Hyvää joulua!

ruunex

Hiukan aikaisin toivotettu, mutta tehty edes.
Minua on nimitetty kommunistiksi. Pyydetty kertomaan terijoen hallituksesta ja pyydetty sevittämään miten jotkut sisällissodan kommunistit pelastivat Suomen. Olen yrittänyt vastata kaikkeen.

Nyt menen lasikauppaan kokoamaan siruja. Kärsä käyttöön!

Olen yrittänyt kirjoittaa asiaa, mutta se ei näköjään riitä
.
Miksi täällä on niin tärkeää väittää udella ja kritisoida aiheetta? Kysyä tietysti saa, mutta en minä Terjoen hallituksen kokoomusta selvitä. Lukekaa itse.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanasi-on-mitätön

      "Minun ihanteni on ihanteellinen kommunismi, jota ihminen ei vielä ole pystynyt tpteuttamaan."

      Kertoisitko lyhyesti tästä sinun ihanne kommunismista. Vastaukseksi ei riitä;"lukekaa itse".

      Jos et halua vastata mihinkään kyselyihin, niin miksi sitten heittelet tänne ideoita ja aatteita, sillä eihän niistä tule keskustelua.

    • Lienee lukijoiden kyvyissä ymmärtää myös vikaa.

      Marks ja Engels loivat teorian kommunismista, joka tähtäsi köyhien ihmistenkin hyvinvointiin ja tasa-arvoon.

      Lenin toi kommunismin Venäjälle vallankunouksessa ja varoitti eläessään Stalinista. Lenin kuoli pian vallankumouksen jälkeen ja Stalin astui hirmutöineen valtaan.

      Se ideaalinen kommunismi ei voi onnistua ilman ihmisen täydellistymistä. Kun tuo tuntuu edelleenkin mahdottomalta., ei toivoa ole.

      Kommunismissa tärkeitä ovat olleet työ, toimeentulo, opiskelumahdollisuus ja terveydenhoito. Edelliset kaikki tasa-arvoisesti kaikille.
      Puolueen täydellinen ylivalta teki olosuhteet lähinnä hirveiksi Neuvostoliitossa ja koko itäblokissa. Kohtalaista poikkeusta edusti Jozip Broz Tito, joka diktaattorimaisesti johti Jugoslaviaa ja viittasi kintaalla neukuille. Kävin lomalla monesti Jugoslaviassa.

      Parhaana sosialismina pidän Ruotsissa toteutettua, jonka loi Tage Erlander ja sitä jatkui pitkään vielä Olof Palmenkin aikana. Niin hyvä poliitikko oli Palme, että tappaa piti. Yhdelle suositulle naisehdokkaalle kävi samoin. Syylliset oltiin tietävinään, mutta kiinni ei saatu.

      Sosialismihan onkin kommunismin esiaste, jota neukut eivät koskaan saaneet aikaan.

      Eivät ne kansalaissodassa taistelleet suomalaiset kommunistit yksin Suomen itsenäisyyttä pelastaneet. Mukana eivät olleet metsäkaartilaiset, kkelvottomiksi katsotut ja Neuvostoliittoon siirtyneet.

      Valkokaartilaisia, natseja ja ihan kunnon suomalaisia oli mukana "tulemassa toiseksi". Hyvällä ajalla sentään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2377
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      177
      1430
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1178
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1177
    5. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      96
      1127
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1082
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1045
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      987
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      960
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      72
      901
    Aihe