Judovuosi 2016

Mitäjäimieleen

Kohta alkaa tämävuosi elää viimeisiä päiviä.
Mitä jäi Sinulla mieleen Suomen judosta tällevuodelle.?
Mikä mielestäsi oli se SUURI judollinen teko jota voisit peukuttaa?
Tai kuka oli se Henkilö,joka jäi mieleen tältä vuodelta,vai oliko tämävuosi mielestäsi sellainen,että sen voisi judon suhteen vaikka unohtaa.

Kävitkö itse kisoissa,kävitkö ulkomaisissa kisoissa,kävitkö kesällä Kotimaan leireillä?

13

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväsuomijudo

Eiköhän tuo nuorten EM-kisat ollut vuoden kohokohta

• nujuuuuu

...Ja sieltä Oskun mitsku

• läheltäseuraavakk

Kyllä se on Oskun mitalli EM kisoista, sekä hyvät ottelut(kadettina) Tampereen eju cupissa.

• Pohjoisestatuulee

Tärkeintä oli tietenkin Suomen pysyminen judossakin olympiamaana. Siitä kiitos Juhon sitkeydelle. Tärkeää oli myös Jaskan rooli maajoukkueen leirityksen profiilin nostossa ja avoimuuden nostamisessa.
      Alkuun myös uusi pj otti hommaa hyvin haltuun, mutta nyt taitaa naiset johtaa hommaa.

• Judojudona

Olympiamaana pysyminen on tietenkin hyvä asia sekin, mutta kyllä arvokisamitalit, jopa nuorten sellaiset, ovat tärkeämpiä kuin pääseminen samoihin kisoihin ilmapistooliampujien ja keihäänheittäjien kanssa. Jos pitäisi valita, näkisin mieluummin suomalaisen voittavan Pariisin kisan tai Euroopanmestaruuden kuin saavan olympiapaikan.

• Nuhuu

Miten niin jopa nuorten sellaiset? Tuosta saa kuvan, että nuorten arvokisamitali on vähä-arvoisempi kuin aikuisen. Jos näin on, pitää alkaa avostamaan eri tasolle myös eri sukupuolten ja eri painoluokkien mitaleja. Näin Oskun mitali nousee taitotaso, sarjan kansainvälinen ottelijamäärä, sarjan kovuus ja muut seikat huomioonottaen kovemmaksi judoteoksi kuin Emilian värisuora viime vuonna, tai Jaanan judoteot viime vuosina.
        Itse en näin ajattele, mutta ylläolevan kommentoijan tapaiset eri ikäkausien arvokisojen erilaiset arvostukset pakottaa johdonmukaisuuden nimissä arvostamaan eri tasoille myös taitotason ja harrastajamäärästä johtuen.

• pohjoisestatuulee

Se on tietysti osin mielipidekysymys. Brassijutsukat antais vaikka toisen kätensä, jos sais olympiastatuksen noille kaikille avoimien em-kisojen rinnoille. Judo rukkasi juuri sääntöjään miellyttämään KOK:a enemmän.

• Huipullatuuleee

• Lännenlemu

Mielenkiintoisia nuo uudet säännöt. Isoja muutoksia. Ihmettelen tuota KOK:n vaatimaa otteuluajan muutosta tasa-arvoon perustuen. Vaaditaankon samasta syystä kuulantyöntöön miehille naisten kuula?

• Kisojaseurannut

Oli kiva katsella viihdyttäväää judoa Nuorten finnish openissa kun alle 90kg kaveri voitti 90 kg sarjan respectit kaverille.

• NJOPFloppi

NJOP on floppi tänä vuonna, puuttui niin V näläiset kuin Ruotsalaiset

• Kisojaseurannut

Niillä kisataan ketkä on paikanpäällä turha murista jälkeenpäin jos ei niin sanotut "STARAT" Vaivaudu ottelemaan

• Kisaaja

NJFO Respectit 90kg sarjan voittajalle olet voittosi ansainnut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      143
      2679
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      361
      1984
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1717
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      33
      1584
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1360
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1203
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1163
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      937
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      928
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      772
    Aihe