Minun Itsenäisyyspäivä puhe suomi 24.lle

äöuyoiö

Katsoessani synnyinmaani vaiheita 100 vuotiaaksi, tunnen kiitollisuutta vanhojen viisaudesta ja älykkyydestä että olen saanut lapsesta asti tietää mitä on työnteko ja velvollisuudet jotta suomi toimii 24 / 7 Miten paljon on meitä ja teitä jotka ihmettelemme joidenkin rumaa kielenkäyttyä mm ja etenkin miten ihmiset voivat elää toisin kuin itse on elänyt. Eräs opettajani sanoinkin että juuri siksi , näet elämässä likaisuutta, rosoisuutta, järjetöntä välinpitämättömyyttä ja sanoin kuvaamatonta pahuutta, juonittelua jotta tiedät että niinkin ihmiset elävät ja jossain aina toivon kipinä syttyy ja näet myös että ihmiset osaavat valita uuden suunnan elämälleen..

On paljon heitä jotka ovat valinneet velvollisuudet rakkauden edelle unohtaen itsensä ja tekevät ns. kutsumustyötä että suomen pyörät pyörivät 24 / 7 joulun aikana. Heitä on paljon pelastuslaitoksilla, sairaaloissa, liikenteessä, päivytäjinä, lääkärit. sairaanhoitajat kaikki avustava henkilökunta jonka pohja elämälleen ja työlleen löytyy monesti sieltä asti missä suomalainen yhteiskunta työtä pelkäämättä rakensi sivistys, tieto ja hyvinvointiyhteikuntaa. Työtä helpottavia tekijöitä juurikaan ollut voisin todeta että he menivät läpi myrskyjen ja karikoiden itseään säästämättä : suo kuokka ja kivinen pelto menttaliteetillä

Aloittivat kaiken menettäneinä suomalaisina raivamaan kovalla työllä voimiaan säästämättä ja hammasta purren tietäen että vielä se päivä paistaa risukasaankin ja niin on paistanut siitä todisteena tuhannet pytinkit ja kesä / talvimökit joten nyt on hyvä hiihtäjän hiihdellä. Niin paljon sanomatta jää jo pois nukkuneille sukupolville heidän viisaudestaan ja kokemuksestaan mitä todellinen elämä on ja vastuun ottaminen omasta elämästään jotta siitä voi tehdä arvokkaan ja olla hyödyksi tuleville sukupolville jos heillä on tarvittavaa ajattelukykyä todeliseen elämään ja velvollisuuksiinsa suomalaista tieto yhteiskuntaa kohtaan jotta sivistys ja hyvinvointiyhteiskunta ei menettäisi ansaittua kansainvälistä luottamustaan ahkekarana ahertajakansana.

0

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
        Ikävä
        89
        3298
      2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
        Ikävä
        62
        3057
      3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
        Hindulaisuus
        433
        2550
      4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
        Ikävä
        80
        2333
      5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
        Ikävä
        80
        2313
      6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
        Ikävä
        96
        2066
      7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
        Ikävä
        37
        1945
      8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
        Ikävä
        12
        1656
      9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
        Kuhmo
        20
        1653
      10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
        Ikävä
        31
        1509
      Aihe