Kuka on Jeesus?

Jeesus.on.Herra

Jumala puhuu Jeesuksen tulosta n. 700v ennenkuin Jeesus tuli maan päälle:

Jes. 7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel ["Jumala meidän kanssamme"].

Jes. 9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

Jeesus, Jumalan Poika, oli jo ennenkuin Hän tuli maan päälle:

Sananlaskut 8:22 Minä [Jeesus] olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä. 23 Jo ijankaikkisuudesta olen minä asetettu, alussa, ennenkuin maa oli. ...

Joh. 1:1 Alussa oli sana, ja se Sana [Jeesus] oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se Sana. ... 3 Kaikki ovat sen [Jeesuksen] kautta tehdyt, ja ilman sitä ei ole mitään tehty, joka tehty on. ... 14 Ja Sana [Jeesus] tuli lihaksi ja asui meisän seassamme, (ja me näimme hänen kunniansa niinkuin ainoan Pojan kunnian Isästä,) täynnä armoa ja totuutta.

Jeesus, Jumalan Poika, ilmestyi lihassa n. 2000 vuotta sitten, puhui meille Jumalan Sanaa, antoi esimerkin kuinka elää, uhrasi itsensä ristillä syntiemme puolesta, ylösnousi kuolleista kolmantena päivänä ja on Isän oikealla puolella.

Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi [kadotus], vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. ... 18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; 10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

Jeesus on Isän kuva. Hän ja Isä ovat yhtä. Kaikki Jumaluuden täydellisyys asuu Hänessä. Jeesus on Jumala. On yksi Jumala Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.

Kol. 1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.

1. Joh. 5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. 21 Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.

Vain Jeesus on tie iankaikkiseen elämään. Yksin Hän voi antaa anteeksi syntisi, jos otat Hänet vastaan henkilökohtaisesti Herranasi ja Vapahtajanasi.

Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."

Ap.t.14:6 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

Joh. 1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

1. Joh. 5:12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

Usko Jeesukseen ja mitä Hän teki puolestasi. Pyydä Hänet elämääsi. Tunnusta ja pyydä anteeksi syntisi. Tee parannus ja lähde seuraamaan Jeesusta ja tottele Häntä. Hän lähettää Pyhän Henkensä jokaiseen joka sydämestään ottaa Hänet vastaan. On tärkeä seurata Jeesusta totuudessa ja Pyhässä Hengessä. Muuten kieltää Jeesuksen ja väärinkäyttää armoa, jossa elää, ja se vie kadotukseen.

Luuk. 13:3 ...ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.

Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

Room. 8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.

Matt. 9:9 ..."Seuraa minua"...

Mark. 8:35 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen.

Gal. 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!

Luuk. 14:27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.

Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

Room. 8:14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.

Lue ja tutki Raamattua, kun tunnet Jumalan Sanan, kukaan ei voi sinua eksyttää. Etsi uskovien yhteys, jossa tunnetaan Jeesus ja pysytään Jumalan Sanassa.

Ap.t. 17:11 he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Kol. 3:16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.

7

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä vääristele. Vanha testamentti ei puhu Jeesuksesta mitään. Itsekin jouduit tulkitsemaan "minän" Jeesukseksi ilman todisteita.

• JuutalaisetEnnustukset

Vanhassa testamentissa eli heprealaisessa raamatussa on kohtia joita toisen temppelin ajan juutalaiset lukivat ja tulkitsivat messias ennustuksiksi. Ja niin edelleen kristityt lukiat ne ennustuksiksi Jeesuksesta, mutta kaikki ennustukset eivät toteutuneet ja Jeesus kuoli joten keksittiin vielä toinen tuleminen.

• Jes. 7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel ["Jumala meidän kanssamme"].

Jatkuu näin:

15 Pelkkää maitoa ja hunajaa tämä lapsi saa syödä siihen asti kun hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän.

16 Mutta ennen kuin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, autioituvat ne maat, joita sinä nyt pelkäät noiden kahden kuninkaan vuoksi.

17 Herra lähettää sinulle ja kansallesi ja omalle suvullesi ajan, jollaista ei ole ennen koettu, ei sitten sen päivän, jolloin Efraim erosi Juudasta -- hän lähettää Assyrian kuninkaan.

Nopea vilkaus historiankirjoihin paljasti että Assyrian kunngas ei tehnyt Jeesuksen lapsuuden aikoihin paljon muuta kuin otti roomalaisilta pataansa.

Että sellainen ennustus.

• Kunnon uskova kääntää tuonkin jollain ihmeellisellä tavalla voitokseen. Hänessähän on Pyhä henki, joka oikoo kaikki Raamatun ristiriitaisuudet johdonmukaisuuksiksi ja historiallisen potaskan ikuiseksi totuudeksi.

• Silmäpari

Kyseinen Jesajan kohta kertoo Juudan kuningas Aahaan ajasta (734eaa). Kahden naapurivaltion (Israelin ja Aramin) kuninkaat pyrkivät tuolloin valloittamaan Jerusalemin ja Aahas oli hätää kärsimässä. Hän sai keskellä näitä uhkakuvia Jesajan kautta ennustuksen Immanuelista. Samalla Jesaja kertoi, ettei näiden kuninkaiden valloitussuunnitelma toteudu.

Puhe Assyrian kuninkaasta ei enää liity kyseiseen tilanteeseen eikä Immanuel ennustukseen vaan Aahaan ja Jerusalemin tuleviin vaiheisiin. Assyrian kuninkaat (Tiglatpileser II, Salmanassar V, Sargon II, Sanherib) todella tulivat 732-700eaa valloittamaan maata.

Tämän voivat nimimerkit RepeRuutikallio ja Masterhimself itsekin lukea Raamatusta. Siihen ei tarvita mitään yliluonnollista, ihan tavallinen lukeminen ja asioiden aikajärjestykseen asettaminen riittää.

• ljglkfj

Jumala tarkoitti, että ihmisen pitää kehittyä kohti korkeampaa tietoisuutta. Jeesus oli henkilö, jonka piti ihmisille tuota opettaa, mutta ihmiset tyhmyyksissään tekivät Jeesuksesta Jumalan, kehittivät uskonnon ja jämähtivät tietoisuuden kehittymisessä tasolle, jossa kontrolloivat omaa mieltään ja maailmaa uskonnon avulla. Tämä ei eroa ateistien kehitystasosta mitenkään. Siksi maailma on olemassa tässä muodossa. Jos olisimme kehittyneet kuten Jumalan tahto oli, niin tilanne olisi toinen.

• elintärkeää

Hebrealaisissa kirjoituksissa on paljon ennustuksia Jeesuksesta mm. hänen syntymäpaikkansa ja muitakin,johon Jeesus ei itse voinut vaikuttaa. Kyllä ne täyttyivät. Mikä niistä ei täyttynyt, kuten eräs kirjoittaja väitti? Raamatun mukaan Jeesus on Jumalan poika, ei poikajumala. Kaikkeuden toiseksi suurin persoona. Hänen toisella tulemisellaan on tärkeä ja suuri merkitys ihmiskunnan pelastumisen kannalta. Sen oikea ymmärtäminen on myös tärkeää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      136
      4245
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      327
      2145
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      1994
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1861
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1780
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      453
      1754
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      477
      1594
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      56
      1395
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      467
      1310
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1306
    Aihe