TEE ja paniikkihäiriö

Anti-Saatana

Olen jo "paniikkihäiriö-veteraani", ja silti kysyn:

Onko täällä ketään, joka on aloittanut paniikkihäiriöisenä teen juonnin, taikka vaihtanut kahvin teehen useiksi kuukausiksi?

Itse vaihdoin kuukausia sitten koska, vaikka kahvi sekä auttoi, että aiheutti, niin haluaa balanssia laskelmointien sijaan..
No, tee (vahva mulla) tietysti henkisesti tuntui omalta vasta parin kuukauden päästä - monilla varmaan kuukausien, koska en paljoa mutta säännöllisesti kahvia käyttänyt- , mutta sen jälkeen olen tuntenut paniikkihäiriö-tunteita saamatta itse kohtausta, sekä jännänä pidin kun tee tuntui hetkittäin vaikuttavan nimenomaan tuonne takaraivoon pistoina, jonka olen ajatellut olevan se osio aivoista, joissa kyseinen sijaitsee aina aivojen keskustaan asti (hypotalamus vai mikäs?). - Enkä käytä tällä hetkellä MITÄÄN lääkkeitä, koska mielialalääkkeet jo tunnen.(!)

Joka tapauksessa tuo herätti mielenkiintoni ja haluaisin jakaa kokemusta, saati mikäli jokin yrtti voisi käyttää johdannaisenaan tee-puuta ja jollakin olisi kokemusta yrttien yhdistämisestä ihan TEE:hen???
En ole itse vielä kokeillut noita perusyrttejäkään kyseiseen, saati ylipäätään nykyään, mutta eihän sitä tiedä jos Luonnolla olisi oma yhdistelmänsä, jolla antaisi mahdollisuuden.

11

1570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Artsi6755

      Kaikki rauhoittava auttaa paniikkiin. Itse juon enää ripauksen kahvia ja aloitin teen juonnin noin 3 kuppia päivässä.

      Lisään teehen teaniinijauhetta. Tällä konstilla saattaa joku päästä eroon paniikkikohtauksista. Koettaa kantsii ainakin.

    • kaakoatilalle

      Täällä pitkään paniikista ja sosiaalisista kärsivä lopetti nyt 10pv sitten kahvin juonnin eipä siitä lopetuksesta mitään oireita tullut tai sitten ne peittyy noihin paniikkioireisiin,en oikein ole uskonut kahvin osuuteen katotaan nyt auttaako vielä ei huomannut mitään helpotusta.

      • Anti-Saatana

        Ei sillä vaikutusta ole. Kahvi voi olla se heittelehtivä elementti, mutta myös parantava - siksi juuri teestä nyt puhunkin.


    • nomorepanic

      Kofeiinilla on terveysvaikutuksia ja haittavaikutuksia. Jos haittavaikutuksia on, niin joko kärsii tai sitten vähentää kahvinjuontia tai lopettaa. Itselleni kofeiini aiheuttaa samankaltaisia oireita kuin ilmapallon puhaltaminen, eli heikotusta, silmissä lievää säkenöintiä ja usein myös rytmihäiriöitä. Siksi lopetin kahvinjuonnin joskus -96.

      Jos panikoijat ei ole koskaan kokeillut kamomillateetä, niin heti kauppaan. Siitä SAATTAA olla isoakin hyötyä. Itse silloin tällöin laitan kolme pussia kahvikupilliseen ja se rauhoittava tunne on aavistuksen rauhottavan lääkkeen tuntuista. Jopa huumeriippuvaiset suosii riippuvuusoireiden lievittämiseen kamomillateetä. Siitä voi päätellä. Samalla kamomilla hoitaa muutenkin terveyttä. Google voi auttaa.

      • riyhehy

        Kofeiini varsinkin maitoon sekoitettuna VOI auttaa kylläkin paniikkihäiriöistä, joka on jo säännöllisesti tottunut kyseiseen. Pointti vain oli, että tuo ei tuo mitään tasapainoa elämään, koska ei ikinä tiedä miten se vaikuttaa minkäkin tunnetilan kanssa (paitsi usein korostavasti kyseistä). - Andrenaliinin lisääjä-mielialalääkkeitä tai miksi halutaan noita kutsua- käytetään paniikkihäiriöön.
        Mikäs siinä kamomillassa, mikäli ei kohtauksista kärsi saati kroonisena...Noita on kaapit pullollaan ja gotu cola on kanssa yksi...


    • Artsi7865

      Sokeri, kofeiini ja nikotiini kiihdyttää. Teessä oleva teaniini rauhoittaa. Katsoo netistä mitkä luontaisaineet rauhoittaa. Sitä paniikkihäiriöinen kaipaa.

    • thuäeej

      Testasin teetä kaneli-kardemumma-neilikka-mustapippuri-yhdisteeseen, jota kaapista löytyi - ei järin hyvä.
      Testasin juuri myös kaakao-snipsien kanssa -aikaisemmin käytin tummaa suklaata paniikkihäiriöön kun silloin jopa tepsi... Tuon kaakaopuunhedelmän kuoren kanssa (varmaan ihan kaakaojauheenkin) olo oli parempi, mutta millähän helvetillä sitä saisi vielä hoidettua asiat noiden helppojen paikkojen ulkopuolelta??

    • kahviiiiii

      Täällä ex-hardcore kahvinkäyttäjä (jopa 8-12 kuppia pv) paniikkioireista kärsivä, kirjoitin juuri toisaalle kokemuksistani liittyen kahviin. Tuo tee saattaisikin olla kokeilunarvoinen vaihtoehto kunhan ensin olen päässyt nykyisestä, kerran päivässä max 4 kuppia määristä alemmas. Kofeiini on kaksipiippuinen juttu, se on auttanut masennukseen ja tylsistymiseen, helpottanut selviämään aamusta iltaan siten ettei vaan odota että kunpa päivä olisi jo ohi ja pääsisi nukkumaan. Siitä ei pääse mihinkään että panikointia se on lisännyt. Toisaalta 8-12 kuppia on jo liikaa, sai aikaan vain ahdistuksen ja masennuksen kun kahvi ei tunnu edes missään, poistaa vaan vieroitusoireita. Aina välillä onkin pitänyt vähentää laskeakseni elimistön kofeiinipitoisuuksia ja toleranssia. Nyt tosiaan kerran päivässä 4 mitallista tahdissa.

    • teenkittaaja

      Kofeeini ei kaikille sovi. Itse kärsin vuosia oudoista oloista... oli leijumista, epätodellista oloa, huimausta, tähtiä näkyi, rytmihäiriöitä, päänsärkyä jne. Vasta kun äidin ehdotuksesta lopetin kahvin juonnin olo normalisoitui. Kaikki nää negatiiviset oireet lähti. Joskus olen kupin juonut kahvia, niin joka kerta tulee lievät oireet muistuttamaan, miksi sen lopetin. Tee on hyvä vaihtoehto, kun erilaista teetä löytyy monenlaista. Ja keho tykkää hyvää. Ja jos rauhottumista haluaa, niin kokeile kolme pussia kamomillateetä kahvikupilliseen vettä. Maku ei ole hyvä, mutta kyllä rentouttaa. Jopa narkit käyttää kamomillateetä loiventamaan vieroitusoireita.

    • innesis

      Kahviaddikteille jotka kokevat ongelmia kofeiinista: kahvia löytyy vähän kalliimmalla myös kofeiinittomana ainakin isommista marketeista. Mustassa teessä ja kaakaossa on kofeiinia, mikä kannattaa ottaa huomioon, jos pyrkii sitä vähentämään. Rooibostee ja kamomillatee on hyviä vaihtoehtoja. Vihreässä teessä on teaniinia joka voi myös rauhoittaa, mutta siinä taitaa olla kanssa kofeiinia.

    • Pahapaniikkihäiriö

      Kyllä. Vihreä tee auttaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      415
      4604
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      247
      2294
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1710
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1462
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      309
      1399
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1147
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1131
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      79
      1103
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1085
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      985
    Aihe