Pankit eivät saa enää korottaa kuluttajaluottojen maksuja ilman kunnon syytä
Yle: Talous ja politiikka - Ma, 28/11/2016 -
Pankkien oikeutta korottaa kuluttajaluotoista perittäviä maksuja rajoitetaan.
Kilpailu- ja kuluttajaviraston tänään maanantaina antaman päätöksen ansiosta pankit saavat jatkossa korottaa kuluttajaluottojen maksuja ja palkkioita ainoastaan viranomaispäätöksen tai lakimuutoksen perusteella.
Korotukset eivät myöskään saa olla suurempia kuin pankille tosiasiassa aiheutuneet kustannukset.
Tähän asti pankit ovat soveltaneet kuluttajaluottosopimuksissaan ehtoa, jonka mukaan luotoista perittäviä maksuja ja palkkioita on voinut korottaa kustannusten lisääntymisen tai muun perustellun syyn takia.
KKV:n mielestä keskenään kilpailevien yritysten yhdessä laatima ehto oli kilpailun vastainen ja se siirsi liiketoimintaan kuuluvaa riskiä asiakkaille.
Pankit ovat nyt antaneet KKV:lle sitoumuksen olla noudattamatta ehtoa.
KKV:n mukaan rajoituksia sovelletaan olemassaoleviin kuluttajaluottoihin ja seuraavien kolmen vuoden aikana solmittaviin uusiin kuluttajaluottosopimuksiin.
Kategoriat: Suomenkieliset uutiset
KULUTTAJALUOTOT
HANATKIINNI33
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893308
- 623067
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332550- 802343
- 802313
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j401996- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311519