XP:n uudelleen asennus ja internet..

Aivansiistikonevielä

Herättelin vanhan pöytäkoneeni varakoneeksi ja asensin varmuuden vuoksi XP:n uudelleen, ensimmäinen ongelma että ei suomenkieltä, vaikka olen ennen saanut asennuksen onnistumaan ennemmin onkelmitta suomen kielellä ja toinen vaikeampi juttu, suostuu mnenmään vain MSN:n internet sivuille.
Luulin hallitsevani jutun mutta nyt ei keksi millä jatkaa, olen poistanut laitehallinasta verkkokortin ja asentuu nätisti uudelleen mutta samoin tuloksin, yllättäen googlekaan ei anna onkemaan vastausta, olisiko kenelläkään vinkkiä.

7

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zsdrgkk

      Puuttuu päivitykset?

    • eurgf

      Oletko saanut koneelle SP3:n?
      Alkuperäisellä levylläsi on todnäk vanhentunut päivittäjäohjelma. On haettava uusin Microsoft Update Agent.

      "toinen vaikeampi juttu, suostuu mnenmään vain MSN:n internet sivuille."
      Pääset siis nettiin, mutta tätä en ymmärtänyt "suostuu menemään".

      • XPasennus

        Kiitti vinkeistä, asennus on vähän vaiheessa kun olen yrittänyt ratkaista tuota netti juttua, koneessa on nyt siis vain perus xp ja netti toimii vain MSN sivuille, jos yrittä vaikka googlen sivuille heittää sivullisen herjaa verkkoyhteyksien tarkistamiseksi, jotka olen tarkistanut moneen kertaan netistä hakemien ohjeiden mukaan.
        Mainittakoon että koneesssa oli aivan toimiva nettiyhteys ennen uudelleen asennusta ja muistaakseni olen kyllä XP;n asentanut uudelleen ennenkin ilman onkelmia, nuo SP:t on tallessa ja vääntö jatkuu.
        Kokeilin 32bit live Ubuntuakin, jostain syystä aivan laatu DVD asema ei sitä lue, no pyhiä on tulossa..


      • eurgf
        XPasennus kirjoitti:

        Kiitti vinkeistä, asennus on vähän vaiheessa kun olen yrittänyt ratkaista tuota netti juttua, koneessa on nyt siis vain perus xp ja netti toimii vain MSN sivuille, jos yrittä vaikka googlen sivuille heittää sivullisen herjaa verkkoyhteyksien tarkistamiseksi, jotka olen tarkistanut moneen kertaan netistä hakemien ohjeiden mukaan.
        Mainittakoon että koneesssa oli aivan toimiva nettiyhteys ennen uudelleen asennusta ja muistaakseni olen kyllä XP;n asentanut uudelleen ennenkin ilman onkelmia, nuo SP:t on tallessa ja vääntö jatkuu.
        Kokeilin 32bit live Ubuntuakin, jostain syystä aivan laatu DVD asema ei sitä lue, no pyhiä on tulossa..

        Google vaatii nykyään JavaScriptin. Mikäköhän se nimitys on IE:ssä? En muista, kun en ole käyttänyt kait 10 vuoteen. Siinä vois auttaa, jos laitat Googlen luotettuihin sivustoihin IE:ssä.

        Kokeiles päästä tälle sivulle
        https://www.startpage.com/


    • XPjuuJee

      Ite huomasin jos tahtoo pistää servicepack4unofficialin, pitää olla english versio xp pro... ja siihen suomenkielenkielipaketti... löyty torrentilla/ftp.ltä joskus, itellä tallessa jos joskus xp.llä leikkis....

    • Komentotakaisin

      Alkaa tuo ikä painaan, olin asennellut englannin kielisen XP:n, on toinenkin asennusmedia selvällä suomen kielellä, mukana tuo sp1:nenkin, nyt homma hallussa.
      Sain asennettu Mozillan tuohon englannin kieliseen versioon ja nettikin aukeni, tosin esim IS tulee textiversiona, kiitti kaikille mielenkiinnosta ja vinkeista..

      • XPForever

        Pistäisin SP2:sen koneelle kun siinä tuki mm. USB2 ja SATA levyille. Hakukoneena kokeilisin duckduckgo.com, se löytää paremmin täsmähaut eikä tule miljoonaa maksettua sivua esille. Sähköpostin käyttöön on tor.org oikein hyvä viritys, siis jos email on netissä etkä halua koneen kovikselle posteja. Jonkun verran englantia olisi syytä osata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      437
      3226
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      397
      2724
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      117
      2719
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2123
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1947
    6. 175
      1365
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1206
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      75
      1160
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1020
    Aihe