Kiikarin suurennos (8x, 10x, 12x) ja käsien tärinä

Tsiigaaja

8X suurennos ei pahemmin käsien tärinästä johtuen pilaa katselunautintoa, mutta onko 12X suurennos jo liikaa? Avarat luontomaisemat ja lintujen bongailu ilmeisesti asettavat vähän erilaiset vaatimukset suurennokselle? Nykyisin käytössä on ollut 7x50 kiikarit, mutta kaipaisin lisää suurennosta.

4

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuoristoponkailija

      12xkertaiset suurennukset vaativat tuki jalan jos aikoo katsella kaukasempii kohteita merellä ja myös kello koneiston kääntämään kiikaria vaikka lintujen suuntaan koska maa pallo pyörii kaiken aikaa. Näin joku kulminaatori väitti jossain lintu ponkaus sivuilla vuoristo olo suhteista.

      • Sanasepe

        Yhdyssanoja voisi vähän harjoitella.


      • Toinen.sepe

        Vaikka tähän tapaan:
        12xkertaiset suurennukset vaativat tukijalan, jos aikoo katsella kaukasempia kohteita merellä ja myös kellokoneiston kääntämään kiikaria vaikka lintujen suuntaan, koska maapallo pyörii kaiken aikaa. Näin joku kulminaatori väitti jossain lintubongaussivuilla vuoristo-olosuhteista.


    • KaukoKauko

      Itsellä on kiikareita väliltä 8-10X ja niillä katseleminen on ihan helppoa. Käly osti 12x50 Swarovskit ja niilläkin pystyi katselmaan melko vaivattomasti käsivaralta. Tosin ne ovat melko painavat, joten vapina on vähäisempää. Pitemmän päälle saattaisi väsyttää kyllä, mutta keveät 12x rempulat varmaan tärisisivät enemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe