Olen jo "paniikkihäiriö-veteraani", ja silti kysyn:
Onko täällä ketään, joka on aloittanut paniikkihäiriöisenä teen juonnin, taikka vaihtanut kahvin teehen useiksi kuukausiksi?
Itse vaihdoin kuukausia sitten koska, vaikka kahvi sekä auttoi, että aiheutti, niin haluaa balanssia laskelmointien sijaan..
No, tee (vahva mulla) tietysti henkisesti tuntui omalta vasta parin kuukauden päästä - monilla varmaan kuukausien, koska en paljoa mutta säännöllisesti kahvia käyttänyt- , mutta sen jälkeen olen tuntenut paniikkihäiriö-tunteita saamatta itse kohtausta, sekä jännänä pidin kun tee tuntui hetkittäin vaikuttavan nimenomaan tuonne takaraivoon pistoina, jonka olen ajatellut olevan se osio aivoista, joissa kyseinen sijaitsee aina aivojen keskustaan asti (hypotalamus vai mikäs?). - Enkä käytä tällä hetkellä MITÄÄN lääkkeitä, koska mielialalääkkeet jo tunnen.(!)
Joka tapauksessa tuo herätti mielenkiintoni ja haluaisin jakaa kokemusta, saati mikäli jokin yrtti voisi käyttää johdannaisenaan tee-puuta ja jollakin olisi kokemusta yrttien yhdistämisestä ihan TEE:hen???
En ole itse vielä kokeillut noita perusyrttejäkään kyseiseen, saati ylipäätään nykyään, mutta eihän sitä tiedä jos Luonnolla olisi oma yhdistelmänsä, jolla antaisi mahdollisuuden.
TEE ja paniikkihäiriö
11
1738
Vastaukset
- Artsi6755
Kaikki rauhoittava auttaa paniikkiin. Itse juon enää ripauksen kahvia ja aloitin teen juonnin noin 3 kuppia päivässä.
Lisään teehen teaniinijauhetta. Tällä konstilla saattaa joku päästä eroon paniikkikohtauksista. Koettaa kantsii ainakin. - kaakoatilalle
Täällä pitkään paniikista ja sosiaalisista kärsivä lopetti nyt 10pv sitten kahvin juonnin eipä siitä lopetuksesta mitään oireita tullut tai sitten ne peittyy noihin paniikkioireisiin,en oikein ole uskonut kahvin osuuteen katotaan nyt auttaako vielä ei huomannut mitään helpotusta.
- Anti-Saatana
Ei sillä vaikutusta ole. Kahvi voi olla se heittelehtivä elementti, mutta myös parantava - siksi juuri teestä nyt puhunkin.
- nomorepanic
Kofeiinilla on terveysvaikutuksia ja haittavaikutuksia. Jos haittavaikutuksia on, niin joko kärsii tai sitten vähentää kahvinjuontia tai lopettaa. Itselleni kofeiini aiheuttaa samankaltaisia oireita kuin ilmapallon puhaltaminen, eli heikotusta, silmissä lievää säkenöintiä ja usein myös rytmihäiriöitä. Siksi lopetin kahvinjuonnin joskus -96.
Jos panikoijat ei ole koskaan kokeillut kamomillateetä, niin heti kauppaan. Siitä SAATTAA olla isoakin hyötyä. Itse silloin tällöin laitan kolme pussia kahvikupilliseen ja se rauhoittava tunne on aavistuksen rauhottavan lääkkeen tuntuista. Jopa huumeriippuvaiset suosii riippuvuusoireiden lievittämiseen kamomillateetä. Siitä voi päätellä. Samalla kamomilla hoitaa muutenkin terveyttä. Google voi auttaa.- riyhehy
Kofeiini varsinkin maitoon sekoitettuna VOI auttaa kylläkin paniikkihäiriöistä, joka on jo säännöllisesti tottunut kyseiseen. Pointti vain oli, että tuo ei tuo mitään tasapainoa elämään, koska ei ikinä tiedä miten se vaikuttaa minkäkin tunnetilan kanssa (paitsi usein korostavasti kyseistä). - Andrenaliinin lisääjä-mielialalääkkeitä tai miksi halutaan noita kutsua- käytetään paniikkihäiriöön.
Mikäs siinä kamomillassa, mikäli ei kohtauksista kärsi saati kroonisena...Noita on kaapit pullollaan ja gotu cola on kanssa yksi...
- Artsi7865
Sokeri, kofeiini ja nikotiini kiihdyttää. Teessä oleva teaniini rauhoittaa. Katsoo netistä mitkä luontaisaineet rauhoittaa. Sitä paniikkihäiriöinen kaipaa.
- thuäeej
Testasin teetä kaneli-kardemumma-neilikka-mustapippuri-yhdisteeseen, jota kaapista löytyi - ei järin hyvä.
Testasin juuri myös kaakao-snipsien kanssa -aikaisemmin käytin tummaa suklaata paniikkihäiriöön kun silloin jopa tepsi... Tuon kaakaopuunhedelmän kuoren kanssa (varmaan ihan kaakaojauheenkin) olo oli parempi, mutta millähän helvetillä sitä saisi vielä hoidettua asiat noiden helppojen paikkojen ulkopuolelta?? - kahviiiiii
Täällä ex-hardcore kahvinkäyttäjä (jopa 8-12 kuppia pv) paniikkioireista kärsivä, kirjoitin juuri toisaalle kokemuksistani liittyen kahviin. Tuo tee saattaisikin olla kokeilunarvoinen vaihtoehto kunhan ensin olen päässyt nykyisestä, kerran päivässä max 4 kuppia määristä alemmas. Kofeiini on kaksipiippuinen juttu, se on auttanut masennukseen ja tylsistymiseen, helpottanut selviämään aamusta iltaan siten ettei vaan odota että kunpa päivä olisi jo ohi ja pääsisi nukkumaan. Siitä ei pääse mihinkään että panikointia se on lisännyt. Toisaalta 8-12 kuppia on jo liikaa, sai aikaan vain ahdistuksen ja masennuksen kun kahvi ei tunnu edes missään, poistaa vaan vieroitusoireita. Aina välillä onkin pitänyt vähentää laskeakseni elimistön kofeiinipitoisuuksia ja toleranssia. Nyt tosiaan kerran päivässä 4 mitallista tahdissa.
- teenkittaaja
Kofeeini ei kaikille sovi. Itse kärsin vuosia oudoista oloista... oli leijumista, epätodellista oloa, huimausta, tähtiä näkyi, rytmihäiriöitä, päänsärkyä jne. Vasta kun äidin ehdotuksesta lopetin kahvin juonnin olo normalisoitui. Kaikki nää negatiiviset oireet lähti. Joskus olen kupin juonut kahvia, niin joka kerta tulee lievät oireet muistuttamaan, miksi sen lopetin. Tee on hyvä vaihtoehto, kun erilaista teetä löytyy monenlaista. Ja keho tykkää hyvää. Ja jos rauhottumista haluaa, niin kokeile kolme pussia kamomillateetä kahvikupilliseen vettä. Maku ei ole hyvä, mutta kyllä rentouttaa. Jopa narkit käyttää kamomillateetä loiventamaan vieroitusoireita.
- innesis
Kahviaddikteille jotka kokevat ongelmia kofeiinista: kahvia löytyy vähän kalliimmalla myös kofeiinittomana ainakin isommista marketeista. Mustassa teessä ja kaakaossa on kofeiinia, mikä kannattaa ottaa huomioon, jos pyrkii sitä vähentämään. Rooibostee ja kamomillatee on hyviä vaihtoehtoja. Vihreässä teessä on teaniinia joka voi myös rauhoittaa, mutta siinä taitaa olla kanssa kofeiinia.
- Pahapaniikkihäiriö
Kyllä. Vihreä tee auttaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279