Miten syöpä löydetään?

Levoton76

Olen yrittänyt halea tietoa siitä, missä kaikissa kokeissa voidaan syöpä nähdä - itseäni on tutkittu paljonkin, niin verikokeita, ultraa kun magneettiakin (ja röntgeneitä tiety), mutta mitään järkevää syytä kipuilulle ei ole löytynyt. Kummitädilläni tällainen kipuilu lopulta paljastui kasvaimeksi munuaisessa ja olenkin kauhuissani jos lääkäreiltä on vahingossa jäänyt huomaamatta joku... Lievää leukosytoosia on ja CRP ollu koholla (13-22) viimeiset 2 vuotta... Millaisia oireita teillä on ollut ja miten olette diagnoosin saaneet, onko sellaisia syöpiä, jotka pysyvät turhankin hyvin piilossa?

KIITOS!!

7

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruokavalio

Yleensä syöpä löydetään ottamalla kasvaimesta koepala.
      Jos epäilee syöpää, niin syövän hoidossa auttaa ketohgeeninen ruokavalio

• Levoton76

Täytyykin googlettaa mikä tuo on :)

• Monisairas

Mainitsemillasi menetelmillä syöpää haetaan. Oletko ollut kokovartalon magneettikuvassa? Jos leukosyytit ja crp on koholla, niin pitää ehdottomasti selvittää mistä johtuu. Joku tulehdus voisi olla, mutta yleensä crp kohoaa enemmän. Veritauteja sekä autoimmuunisairauksia, kuten reuma lähtisin näillä tiedoilla selvittään. Hakeudu sisätautilääkärin (tai reumatologin) tai verilääkärin eli hematologin pakeille.
      Syövät ovat, ikävä kyllä hyvinkin monet, sellaisia että pysyvät piilossa pitkään. Ei ole ollenkaan harvinaista, että löydettäessä on levinnyt liikaa paranemista ajatellen.
      Sulla tuskin tätä tilannetta, mutta yritä tämän vuoden aikana päästä erikoislääkärille ihan vain varmuuden vuoksi.

• Levoton76

Mulla on juuri tutkittu reuma - testit olivat negatiiviset.
        Kokovartaloskannausta ei ole tehty, mutta keväällä skannattiin ylävartalo (vyötäröstä niskaan) outojen kipuilujen takia.

Itsekin olen ihmetelyt kun lääkärit vaan toteavat, että crp ja leukosyytit on koholla, mutta sitähän on ollut jo aikaisemminkin - olankohautus, pari reseptiä ja kotiin... Täytnee varata aika yksityiselle lääkärille ja vaatia, että selvitetään nyt kerralla kunnolla ettei tarvi sit jossain välissä todeta et on liian myöhäistä... :/

Stressiähän mulla on ja entisenä tupakoitsijana tietty se keuhkosyöpäkummitus jossain takaraivossa (äänikin kun on käheä ja hengenahdistustakin ollut pitkään (tutkittu ja röntgenkuvattu, mutta ei mitään diagnoosia).

Todella rasittavaa kun ei ole terve olo, mutta kukaan ei osaa sanoa mikä on - sen takia varmaan syöpä kummitteleekin mun ajatuksissa, koska olen useamman läheisen menettänyt juuri niin, että aluksi ei löytynyt mitään... :(

• Monisairas

Jos keuhkojen magneettikuvaus/tietokonetomografiatehty, niin keuhkosyövän suhteen saat olla huoletta. Jos nimimerkistäsi voi päätellä, niin keuhkosyöpä on ikäiselläsi harvinainen.
        Suosittelen yksityistä, jos sulla on mahdollisuus mennä.

• vhhvhhvhh

Kannatta kokeilla vähähiilihydraattista ruokavaliot, sillä muun muassa vehnä aiheuttaa monia sairauksia. Lääkkeitä saa lääkäriltä, mutta ei terveyttä. Tämän tiedän kokemuksesta. Kuusi vuotta on mennyt kyseisen ruokavalion kanssa hyvissä merkeissä.
      Se ei maksa mitään kokeilla olla ilman viljatuotteita kuukauden pari eikä siihen kuole. Alussa olisi ehkä hyvä jättää myös pois eriliset maitotuotteet ja lisätä ne pikkuhiljaa, jos ei niistä tunnu olevan haittaa.

• Monisairas

Höpöhöpö, puoskarointia ap.:n tilanteessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7150
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2510
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      102
      1947
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1517
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1069
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      980
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      949
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      853
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      708
    Aihe