Kissanpennun rokottamine ja korvien puhdistus?

höpökissanainen

Mulla on kotona nyt 13-viikkoinen pentu joka pitäisi rokottaa. Madotettu on ainakin jossain vaiheessa ennestään, mutta olen käsittänyt niin että viikkoa enen rokotusta pitäis uudestaan taas? Elikkä jos nyt käyn heti huomenna ostamassa lääkkeen apteekista ja hoidan niin voin jo varata aikaa ensi viikolle?

Ja sitten korvissa näyttäisi olevan jotain aika tumman ruskeaa ainetta, toivottavasti ei korvapunkkeja. Ei kyllä näytä oikeastaan kahvipurulta, vaan enemmän vahalta, mutta en ole uskaltanut lähteä putsaamaan.. Pitäisiköhän ostella jotain puhdistusainetta vai odottaa vaan lääkärikäyntiin että varmistuu? Aina silloin tällöin raapii korvia, mutta ei kuitenkaan jatkuvasti.

Ja vielä yksi kysysmys! Kissan silmänympärykset on aika punaiset, onkohan tää joku pentujuttu vaan vai onko ihan oikea ongelma? Siis tuo vesiraja. Ei nyt mitenkään dramaattisesti, mutta vähän on mietityttänyt kun tarpeeksi katselee. Kissa on naamasta suurimmaksi osaksi valkoinen ja sitten osittain semmoisen ihmeellisen likaisen toffeen värinen. Ja ainakin vielä vihreät silmät. Voiko se että olen rääppiä ottanut pois sormilla varovasti, haitata jotenkin?

2

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellaisenaanveisin

Anna madotus,ja lekuri kattoo loput.Jos esim.putsailet punkit näkymättömiin, ei hän voi niitä nähdä,ja ongelma jää hoitamatta.Parempi viedä siis naturel.Eli lekuri näkee kissan normaalin olotilan, voi paremmin myös todeta sen sairaudet yms.

• PuhdistaPoisVaan

Tuossa neuvossa ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä.

Mikään korvanpuhdistusaine ei tuhoa korvapunkkeja, ja onhan niillä nyt jestas sentään viikko aikaa touhuta siellä korvassa taas, jos ne nyt edes ovat korvapunkkeja. Myöskään tulehduksia korvanpuhdistusaineet eivät tuhoa, joten eläinlääkäri saa kyllä tarvittavat näytteet otettua. Eli jos siellä korvassa ihan tosissaan on jotain vialla, niin korvan puhdistusta se ei estä, vaikkakaan en nyt ehkä varttia ennen lekurin vastaanottoa enää puhdistaisi.

Jos kyse on vahasta, miltä se kyllä kuulostaa, niin sen muhiminen korvassa voi pahentaa tai jopa saada aikaiseksi korvatulehduksen. Joten kyllä ne korvavahat on syytä puhdistaa heti kun sellaista pääsee ilmestymään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Raimo laamanen

Onko Raimo siirtynyt yläkerran orkesteriin ? Jos on niin jaksamista Seijalle.
      Puolanka
      23
      3203
    2. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      198
      2893
    3. Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa

Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      1911
    4. Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista

Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah
      Maailman menoa
      258
      1534
    5. Aloitko pelätä siis

Että otan suhun oikeasti yhteyttä
      Ikävä
      111
      1305
    6. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      48
      1201
    7. Olet ollut aika törkeä minua kohtaan

Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta
      Ikävä
      46
      1057
    8. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      155
      1031
    9. Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin

maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises
      Ikävä
      33
      960
    10. Voi ei kuvitteletkohan sä

Nyt etten ookaan susta kiinnostunut 😿😿 ethän ajattele niin 🥺
      Ikävä
      43
      834
    Aihe