alkavan raskauden tuntomerkit?

raskaanako

Alavatsa kova? ei pysty vetämään sisään? kertooko raskaudesta?

22

27306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järki HOOI!!!

      Tee testi!!!! Niitä saa apteekista ja kaupoista!

      • tehty jo ei posit.

        neuvokaa pls


      • Järki HOOI!
        tehty jo ei posit. kirjoitti:

        neuvokaa pls

        no jos kerran testi on negatiivinen niin se tarkoittaa ettet ole raskaana.
        negatiivinen=ei raskaana
        positiivinen=raskaana
        ei positiivinen=ei raskaana
        Ei negatiivinen=raskaana


      • milla83
        Järki HOOI! kirjoitti:

        no jos kerran testi on negatiivinen niin se tarkoittaa ettet ole raskaana.
        negatiivinen=ei raskaana
        positiivinen=raskaana
        ei positiivinen=ei raskaana
        Ei negatiivinen=raskaana

        Näköjään et tiedä paremmin joten pidähän pääsi kiinni. Kaupasta ostettavat raskaustestit ovat kyllä luotettavia positiivisen suhteen...negatiivinen onkin sitten ihan eri juttu. Testi voi näyttää negaa vaikka olisitkin raskaana...katsos kun sen testin tuloksen määrittää sellainen asia kuin raskaushormonin määrä elimistössä. Jos henkilö on raskaana hänellä kehittyy tätä hormonia...ja liian aikaisin tehty testi voi näyttää ihan hyvin väärin sillä tätä hormonia ei ole vielä kehittynyt tarpeeksi. Jos odottaa vähän kauemmin...vähintään siihen päivään kun menkkojen pitäisi alkaa voi testi näyttääkin oikein. Suosittelisin kuitenkin odottamaan vielä kauemmin jotta saa varmemman vastauksen.
        Joten negatiivinen ei todellakaan ole aina negatiivinen...mietihän vähän ennenkuin lauot typeryyksiä...


      • ruu1
        Järki HOOI! kirjoitti:

        no jos kerran testi on negatiivinen niin se tarkoittaa ettet ole raskaana.
        negatiivinen=ei raskaana
        positiivinen=raskaana
        ei positiivinen=ei raskaana
        Ei negatiivinen=raskaana

        et näytä tietävän mistään mitään.... olen tehnyt apteekin testejä jo 4 ja kaikki näyttivät negaa vaikka menkat 3 viikkoa myöhäs mutta myöhemmin sain tietää olevani raskaana... kaksi abortia tehneenäni tunnen hyvin vaivat ja säryt


      • ruu1
        Järki HOOI! kirjoitti:

        no jos kerran testi on negatiivinen niin se tarkoittaa ettet ole raskaana.
        negatiivinen=ei raskaana
        positiivinen=raskaana
        ei positiivinen=ei raskaana
        Ei negatiivinen=raskaana

        et näytä tietävän mistään mitään.... olen tehnyt apteekin testejä jo 4 ja kaikki näyttivät negaa vaikka menkat 3 viikkoa myöhäs mutta myöhemmin sain tietää olevani raskaana... kaksi abortia tehneenäni tunnen hyvin vaivat ja säryt


    • ilmenee

      usein rintojen SELVÄNÄ aristuksena ja pienenä lihomispyrähdyksenä. Vatsassa merkkejä usein vasta 12-viikon jälkeen. Jos kuukautiset tulee normaalisti ja testi negaa = älä huoli.

    • kuule

      kakalla. Ja pierase parikertaa. kyllä kumpu katoaa.

    • abortintehnyt -85

      Mulla oli kuukautiset 1vko myöhässä ja tein apteekista ostetun raskaustestin. Se oli negatiivinen. Mutta olin silti raskaana.

      Joten jos epäilette olevan raskaana kannattaa tehdä testi terveyskeskuksen kautta. Eli aamullinen virtsanäyte laboratorioon. se on 110%varma

    • Miuku

      Tuo vielä tuskin on raskauden merkki. Kuukautisten poisjäänti on eka merkki siitä et vois olla raskaana. Itselläni ainakin näin ollut oj kolme kertaa. Noin kolme neljä päivää kuukautisten poisjäämisestä tein raskaustestit kaikissa kolmessa raskaudessa ja aina testit pitivät paikkansa. Kannattaa lukea testin käyttöohje hyvin ja huolella läpi. Kyllä apteekista saatavat testit on yleensä täysin luotettavia. Kerran olen tehnyt myös negatiivisen testin ja silloin en todellakaan ollut raskaana.

      • Mimmi

        Niinpä, luotettavia kyllä kun "osaa" tehdä testin oikeaan aikaan. Eli ei siis liian aikaisin. Mulla testi näytti positiivista vasta kolme viikkoa sen jälkeen kun kuukautisten olis pitäny alkaa! Ehkäisyneuvolassakin vaan hyssyteltiin, että ei hätää et ole raskaana jos kerran testi näyttää negaa...loppujen lopuks sain lääkkeellisen keskeytyksen viime tipassa.


    • sonja

      raskauden oireita: väsymys, paleltaminen, ruumiin lämpö nousee n.0.5 astetta, mielialan muutokset, keinuva olo tai pyörryttäminen, usein pissahätä, huonovointisuus, oudot mieliteot ja inhoamiset, hajut ja maut muuttuvat, turvotusta jne. kaikilla ei ole mitään oireita ja oireet vaihtelevat. tee raskaustesti. kova alavatsa ei kuulosta raskauden aiheuttamalta. sinun pitäisi silloin olla jo melkein raskauden puolivälissä.

    • MANNI

      MITEN TÄMÄ LIITTYY MITENKÄÄN ABORTTIIN????

    • NellaMelinda

      Oon nyt 5.kuulla raskaana , ja mulla sattuu jos alavatsan vetää sisään. Ekan 3 kuukauden aikana ei tuntunut mitään, 4.kuulla alko tuntua. Että ei se viel 1.kuulla vältisti, kohtu on niin pieni parina ekana kuukautena.

      • ainokka

        Täällä ollaan 4.kuulla ja jos vetää vatsaa sisään ja laittaa kättä vatsan päälle, niin vatsa silloin tuntuu isolta.


    • KP

      Sillo ko mä olin raskaana mä en ainakaa pystyny vetää mahaa sisään ja alavatsas oli kipuja ja oli aika kovaki . Yöl heräsin ainaki 5rt siihen et oli pissahätä . Kannattaa tehä testi jos epäilee.

    • Ateisti5449

      Päivänselvä raskauden merkki! Ite oon 11 lasta synnyttänyt ja joka kerta on alkanut raskaus kovasta ja turvonneesta alavatsasta

    • ei raskaana ei

      Alavatsan kovuus kertoo että suolistossa on sinne lukkiutunutta paskaa. Toivottavasti aloittaja on saanut suolensa huuhdeltua tämän kuuden vuoden aikana ilman neuvoa.

    • epsu_3

      Hei missä vaiheessa raskautta tulee pahoinvointi?

    • äiti kolmelle

      Kaikille ei tule pahoinvointia missään vaiheessa, toisilla se taas ajoittuu alkuvaiheeseen, toisilla kestää koko raskausajan.......

    • Abortin tehnyt

      Mulla ei ollut mitään muita oireita kuin kuukautisten poisjääminen, eli ihan turha sitä omaa kroppaa suurennuslasilla tarkkailla! Mulla oli koko ajan päinvastoin olo että kohta ne menkut alkaa kun tuntui ihan normikuukautiskipuja, vaan eipä alkaneet. Oireet raskaudesta alkoivat vasta muutama päivä plussaamisen jälkeen, kun menkat oli jo kolmatta viikkoa myöhässä.

    • raskaana?

      mulla on kuukautiset yli viikon myöhässä olen ottanut pari kuukautta sitten jälkiehkäisypillerin ja olen syönyt yli vuoden ja syön edelleen e-pillereitä. palelen aina paljon päätä särkee ja usein pissahätä . olen myös stressannut opiskelupaikasta ja siitä olenko raskaana. koska voi tehdä testin ja abortin olen vasta kuusitoista vuotias

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe