Hirvee himo ostaa uus Mazda MX-5

Kertokaashieman

Eli ihan kakkosautoksi mutta ympärivuotiseen käyttöön. On ollut tehokkaita autoja kuten M-bemaria, 911porschea ja kaikkea mutta hieman vanhempia. Muitakin tehokkaita autoja ollut eikä sillä lopulta ole niin merkitystä onko hirveet tehot vai ei. Enemmänkin se ajofiilis houkuttaa ja tietty avoauto jodta on kyllä ennenkin tykännyt todella paljon. Muistan kun mulla oli 8v sitten bemarin Z3 M roadster niin sillä tuli ajettua kahden kesän aikana puhdasta huviajelua yli 60 tonnia. Eli keväästä pitkälle syksyyn:) sillä oli niin makee pyöriä että sitä hieman kaipailee. Eli tehot on koettu ja tiedän ettei mazda mx-5 ole mikään tykki. Testissä meni 6,9dek 0-100kmh mutta se riittää jo kibasti kun autosta haen sitä ajofiilistä ja erikoisuus tekee sitä kun eihän tuo 160 heppanen auto paina kuin 960kiloa:) kysynkin nyt onko kenelläkään uutta mx-5 käyttöautona ympärivuotisena? Pärjääkö sillä ympärivuoden? Meillä on farmari sitten kuljetuksia varten ja mun työautona niin tiloja ei haeta vaan ihan huvittelu/kauppakassiksi tulisi. Hinta tietty houkuttaa kun melkeen uuden saisi päälle 30 tonnilla tällä hetkellä nettiautosta ja sitten on pari ihan ajamatonta n.35 tonnia. Ainahan noista tonnin-pari saa pois kun ei vie vaihtoautoa niin kovin kallis ei tosiaan ole verrattuna sporttibemareihin. Tolla samalla hinnalla saa toki mersuja ja bemareita isolla koneella esim Z4 mallia 35i mutta ne on niin vanhoja eli jotain 2009-2010 ikäsiä ja ajettu 50-100tonnia. Niiden kohdalla ei tietty takuuta ole ja kallistahan se on kun pamahtaa, nimittäin kokemusta on M-koneen täydellisestä tuhoutumisesta. Mazdan sais siis päälle 30 tonnilla pitkällä takuulla ja tietty tossa ei ole vakuutus/polttoaine/verot mitkään älytön kuluerä muutenkaan. Onko se niin hauska kuin jokaisessa koeajo artikkelissa väitetään? Vai tuleeko kyllästyminen heti?

3

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostelee_kattelee_

No kuuleppa. Kun kerran on älytön himo, nii ostappa, jotta tietty pois.

• akljdökfjökdaj

On ollut ympärivuotisessa käytössä. Käsittämättömän hauska laite vetää lumella; tosin suolassa uittamisessa ei ole mitään järkeä varsinkaan kangaskaton kanssa (tulee varmasti suolalaikkuja ja ehkä jopa hometta). Muuten kyllä toimii talvella vähintään yhtä hyvin kuin muutkin autot. Lämmityslaite on itse asiassa jopa muita parempi, koska matkustamo on niin pieni/lyhyt.

Ja joo; auto ON oikeasti hauska. Minua ainakin nauratti kaikki 45000 km, minkä jälkeen eukko pakotti vaihtamaan tilavampaan. Tavaratilahan tuossa on jotain itkettävän ja naurettavan rajamailla, vähän yli 100 litraa.

• Ncvelocityred

Noissa tekniikka pelaa ja erittäin hyviä ajaa. Madallusjousia tosin kannatta harkita, vakiona turhan korkee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      117
      1709
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      38
      1448
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      120
      1286
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      145
      1236
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      149
      1201
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1175
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1101
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      989
    Aihe