En vietä joulua.

Oman_tien_kulkija_

En.
En uskonnon takia ole sitä viettämättä.
En aatteen takia ole sitä viettämättä.
En vaan vietä koska minun ei sitä tarvitse väkisin viettää.
En vihaa joulua enkä ivaa niitä jotka sitä viettävät.

Mutta voi sitä kiukkua ja karsastamista muilta ihmisiltä jos erehdyn mainitsemaan etten vietä joulua. Niiden ihmisten silmissä olen vähintään hylkiö ja hirviö.
Samanlainen omituinen reaktio jos ihmisille sanoo ettei tykkää lapsista.
Koska lapsistahan on Pakko tykätä.
Ja joulua on Pakko viettää - jokaisen suomalaisen.

Miksi ihmeessä?

22

1444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Camel.Boots

      No älähän kylve itsesäälissä! Ei kukaan kaltaisesi, joka vihaa joulua ja pikkulapsia voi olla läpeensä paha!

      Eihän sitä tarvitse viettää, mutta jos on perhettä tai läheiset välit sukulaisiin, niin se on muiden huomioonottamista, kun pikkaisen sitä rosollia ja lipeäkalaa laittaa joulupöydässä lautasen reunalle. Jos on paatunut yksineläjä, niin tietysti voi tehdä kuten parhaaksensa näkee.

      Tässä sinulle vielä joululaulu: Ikävää, synkkää ja oikein surullista joulua by Leevi.
      https://www.youtube.com/watch?v=lUSOElHjROE

      • Oman_tien_kulkija_

        Itsesäälissä?
        Missä kohden minä säälin itseäni?
        Kerroin vain etten vietä joulua koska en välitä viettää sitä.
        Eikö minulla mieletäsi saa olla oikeutta kertoa mielipidettäni? Vaan minäpä kerron sen jokatapauksessa. Itsesäälin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

        Sinä olet juuri niitä Ääliöitä jotka luulevat että kaikki jotka eivät vietä joulua, vihaavat sitä. Opetttelehan lukemaan, trolli, vai onko kyse siitä ettet ymmärrä lukemaasi.

        Enkä minä tarvitse joulua muistaakseni läheisiäni.
        Toisin kuin sinunkaltaisesi yksinkertaiset tontut, minä muistan läheisiäni pitkin vuotta. Ei siihen joulua ja rosllia taikka lipeäkalaa tarvita.

        Toivotan sinulle ruokamyrkytystä jouluksi.


      • Retkeilykenkä

        Camel.boots, sulla on paha ongelma. Meidän perhe (6henkilöä) ei ole viettänyt jouua enää moneen vuoteen , eikä maailma ole kaatunut. Kukaaan ei itke, eikä yksikään suvun jäsen ole pahoittanut mieltään. Mummien ja ukkien luona käydään pitkin vuotta. Mutta sullehan ei lampaankalloon mee että kaikki eivät perusta siitä tekopyhästä paskasta millaiseksi nykyajan joulut on "pyjamahengailuineen" ja yököttävine rosolleineen tehty.
        Tiedäks että suurin osa maailman ihmisistä EI vietä jouuksi nimettyä tekopyhyysjuhaa. Me kaikki kai sitten vihataan sitä ja pikkulapsia, vai mitä?
        Ps: toivomme koko perheen voimin sulle surkeaa ja pilalle mennyttä joula. Toivottavasti saat haimatulehduksen ja syvän peräsuolihaavauman.


    • Onnellinen.Sinkku

      En mäkään vietä joulua. Koskaan. Siittä kun muutin omilleni heivasin joulun helvetttiin kuvioista. Turhaa häslää.

      • Sota-ajan.kakara

        Wanha sinkku minäkin. Enkä vietä joulua. Mitä viettämistä siinä voisi ollakaan? Samalla lailla yksikseni tämän läppärin edessä istun tai luen tylsää kirjaa kuin aina ennenkin. Viisaampaa eli oppikirjaa on turha lukea, ei tartu lahoon päähän enää mikään uusi oppi. Nuorena oli toisin, mutta se aika on ollut ja mennyt jo kauan sitten.


    • Vapaa-Kuin-Lintu

      Minä olin naimisissa miehen kanssa joka kuului Jehoviin, avioliiton myötä minutkin tavallaan pakotettiin kirkon jäseneksi ja siksi me emme viettäneet joulua.
      Mutta kun meille tuli avioero sain fudut kirkosta ja se oli paras sattuma pitkiin aikoihin.
      Sain uudistettua sukulaissuhteet ja vietin taas joulua ja muita juhlia, vaikka olenkin nyt pakana kristinkansan silmissä. (ei enää mitään uskontoja minulle, kiitos.)
      Eka joulu meni sekavana huisaamisena kun kaikki halusivat että san kokea taas "vanhan kunnon jouluhengen" - se joulu päättyi karmivaan migreeniin jatkuvan touhottamisen seurauksena ja rahaa meni huimasti kun kaikille piti ostaa joululahjoja - joista osa meni heti joulun jälkeen vaihtoon tai palautukseen.
      Tuli vähän turhautunut olo.
      Toinen joulu meni mukavammin, mutten vieläkään päässyt siihen takaisin kiinni. (Ennen avioliittoani olin kyllä viettänyt joulut normaalisti, mutta siitä on aikaa) Rosolli ei tosiaankaan maistu ja lipeäkala on kammottavaa.
      Lanttu-ja porkkanalaatikoita voin syödä milloin tahansa, ja lihaa en syö muutenkaan joten jouluruuat eivät ole minulle tärkeitä. Kynttilöitä vien haudoillle vuodenajoista riippumatta. Lahjojakin voin antaa milloin vain.
      Joten kolmantena vuotena avioeroni jälkeen päätin etten taa svietä joulua ollenkaan enää. En kärsi siitä, eivätkä sukulaisenikaan harmittele asiaa.
      Viime jouluna olin reisussa Lapissa joulunseutuun: hiihtelin tunturissa ja fiilistelin lunnonrauhaa. Yövyin autiotuvissa. Se oli elämäni paras loma.
      Tänä jouluna pysyn kotona ja nautin hiljaisuudesta.
      Ensi vuonna lähden jouluksi palmun alle tai ehkä kaukoitään jos vain saaan lomani siten järjestetyksi.
      Elämä on ihanaa ilman jouluakin.
      Toki nautin katujen koristeista ja jouluvaloista ikkunoissa sekä pihakoristeista, mutta omaan kotiini en niitä kaipaa.

    • kukintavallaan

      Minusta on ihan sama viettääkö joku joulua vai ei. Se on jokaisen oma asia eikä siitä tarvitse muiden pelihousujaan repiä. En minäkään vietä Vapua tai Juhannusta enkä juhli edes itsenäisyyspäivää koska mielestäni Suomi ei ole itsenäinen vaan EU:n orja.
      Ainoat juhlapyhät jotka meillä vietetään ovat Joulu ja Pääsiäinen. Ja se on ok. Jos ei muille passaa niin voi-voi.

    • köyhäilyä

      Ymmärrän hyvin näitä Camel boots -henkilöitä. Joulu on hyvä olemassa, kai se on ollut jotain väkinäistä mielialan kohottamista. Kuin jotain olisi jäässä ja yrittäisi sulattaa.
      Sen verran tahdon kunnioittaa, että osallistun keräyksiin, ainakin perheiden kuuluu saada hyvä joulumieli.

      • EiVaraaKöyhäilyyn

        Ja sitten on meitä oikeasti köyhiä jilla ei ole edes varaa jouluun. "Köyhäily" on hyvin toimeentulevien idiootttien touhua. Kyllä mäkin ostaisin jouluksi kaikkea ja söisin herkkuja, mutta milläs ostat kun ei ole pätäkkää. Sossu auttaa? Ei muuten auta. Jos oisin manneväkeä tai pakolainen, Vahon valvoma tai alkoholisti/narkomaani saisi rahaa niin paljon kuin vain jaksaisin pyytää. Mutta kun en ole. Mulla ei ole rikollistaustaa eikä riippuvuusongelmia, en edes polta tupakkaa (ei siihen ois varaakaan), oon vaan köyhä. Ja Sossu ei auta köyhiä Suomalaisia.
        Että se joulusta.


      • köyhäilyä

        Olen oikeasti köyhä, en elämysmatkalla.
        Kunnon ruoka ei liikaa maksa, joulunakaan.


      • Ei ruoka paljoa maksa. Yksi kaveri käy joka ruokajonossa, että rahat riittää paremmin tupakkaan ja alkoholiin. Jos jotain viitsii itse tehdä tiettyinä vuodenaikoina selviää melko halvalla. Pienelläkin maatilkulla saa perunat, porkkanat ja salaatit halvalla. Kalat ei maksa mitään jos jaksaa onkia. Tuskin kukaan pistää pahakseen jos muutaman citykanin pyydystää välillä.


    • Mikä siinä rosolissa on pahaa? En ihmeemmin Joulua vietä mutta perunalaatikosta, kinkusta ja rosolista tykkään. Viime aattona olin niin väsynyt töistä, että aatto meni lepäilyyn.

      • Kukinmakunsamukaan

        Rosolli... minkä takia kaikki pitää sotkea sekaisin? Yäk.
        No joo, jotkut laittavat ne ainekset somaan riviin, mutta en ainakaan itse siitä siltikään tykkää. En siedä sipulia raakana, enkä ole koskaan tykännyt punajuuresta. Että se on siinä mun mielestä pahaa.
        Eihän kaikki voi kaikesta tykätä. Mieheni söisi rosollia vaikka kuinka paljon ja kaksi lapsista tykkää siitä myös, mutta nuorin suorastaan inhoaa sitä.
        Meillä on joulupöydässä omena-tuorekurkku vihersalaattia mulle ja kuopukselle ja muut saavat sen lisäksi myös rosollia.


    • Ihanaaomassarauhassa

      Ei meilläkään vietetä mitään perinteisiä jouluja sillä ne ällöttää tai oikeestaan niistä on aikanaan saanut ihan tarpeekseen niin ettei kiinnosta. Laitan puhelimen kiinni jouluksi ja vetäydyn omaan rauhaan. Se kaikki tekopyhä temmeltäminen, joulupöydät ja kauhea
      jouluruoka hössötys ym. sähellys ja kun näistä on päässyt eroon niin voi sitä onnea kun vaan voi olla eikä tarvitse suorittaa. Nää pula-ajan jouluruuat ei enään maistu edes jouluna kun niitä on pakkosyötetty lapsena. En halua sukulaisia seuraksi jouluna, näen niitä muulloin niin miksi pitää väkisin just jouluna sulloutua yhteen, en ymmärrä.

    • Virtavievirtatuo

      Joulu on hyvää aikaa muistella menetettyjä vuosia ja avata vanhoja haavoja. Rauhoitutaan kukin itsemme kanssa ja annetaan ajatusten virrata.

    • Nasu778

      Minäkään en vietä joulua vaikka olen kristitty, sukulaiset soittelevat kutsuen käymään, ja ei se talouskaan juhlan viettoon kaatuisi. Syy on se, etten jaksa eikä huvita. Meillä ei mieheni kanssa ole lapsia, joten senkään vuoksi ei ole velvoitetta järjestää mitään. On ihanaa saada vain nukkua kolme päivää putkeen , ja aloittaa työt rentoutuneena. Lahjoja emme osta kuin tuttujen lapsille, itse emme tahdo kotiin enää yhtään kamaa. Perinteiset jouluruuat eivät maistu, on ihanaa saada syödä vaikka pizzaa jos sattuu laiskottamaan. Kysymykseen mitä teitte jouluna vastaan, että rentouduimme kotosalla. Se on sosiaalisesti hyväksytty vastaus, eikä kenenkään tarvitse tietää, ettei se eronnut mitenkään muista pitkistä viikonlopuista.

    • Sgdyd

      Voi vattu!

    • Joulupaske

      En ole viettänyt enää vuosiin. Töissä kyselevät minne menen ensimmäisenä syömään, omien vaiko muijan vanhemmille. Pari vuotta jaksoin valehdella että menen niin ja näin ja noin. Nyt sanoin että en mene minnekään. En vietä joulua. Oli ne ilmeet näkemisen arvoisia. Aivan kuin olisi murhan tunnustanut.

      En käy edes pikkujouluissa. Ei kiinnosta rääppiä murhattua aikaa.

      • Anonyymi

        Sitä pettämistouhua ei jaksa katsella,vaikka itsekin varatun kanssa touhuan.


      • Anonyymi

        Joo joskus paras valehdella.


    • Anonyymi

      Syön astetta paremmin vain jouluna. Muuten en sitä vietä. Joulutortut on hyviä.

    • Anonyymi

      Meidän suku ei vietä yhdessä mitään tai jos viettää niin ruoka suussa puhutaan ja piruillaan. Piilovittuillaan ja haukutaan niitäkin,jotka ei ole läsnä 🙄🤣

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6876
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2696
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2283
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1960
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1257
    Aihe