XP:n uudelleen asennus ja internet..

Aivansiistikonevielä

Herättelin vanhan pöytäkoneeni varakoneeksi ja asensin varmuuden vuoksi XP:n uudelleen, ensimmäinen ongelma että ei suomenkieltä, vaikka olen ennen saanut asennuksen onnistumaan ennemmin onkelmitta suomen kielellä ja toinen vaikeampi juttu, suostuu mnenmään vain MSN:n internet sivuille.
Luulin hallitsevani jutun mutta nyt ei keksi millä jatkaa, olen poistanut laitehallinasta verkkokortin ja asentuu nätisti uudelleen mutta samoin tuloksin, yllättäen googlekaan ei anna onkemaan vastausta, olisiko kenelläkään vinkkiä.

7

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zsdrgkk

Puuttuu päivitykset?

• eurgf

Oletko saanut koneelle SP3:n?
      Alkuperäisellä levylläsi on todnäk vanhentunut päivittäjäohjelma. On haettava uusin Microsoft Update Agent.

"toinen vaikeampi juttu, suostuu mnenmään vain MSN:n internet sivuille."
      Pääset siis nettiin, mutta tätä en ymmärtänyt "suostuu menemään".

• XPasennus

Kiitti vinkeistä, asennus on vähän vaiheessa kun olen yrittänyt ratkaista tuota netti juttua, koneessa on nyt siis vain perus xp ja netti toimii vain MSN sivuille, jos yrittä vaikka googlen sivuille heittää sivullisen herjaa verkkoyhteyksien tarkistamiseksi, jotka olen tarkistanut moneen kertaan netistä hakemien ohjeiden mukaan.
        Mainittakoon että koneesssa oli aivan toimiva nettiyhteys ennen uudelleen asennusta ja muistaakseni olen kyllä XP;n asentanut uudelleen ennenkin ilman onkelmia, nuo SP:t on tallessa ja vääntö jatkuu.
        Kokeilin 32bit live Ubuntuakin, jostain syystä aivan laatu DVD asema ei sitä lue, no pyhiä on tulossa..

• eurgf
        XPasennus kirjoitti:

Kiitti vinkeistä, asennus on vähän vaiheessa kun olen yrittänyt ratkaista tuota netti juttua, koneessa on nyt siis vain perus xp ja netti toimii vain MSN sivuille, jos yrittä vaikka googlen sivuille heittää sivullisen herjaa verkkoyhteyksien tarkistamiseksi, jotka olen tarkistanut moneen kertaan netistä hakemien ohjeiden mukaan.
        Mainittakoon että koneesssa oli aivan toimiva nettiyhteys ennen uudelleen asennusta ja muistaakseni olen kyllä XP;n asentanut uudelleen ennenkin ilman onkelmia, nuo SP:t on tallessa ja vääntö jatkuu.
        Kokeilin 32bit live Ubuntuakin, jostain syystä aivan laatu DVD asema ei sitä lue, no pyhiä on tulossa..

Google vaatii nykyään JavaScriptin. Mikäköhän se nimitys on IE:ssä? En muista, kun en ole käyttänyt kait 10 vuoteen. Siinä vois auttaa, jos laitat Googlen luotettuihin sivustoihin IE:ssä.

Kokeiles päästä tälle sivulle
        https://www.startpage.com/

• XPjuuJee

Ite huomasin jos tahtoo pistää servicepack4unofficialin, pitää olla english versio xp pro... ja siihen suomenkielenkielipaketti... löyty torrentilla/ftp.ltä joskus, itellä tallessa jos joskus xp.llä leikkis....

• Komentotakaisin

Alkaa tuo ikä painaan, olin asennellut englannin kielisen XP:n, on toinenkin asennusmedia selvällä suomen kielellä, mukana tuo sp1:nenkin, nyt homma hallussa.
      Sain asennettu Mozillan tuohon englannin kieliseen versioon ja nettikin aukeni, tosin esim IS tulee textiversiona, kiitti kaikille mielenkiinnosta ja vinkeista..

• XPForever

Pistäisin SP2:sen koneelle kun siinä tuki mm. USB2 ja SATA levyille. Hakukoneena kokeilisin duckduckgo.com, se löytää paremmin täsmähaut eikä tule miljoonaa maksettua sivua esille. Sähköpostin käyttöön on tor.org oikein hyvä viritys, siis jos email on netissä etkä halua koneen kovikselle posteja. Jonkun verran englantia olisi syytä osata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      76
      2661
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1832
    3. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      274
      1528
    4. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1504
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1487
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1341
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      398
      1293
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      347
      1253
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      382
      1238
    10. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1195
    Aihe