois

        Mitenkäs kun luin useammastakin paikasta että suolan sisältämän natriumin tasoittajana toimii kalium jota saa esim. banaanista, muista hedelmistä ja maidosta parhaiten? No söin juuri 3 banaania, porkkanan ja muutaman mukillisen silkkaa vettä, luulisi vedenkin tavallaan "laimentavan" suolapitoisuuksia tai kun vesi yleensä alkaa kusettamaan niin kaliumin tasoittama suola lähtisi kusen mukana ulos kropasta?


      • haanas

        Suola poistuu vettä juomalla nopeammin.Vähärasvainen ei muuten ole terveellistä,vaarallisinta kolesterolia saa vähärasvaisella runsashiilihydraattisella ruoalla.Silloin ldl-kolesterolin partikkelikoko on pientä joka tarttuu helpoimmin suonenseinämiin.Joka tapauksessa kolesterolin hapettuminen sen tartuttaa valtimoihin eikä pelkkä kolesteroli.Hapettumista estävät antioksidantit,esim. seleeni E-vitamiiniyhdistelmällä suurin annoksin on eläinkokeissa tehokkaasti estetty kolesterolin hapettuminen.Tästä on myös hyviä hoitokokemuksia ihmisillä hivenainelääkärien toimesta.


    • suolat.vähiin

      Älä hyvä immeinen syö tuollaisia mömmöjä. Vähäsuolainen sininen oivariini tai vihreä oliivioivariini. Ja ihan oikea voi on myös hyvää.

      • suolat.pois

        Oikea voi... yritätkö tappaa minut?


      • suolat.vähiin
        suolat.pois kirjoitti:

        Oikea voi... yritätkö tappaa minut?

        En yritä, päinvastoin. Nuo teollisuusmömmöt mistä kirjoitit, sinut tappaa jos joku.
        Paras levite syntyy itse tekemällä. Voi, oliiviöljy ja vesi. Simppeliä, hyvää ja terveellistä.


    • hjkjhll

      Kevytlevitteitä ei suositella, eli eikös tuo Floora ole sellainen, kun vähintään 60 % pitäisi olla rasvaa.

    • paranna-asiaa

      Nyky virallistiteellisen tutkimuksissa on todettu ettei sydän sairauksien kannalta ole suurtakaan merkitystä kumpaa rasvaa käyttää. Kuitenkin margariinin valmistuksessa käytetyt kemikaalit ei taida olla hyväksi eikä liiallinen omega kolmonen paranna asiaa.

      • näinpäin

        Vähä väärin. Omega kolmonen nimen omaan parantaa asiaa. Keinorasvoissa oleva omega kutonen on pahasta.


      • edtgujlo
        näinpäin kirjoitti:

        Vähä väärin. Omega kolmonen nimen omaan parantaa asiaa. Keinorasvoissa oleva omega kutonen on pahasta.

        rasvahappo 18:2 cis,cis n-6 (linolihappo)
        rasvahappo 20:5 n-3 (EPA)

        Linolihappo on hiiliketjultaan 18 ja sitä pidetään pahana toisin on EPA siinä on hiiliketju 20

        Auringonkukkaöljy
        rasvahappo 18:2 cis,cis n-6 (linolihappo) 62 280 mg

        Oliiviöljy
        rasvahappo 18:2 cis,cis n-6 (linolihappo) 10 367 mg
        gonkukkaöljyä käytetään Itä-Euroopassa runsain mitoin ja sydärikuolema korjaa satoaan. On tuotu esille notta se olis linolihapon liiallisen saannin syytä.


    • VoiVoiVoiVoiVoi
      • kolme-nollaa

        Elämäntavoista se paljolti kiinni, niistä joutuu maksamaan sitten myöhemmin.
        Minulla  on ollut yksi pallolaajennus, johon määrättiin vuoden lääkitys. Lopetin ne turhana neljän kuukauden kuluttua. Otan tilalle kalanmaksaöljyä, joka terveellisempänä aineena ohentaa verta siinä missä pillerit. Tosin munaisiani alkoi vaivata, joten oletin näiden lääkkeiden rasittavan munuaisiani. Jokainen voi kuvitella, jos olisin mennyt terveyskeskukseen valittamaan tästä ongelmasta, niin mitä olisi tapahtunut? Lääkkeitä olisi vaihdettu, lääkkeitä munuaisten hoitoon jne. ei kiitos totesin itsekseni. Syön mieluummin luonnonmukaisesti ja terveellisesti Toisten ruokavaliota en mene arvostelemaan,  VHH on mun juttu.
        Lääkärin mukaa kaikki muut suonet oli puhtaista. Tressi on myös suuri tekijä suonten tukkeutumisessa, ehkä pahin. Mulla oli vuosi sitten paljon stressin tapaista, mutta nykyisin elämä on tasoittunut.
        Kun olin sairaalassa, niin kuntoni oli erinomainen ja sitä hoitohenkilökunta ihmetteli. He ei oikein tiennyt mitä tehdä minun kansa. No mentiin kuvaukseen ja  kirurgi näytti monitorilla  tukkeuman, mutta en minä mitään nähnyt, sillä silmälasit olivat pöydällä. sitten lykättiin se stanssi kysymättä.
        Kolesteroli kaupattiin viiden lääkärin voimalla. Jäi sellainen kuva kuin niiden myyminen on tärkeämpää kuin itse sairaus.
        En kuitenkaan huolinut statiineja, sillä kolesteroli ei ole mikään sairaus.
        Kerroin heille, että kolesterolilääkkeet ovat aiheuttaneet minulle jo tarpeeksi vaurioita, joten en halua niitä vaurioita lisää. Kokeillaan eri lääkkeitä oli ehdotus. Kuka ottaa vastuun, jos jokainen kokeiltavana oleva lääke aiheuttaa jonkin reaktion, jota taas hoidetaan. Ei kukaan sanon minä.
        Loppuraportti kertoi 80 prosentin tukkeutumasta. Jos ihmisellä on suoni noin tukossa, niin se ei voi olla enää kovinkaan hyvällä menotuulella.
        Mutta tärkeintä on se, että olen edelleen hyvässä kunnossa ja lääkkeetön 75 v papparainen.


      • genera

        E-epa-kalaöljy olisi ehkä hyödyllisin suonille,suurillakaan annoksilla ei ole tullut suuria haittoja.Eskimoilla on verenvuotoja kun Omega-3-rasvoja tulee liikaa.


    • ketsuppi_ketsuppi

      Ketsuppi.

      • älykääpiö-oot

        Voi että kun mä olen nokkela pikku idiootti.


    • RAL-
    • onhyvää

      Itsetehty majoneesi.

    • I__I__

      X-tra Raejuustoa voi levittää veitsellä itsetehdyn sämpylän päälle.Siihen kermakahvit. .että on hyvää!

    • suosin

      LUOMUmaapähkinävoi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      423
      1826
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      186
      1475
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      156
      1358
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe