Kirjoita selvä otsikko aiheestasi
Kirjoita oma käsityksesi aiheesta
Kirjoita yhteenveto ja kysy muiden mielipiteitä
En itse edusta mitään malliosajaa niin kuin hyvin tiedätte.
Seuratkaa hyvien keskustelijoiden malleja ja ottakaa Niistä oppia.
Vastauksessa ei pidä loukata avaajaa. Rekisteröity nimimerki pitää parhaiten kirjoittajan kurissa. Jos omilla silmillään toljottaa kanssakirjoittajia, se tuo kummasti vastuuntuntoa.
Miten avaat viestisi?
9
87
Vastaukset
- Se-entinen-Kukkahame
Kertaus on opintojen äiti tai sitten isä?
Minusta nuo jatkuvat ohjeistukset olkaa yrmimään.
Jos tämä elämän matka on jäänyt ilman kirjoitusoppia niin eiköhän naputella niin kuin tähänkin asti, pelkkä sopu ja suvaitsevaisuus riittää..kiitos paljon.Minäkin kiittelen t a a s näitä ohjeistuksia. Eiköhän näillä entisillä kuitenkin pärjättäisi ainakin tämä loppuvuosi.
Selvä otsikko oli nyt
Miten avaat viestisi?
No, minä vain napsautan tuolla oikean käden etusormella sen hiiren vasenta kylkeä ja aproopoo, viesti on auki! Joskus suljen sen aina nopeasti samoin liikkein.
- rekanvierestä
Kirjoita selvänä otsikko.
Paljasta ettet käsitä mitään aiheesta.
Vai vielä yhteenveto tuosta hölynpölystä eikä keneltäkään mitään kannata kysellä.
Tiedämme että et osaa mutta muilta vaadit.
Älä vaan taas kirjoita sitä Hyvän Keskustelijan ja Osaajan nikkiä vaikka kaikki sen tietää.
Kuka hullu nyt rekatulla, hehe. En koskaan mieti miten avaukseni sorvaisin, se vaan tulee aiheeseen liittyen. Määrättyihin malleihin en taida soveltua, minä kun pyrin vain kertomaan mieluisesta aiheesta.
En osaa edes kysyä muiden mielipidettä, iloitsen vaan kommenteista jos aihe on kiinnostanut.
Sivuutan nykyään sanasota mutalammikot kevyesti, elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi.
Hyvää itsenäisyyttä valinnoissannekin🍀- Ramoona_
Palsta antaa uuden keskustelun avaajalle ohjeen , että hyvä otsikko tiivistää sisällön yhteen lauseeseen. Siinä myös erotellaan viestin tyyppi : kysymys (?), kokemus (!), osta/myy/vaihda(€) tai yleinen merkkinään kaksi puhekuplaa. Tämä Ruunen aloitus on huutomerkki-tyyppiä, siis kokemus. Oudosti näkee paljon keskustelujen aloituksissa euron merkkiä . Keinotekoinehan tämä jaottelu on, ehkä siinä koetetaan saada avaaja keskittymään.
Sini-sirkun linjoilla olen minäkin, oma kiinnostus asiaan on lähtökohta, oli sitten avaus tai kommentti. Valinnanvapaus tarttua aiheeseen tai loikata iloisesti yli, siinäpä itsenäisyytemme yksi etu. Jos asia innostaa, saatan nähdä vähän vaivaakin ja tavallaan täydentää aloitusta, en niinkään pyri kommentoimaan yksittäisiä asioita tai vain vastaamaan kysymyksiin. Ajattelen, että aloitus on vain aihealue, johon tulee persoonallista jatkoa kunkin kirjoittajan omalla äänellä , mielellään rönsyillenkin. Mielestäni omat kokemukset ovat palstakeskustelun parasta antia, niistä voi aina kertoa syvällä rintaäänellä. Välillä huumori ja mielikuvitus ovat palstalla enemmänkin kukkineet, niitä aikoja kaipailen.
Koska on kyseessä keskustelupalsta, interaktiivisuutta soisi syntyvän, nimenomaan asioiden pohjalta, ei henkilöitä ruotien. Keskustelu ei tosiaan kaipaa kieli- eikä muitakaan muoto-ohjeita, hyvät tavat ja toisten kunnioittaminen on pohjana.
Hyvää itsenäisyyspäivää ! Anteeksi nyt?
Avaukset ovat joskus omianikin huonompia ja hyvinhän tässä osallistuttiin.
joulua vaan- kaikenlaistasekalaista
Oletko Ruunemanni näin itsenäisyyspäivänä asettautunut ylipäälliköksi, kun noin ohjeistat meitä alamaisia kirjoittamaan malliesimerkkisi mukaan?
Hyväntahtoisuus ja toisten kunnioittaminen näissä palstakeskusteluissa on poikaa, ei riitely ja iänikuinen jankkailu johda muuhun kuin palstan kuivettumiseen. sehän on nähty tämänkin syksyn ajan, samat palstavalloittajat jaksavat kinata tyhjänpäiväisyyksistä kuukausitolkulla.
Aihetta enempään, kuitenkin kaikille tasapuolisesti:
Hyvää Itsenäisyyspäivää! Pidetään lippu korkealla! 👍🆙
Kiitos kiinnostunksesta, jopa ylikiinnostuksesta.
Kun itsekin olen jotain nähnyt niin sen pohjalta kirjoitin.
Ei minulla eikä kellään ole oikeutta määräillä. Mielipiteitä tai käsityksiä on jokaisella sensijaan kerrottavanaan.
Muistan tuon ohjeen kolmiosaisuudesta vaikkapa aineessa. Selventää se ainakin esitystä.
Viettäkää hyvää joulua, itsenäisesti kirjoitellen ja muita kunnioittaen!
Useinhan tällä palstalla päädytään avaajan moitimiseen, vaikkei tämä olisi ruunekaan. Tuo sisäinen pakkohan minut avasi. Enhän minä muuten enkä tyhjästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 813678
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322459Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä932083Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201607Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261448- 281441
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71394Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671347Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101247Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?191103