Fellow Finance

Lainaaja

Mitenkähän tuo toimii, kun mainostetaan että rahat tilille tunnissa. Eipä ole näkynyt, vaikka 15 tuntia sitten sain päätöksen sähköpostiin että "olemme hyväksyneet lainahakemuksesi". Viestissä oli liitteenä lainasopimus ja erikseen sopimusehdot, itse viestissä eritelty korko, laina-aika, maksujen eräpäivä ja tietenkin myönnetty lainasumma. Kävin heidän sivuillaan hyväksymässä lainatarjouksen, ja nyt se on siis puoli vuorokautta ollut tilassa "odottaa maksamista". Tulotositteet lähetin sähköpostilla.

Joka paikassa kuitenkin sama teksti, että laina maksetaan saman päivän aikana klo 9-17 välillä.

Olen tietoinen että palvelussa sijoittajat päättävät kenelle rahansa lainaavat, mutta miksi päätös sopimuksineen lähetetään ennen kuin koko lainasummalle on edes löytynyt sijoittajat? Oletan että tässä on nyt kyse siis siitä, että summa ei ole vielä kokonaisuudessaan kasassa.

Olen kerran aiemmin lainannut pienemmän summan (ja maksanut sen jo poiskin) ja silloinkin meni lähes vuorokausi ennen kuin rahat oli tilillä. Samalla lailla tuli heti päätös sähköpostitse ja hyväksyin tarjouksen palvelussa ja alkoi pitkältä tuntuva odotus.

Homma toimii muuten hyvin, eikä ollut yllätyksiä ainakaan edellisellä kerralla, mutta pientä korjattavaa kyllä on. Nettisivut ei aina toimi, ja lainaajalle voisi olla selkeämmin tieto että kuinka kauan kestää ennen kuin laina on maksettu tilille.

Mistä tiedän ylipäätään että saanko edes koko lainaa!

Millaisia kokemuksia muilla tuosta firmasta?

50

20295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lainaajamyös

      Itselläni on hyviä kokemuksia. En nyt muista tarkasti, kauanko siihen meni, että sain rahat tilille sen jälkeen, kun olin kaikki tarvittavat jutut lähettänyt heille.. taisi olla heti seuraavana päivänä.. Mutta sain kuitenkin tästä erikseen viestin, jossa vahvistettiin, että rahat tulossa.

    • Pankkihommaa

      Kävin Fellow Financen sivuilla eikä ainakaan heti osunut silmiin, että rahat saisi tunnissa tilille.

      Siitä kyllä löytyi tietoa, milloin laina maksetaan. Mutta se että rahat maksetaan, ei tarkoita sitä että rahat näkyisi silloin tilillä. Suomessa nääs eri pankkien välillä tilisiirrossa voi mennä 1-2 arkipäivää, riippuen siitä mihin aikaan vuorokaudesta tilisiirto tehdään. Siitä mitä pankkia/pankkeja Fellow Finance käyttää, minulla ei ole aavistustakaan.

    • lurkku

      hain itse ja sain seuraavana aamuna 5000e lainan tilille. 1-2 päivää sanotaan fellow financen sivuilla.

    • J.S.K

      Täysin perseestä maksoin luottoni reilusti ennen aikojaan,ja minulle tuli viesti "enemmän lainaa pienemmälläkorolla",,,mitä vielä,,,tällä kertaa emme voineet hyväksyä HAKEMUSTANNE,,,terveisin todella suivaantunut ja TODELLA ENTINEN ASIAKKAANNE...

      • mitäväliikuule

        Miks pitää heti ottaa uutta luottoa, jos on saanut edellisen maksettua? Ei kai niitä sen takia makseta, että sais uutta putkeen ja kierteen syvenemään? Olkaa onnellisia jos ootte saanu jotain poismaksettua ja lueskelkaa tarinoita täältä ihmisistä, jotka ei ole saaneet. Ei kannata tieten tahtoen lähtee siihen kierteeseen.


      • Anonyymi

        Itsellä kanssa erittäin huonoja kokemuksia kyseisestä "rahoituslaitoksesta"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä kanssa erittäin huonoja kokemuksia kyseisestä "rahoituslaitoksesta"

        Samoin mulla! Kun en osannut lähettää tulotietojani heitä miellyttävällä tavalla niin ottivat ja laittoivat mulle luottokiellon. No ...lainaa olen saanut sitä tarvitessani kyllä muualta ja pienemmällä korolla kuin ko. yritys myöntää sekä yksi asia on jäänyt mieltäni askarruttamaan SIIS jos maksat lainasi etuajassa pois kokonaan niin korot on maksettava koko oletetulta laina-ajalta!


    • Terppa96

      Varovasti nyt siellä sijoitusten ja lainojen kanssa. Kuulin luotettavalta tutulta, että palvelu toimii ilmeisesti siksi vielä että se saa vielä jatkuvasti uusia asiakkaita.

      • Anonyymi

        Varmaan pitää paikkansa, en epäile kun olen kyseisen yrityksen kanssa asioinut, mikä osoittautui karmeaksi virheeksi. Tyhmyydestä sakotetaan.


    • Leeee

      Ihan pelleilyä. Lainan hakemisen jälkeen tulee miljoona viestiä, että laina on nostettavissa. Sitten kun sinne toimittaa asiakirjat SÄHKÖPOSTILLA tai Tekstiviestinä (?) (hei haloo..), heistä ei enää kuulu mitään. Hylkäävää päätöstä ei vaivauduta toimittamaan ja verkkopalvelusta hakemus vain häviää. Kun kerran on niin hyvä verkkopalvelusysteemi rakennettu, niin kannattaisiko tehdä asiat loppuun asti?

      Ihmettelenpähän vain lafkan motiiveja ottaa paljon lainahakemuksia sisään ja hylätä suurin osa (80%).

    • miettijä-

      jokohan aloittaja on saanut rahansa

    • Anonyymi

      Lähettävät sähköpostiin tarjouksia lainan korottamisesta, mutta sitten sitä ei edes saa...

      Ei pitäisi lähetellä tuollaisia sähköposteja sitten!

    • Anonyymi

      Huono... Buu!

      • Anonyymi

        100% samaa mieltä


    • Anonyymi

      Eivät enää hyväksyneet uutta lainaa, vaikka aina olen hoitanut kaikki erät hyvin!

      Ihme touhua!

      • Anonyymi

        Siis edellisten lainojen erät hoidin hyvin.


      • Anonyymi

        Sama juttu
        Ei vissiin saisi maksaa pois
        Kulut ja korot haluavat ikuisesti


    • Anonyymi

      Hyväksytty laina luvataan tilille pikaisesti, nyt kolme arkipäivää mennyt eikä rahoja näy.
      Asiakaspalvelussa täys URPO joka ei tiedä mistään mitään.
      AVOSTELU 0/5

      • Anonyymi

        Tämä, itsellä aivan samanlainen kokemus. Ei siellä kukaan muukaan tiedä mitään, ei rajoitu pelkästään asiakaspalveluun.


    • Anonyymi

      Tämä yritys kannattaa kiertää todella kaukaa, suoranaista valehtelua ja sekoilua. Oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee. Todella härskiä toimintaa. Laina ehdoissa suorastaan huijaavat.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä ei kannata Pilata elämäänsä
        Sekoilua valehtelua ja vääriä tietoja.
        grdico on hyvä ja ihmiset hoitaa asioita voi jutella
        Joustoa.


    • Anonyymi

      Minä hain sieltä lainaa, mutta lainaa ei kuulunut. Sitten joku sieltä soitti ja pyysi minua rahoittajaksi. No just :)

      • Anonyymi

        Älä ota Pilata elämäsi .Ota muualta


    • Anonyymi

      Nythän tuo pulju on muuttunut fellow financesta fellow pankiksi, olisi luullut että muutoksen myötä asiat rullaavat paremmin. Ja kissan viikset sanon minä, huijaavat sähköpostissa sekä puhelimessa, siis jos sieltä nyt jonkun saa kiinni.

      • Anonyymi

        Minulla on hyviä kokemuksia, en nyt enempää palvelua kaipaa mitä nyt jo saan.


    • Anonyymi

      Olen sijoittaja.Siotin sinne lainaajille.Nyt muuttui pankiksi.Epäilen ,etten saa lainaamani rahoja takasin. Mitä kokemuksia muilla leimaavilla on .Oletteko saaneet rahananne takasin.

      • Anonyymi

        Jotain IT ongelmia sanovat fellow pankista olevan. Ongelmat ovat omien havaintojeni mukaan alkaneet 4.4.2022. Katso kohdasta Salkku ja Maksetut lainat ja valitse kaikki niin näet tilitysvelan määrän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain IT ongelmia sanovat fellow pankista olevan. Ongelmat ovat omien havaintojeni mukaan alkaneet 4.4.2022. Katso kohdasta Salkku ja Maksetut lainat ja valitse kaikki niin näet tilitysvelan määrän.

        Älkää ihmeessä kosketa tikullakaan tuohon huijaripankkiin. Kullanarvoinen vihje teille jolla on tuolta lainaa. Tarkistakaa joka kuukausi paljonko jäljellä oleva lainasaldo on, eli paljonko kokonaislaina on verrattuna suorittamiinne lyhennyksiin. Varokaa lainojen korottamisia, koska korotuksen päälle tulee 150 € avausmaksu ja 35€ vielä päälle ennen kuin siirtyy tilille. Eli nuo lisätään siihen summaan joka teidän tilille tupsahtaa. Sitten maksatte noista kuluistakin korkoa hamaan tappiin. Sitten jos epäilette jotain vääryyttä niin varautukaa kuukauden taisteluun asiasta. Minun kohdalla eivät ymmärtäneet, että kokonaislaina-lyhennykset=lainasaldo. Miettikää kaksi kertaa ennenkuin iskette näpit paskaan. Ottakaa reiluista pankeista mieuummin lainaa jos saatte. Niin minäkin tein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää ihmeessä kosketa tikullakaan tuohon huijaripankkiin. Kullanarvoinen vihje teille jolla on tuolta lainaa. Tarkistakaa joka kuukausi paljonko jäljellä oleva lainasaldo on, eli paljonko kokonaislaina on verrattuna suorittamiinne lyhennyksiin. Varokaa lainojen korottamisia, koska korotuksen päälle tulee 150 € avausmaksu ja 35€ vielä päälle ennen kuin siirtyy tilille. Eli nuo lisätään siihen summaan joka teidän tilille tupsahtaa. Sitten maksatte noista kuluistakin korkoa hamaan tappiin. Sitten jos epäilette jotain vääryyttä niin varautukaa kuukauden taisteluun asiasta. Minun kohdalla eivät ymmärtäneet, että kokonaislaina-lyhennykset=lainasaldo. Miettikää kaksi kertaa ennenkuin iskette näpit paskaan. Ottakaa reiluista pankeista mieuummin lainaa jos saatte. Niin minäkin tein.

        Samoja kokemuksia myös minulla. Kun muuttui pankiksi niin tuli tilinhoitomaksu 25€/kk. Laskin, että jo tuo tilinhoitomaksu tekee 1800€ kuuden vuoden lainaan. Tähän vielä korot ja avausmaksut ja nopealaina jos haluaa nopeasti tilille lainan tekee 35€ lisää. Tarjoavat lainan korotuksia jossa taas rahastetaan 150€ 35€ nopean lainan statuksella. Lainasaldon seuranta ollut aika hämärän peitossa. Pankiksi siirtymisen jälkeen sovelluksessa on jonkin näköinen seuranta, mutta kannattaa itse pitää kirjanpitoa jokaisen maksuerän jälkeen, etenkin lyhennysmäärää joka vähennetään lainan määrästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja kokemuksia myös minulla. Kun muuttui pankiksi niin tuli tilinhoitomaksu 25€/kk. Laskin, että jo tuo tilinhoitomaksu tekee 1800€ kuuden vuoden lainaan. Tähän vielä korot ja avausmaksut ja nopealaina jos haluaa nopeasti tilille lainan tekee 35€ lisää. Tarjoavat lainan korotuksia jossa taas rahastetaan 150€ 35€ nopean lainan statuksella. Lainasaldon seuranta ollut aika hämärän peitossa. Pankiksi siirtymisen jälkeen sovelluksessa on jonkin näköinen seuranta, mutta kannattaa itse pitää kirjanpitoa jokaisen maksuerän jälkeen, etenkin lyhennysmäärää joka vähennetään lainan määrästä.

        Samoja kokemuksia myös minulla. Houkuttelevat lainan korotuksilla ja se on ansa johon ei kannata mennä missään tapauksessa. Kun lainaa korotetaan tulee 150€ avausmaksu 35€ pikanostolle sekä kaikista pahin on, että korotuksen jälkeen lisäävät seuraavan kuukauden korot ja kulut lainan pääomaan, eli laina ei juuri lyhene annuiteettilainan mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää ihmeessä kosketa tikullakaan tuohon huijaripankkiin. Kullanarvoinen vihje teille jolla on tuolta lainaa. Tarkistakaa joka kuukausi paljonko jäljellä oleva lainasaldo on, eli paljonko kokonaislaina on verrattuna suorittamiinne lyhennyksiin. Varokaa lainojen korottamisia, koska korotuksen päälle tulee 150 € avausmaksu ja 35€ vielä päälle ennen kuin siirtyy tilille. Eli nuo lisätään siihen summaan joka teidän tilille tupsahtaa. Sitten maksatte noista kuluistakin korkoa hamaan tappiin. Sitten jos epäilette jotain vääryyttä niin varautukaa kuukauden taisteluun asiasta. Minun kohdalla eivät ymmärtäneet, että kokonaislaina-lyhennykset=lainasaldo. Miettikää kaksi kertaa ennenkuin iskette näpit paskaan. Ottakaa reiluista pankeista mieuummin lainaa jos saatte. Niin minäkin tein.

        Minulla avausmaksu 0e.kaikki toimi ihan hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää ihmeessä kosketa tikullakaan tuohon huijaripankkiin. Kullanarvoinen vihje teille jolla on tuolta lainaa. Tarkistakaa joka kuukausi paljonko jäljellä oleva lainasaldo on, eli paljonko kokonaislaina on verrattuna suorittamiinne lyhennyksiin. Varokaa lainojen korottamisia, koska korotuksen päälle tulee 150 € avausmaksu ja 35€ vielä päälle ennen kuin siirtyy tilille. Eli nuo lisätään siihen summaan joka teidän tilille tupsahtaa. Sitten maksatte noista kuluistakin korkoa hamaan tappiin. Sitten jos epäilette jotain vääryyttä niin varautukaa kuukauden taisteluun asiasta. Minun kohdalla eivät ymmärtäneet, että kokonaislaina-lyhennykset=lainasaldo. Miettikää kaksi kertaa ennenkuin iskette näpit paskaan. Ottakaa reiluista pankeista mieuummin lainaa jos saatte. Niin minäkin tein.

        Kirjoitat totuutta


    • Anonyymi

      Ei vieläkään tilittyneet saatavat. 2 viime viikon ajalta ongelmia.

      • Anonyymi

        Mutta minkähän takia Nordean, Osuuspankin ja Säästöpankin kanssa ei ole ongelmia.


    • Anonyymi

      Onko kukaan avannu tuonne talletustiliä? Ajattelin vaihtaa s-pankista mutta alkas kokemukset hirvittää?

      • Anonyymi

        Eikö kannattaisi keskittyä vaan vastuullisiin pankkeihin.


    • Anonyymi

      Huono lainapakki
      Pistää luottotietoihin merkinnän jos myöhästyy maksu esim! Vaikka suoraveloitus katkos
      Armoa ei ole.pilaa elämän
      Tämä kokemus vei arvostelun pohja mutiin

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lainaston MasterCard on huippuhyvä etenkin jos ei saa korttia pankista.

      Lainasto MasterCardissa ei ole kuukausi tai vuosimaksuja. Siksikin parempi kuin pankista.

      • Anonyymi

        Lainaston kortissa korko lähtee juoksemaan heti, kun esim. Bank Norwegianin kortissa asiakas saa kuukauden korotonta maksuaikaa. Lainasto perii myös pientä tilinhoitomaksua. Norwegianilla ei ole mitään muita maksuja kuin korko maksuttoman ekan kuukauden jälkeen.


    • Anonyymi

      Olet väärässä. Lainaston kortissa ei ole kiinteitä kuluja. Pelkkä korkokulu käytössä olevasta lainamäärästä. Siksi sen kannattaa ottaa vaikka varakortiksi vaikkei heti tarviskaan.

    • Anonyymi

      Ollessani espanjassa kadotin OP pankkikorttini. Ilmoitin siitä osuuspankkiin. Korrti kuoletettiin. Yritin saada pankkia siirtämään rahaa toiselle tyhjälle tililleni jolle minulla oli kortti mukana. Ei onnistunut. Sitten selattuani nettiä huomasin Fellow Pankin. Käytiin sähköpostitse sananvaihtoa ja tililläni oli rahat 2 kuukauden oleskelua varten seuravana päivänä. Sepeteus.

      • Anonyymi

        Miksi et itse siirtänyt nettipankissa ?


    • Anonyymi

      Otit sitten lainan oahimmasta pikavippiyhtiöstä?

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei valittamista.

      Alisa Pankki antoi tulosjulkistuksen yhteydessä tuoreen ohjeistuksen loppuvuodelle 2023. Yhtiö odottaa vuoden 2023 toisella vuosipuoliskolla pankin tuottojen arvioidaan kasvavan vuoden 2023 ensimmäisen vuosipuoliskon tasosta. Tuloksen ennen kertaluonteisia eriä arvioidaan olevan positiivinen vuoden 2023 osalta.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe