Olen haeskellut terveellisempää vaihtoehtoa leivän päälle levitettäväksi, aiemmin olen käyttänyt vähärasvaista Flooraa ja otin nyt kokeeksi Keiju rypsiöljylevitettä jossa on sydänmerkki niin minusta se on jääkaapissa jäykempää tavaraa kuin Floora.
Eikös yksi huono merkki ollut levitteissä se että se on jääkaapissa jäykkää tai jopa kovaa? Floorassa ei tainnut olla sydänmerkkiä mutta tässä Keiju -paketissa se on.
Ja onko tuo Floora loppujen lopuksi ihan hyvä tuote vaikka siinä ei olekaan tuota sydänmerkkiä? Minulla on ongelmana korkeanpuoleinen verenpaine mutta muuten veriarvot ovat hyvät eikä muutenkaan mitään ongelmia ole. Ilmeisesti pitäisi löytää vähäsuolainen ja vähärasvainen vaihtoehto.
Mietin tässä vaan sitä että kun tuo Keiju on jäykemmän tuntuista niin onko se loppujen lopuksi yhtään parempi vaihtoehto kuin Floora vai onko Keiju parempi vaihtoehto vain "oikeaan voihin" nähden.
Linkit noihin vaihtoehtoihin:
https://www.flora.fi/tuotteet/flora-vaharasvaisempi/
ja
http://keiju.fi/tuote/margariinit/keiju-rypsi-rypsioljy-kasvirasvalevite-75-400-g
Kumpiko noista on parempi ja onko vielä joku noitakin suositeltavampi olemassa?
Suositeltavin levite leivän päälle?
21
4564
Vastaukset
- hömm
Margariinin valmistuksessa käytetään sellaisia myrkkyjä että vaikea uskoa sitä terveelliseksi,Valion tutkimusprofessori sanoi sitä ihmiskokeeksi päiväkotilapsilla.Suolaa kyllä kannattaa vältellä verenpaineessa.Magnesium ja kalaöljy voivat auttaa verenpaineeseen.
- suolat.pois
Mitenkäs kun luin useammastakin paikasta että suolan sisältämän natriumin tasoittajana toimii kalium jota saa esim. banaanista, muista hedelmistä ja maidosta parhaiten? No söin juuri 3 banaania, porkkanan ja muutaman mukillisen silkkaa vettä, luulisi vedenkin tavallaan "laimentavan" suolapitoisuuksia tai kun vesi yleensä alkaa kusettamaan niin kaliumin tasoittama suola lähtisi kusen mukana ulos kropasta?
- haanas
Suola poistuu vettä juomalla nopeammin.Vähärasvainen ei muuten ole terveellistä,vaarallisinta kolesterolia saa vähärasvaisella runsashiilihydraattisella ruoalla.Silloin ldl-kolesterolin partikkelikoko on pientä joka tarttuu helpoimmin suonenseinämiin.Joka tapauksessa kolesterolin hapettuminen sen tartuttaa valtimoihin eikä pelkkä kolesteroli.Hapettumista estävät antioksidantit,esim. seleeni E-vitamiiniyhdistelmällä suurin annoksin on eläinkokeissa tehokkaasti estetty kolesterolin hapettuminen.Tästä on myös hyviä hoitokokemuksia ihmisillä hivenainelääkärien toimesta.
- suolat.vähiin
Älä hyvä immeinen syö tuollaisia mömmöjä. Vähäsuolainen sininen oivariini tai vihreä oliivioivariini. Ja ihan oikea voi on myös hyvää.
- suolat.pois
Oikea voi... yritätkö tappaa minut?
- suolat.vähiin
suolat.pois kirjoitti:
Oikea voi... yritätkö tappaa minut?
En yritä, päinvastoin. Nuo teollisuusmömmöt mistä kirjoitit, sinut tappaa jos joku.
Paras levite syntyy itse tekemällä. Voi, oliiviöljy ja vesi. Simppeliä, hyvää ja terveellistä.
- hjkjhll
Kevytlevitteitä ei suositella, eli eikös tuo Floora ole sellainen, kun vähintään 60 % pitäisi olla rasvaa.
- paranna-asiaa
Nyky virallistiteellisen tutkimuksissa on todettu ettei sydän sairauksien kannalta ole suurtakaan merkitystä kumpaa rasvaa käyttää. Kuitenkin margariinin valmistuksessa käytetyt kemikaalit ei taida olla hyväksi eikä liiallinen omega kolmonen paranna asiaa.
- näinpäin
Vähä väärin. Omega kolmonen nimen omaan parantaa asiaa. Keinorasvoissa oleva omega kutonen on pahasta.
- edtgujlo
näinpäin kirjoitti:
Vähä väärin. Omega kolmonen nimen omaan parantaa asiaa. Keinorasvoissa oleva omega kutonen on pahasta.
rasvahappo 18:2 cis,cis n-6 (linolihappo)
rasvahappo 20:5 n-3 (EPA)
Linolihappo on hiiliketjultaan 18 ja sitä pidetään pahana toisin on EPA siinä on hiiliketju 20
Auringonkukkaöljy
rasvahappo 18:2 cis,cis n-6 (linolihappo) 62 280 mg
Oliiviöljy
rasvahappo 18:2 cis,cis n-6 (linolihappo) 10 367 mg
gonkukkaöljyä käytetään Itä-Euroopassa runsain mitoin ja sydärikuolema korjaa satoaan. On tuotu esille notta se olis linolihapon liiallisen saannin syytä.
- VoiVoiVoiVoiVoi
Tällaista Ingmariini Luomu voi-öljyseosta minä, sepelvaltimotautinen, olen vuosia leipäni päälle levitellyt.
En tiedä kuinka terveellistä se on, mutta aika näyttää...nyt on vuosia takana 78...kolmen suonen ohituksesta on aikaa kulunut 19 vuotta...
https://www.arla.fi/tuotteet/arla-luomu-ingmariini-rasvaseoslevite-75pct-300g-294176/- kolme-nollaa
Elämäntavoista se paljolti kiinni, niistä joutuu maksamaan sitten myöhemmin.
Minulla on ollut yksi pallolaajennus, johon määrättiin vuoden lääkitys. Lopetin ne turhana neljän kuukauden kuluttua. Otan tilalle kalanmaksaöljyä, joka terveellisempänä aineena ohentaa verta siinä missä pillerit. Tosin munaisiani alkoi vaivata, joten oletin näiden lääkkeiden rasittavan munuaisiani. Jokainen voi kuvitella, jos olisin mennyt terveyskeskukseen valittamaan tästä ongelmasta, niin mitä olisi tapahtunut? Lääkkeitä olisi vaihdettu, lääkkeitä munuaisten hoitoon jne. ei kiitos totesin itsekseni. Syön mieluummin luonnonmukaisesti ja terveellisesti Toisten ruokavaliota en mene arvostelemaan, VHH on mun juttu.
Lääkärin mukaa kaikki muut suonet oli puhtaista. Tressi on myös suuri tekijä suonten tukkeutumisessa, ehkä pahin. Mulla oli vuosi sitten paljon stressin tapaista, mutta nykyisin elämä on tasoittunut.
Kun olin sairaalassa, niin kuntoni oli erinomainen ja sitä hoitohenkilökunta ihmetteli. He ei oikein tiennyt mitä tehdä minun kansa. No mentiin kuvaukseen ja kirurgi näytti monitorilla tukkeuman, mutta en minä mitään nähnyt, sillä silmälasit olivat pöydällä. sitten lykättiin se stanssi kysymättä.
Kolesteroli kaupattiin viiden lääkärin voimalla. Jäi sellainen kuva kuin niiden myyminen on tärkeämpää kuin itse sairaus.
En kuitenkaan huolinut statiineja, sillä kolesteroli ei ole mikään sairaus.
Kerroin heille, että kolesterolilääkkeet ovat aiheuttaneet minulle jo tarpeeksi vaurioita, joten en halua niitä vaurioita lisää. Kokeillaan eri lääkkeitä oli ehdotus. Kuka ottaa vastuun, jos jokainen kokeiltavana oleva lääke aiheuttaa jonkin reaktion, jota taas hoidetaan. Ei kukaan sanon minä.
Loppuraportti kertoi 80 prosentin tukkeutumasta. Jos ihmisellä on suoni noin tukossa, niin se ei voi olla enää kovinkaan hyvällä menotuulella.
Mutta tärkeintä on se, että olen edelleen hyvässä kunnossa ja lääkkeetön 75 v papparainen. - genera
E-epa-kalaöljy olisi ehkä hyödyllisin suonille,suurillakaan annoksilla ei ole tullut suuria haittoja.Eskimoilla on verenvuotoja kun Omega-3-rasvoja tulee liikaa.
- ketsuppi_ketsuppi
Ketsuppi.
- älykääpiö-oot
Voi että kun mä olen nokkela pikku idiootti.
- RAL-
Jätä leipä pois niin ei ole aloittajan ongelmaa enää.
https://www.youtube.com/watch?v=19SD_keLWSI - onhyvää
Itsetehty majoneesi.
- I__I__
X-tra Raejuustoa voi levittää veitsellä itsetehdyn sämpylän päälle.Siihen kermakahvit. .että on hyvää!
- suosin
LUOMUmaapähkinävoi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446