Kohta alkaa tämävuosi elää viimeisiä päiviä.
Mitä jäi Sinulla mieleen Suomen judosta tällevuodelle.?
Mikä mielestäsi oli se SUURI judollinen teko jota voisit peukuttaa?
Tai kuka oli se Henkilö,joka jäi mieleen tältä vuodelta,vai oliko tämävuosi mielestäsi sellainen,että sen voisi judon suhteen vaikka unohtaa.
Kävitkö itse kisoissa,kävitkö ulkomaisissa kisoissa,kävitkö kesällä Kotimaan leireillä?
Judovuosi 2016
13
185
Vastaukset
- hyväsuomijudo
Eiköhän tuo nuorten EM-kisat ollut vuoden kohokohta
- nujuuuuu
...Ja sieltä Oskun mitsku
- läheltäseuraavakk
Kyllä se on Oskun mitalli EM kisoista, sekä hyvät ottelut(kadettina) Tampereen eju cupissa.
- Pohjoisestatuulee
Tärkeintä oli tietenkin Suomen pysyminen judossakin olympiamaana. Siitä kiitos Juhon sitkeydelle. Tärkeää oli myös Jaskan rooli maajoukkueen leirityksen profiilin nostossa ja avoimuuden nostamisessa.
Alkuun myös uusi pj otti hommaa hyvin haltuun, mutta nyt taitaa naiset johtaa hommaa.- Judojudona
Olympiamaana pysyminen on tietenkin hyvä asia sekin, mutta kyllä arvokisamitalit, jopa nuorten sellaiset, ovat tärkeämpiä kuin pääseminen samoihin kisoihin ilmapistooliampujien ja keihäänheittäjien kanssa. Jos pitäisi valita, näkisin mieluummin suomalaisen voittavan Pariisin kisan tai Euroopanmestaruuden kuin saavan olympiapaikan.
- Nuhuu
Miten niin jopa nuorten sellaiset? Tuosta saa kuvan, että nuorten arvokisamitali on vähä-arvoisempi kuin aikuisen. Jos näin on, pitää alkaa avostamaan eri tasolle myös eri sukupuolten ja eri painoluokkien mitaleja. Näin Oskun mitali nousee taitotaso, sarjan kansainvälinen ottelijamäärä, sarjan kovuus ja muut seikat huomioonottaen kovemmaksi judoteoksi kuin Emilian värisuora viime vuonna, tai Jaanan judoteot viime vuosina.
Itse en näin ajattele, mutta ylläolevan kommentoijan tapaiset eri ikäkausien arvokisojen erilaiset arvostukset pakottaa johdonmukaisuuden nimissä arvostamaan eri tasoille myös taitotason ja harrastajamäärästä johtuen.
- pohjoisestatuulee
Se on tietysti osin mielipidekysymys. Brassijutsukat antais vaikka toisen kätensä, jos sais olympiastatuksen noille kaikille avoimien em-kisojen rinnoille. Judo rukkasi juuri sääntöjään miellyttämään KOK:a enemmän.
- Huipullatuuleee
Bjj ssä ei alleta toista kättä miellään kenellekään. https://breakingmuscle.com/learn/why-crossfit-and-bjj-should-never-be-in-the-olympics
Olympialaiset on pöhöttynyt ikääntyvä ja moniongelmainen tapahtuma jonka mielenkiinto on nousussa korkeintaan kehitysmaissa. Kehittyneissä maissa nuorilla on uusia unelmia ja uutta katsottavaa.
- Lännenlemu
Mielenkiintoisia nuo uudet säännöt. Isoja muutoksia. Ihmettelen tuota KOK:n vaatimaa otteuluajan muutosta tasa-arvoon perustuen. Vaaditaankon samasta syystä kuulantyöntöön miehille naisten kuula?
- Kisojaseurannut
Oli kiva katsella viihdyttäväää judoa Nuorten finnish openissa kun alle 90kg kaveri voitti 90 kg sarjan respectit kaverille.
- NJOPFloppi
NJOP on floppi tänä vuonna, puuttui niin V näläiset kuin Ruotsalaiset
- Kisojaseurannut
Niillä kisataan ketkä on paikanpäällä turha murista jälkeenpäin jos ei niin sanotut "STARAT" Vaivaudu ottelemaan
- Kisaaja
NJFO Respectit 90kg sarjan voittajalle olet voittosi ansainnut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1432679Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3611984- 401717
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii331584Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281360Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941203- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327937Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110928Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53772