Miten avaat viestisi?

Kirjoita selvä otsikko aiheestasi

Kirjoita oma käsityksesi aiheesta

Kirjoita yhteenveto ja kysy muiden mielipiteitä


En itse edusta mitään malliosajaa niin kuin hyvin tiedätte.

Seuratkaa hyvien keskustelijoiden malleja ja ottakaa Niistä oppia.


Vastauksessa ei pidä loukata avaajaa. Rekisteröity nimimerki pitää parhaiten kirjoittajan kurissa. Jos omilla silmillään toljottaa kanssakirjoittajia, se tuo kummasti vastuuntuntoa.

9

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se-entinen-Kukkahame

      Kertaus on opintojen äiti tai sitten isä?
      Minusta nuo jatkuvat ohjeistukset olkaa yrmimään.
      Jos tämä elämän matka on jäänyt ilman kirjoitusoppia niin eiköhän naputella niin kuin tähänkin asti, pelkkä sopu ja suvaitsevaisuus riittää..kiitos paljon.

      • Minäkin kiittelen t a a s näitä ohjeistuksia. Eiköhän näillä entisillä kuitenkin pärjättäisi ainakin tämä loppuvuosi.

        Selvä otsikko oli nyt
        Miten avaat viestisi?

        No, minä vain napsautan tuolla oikean käden etusormella sen hiiren vasenta kylkeä ja aproopoo, viesti on auki! Joskus suljen sen aina nopeasti samoin liikkein.


    • rekanvierestä

      Kirjoita selvänä otsikko.
      Paljasta ettet käsitä mitään aiheesta.
      Vai vielä yhteenveto tuosta hölynpölystä eikä keneltäkään mitään kannata kysellä.
      Tiedämme että et osaa mutta muilta vaadit.
      Älä vaan taas kirjoita sitä Hyvän Keskustelijan ja Osaajan nikkiä vaikka kaikki sen tietää.
      Kuka hullu nyt rekatulla, hehe.

    • En koskaan mieti miten avaukseni sorvaisin, se vaan tulee aiheeseen liittyen. Määrättyihin malleihin en taida soveltua, minä kun pyrin vain kertomaan mieluisesta aiheesta.

      En osaa edes kysyä muiden mielipidettä, iloitsen vaan kommenteista jos aihe on kiinnostanut.

      Sivuutan nykyään sanasota mutalammikot kevyesti, elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi.

      Hyvää itsenäisyyttä valinnoissannekin🍀

    • Ramoona_

      Palsta antaa uuden keskustelun avaajalle ohjeen , että hyvä otsikko tiivistää sisällön yhteen lauseeseen. Siinä myös erotellaan viestin tyyppi : kysymys (?), kokemus (!), osta/myy/vaihda(€) tai yleinen merkkinään kaksi puhekuplaa. Tämä Ruunen aloitus on huutomerkki-tyyppiä, siis kokemus. Oudosti näkee paljon keskustelujen aloituksissa euron merkkiä . Keinotekoinehan tämä jaottelu on, ehkä siinä koetetaan saada avaaja keskittymään.

      Sini-sirkun linjoilla olen minäkin, oma kiinnostus asiaan on lähtökohta, oli sitten avaus tai kommentti. Valinnanvapaus tarttua aiheeseen tai loikata iloisesti yli, siinäpä itsenäisyytemme yksi etu. Jos asia innostaa, saatan nähdä vähän vaivaakin ja tavallaan täydentää aloitusta, en niinkään pyri kommentoimaan yksittäisiä asioita tai vain vastaamaan kysymyksiin. Ajattelen, että aloitus on vain aihealue, johon tulee persoonallista jatkoa kunkin kirjoittajan omalla äänellä , mielellään rönsyillenkin. Mielestäni omat kokemukset ovat palstakeskustelun parasta antia, niistä voi aina kertoa syvällä rintaäänellä. Välillä huumori ja mielikuvitus ovat palstalla enemmänkin kukkineet, niitä aikoja kaipailen.

      Koska on kyseessä keskustelupalsta, interaktiivisuutta soisi syntyvän, nimenomaan asioiden pohjalta, ei henkilöitä ruotien. Keskustelu ei tosiaan kaipaa kieli- eikä muitakaan muoto-ohjeita, hyvät tavat ja toisten kunnioittaminen on pohjana.

      Hyvää itsenäisyyspäivää !

    • Anteeksi nyt?

      Avaukset ovat joskus omianikin huonompia ja hyvinhän tässä osallistuttiin.

      joulua vaan

      • kaikenlaistasekalaista

        Oletko Ruunemanni näin itsenäisyyspäivänä asettautunut ylipäälliköksi, kun noin ohjeistat meitä alamaisia kirjoittamaan malliesimerkkisi mukaan?

        Hyväntahtoisuus ja toisten kunnioittaminen näissä palstakeskusteluissa on poikaa, ei riitely ja iänikuinen jankkailu johda muuhun kuin palstan kuivettumiseen. sehän on nähty tämänkin syksyn ajan, samat palstavalloittajat jaksavat kinata tyhjänpäiväisyyksistä kuukausitolkulla.

        Aihetta enempään, kuitenkin kaikille tasapuolisesti:

        Hyvää Itsenäisyyspäivää! Pidetään lippu korkealla! 👍🆙


      • Näin tehdään!

        Pahoittelen!

        Hyvää itsenäisyyspäivää itse kullekin!


    • Kiitos kiinnostunksesta, jopa ylikiinnostuksesta.

      Kun itsekin olen jotain nähnyt niin sen pohjalta kirjoitin.
      Ei minulla eikä kellään ole oikeutta määräillä. Mielipiteitä tai käsityksiä on jokaisella sensijaan kerrottavanaan.

      Muistan tuon ohjeen kolmiosaisuudesta vaikkapa aineessa. Selventää se ainakin esitystä.

      Viettäkää hyvää joulua, itsenäisesti kirjoitellen ja muita kunnioittaen!

      Useinhan tällä palstalla päädytään avaajan moitimiseen, vaikkei tämä olisi ruunekaan. Tuo sisäinen pakkohan minut avasi. Enhän minä muuten enkä tyhjästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1437
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1141
    3. 37
      822
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      816
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      775
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      762
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      732
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      689
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      642
    Aihe