Omistan neljä mustamollia, yksi uros ja neljä naarasta. Mistä tiedän että on synnytyksen aika? mikään kaloista ei ole erityisen lihava, mutta sitten ne yhtäkkiä laihtuvat ja ovat ilmeisesti synnyttäneet, mikä avuksi? Haluaisin isomman parven..
Mustamollit raskaana?
6
1741
Vastaukset
- harakka
Minun matikalla yksi uros ja neljä naarasta on viisi...
Miljoonakaloista ainakin sen huomaa kun maha vaan paisuu ja paisuu. Eli on todella erityisen lihava. Kun ajattelen että toi synnyttää varmaan ihan just niin pari päivää siinä yleensä menee. Mulla naaras hakeutuu kasvuston sekaan ja niitä poikasia vaan alkaa plopsahdella. Poikaset pinkaisevat samantien pintaan.
Eli laita pintaan reilusti kasveja joiden turvaan poikaset pääsevät. Esim kilpukkaa taikka annat jo olemassa olevien kasvien tehdä reilut kasvustot pinnalle. Vesiruttoa jos on niin siitä vaikka muotoilet oikein hässäkän siihen pintaan.
Nuo mollit emo mukaan ( mahdolliset muut kalat)lukien kun muuten pistelevät kaikki poikaset poskiinsa. - freshwater
itsekin...
miljoonakaloista erottaa helpommin synnytysajankohdan, koska niiden vatsat muuttuvat valkoisiksi. Mustat molit ovat aina vain mustia, ja olen itse ainakin alkanut epäilemään, että omani vat kroonisesti raskaana..- harakka
Eiköhän ne aina taida vähän tiineenä ollakin ;)
En kyllä tuota vatsan valkoistumista milliksillä ole huomannut. Se ruskuaispussi vaan kasvaa ja näyttää että puol mahaa on ruskeena.
Molleista mulla ei ole mitään kokemusta. - freshwater
harakka kirjoitti:
Eiköhän ne aina taida vähän tiineenä ollakin ;)
En kyllä tuota vatsan valkoistumista milliksillä ole huomannut. Se ruskuaispussi vaan kasvaa ja näyttää että puol mahaa on ruskeena.
Molleista mulla ei ole mitään kokemusta.kieltämättä yleensä ovat enemmän tai vähemmän tiineenä jatkuvasti.
Niin, varmaan riippuu vähän miljoonakalan tyypistä, mutta omilla naaraillani vatsa alkaa pullottaa ja muuttuu vaaleaksi, sis siältä, suomut eivät sinällään vaihda väriä. Ja totta, ne ruskuaispussit erottuvat selkeämmin, mutta noista mustistamolleista ei saa mitään selkoa, kun kaikki on aina vaan mustaa :)
- APUA!!!
Meillä on akvaario. Akvaariossa on 3 uros miljoonakalaa ja 1 naaras miljoonakala. Olen alkannut epäillä,että tyttö miljis on kantavana O.O Sillä on iso,valkoinen vatsa/maha. Onko se vaan läski? Vai oikeesti kantavana?
- Elsabet
3 urosta ja 1 naaras?! Niitten pitäisi olla juuri toisinpäin, 2-3 naarasta yhtä urosta kohden. Ja arvatenkin naaras on raskaana kun kolme urosta sitä liehittelee.. Varmaan pian kuolee stressiin kun uroskaloja on liikaa. Eli hanki mahdollisimman pian lisää naaraskaloja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458720Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472529- 402330
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282327Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1931802- 971797
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221660Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091177Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä281112Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61106