Tecfidera vai Aubagio?

Mäsänä

Olisikohan paikailla Aubagion tai Tecfideran käyttäjiä, kuulisin mielelläni kokemuksia?
Minun olisi tarkoitus tammikuussa aloittaa noista toinen muutten osaa päättää kumpi. Siksipä kuulisin todella mielelläni kyseisten lääkkeiden plussat ja miinukset. Tällä hetkellä käytössä Copaxone.

5

970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TecWoman

Olen käyttänyt Tecfideraa heinäkuusta asti. Voin nyt paremmin kuin koskaan aiemmin MS-tautini aikana (4 vuotta): tasapainoni parani, vireystasoni parani, kuntoni parani.

Miinuspuolia: n. kolme kuukautta Tecfideran aloittamisen jälkeen aloin huomata tavallista runsaampaa hiustenlähtöä (ei kuitenkaan niin runsasta, että kukaan muu huomaisi eroa entiseen), Tecfidera on otettava aina aterian kanssa (syötävää jossa on rasvaa ja proteiinia) joten aamulla jos ottaa Tecfideran niin on heti kyettävä syömään kohtalaisen kokoinen aamiainen sen kanssa. Jos on huono syömään aamulla, kuten minä, tämä on vähän epämukavaa. Tecfidera otetaan 12 tunnin välein eli 2 kertaa vuorokaudessa.

Kaiken kaikkiaan suosittelen Tefideraa ehdottomasti.

• mstauti

Kuukausi takana Aubagiota, ihan parasta ikinä. Aloin jo vihata pistämistä, edellinen lääke Rebif. Alussa oli päänsärkyä, muuten en huomaa voinnissa mitään eroa.

• Mäsypiikki

Hienoa kuulla oikeesti käyttäjältä kokemuksia! (ei varmaan kaikille toimi samalla tavalla) MUTTA kuitenkin pistän rebiffiä ja muutama jäänyt "välistäkin" Koska joskus aika raskas yötyö ja tuntuu sitten lopullisesti sotkevan piikki unet oloineen...

Ei haluais kuulla että: se nyt tuo kallis lääke kuitenkin lisäsi sun tuskasta elinikää ainakin 2 vuotta ja valtiokin köyhtyi toki parikyt tuhatta ekee.

• Jgdet

Itse käytän Tecfideraa ja alkuoireiden jälkeen kaikki mennyt hyvin, ainakin minulle sopii. Toi Aubagio on ymmärtääkseni maksalle toksisempi ja kaikkien vatsa ei sitä kestä mutta itse olisin valinnut sen jos maksa-arvoni olisivat sen sallineet kun tuntui sillon aloitusvaiheessa jotenkin tehokkaammalta. Nyt meitä Tecfideran käyttäjiä on seurattu kahden vuoden ajan ja kaikilla kaikki ymmärtääkseni hyvin.

• näennäisesti_terve

Tecfidera menossa jo toista vuotta. Mitään radikaaleja ongelmia ei ollut, alussa maksa-arvot pomppasivat, mutta tasaantuivat jo toiseen kontrolliin. MS-parlamentissa http://mscrossroads.org/cgibin/YaBB.cgi käyttäjät ovat ruotineet näiden ominaisuuksia laidasta laidaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      160
      5753
    2. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      184
      3839
    3. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      141
      3462
    4. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      38
      3245
    5. Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia

ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi
      Tunteet
      49
      2806
    6. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      61
      2353
    7. Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon

Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon
      Pyhäjärvi
      236
      2283
    8. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      24
      2280
    9. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      5
      1887
    10. Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?

Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk
      Tv-sarjat
      95
      1883
    Aihe