Miten kuvailisit Oulua, millainen se on mielestäsi?
Entä miten kuvailisit Oulua turistille?
Oulun kaupunki
27
1141
Vastaukset
- gogemus
Jotenkin ankean näköinen paikka, aina tuulee ja vihmoo. Ihmiset jollain tapaa kuivakkaita ja arkoja. Turistille yhtäkkiä varsin väritön ja tylsä paikka, jossa ei oikein mitään erikoista tai mieleenpainuvaa. Ihmiset jotenkin "nuukan" oloisia, näkyy jopa asiakaspalvelussa. Esim kahvilamyyjä saattaa kysyä, "tarvikko lautasta vai meneekö iliman" -ojentaessaan sokerista munkkipossua asiakkaalle. Siis oikeesti!?!
- RaukkaOnRasisti
Oulu on täynnä rasistijuntteja. Ei kannata matkustaa sinne. Tule tänne ihanan monikulttuurisen Helsingin sykkeeseen.
Ei rasismille!- eisuvakeille
Nokikeppejä pyörii oulussa joutilaina, muka turvapaikanhakijoita, suvakeille menee täydestä mutta eihän heillä ole todellisuuden tajua, kun "vanhemmat" samaa sukupuolta
- Anonyymi
eisuvakeille kirjoitti:
Nokikeppejä pyörii oulussa joutilaina, muka turvapaikanhakijoita, suvakeille menee täydestä mutta eihän heillä ole todellisuuden tajua, kun "vanhemmat" samaa sukupuolta
Jaa. Mä taas oon kattonut, että maahanmuuttajataustaiset paiskivat täällä kaikista eniten töitä. Ottavat nekin hommat, jotka eivät natiiveille kelpaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa. Mä taas oon kattonut, että maahanmuuttajataustaiset paiskivat täällä kaikista eniten töitä. Ottavat nekin hommat, jotka eivät natiiveille kelpaa.
Minäkin olen huomannut muutaman pizzalähetin. Parkkeeraa säännöllisesti pysäköintikieltoalueille keulasta rutatun koslansa. Ja yhden kerran näin matun mainoksia jakavan. Ja olihan Raksilan Prismassa vuosia sitten kassalla yksi matu - yhden työvuoron ajan. En julkaise epäilystäni siitä, miksi työsuhde jäi näin lyhyeksi.
Toki tunnen ihan kantasuomalaisiakin tämän yhteiskunnan loisia, joille ei työt maistu. Minäkin eläkeläinen näitten loisten joutilasta elämää kustannan yli 30 % eläkeveroillani. Puhumattakaan omista sisäisistä vihollisistamme, jotka oman makean elämänsä maksattavat tahallaan valtavasti kiristämillään veroilla bensasta, ruuasta, sähköstä, asumisesta ym "toisarvoisesta". Ja mitä eivät saa itselle kasattua, sen lähettävät ulkomaille tai ainakin antavat maassa loisiville ulkomaalaisille.
Ja tämähän sensuroidaan, koska sananvapaus, mielipiteenvapaus ja faktat. Sisäisille vihollisillemme totuus on pahinta myrkkyä. - Anonyymi
eisuvakeille kirjoitti:
sipase tummelit lapaan ja nauti
- YeahThänks
Yees yees it's very nice. There is a nice theater near the sea and lots of other stuff that I never go to see.
- Semmonen-homma
Oulu on aika ankea persläpi missä lestalaisuus ja apatia on vallan. Samanlaisia ne on muutkin paikat, mutta ei ehkä niin ankeita ja lestoja ei ole.
- Lyhyestija
Paska kaupunnki
- Miitsumie
Todellakin paska kaupunki, täynnä vittumaisia ja kieroja ihmisiä! Hyi helevetti!! Ja akat hutsuja ja saatanan rumia persjalkoja! Ja äijät juoppohulluja nappiniiloja...
- Treqqqq
Jokavuotinen arktinen hysteria ja siitä kumpuavat lieveilmiöt ovat taattua oululaisuutta. Yltiöpositiivisuus ei tähän vuodenaikaan oikein sovi kuvaan mutta Saara Aalto on piristävä poikkeus, tosin hänen valonsa säteilee nyt ihan muualla.
- niinettäyököttä
Eipä oo paljon turisteille kertomista eikä kattomista.Katelkaa väliin kalevasta valokuvia vanhasta Oulusta ja verratkaapa tämänpäivän kaupunkiin.Oon tullut myös samaan lopputulokseen paskakkaupunni.
- Dkdkwjsjdkd
Kukaan ei välitä minusta. Jos yritän olla oma itseni ihmiset katoaa ympäriltä. Perusvittumainen asenne ainut tapa saada seuraa.
Monet oululaiset tuomitsevia ja väkivaltaisia. Baarissa ja ulkona saa aina pelätä väkivaltaa. Naapurissa hakataan naisia ja kaikille se on normaalia.
Mua vältellään, halvelsitaan, vähätellään eikä tunneta empatiaa. Kaikki negatiivinen kaadetaan päälleni. Oisim tehny tääl itsarin mut muutin eripaikkakunnalle missä sain hoitoa ja välittämistä ongelmiini. Oon huomannu et pahuus on arkuutta joskus. Vihaiset katseet aina jokapaikassa eivätkä he tunne häpeää.
Saatanan kotipesäke.- Fdidkfkj
Mua on esim käytetty hyväks lapsena ja oululaiset vihaa ja halveksii mua sem takia ja pitää ali ihmisenä ja pilkkää ja naureskelee mum pelkotiloille
- PositiveHypnosisVideo
Kyllä se on ihan tekemisestä, siitä mitä teet, ja käyttäytymisestä kiinni miten muut reagoi (onko se nyt sitten tärkeintä sinulle?). Myös muille on tärkeää miten reagoit niihin (usko tai älä usko!). Sinun mielipiteelläsi ja arvioillasi on myös merkitystä. Mutta jos pystyisit vähentämään tuota ajattelua, että kaikki jotenkin kohdistuu sinuun (mikä on harhaluulo) niin huomaisit että siitä on lähes kaikki pelkkää kuvittelua. Et ole ainoa tuollaisista ongelmista kärsivä, vaan myös moni moni muu kärsii samoista asioista (ja haluaa samoja asioita) kuin sinä. Kun minä kuljen jossakin niin mietin lähinnä itseäni ja miltä näytän. Jos ei ajattelisi itseään, se olisi vapautus. Sekin on saavutettavissa ja elämäsi voi olla vuoden päästä tosi erilaista kuin juuri nyt ja tässä.
- kukaankurjuuteenkaipaa
Siinäpä sitä....Kuvailua.Jos oot jo Oulussa niin muuta äkkiään pois ja jos olet vasta tulossa niin käänny ja äkkiään takas tai paina kohalla kaasua.
- Anonyymi
Oululaiset ovat huomattavasti fiksumpaa porukkaa kuin tätä palstaa lukemalla voisi päätellä. Jos valtaosa oululaisista olisi samalla tasolla kuin valtaosa tämän palstan kirjoittajista, niin olisin jo ajat sitten ostanut menolipun.
- Anonyymi
Tylsä, pieni, pilattu keskusta, Valkea, ei autolla kaupunkiin, myymälät joissa kannattaa asioida on ihan muualla kuin keskustassa
- Anonyymi
paljon on parantamisen varaa henkisessä ilmapiirissä ja suhtautumisessa muihin. !!
- Anonyymi
Niin ainakin voisi suun pitää kiinni ihmisten parissa liikkuessa jos ei ole mitään hyödyllistä sanottavaa.
- Anonyymi
Vissiin on ko viksuimmat on lähteneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vissiin on ko viksuimmat on lähteneet.
nyt kalevassa juttua kaupunginjohdon hommista...hmm..taasen. on toki hyvä, että Suomessa ollaan, kunhan selviksi tulisivat v****hommatkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nyt kalevassa juttua kaupunginjohdon hommista...hmm..taasen. on toki hyvä, että Suomessa ollaan, kunhan selviksi tulisivat v****hommatkin.
ei muutakuin ostoskuitti , niin vältytään epäselvyyksiltä. orpohan tuo jo suunnitteli vähän siihen malliin että oulukin muuttuu helsingin suuntaiseksi, hyvinkin pitkälti, mutta toki jää nähtäväksi sitten
- Anonyymi
Kateellisia ja esittäjiä. Juntteja it talot ja muut firmat täynnä. Vihamielinne ilmapiiri liikenne raivoineen. 30 minuuttia pois päin saattaa huuhtoa hulluutta jonkun verran pois mutta suunta valittava tarkkaan.
- Anonyymi
jos oulussa käyneennä turistille pitäs jotain sanoa niin käy tietomaassa se on kiva paikka siellä menee o,30-3 tuntia aikaa vielä näytetään siellä myös elokuviakin jotka on musta ollu ihan hyviä katottia yleensä ja Oulun taidemuseo on myös kiva käydä jos tykkää käydä museoissa ja vielä tänä vuonna kantii käydä Pohjois-Pohjanmaan museo kun se siinä vanhassa rakennuksessa se 2023 vuonna loppuu siinä rakennuksessa ja jonnekki rakentavat uuden rakennuksen (netissä luki että ehkä tietomaan se osa jossa on tällä hetkellä se eloku tudio se purettas ja siihen rakennettas sen uuden rakennuksen johon se Pohjois-Pohjanmaan museo sit tulee jatkossa olemaan ehkä valmis 2026 vuonna se rakennus ) (kirpputoreilla voi myös käydä ja jossain kaupoissa myös )
- Anonyymi
Mitäpä sitä muuta ko ohi vaan moottoritietä pitkin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653502Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan283011- 1212376
- 121464
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822