Hoskari Keuruulla..

Petra

Millainen talli on kyseessä. Sijaitsee aivan Ponilaakoson vieressä, ainakin käsittääkseni.
Onko tallilla jotain nuorisotoimintaa tms.
Meiltä myytiin sinne yksi tamma viime vuonna (en kyllä ole aivan satavarma) ja olisi kiva kuulla kuulumisia...
Olen kiitollinen kaikista vastauksista!

21

3312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diddi

      Veljeni on käynyt koulun ja on sitten itsekin tullut piipahdettua. se on iso paikka josa on kaksi tallia ravi että ratsu-talli. Tietoa tammasta ei ole mutta jos saisin sen nimen niin voisin veljeltäni kysäistä. Se on ihan ponilaakson vieressä ja mukavat opettjat. Itse olen sylkäissyt pienempänä 5-v toisen ravi opettajan naamalle. Timo.... Oikeasti ihana ja iso paikka jos kiinnostaa niin mailaa voisin kysellä veljeni kihlatulta kun olivat samassa koulussa ravi ja ratsupuolella. Varsinaista nuorisotoimintaa ei ole, mutta ripareita siellä järjestetään. Ponilaaksosta en ole paljon hyvää kuullut ainakin veljeni kihlatun sanomista... [email protected] jos haluaisit tietää enemmän. ;O

      • stifler

        moikka vaan, huomasin teijän keskustelun ja innostuinkin kyselemään sulta et minkälaisii hepoja siel on? suokkeja pääosin?


    • -:tumppu:-

      Jonkinlainen väärinkäsitys varmaan sattunut? Hoskari, joka sijaitsee Keuruulla on pikkuinen harratsetalli. Ei siis mikään iso paikka, noin 12-15 hevosta. Tallilla on muutamia yksityisiä. Opettettuja tunteja ei ole lainkaan. Tallilla ei myöskään järjestetä ratsastusripareita.

      • mh92

        ensinnäkin tämä keskustelu on vanha,mutta tahdon silti oikaista muutamat asiat hoskarista täällä keuruulla. se sijaitsee kalettomalla aivan lähellä ponilaaksoa.
        hoskari on harrastetalli jossa ei ole minkäänlaista opetusta vaan jokainen joka sinen tulee on itsenäinen siellä,mutta apua tietenkin saa kun pyytää. olisi hyvä sinne tultaessa,että osaa jonkin verran ratsastaa,sillä siellä on 7 hevosta tuntikäytössä...joista jokainen on oma persoona! muutama ravihevonenkin löytyy,mutta ne ovat yksityisiä. syksystä n. toukokuun loppuun pääsee tallilla ihastelemaan 3 islanninhevosta siellä,sillä ne tulevat sinne siitä syystä ettei niiden omistajalla ole kotonaan lämmitettyä tallia.
        noilla hevoisilla saa mennä vain jos omistaja antaa luvan. itse käyn hoskarissa vakioon ja aloitin jo 2002 :) niin ja hoskarissa on yksi kenttä ja maastot vaihtelevia. liikennettä on aika paljon jos menee pohjoisjärvelle päin ratsastamaan,mutta hieman turvallisempaa on mennä "metsälenkille" joka on aivan tallin lähellä oleva lenkki metsän keskellä. sen pohjana on käytetty hiekkaa, jonka ansiosta laukkaaminenkin on helppoa :D


      • s^^
        mh92 kirjoitti:

        ensinnäkin tämä keskustelu on vanha,mutta tahdon silti oikaista muutamat asiat hoskarista täällä keuruulla. se sijaitsee kalettomalla aivan lähellä ponilaaksoa.
        hoskari on harrastetalli jossa ei ole minkäänlaista opetusta vaan jokainen joka sinen tulee on itsenäinen siellä,mutta apua tietenkin saa kun pyytää. olisi hyvä sinne tultaessa,että osaa jonkin verran ratsastaa,sillä siellä on 7 hevosta tuntikäytössä...joista jokainen on oma persoona! muutama ravihevonenkin löytyy,mutta ne ovat yksityisiä. syksystä n. toukokuun loppuun pääsee tallilla ihastelemaan 3 islanninhevosta siellä,sillä ne tulevat sinne siitä syystä ettei niiden omistajalla ole kotonaan lämmitettyä tallia.
        noilla hevoisilla saa mennä vain jos omistaja antaa luvan. itse käyn hoskarissa vakioon ja aloitin jo 2002 :) niin ja hoskarissa on yksi kenttä ja maastot vaihtelevia. liikennettä on aika paljon jos menee pohjoisjärvelle päin ratsastamaan,mutta hieman turvallisempaa on mennä "metsälenkille" joka on aivan tallin lähellä oleva lenkki metsän keskellä. sen pohjana on käytetty hiekkaa, jonka ansiosta laukkaaminenkin on helppoa :D

        Niin että minkälaisia nuo hevoset tällä tallilla sitten ovat? Minkärotuisia ja näin... :D


      • s^^
        s^^ kirjoitti:

        Niin että minkälaisia nuo hevoset tällä tallilla sitten ovat? Minkärotuisia ja näin... :D

        Oi, Sabina ja Nella parhait tält tallilt


      • Zannyy
        s^^ kirjoitti:

        Oi, Sabina ja Nella parhait tält tallilt

        Moii! Sabina on paras täältä!


      • mh92
        Zannyy kirjoitti:

        Moii! Sabina on paras täältä!

        hevoset on pääasiassa suomenhevosia,paitsi tuo sabina mummo on risteytysponi tamma...sillähän ei enää saisi pahemmin laukkailla ja etenkään hyppiä esteitä,sillä se ei enää ole mikään nuori ja sen jalat ei kestä.
        sitten on yksityisiä ravihevosia...lämppäreitä ja yks suokki.
        ja siis nuo kolme islanninhevosta yksityisenä.
        tallillahan tosiaan saa mennä ominpäin hevosilla ilman ohjausta..mutta toki olisi suotavaa että tietää jonkun verran ennestään ettei sitten tosiaan tule mitään ongelmia ratsastajalle tai hevosille


      • hl
        mh92 kirjoitti:

        hevoset on pääasiassa suomenhevosia,paitsi tuo sabina mummo on risteytysponi tamma...sillähän ei enää saisi pahemmin laukkailla ja etenkään hyppiä esteitä,sillä se ei enää ole mikään nuori ja sen jalat ei kestä.
        sitten on yksityisiä ravihevosia...lämppäreitä ja yks suokki.
        ja siis nuo kolme islanninhevosta yksityisenä.
        tallillahan tosiaan saa mennä ominpäin hevosilla ilman ohjausta..mutta toki olisi suotavaa että tietää jonkun verran ennestään ettei sitten tosiaan tule mitään ongelmia ratsastajalle tai hevosille

        joo mää käyn ratsastamass siinä viereisellö tallilla ponilaaksossa siis niin aina kun näkee ne issikat ni voi kun ne o söpöi määki oon joskus ratsastanut niillä siis sillä mustalla ja voikolla


      • ..
        s^^ kirjoitti:

        Oi, Sabina ja Nella parhait tält tallilt

        olen kerran mennyt vompotilla ja pidin siitä! menen kyllä joku kerta uudestaan:))


      • pullohiiri
        s^^ kirjoitti:

        Niin että minkälaisia nuo hevoset tällä tallilla sitten ovat? Minkärotuisia ja näin... :D

        Eli niinku tässä on jo tullu esille, siellä on pääosin suokkeja.

        Nella -- suokkitamma, vähän sellane hössöttäjä mut tosi kiva ratsastaa. :)
        Tailor -- suokkiruuna, rauhallinen ja mun mielestä sen laukka on aivan ihana. Mut hoitaessa välillä vähä kiukkune. Ei saa hypätä.
        Sabina -- risteytysponitamma, vanha ja todella rauhallinen. Ei enää niin kovassa kunnossa, joten ratsastusta sillä päivässä saa olla 1 tunti.
        Kauhu-rita -- suokkitamma, mukava ratsastaa, vaikka mua kerra vieny kentällä 8-0, mut se johtu siitä että olin niin pieni enkä oikein osannut panna vastaan. Hoitaessa potkii ja puree välillä.
        Viima -- suokki, osaava ja rauhallinen. En Viimasta paljoakaan tiedä sillä en ole sillä ratsastanut.
        Siellä on vielä yksi hevonen, jonka nimeä en tiedä mutta kai se käytössä on. Ja täällä on puhuttu Vompotista, se on lopetettu. :(
        Toivottavasti täsätä oli jollekkin apua. Hoskarissa tunti maksaa 7€.


    • loveshoskari

      Hei! haluisin vähän sanoo tuosta edellisestä viestistä kun käyn siellä pari kertaa viikossa ratsastamassa niin sillai.
      nella- ei oo kentällä kauheen hyvä ratsastaa ja voi saada maastossa vähän sellasii villiintymis kohtauksia.
      sabina- on tosi rauhallinen hoitaessa jne jne mutta todella reipas ratsastaessa.
      viima- on todella kiltti jne mutta saattaa viedä aika reippaasti maastossa ainakin. :) tollasia juttuja vähän korjailin että näin :) hoskari on muuten loistava ja todella ihana paikka!

    • *92*

      itse olen pienestä asti käynyt kyseisellä tallilla ja musta se on kumma miten kaikki tuntuu narisevan siitä miten hevoset niitä vie maastossa tai pahimmassa tapauksessa kentällä...
      tallihan edelleen on vain harrastetalli jossa mikään hevonen joka tuntikäytössä on, ei ole mitenkään huippu. hevosille jää jokaisesta eri ratsastajasta erilainen kuva ja siten että niillä kaahailevat tietyt ratsastajat joka kerran kentällä tai nykyäänkin maastossa ja vieläpä samoilla kohdilla (niin ettei kukaan näe) niin eipä se ole ihme, että sitten ne hevoset vie niitä ratsastajia. pahintahan on että ns. kokeneemmattomat tai pienimmät ratsastelijat jotka ei tunne hevosia ja menevät maastoon, sattuvatkin tippumaan tms. siksi että ei osaa varautua niiden käytöseen! siksi olisi suotavaa jokaisen uuden tallille tulevan koittaa hevosia ensin kentällä ja tutustua niihin...ja ihanin asia olisi se järjen käyttö: vaikka sillä hevosella olisi kuinka ihana viilettää tukkaputkella maastossa, niin miettii onko se järkevää ja katsoen sitä hevosen kuntoa (joka noilla hoskarin vanhoilla hepoilla ei ole maailman mahtavin) !!! kannatan kyllä jokaisen käyvän tuolla tallilla, ilmapiiri ja ihmiset on ihania ja hinnat on halvat! :) hyvää kevättä kaikille.

    • pullapoeka.

      Nyt on pakko tulla korjaamaan kun olen itsekkin tuolla tallilla vakioheppatyty, käynyt jo kohta sen kahdeksan vuotta säännöllisesti.
      Eli siis, hevosten luonteista sen verran:
      Nella; Todella mahtava kentällä jos osaat ratsastaa ja pyytää niin mamma kyllä tekee. Eli toisin kun sanottu tuossa ylhäällä että "ei ole hyvä ratsastaa kentällä". Kumoan väitteen täysin. Huom, jos osaat ratsastaa, Nella on miellyttävä kentällä.
      Maastossa mamma on porukassa todella kuuma, kuumenee helposti ja vauhti kasvaa. Yksin mennessä neiti on itsellä ainakin ollut todella nätisti.
      Viima; Osaava, kiltti, sekä pieni suokkiruuna, jolta jos osaat pyytää niin varmasti tekee ja on mieliksi. Maastossa varmasti kulkee kovaa, varsinkin laukatessa Viima ei hidastele yhtään. Yksin mennessä maastossa Viima on rauhallisempi, tietysti myös säikympi.
      Tailor; Vanha vaari joka tietää paikkansa ja arvonsa. Laittaessa saattaa äksyillä (pientä näykkimisyrityksiä). Tekee kyllä kentällä jos jaksaa ja viitsii JA jos osaat edelleen pyytää. Maastossa tulee joukon jatkona omia aikojaan, aivan automaatti porukan perällä tullessa. Yksin maastoillessa vaarista löytyy sitä energiaa. On paljon reippaampi ja sätkympi. Eli säikkyy yksin mennessä hyvinkin herkästi.
      Sabina; Vanha mummo joka tekee töitä enintään 1h/pvä. Ikä ei kuitenkaan Sabinaa vielä paina, vaan se tosiaan osaa viedä maastossa edelleen. Innostuu herkästi ja mennä tipsuttaa eteenpäin. Selkään voi kentällä laittaa kenet vaan, Sabina on myös sellainen että kun osaat pyytää niin kyllä mummo ainakin kovasti yrittää miellyttää.
      Siinä onkin tämän hetkiset hevoset sitten. :)
      Tietysti se miten itse osaat ratsastaa vaikuttaa siihen miten hevonen kulkee. Koska sinä loveshoskari, kirjoitit että Nella ei ole hyvä kentällä. Omasta mielestä Nella on paras juuri siinä hommassa. Osaa kun vaan osaat itse pyytää, eikä ole koskaan vienyt kentällä. Että kun osaat itse ratsastaa oman tasoista hevosta, niin kyllähän se silloin toimii :)

    • Sabina<3

      Itse tykkään eniten Sabinasta

    • :)

      voe kuulkaa sitä aikaa kun vahvuuteen kuuluivat rimi,helge,qurina,pena,pätkis ja muut mussukat:)

      • Riimi

        Hei! Sattumalta löysin keskustelua Hoskarista. Olen käynyt siellä ratsastamassa joskus aikoja sitten, kun siellä tosiaan oli Helge, Rimi, Pöpi, Kunkku, Galina yms. jos nyt oikein muistan. Voi että siellä oli mukavaa. Kivaa, että toimita siellä jatkuu :).


      • Buska
        Riimi kirjoitti:

        Hei! Sattumalta löysin keskustelua Hoskarista. Olen käynyt siellä ratsastamassa joskus aikoja sitten, kun siellä tosiaan oli Helge, Rimi, Pöpi, Kunkku, Galina yms. jos nyt oikein muistan. Voi että siellä oli mukavaa. Kivaa, että toimita siellä jatkuu :).

        Ei taida jatkua enää. Koska EU-säännökset määrää isommat tallitilat. Ja niiden tekeminen olisi ollut varmastikin hyvin kallista. Joten kiitos EU:n niin tuokin harrastetalli on lakkautettu.

        Itsekin kävin siellä aina silloin tällöin kesäisin maastoilemassa. Siellä oli hyvät maastot ja edulliset hinnat. Sekä pari hevosta/ponia joiden kanssa tuli hyvin toimeen.

        Tuollaisia edullisia paikkoja soisi olevan enemmänkin, koska kaikilla ei ole mahdollisuutta, aikaa eikä edes riittävästi osaamista pitää omaa hevosta tai ponia millä voisi sitten ratsastella maastoissa tai kentällä jotain tehdä omassa rauhassa.

        Niin fiksumpaa lainata ponia/hevosta taholta, joka osaa pitää kyseisistä eläimistä huolta ja on edellytykset siihen. Eikä näin tulisi näitä ostanpa oman ponin tai hevosen ja menetän kiinnostuksen ratsastukseen 1-2 vuodessa juttuja...


    • hevostypy

      löytyykö netistä tallin sivuja? olis kiva tietää jos on, yritin kattella mutta en löytäny mitää...

    • Sabina<3

      tallilla ei ole nettisivuja.

    • tyttövaan

      Tosiaan talli ei ole enää toiminnassa :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2555
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1917
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 76
      1484
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      112
      1397
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe