Ubu on laskeutunut

ubu

Ubuntu laskeutunut listalla, vaikka otanta on 6 kk. Liekkö syynä Unity 8 viivästyminen ja ettei kukaan jaksa käyttää raskasta Unity 7 käyttöliitymää?

http://distrowatch.com/

21

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oliskoehkä

      Siirtyiskö porukka kevyempään ja helppokäyttöisempään Windows 10:een?

      • win10täyspaska

        10 on raskaampi ja vaikeampi, lisäksi vakoilee kaiken. On sekin kiintolevyllä.


      • Windows.on.hyvä
        win10täyspaska kirjoitti:

        10 on raskaampi ja vaikeampi, lisäksi vakoilee kaiken. On sekin kiintolevyllä.

        Eihän nyt sentään. Omassa koneessakin on molemmat, mutta Windows on näistä nopeampi ja toimivampi. Sitä ei myöskään tarvitse sudotella jatkuvasti ja päivitykset tulevat automaattisesti. Eikä se mitään vakoile, mistä sellaista olet saanut päähäsi?


      • win10täyspaska
        Windows.on.hyvä kirjoitti:

        Eihän nyt sentään. Omassa koneessakin on molemmat, mutta Windows on näistä nopeampi ja toimivampi. Sitä ei myöskään tarvitse sudotella jatkuvasti ja päivitykset tulevat automaattisesti. Eikä se mitään vakoile, mistä sellaista olet saanut päähäsi?

        Ja kaikki winhihhulin valetta.


      • Windows.on.hyvä
        win10täyspaska kirjoitti:

        Ja kaikki winhihhulin valetta.

        Tämmöinen tunne minulle on jäänyt, kun molempia olen käytellyt. Tosin Ubuntu on jäänyt nyt vähemmälle, koska olen joutunut käyttämään viime aikoina päivittäin Exceliä.


      • Pakko-osallistua
        Windows.on.hyvä kirjoitti:

        Eihän nyt sentään. Omassa koneessakin on molemmat, mutta Windows on näistä nopeampi ja toimivampi. Sitä ei myöskään tarvitse sudotella jatkuvasti ja päivitykset tulevat automaattisesti. Eikä se mitään vakoile, mistä sellaista olet saanut päähäsi?

        Jos tuo olis Linux käyttäjän sanomaa, vois olla varma siitä että kaveri heittää huulta huvikseen. Mutta kun kyseessä on Windows käyttäjä, hän edustaa ryhmänsä älykkäintä osaa, tämä johto päätös perustuu siihen että hän selvästi on huomannut muiden kyseenalaistavan windowsin käytön, ja on selvästi asettautunut puolustusasemmiin.

        Normaali Windows käyttäjä, ei ymmärrä olevansa kauppatavaraa, jota markkinavoimat manipuloivat uskomaan että on oikein se ja se ja siinä ja siinä on oltava mukana, ja siitä ja siitä on maksettava sen ja sen verran, ja että tämä kaikki on mailman parasta ja halvinta. Ei ole oikein pimittää omia tietojaan vaan ne on julkaistava kuvien kera naamakirjassa ja ties missä.


        Linux Mint 18 Sarah
        Xfce 64-bit


    • uu.ubu.uu

      Kohta tulee ubulover selittämään että he ovat niiiiin ubuntuun rakastuneita ettei tarvitse klikkailla tuolla.

      • winaivowamma

        Ubuntua klikkaillaan virallisilta sivustoilta, ei mistään harrastelijaviritys saiteilta.


      • uu.ubu.uu
        winaivowamma kirjoitti:

        Ubuntua klikkaillaan virallisilta sivustoilta, ei mistään harrastelijaviritys saiteilta.

        Kyllä sieltä löytyy Ubuntu ja sen lisukkeet joten varmaankin nekin ovat harrastelijavirityksiä.


      • winwakoilee
        uu.ubu.uu kirjoitti:

        Kyllä sieltä löytyy Ubuntu ja sen lisukkeet joten varmaankin nekin ovat harrastelijavirityksiä.

        Ubuntu on ammatilaisten ylläpitämä.


      • Ostakaa-ohjelma

        Microsoft selittää ettet sinä tarvitse yksityisyyttä yhtään mihinkään, sinä tarvitset vain Microsoft tilin.

        Linux Mint 18 Sarah
        Xfce 64-bit


    • winwittumainen

      Kevyt ja nopea tämä on. Montako aloitusta meinaat samasta aiheesta tehdä?

    • Unity ei ole raskas nykyaikaisessa koneessa. Vanhan koneen omistajat voivat käyttää LXDE tai jotain muuta kevyttä työpöytää. Minusta päivitykset on helppo asentaa. Itse päivitän muutaman paketin päivävauhdilla. Jos Windowsia ei ole käyttänyt muutamaan kuukauteen päivitykset tekevät käytön mahdottomaksi.

    • jenkkienlista

      Ketä vittua kiinostaa distrowatchin listat.
      Tidätkö edes mikä se on??? Kuinka monta lukenut.
      Listalla ei ole mitään merkitystä!

      • paljukallolle

        Distrowatch sivusto on kasaelma eri distroista ja siellä niitä myös esitellään.
        Jos Ubuntu/Windows vatipää ei jotain ymmärrä niin ei myöskään kannattaisi osoittaa tyhmyyttään täällä.


      • Windows-on-haittaohjelma

        Ei niin Windows käyttäjälle, miksi yleensä edes vaivauduit tänne.

        Linux Mint 18 Sarah
        Xfce 64-bit


      • winwatipää
        paljukallolle kirjoitti:

        Distrowatch sivusto on kasaelma eri distroista ja siellä niitä myös esitellään.
        Jos Ubuntu/Windows vatipää ei jotain ymmärrä niin ei myöskään kannattaisi osoittaa tyhmyyttään täällä.

        Sinä tässä esittelet tyhmyyttäsi ubuntun palstalla. Ubuntua esitellään/klikkaillaan virallisella ubuntun sivustolla, ei jollain distrowatch sivustolla. ubuntu.com.


      • paljukallolle
        winwatipää kirjoitti:

        Sinä tässä esittelet tyhmyyttäsi ubuntun palstalla. Ubuntua esitellään/klikkaillaan virallisella ubuntun sivustolla, ei jollain distrowatch sivustolla. ubuntu.com.

        Anteeksi että unohdin tuollaisten yhdenasianidioottien olemassaolon.


    • Bxknxdxn

      Minusta tuo unity on ärsyttävä käyttää. Vaihdoinkin sen tullen lubuntuun. Onneksi valinnanvaraa on. Varmaan se unitykin olisi ihan käytettävä, jos sen viitsisi opetella.

      • käyttäjää

        Unity on paljon helpompi kuin lubuntun lxde. Opettelet käyttämään hiiren kakkosta ja myös rullaa, niin huomaat eron. Lubuntu on yhdessä koneessa, esimerkiksi paneelin virtakuvake ei toimi vaan joutuu terminaalista komentaen sammuttamaan. Aluksi se toimi, mutta ei enää.. Ei lubuntu mikään huono ole, mutta hankalampi se on kuin ubuntu ja helpompi kuin windowsit.


    • dtyjty

      jo oli aikakin laskeutua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe