Miten syöpä löydetään?

Levoton76

Olen yrittänyt halea tietoa siitä, missä kaikissa kokeissa voidaan syöpä nähdä - itseäni on tutkittu paljonkin, niin verikokeita, ultraa kun magneettiakin (ja röntgeneitä tiety), mutta mitään järkevää syytä kipuilulle ei ole löytynyt. Kummitädilläni tällainen kipuilu lopulta paljastui kasvaimeksi munuaisessa ja olenkin kauhuissani jos lääkäreiltä on vahingossa jäänyt huomaamatta joku... Lievää leukosytoosia on ja CRP ollu koholla (13-22) viimeiset 2 vuotta... Millaisia oireita teillä on ollut ja miten olette diagnoosin saaneet, onko sellaisia syöpiä, jotka pysyvät turhankin hyvin piilossa?

KIITOS!!

7

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruokavalio

      Yleensä syöpä löydetään ottamalla kasvaimesta koepala.
      Jos epäilee syöpää, niin syövän hoidossa auttaa ketohgeeninen ruokavalio

      • Levoton76

        Täytyykin googlettaa mikä tuo on :)


    • Monisairas

      Mainitsemillasi menetelmillä syöpää haetaan. Oletko ollut kokovartalon magneettikuvassa? Jos leukosyytit ja crp on koholla, niin pitää ehdottomasti selvittää mistä johtuu. Joku tulehdus voisi olla, mutta yleensä crp kohoaa enemmän. Veritauteja sekä autoimmuunisairauksia, kuten reuma lähtisin näillä tiedoilla selvittään. Hakeudu sisätautilääkärin (tai reumatologin) tai verilääkärin eli hematologin pakeille.
      Syövät ovat, ikävä kyllä hyvinkin monet, sellaisia että pysyvät piilossa pitkään. Ei ole ollenkaan harvinaista, että löydettäessä on levinnyt liikaa paranemista ajatellen.
      Sulla tuskin tätä tilannetta, mutta yritä tämän vuoden aikana päästä erikoislääkärille ihan vain varmuuden vuoksi.

      • Levoton76

        Mulla on juuri tutkittu reuma - testit olivat negatiiviset.
        Kokovartaloskannausta ei ole tehty, mutta keväällä skannattiin ylävartalo (vyötäröstä niskaan) outojen kipuilujen takia.

        Itsekin olen ihmetelyt kun lääkärit vaan toteavat, että crp ja leukosyytit on koholla, mutta sitähän on ollut jo aikaisemminkin - olankohautus, pari reseptiä ja kotiin... Täytnee varata aika yksityiselle lääkärille ja vaatia, että selvitetään nyt kerralla kunnolla ettei tarvi sit jossain välissä todeta et on liian myöhäistä... :/

        Stressiähän mulla on ja entisenä tupakoitsijana tietty se keuhkosyöpäkummitus jossain takaraivossa (äänikin kun on käheä ja hengenahdistustakin ollut pitkään (tutkittu ja röntgenkuvattu, mutta ei mitään diagnoosia).

        Todella rasittavaa kun ei ole terve olo, mutta kukaan ei osaa sanoa mikä on - sen takia varmaan syöpä kummitteleekin mun ajatuksissa, koska olen useamman läheisen menettänyt juuri niin, että aluksi ei löytynyt mitään... :(


      • Monisairas

        Jos keuhkojen magneettikuvaus/tietokonetomografiatehty, niin keuhkosyövän suhteen saat olla huoletta. Jos nimimerkistäsi voi päätellä, niin keuhkosyöpä on ikäiselläsi harvinainen.
        Suosittelen yksityistä, jos sulla on mahdollisuus mennä.


    • vhhvhhvhh

      Kannatta kokeilla vähähiilihydraattista ruokavaliot, sillä muun muassa vehnä aiheuttaa monia sairauksia. Lääkkeitä saa lääkäriltä, mutta ei terveyttä. Tämän tiedän kokemuksesta. Kuusi vuotta on mennyt kyseisen ruokavalion kanssa hyvissä merkeissä.
      Se ei maksa mitään kokeilla olla ilman viljatuotteita kuukauden pari eikä siihen kuole. Alussa olisi ehkä hyvä jättää myös pois eriliset maitotuotteet ja lisätä ne pikkuhiljaa, jos ei niistä tunnu olevan haittaa.

      • Monisairas

        Höpöhöpö, puoskarointia ap.:n tilanteessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1957
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1743
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1604
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1346
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1236
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1213
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe