Omistajat kertokaa Voyagerin kulutuksesta.

focuksesta voyageriin

Terve kaikille voyagerin omistajille!

Omistan itse farmari focuksen tällä hetkellä
ja haaveena on hommata voyager tai grand voyager.
Ainoa ongelma on etten tiedä niistä mitään juurikaan.

Olisikin kiva saada faktaa teiltä omistajat että mikä vuosimalli, malli sekä suurpiirteinen kulutus. Mitä enemmän malleja (samoja tai eri) niin sen paremman kuvan saan mitä mallia lähteä hakemaan.

Esim näin:
voyager LE, 2001,
3.3 litranen kone
keskikulutus 10 l/100km
kaupunkiajo 15 l/100km
maantieajo 5 l/100km

Kiitokset ennakkoon :)

29

23570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pete

      Town & Country, 1996,
      3.8 litranen kone
      automaatti
      keskikulutus 13 l/100km
      kaupunkiajo 13-14 l/100km
      maantieajo 10 l/100km

      Keskikulutus riippuu paljon siitä kuinka tulee kaupungissa ajeltua. Asustelen Jyväskylässä jossa varsinaista kaupunkiajelua ei tule juurikaan harrastettua, kylän läpi kun ajelee muutamasssa mintsassa ( pari-kolme korttelia ). "Kaupunkiajelu" tarkoittaa minulla siten sellaista lähiössä pyörimistä taajama-alue -kylttien piirissä ( 50 km/h nopeusrajoitus ). Tämän vuoksi edellä kirjattu kaupunkiajo -kulutus on vähän sinnepäin. Varsinaisessa kaupunkiajossa tulee paljon pysähdyksiä ja liikkeellelähtöjä, joita minulla tulee harvemmin.

      Maantiellä pääsee alle kympinkin, jos ajelee noin 80 km/h ( automaatin overdrive ja turbiinin lukko tulevat kehiin noin 70-75 km/h -nopeudessa ), mutta tuo 10 l/100km on aika realistinen. 130-140 km/h kulutus on ollut noin 11.2 l/100km, kun ajoin Saksan päästä päähän.

      Town & Country on jenkkimallinen Grand Voyager, 3.8 litraista konetta saa vain jenkkimalleihin, kone on tilavuutta lukuunottamatta sama kuin 3.3 V6.

      • Tumpelo

        Mullo tuo 96/3.3l LE kutonen ja kulutus on mulla 10.5 aika tarkkaan seka-ajossa, kaupungissa vähä helevetisti en uskalla kattoo edes ajotietokonetta? Mutta jos tommosen hommaat niin oon sitä mieltä että syö mitä syö niin pensaa saa huoltoasemalta? Ja kyyti on sen mukaista että maksan pari kolme litraa enemmän ku ne joilla kulutus on niin pientä, niin pientä? Jos on vara ostaa tuommonen auto niin on vara myös tankata sitä, eikö näin , paitsi joku voi sanoa "makuasia", sano kissa ku persettäs nuoli"!
        Ylläpito autolla on helevetin kallista, varaosat maksaa tommosen normaalihenkilöauton verran, mutta ku kerran istut Vosuun sen voorttis jälkeen, mikä ei oo ikinä rikki ja vosu on? Niin persettäs siitä et irrota, on muuten vaikee lähtee vaihtaan johonkin muuhun,ei vastaavaa löydy vaikka kuinka kattelis? Jenkeissä on ne omat vikansa ja muissa ei vissiin mitään? Mutta tuonkin Jenkin jälkeen perheeseemme tulee Jenkki!Ja tätä palstaa kun oon seurannu ni "Petellä" on vissiin oikein "herkku".?


      • crdlx
        Tumpelo kirjoitti:

        Mullo tuo 96/3.3l LE kutonen ja kulutus on mulla 10.5 aika tarkkaan seka-ajossa, kaupungissa vähä helevetisti en uskalla kattoo edes ajotietokonetta? Mutta jos tommosen hommaat niin oon sitä mieltä että syö mitä syö niin pensaa saa huoltoasemalta? Ja kyyti on sen mukaista että maksan pari kolme litraa enemmän ku ne joilla kulutus on niin pientä, niin pientä? Jos on vara ostaa tuommonen auto niin on vara myös tankata sitä, eikö näin , paitsi joku voi sanoa "makuasia", sano kissa ku persettäs nuoli"!
        Ylläpito autolla on helevetin kallista, varaosat maksaa tommosen normaalihenkilöauton verran, mutta ku kerran istut Vosuun sen voorttis jälkeen, mikä ei oo ikinä rikki ja vosu on? Niin persettäs siitä et irrota, on muuten vaikee lähtee vaihtaan johonkin muuhun,ei vastaavaa löydy vaikka kuinka kattelis? Jenkeissä on ne omat vikansa ja muissa ei vissiin mitään? Mutta tuonkin Jenkin jälkeen perheeseemme tulee Jenkki!Ja tätä palstaa kun oon seurannu ni "Petellä" on vissiin oikein "herkku".?

        keskikulutus 7,1 / 100 dieselcrd:llä 0,86€/l bensakutosella 1,09€/l (huoltoaseman tolpan lukemat juuri nyt)
        diesel kustannukset 6,106€/100km,bensakutosella 11,445€/100km.erotus 5,339€/100km.dieselvero 764€/vuosi. 764/5,339=14.309km dieselvero maksettu ja sen jälkeen säästät yli 5 €/ 100km.kaupunkiajossa ja kuormattuna tai hinatessa ero vielä suurempi.suorituskyvyssä uusi diesel hakkaa bensakutosen (no ei varmaan peten aitojenkkiä kuitenkaan)käytettyä ostaessa diesel ei ole edes kalliimpi.......


      • asiaa
        crdlx kirjoitti:

        keskikulutus 7,1 / 100 dieselcrd:llä 0,86€/l bensakutosella 1,09€/l (huoltoaseman tolpan lukemat juuri nyt)
        diesel kustannukset 6,106€/100km,bensakutosella 11,445€/100km.erotus 5,339€/100km.dieselvero 764€/vuosi. 764/5,339=14.309km dieselvero maksettu ja sen jälkeen säästät yli 5 €/ 100km.kaupunkiajossa ja kuormattuna tai hinatessa ero vielä suurempi.suorituskyvyssä uusi diesel hakkaa bensakutosen (no ei varmaan peten aitojenkkiä kuitenkaan)käytettyä ostaessa diesel ei ole edes kalliimpi.......

        itsellä myös crd ja täytyy sanoa että olen erittäin tyytyväinen kulutuslukemiin. en ole vielä saanut kulutusta yli 8.5l/100 km vaikka miten on yrittänyt. pitkässä matkassa sen vasta huomaa.. yli 1000 kilsaa paras ajo tankillisella. Koeajoin bensa version ja en alle 11 l/100 km päässy edes matka-ajossa. CRD on todellakin suorityskykyisempi ja vaikka olisikin manuaali niin huima vääntö pitää huolen ettei tarvitse pykäliä vaihdella ohituksissakaan. Suosittelen lämpimästi harkitsemaan myös diesel vaihtoehtoa.


    • Tyytyväinen

      Itselläni vm 91 SE. Kulutukset suurinpiirtein edellisen kirjoittajan kanssa samaa luokkaa. Olen itse ollut ERITTÄIN TYYTYVÄINEN omaa rysleriini. Kaupungissa kaasujalka tekee kulutukseen paljon...

    • Turkkulainen

      Grand voyager LX 2001
      3.3 litran koneella automaattivaihteilla
      Ilmastointi aina päällä (jos tollakin on merkitystä)

      vaimo ajelee lähes kaikki ajonsa kaupungissa ja keskikulutus huitelee siellä 17 litran tuntumassa

    • Voyager 01

      Grand Voyager LX 2001
      3.3 litrainen kone
      Rekisteröity 7:lle (2 2 3)

      Kulutukset vähän enemmän kuin Petellä. Asustelen
      Lahdessa ja paljon ei korttelia kierretä. Kaasujalan tyyppi vaikuttaa PALJON. Emannän ajossa
      menee aina enemmän kuin itsellä, koska ajelen rauhallisesti.

      Olen tyytyväinen autoon, varsinkin kun etsinnässä oli joku -98 SE ja löysin kuitenkin 01 LX:n. Makuasioita tietenkin, mutta mielestäni sain tyylikkäämän näköisen auton kun 01 on ensimmäinen
      pienten ulkonäkömuutosten jälkeen. Käsittääkseni valot ovat myös paremmat kuin edellisessä mallissa. Tekniikan puolella ei liene suuriakaan mullistuksia.

      Tavaratila saisi olla pidempi. Tehoa kesäkelin maantieohituksiin saisi olla paljon lisää. Heikoin
      lenkki ehkä tuo automaattilaatikko. Kuitenkin jos öljyjä ja suodatinta vaihtelee (on vaihdettu)ja muutenkin käyttää järkevästi kestää pidempään.

      Pienenä vinkkinä uskallan tässä ehdottaa, että jos
      (kun) etsit automaattia, katso sellainen, missä ei ole vetokoukkua. Tarinat kertovat, että laatikko ei kestä sitä, että ylivaihteella (D) vedetään raskasta perävaunua. Kirjoitin "kun" siksi, että 2.4 on aivan liian pieni moottori ja isompia ei manuaalina saa.

    • merku

      Hei,

      Voyager (se lyhyempi) LE, 1999
      3,3 l
      automaatti
      keskikulutus vajaa 11 litraa/100km

      Mä ajan autolla vain työmatkat eli 50 km päivässä, josta "kunnon" maantietä on puolet ja puolet mutkaisia pikkuteitä ja taajamaa. Mutta varsinaista kaupunkiajoa mulla ei ole.

      Maantieajossa ajotietokoneen mukaan menee 8-9 litraa kun ajaa n. 90 km/h.

      Tuohon ajotietokoneeseen ehkä voi luottaakin, sillä ainakin tankatuista bensalitroista ja ajokilometreistä laskemani keskikulutus on sama kuin ajotietokoneen lukema.

      Auto on kyllä erinomaisen mukava ajettava. Maantieajossa cruise on tosi kiva.

    • merku

      Sen verran vielä, että kun hankimme autoa mulla oli ensin koeajossa 2.4:n manuaali. En suosittele. Sillä ajaminen oli melkein kuin hiacella olisi ajellut. Kiihtyvyys oli onneton ja muutenkin ajo oli aika kökköä. Jos vaikka veisikin muutaman desin vähemmän bensaa niin jos vaan löydät hyvään 3.3:n niin ota se.

    • tyytyväinen

      Grand Voyager TDI 2,5 Vm 1999

      Kaupunki ajossa 9 l/100 km
      Maantiellä 7-8 i/100 km
      Riittävän tehokas minulle. Kiihtyy riittävän nopeasti ja ohituksissakin on hyvin reserviä. En ole ajanut 3.3 automaattia, mutta mitä olen tältä palstalta kokemuksia lukenut niin ehkä Tdi pikkuisen ripeämpi. Melutaso saattaa jollekin olla liian kova.

    • tuontivojager

      Raskas kaasujalka ja lukemat talvella
      seka-ajo 10-10.5l/100km
      maantie 8.5l/100km

      Tehot riittävät -> 150 heppaa kun 3.3:ssa jotain
      180 heppaa -> n. 20% enemmän. En ole laskenut kulutuseroa prosenteissa. Tosiaan tehot riittävät minulle, kun vertaan aiempaan autooni, VW transporter 2.4D, jossa heppoja 75! Toki automaattilaatikko on mukava, mutta kulutuksen vuoksi valitsin manuaalin, eikä ole kaduttanut.
      Hyvä ajettava ja kulkee riittävästi tällä neloskoneellakin, urheiluautot ovatkin asia erikseen.

    • GV2000
    • Kmakkonen

      voyager SE, 2003 (rek. 11/2002),
      Automaativaihteinen
      2.4 litranen kone
      Omakohtainen kokemus:
      keskikulutus 11-12 l/100km (pääasiassa ns. kaupunkiajo)
      kaupunkiajo 11-12 l/100km (kesä/talvi)
      maantieajo n. 10 l/100km

      =>Olen aika maltillinen kaasupolkimen käyttäjä, luvut saattavat olla suurempia jos omaa raskaamman kaasujalan.

      Henk. kohtainen valinta seuraavaksi malliksi olisi (jos olisi tarpeeksi likviditeettiä) se uusikorinen 2005-mallinen diesel.

      Halvin Grand-malli: Grand Voyager 2.8 CRD A4 SE Touring 7h = 54 000 €
      Halvin lyhyt-malli:Voyager 2.8 CRD A4 SE Touring 7h = 49 400 €, joten hiukan liikaa autosta :-(

      • saulia

        keskikokoisen perheauton kulutus on ollut 5 vuoden ja 132tkm keskim 9.55 l/100km. Tähän on otettu mukaan matkamittarin n 5% virhe huomioon. Talvisin 2/3 osaa pätkäajoa kesällä 1/3 pätkää eli alle 15km kerralla. Kesällä päinvastoin eli enemmän mökkireisua (70km) ja sellaista. Katettu perävaunu ei kulutuksessa näy koska nopeutta pitää alentaa kun kärry perässä mökkimatkoilla.
        Huolloista ei mitään hyvää sanottavaa ja korjattu sytkäjohdot, toinen raidetangon pää ja oikea kässäri. Autossa ikävä kyllä levyjarrut takana. Ruostetta esiintyy, ainaskin ovien alareunoissa ja takaluukussa, kahden vuoden jälkeen ekat korjaukset.

        Tilat toimii, joko perhe tai tavarat mukaan, molemmat mukaan niin katettu kärry auttaa esim mökkimatkoilla.

        Niin ja kone on 2,4 M5 ja aika nuha jos ei kierrätä, vertailukohteena pikkuauto 105 heppainen tdi (kulutus 5.5l).


    • Grand voyager

      Moi!

      Siirryin fiikuksesta -99 mallin grandiin maaliskuussa -04 eli kohta on vuosi tullut huristeltua ja täytyy sanoa että voikku on oikea perheauto suorastaan loistoauto fiikukseen verrattuna, tilat, mukavuus ja auton yleinen toimiminen on ihan toista luokkaa kun ainakin minulle sattuneessa "vikaläjäfordissa" F.O.R.D = Fix Or Repair Daily :-)

      Auto on siis Grand voyager 2.4 SE Automaatti,
      tuotu saksasta viime maaliskuussa, suomessa ei ole ollut myytävänäkään 2,4 automaatti grandia.
      Kulutus: 8-11 litraa, riippuu paljon ajaako kaupungissa lyhyttä vai maantiellä rauhallisesti.

      Esim. pariviikkoa sitten tankattuna 533 km ja 50,3l tekee 9,43 l/100km, ajettu pääasiassa lyhyttä työmatkaa ja kauppareissuja lisäksi yksi n. 100 km yhtäjaksoinen ajo.

      Täytyy vielä kehua kun kehumaan alkaa, tultiin viime lauantaiyönä Helsingistä kotiin n.350 km eikä keli ollut kehuttava tiellä hieman sohjoa ja taivaalta vaihtelevasti jäätävää tihkua tai sitten lunta, ajo oli suorastaan nautintoa ei väsyttänyt eikä puuduttanut pätkääkään, voisinpa vaikka lyödä vetoa että fokuksella olisi alkanut v....tamaan ajella moisessa kelissä.

      Voisinhan sitä hieman moittiakin, ajovalot ei todellakaan ole mitenkään hyvät tuleehan niilläkin toimeen kun pitää valot puhtaana ja nyt ihan viimemaikoina on kuskin oven keskuslukitus alkanut temppuamaan ei aukea joka kerta.

      Voisin pitää 100% varmana että jos joskus tuosta autosta luovun niin seuraava auto on 2001 tai uudempi 2.5 tai 2.8 CRD grand voyager.

      • Pete

        Tuon korimallin valot ovat lähinnä näkymistä---ei näkemistä varten. Hommaa sopivat lisävalot. Valitettavasti henkilöautoissa ei saa kahdentaa ajovaloja ja lisäpitkien kanssa on muutenkin pilkunnu***intaa. Siten kun kunnon lisäpitkiltä vaihtaa auton omille lyhyille tulee fiilinki että mihin piruun se tie katosi.

        Keskuslukko rupes mullakin renaamaan, homma korjaantui vaihtamalla patterit kaukosäätimeen. Säätimen kuori on kiinni eräänlaisella nepparirakenteella, avaa vaikka sopivalla kolikolla varovasti vääntäen.


      • Grandvoyager
        Pete kirjoitti:

        Tuon korimallin valot ovat lähinnä näkymistä---ei näkemistä varten. Hommaa sopivat lisävalot. Valitettavasti henkilöautoissa ei saa kahdentaa ajovaloja ja lisäpitkien kanssa on muutenkin pilkunnu***intaa. Siten kun kunnon lisäpitkiltä vaihtaa auton omille lyhyille tulee fiilinki että mihin piruun se tie katosi.

        Keskuslukko rupes mullakin renaamaan, homma korjaantui vaihtamalla patterit kaukosäätimeen. Säätimen kuori on kiinni eräänlaisella nepparirakenteella, avaa vaikka sopivalla kolikolla varovasti vääntäen.

        Moi!

        Jeps, mulla on varastossa Hella rallye 1000 oottamassa kun sais vaan aikaseksi laitettua kun ei oo lämmintä tallia missä rassata eikä pakkaseen viitsisi ruveta rassaamaan ellei nyt ihan pakko ole, toi on ihan totta toi sukupuolinen kanssa käyminen noiden välimerkkien kanssa kun ei saa kunnollisia valoja laittaa prkl.

        Tossa lukituksessa on sellanen vika että kaikki muut kyllä aukee mut ei kuskin ovi, mä luulen että siitä on ovimoottori menossa... kevättä ootellaan niin sit ovi purkuun.


      • menee
        Grandvoyager kirjoitti:

        Moi!

        Jeps, mulla on varastossa Hella rallye 1000 oottamassa kun sais vaan aikaseksi laitettua kun ei oo lämmintä tallia missä rassata eikä pakkaseen viitsisi ruveta rassaamaan ellei nyt ihan pakko ole, toi on ihan totta toi sukupuolinen kanssa käyminen noiden välimerkkien kanssa kun ei saa kunnollisia valoja laittaa prkl.

        Tossa lukituksessa on sellanen vika että kaikki muut kyllä aukee mut ei kuskin ovi, mä luulen että siitä on ovimoottori menossa... kevättä ootellaan niin sit ovi purkuun.

        voyager 2.4 automaatti 2004
        pelkästään sellasta kaupunki/sekaajoa, 15l/100 menee oli pakkasta tai ei


      • humukumu

        Kyllä 2.4 automaatti on ollu suomessa myynnissä,itellä on juuri sellanen 2000vm 150heppaa saman ikänen3.3 158heppaa ja hyvin on toiminu ja eipä muuten ainakaan minun cryskyä 3.3 saa jätätettyä että snä teille nuhapumppua


    • savoykä

      Aina on tankki mennyt tyhjäksi
      n 11,2 l /100km 3,3 automuatti

      • kylläon pihi

        Lyhyt Voju -05 2,8CRD automaatti vie 8,1 ja nyt syssymmällä "hyppäs" 8,2 kun webasto menee automaattisesti päälle kylmäkäynnistyksessä. Ei oo paha, lähes luontoystävällinen!


    • Bensapihi Voja

      En ole Bensankulutusta mitannut, mutta euroja kuluttaa n 80 kuukaudessa, eli alle tonnin vuodessa. Pääseekä joku jollain muulla vehkeellä halvemmalla.

      • vertailija

        jos ajaa 40kilsaa kuussa voi lukema olla paha mut jos ajaa 2000 kilsaa kuussa se on suorastaan pihi


    • köyhä mies

      chrysler voyager-99 2.4 manuaali,8,5 litraa maantieajossa ja ollu hyvä auto ei oo täs parin vuoden aikana mitään ongelmia ollu........

    • Voijjjakkeri

      Ennen oli ajossa 3.3. automaatti AWD, melko vähällä se meni matka-ajossa, sitten yllättäen loota alkoi temppuaa ja käyntikin samoja aikoja...ei edes viittinyt katsoo kulutusta.

      Nyt ajossa 2.4. neloskoneinen manuaalivaihteinen `98. Joku haukkui tätä laiskaksi...no ei sitä meidän mielestä ole.

      Kattotaan ja seurataan kulutusta, odotuksessa sellaset 8L/100 km maantiellä.

    • Kokemustaon

      Ei seitsemää (7) ihmistä kuljeteta ilmaiseksi. Ja vieläpä mukavasti. Mars kaupoille. 3.3 automaatti ainoa oikea valinta.

    • Riksa89

      Itellä on 97 grand voyager 2.4 manuaali kulutus kaupungissa 17-18L/100km

    • Anonyymi

      Moi

    • Anonyymi

      Mitä kuuluu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe