Markkinatalous pilaa kaiken

I.hate.this.shit

Markkinatalous pilaa kaiken mihin se vaan pääsee käsiksi. Hinnat kohoavat pilviin ja palvelutaso huononee koska markkinataloudessa päämääränä on saada rahaa niin paljon kuin mahdollista niin vähästä vastineesta kuin mahdollista mikä johtaa tehottomuuteen käyttäjän kannalta kun joutuu maksamaan paljon eikä saa mitään vastineeksi. Paradoksi sinänsä koska markkinatalouden väitetään edistävän tehokkuutta mutta jätetään kertomatta että kenen kannalta.
Tällainen tavallisen ihmisen naamalle kuseminen on tehnyt minusta markkinatalouden vastustajan.
Perkele, eletään jo vuotta 2016 ja ihmiskunnan älykkyys ja sivistystaso on pikemminkin laskusuunnassa kuin kehittymässä parempaan suuntaan, tämäkin markkinatalouden syytä koska suosii primitiivistä, itsekästä ja ahnetta käytöstä mikä ei ole sivistynyttä ollenkaan!!

39

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomionsekaisin

      Puhut asiaa. Itsekin tullut samaan loppupäätelmään asioiden suhteen. Henkinen ilmapiiri alkaa olla markkinoiden pilaama.
      Tähän on tultu.

    • Kilpailu_puree

      Jos hinnat markkinataloudessa todella kohoaisivat pilviin, joku kilpailija tekisi hieman halvemman tarjouksen, hoitaisi homman ja tienaisi silti hyvin. Ylihinnat ja huono palvelutaso johtuvat siitä, että markkinatalous ei toimi olosuhteiden tai poliittisten tarkoitusperien takia. Esimerkkeinä apteekit, Alko, asuminen tai pienten paikkakuntien vähittäiskaupat.

      • I.hate.this.shit

        Ei näytä kilpailu toimivan näin pienessä maassa, se menee pikemminkin niinpäin että kun ns. "kilpailija" huomaa että toinen voi myydä kalliimmalla niin hänkin nostaa hintoja. Lisäksi markkinataloudelle on alistettu lainsäädännön voimin pakollisia asioita, esim. katsastus joten "kysyntää" riittää lain pakottamana maksoipa "palvelu" mitä tahansa.
        On jumalauta perkeleen kiero systeemi...


      • Kroojos

        Suomi on tosiaan niin pieni maa ettei kaikilla aloilla pelaa normaali markkinatalous.
        Pyöritän pientä erikoisalan yritystä. Liikevaiho n. 5-7miljoonaa. Työntekijöitä n. 30.
        Viimeiselle riville "jää" vuodesta toiseen 1,5-2M€. Tulos on liian hyvä. Olen perusranut rinnalle pari apuyhtiötä jouden pääasiallinen tehtävä on pumpata rahaa pois tästä pääyhtiöstä eli pienentää tulosta jottei asiakkaat ymmärrä että heidän alihankkija on kroisos...
        Verottaja saa kyllä omansa. Apuyhtiöt laskuttaa mm. Konsultoinnin ja sikahintaisten kiinteistövuokrien avulla.


      • I.hate.this.shit

        Tuohan on normaalin oikeustajun mukaan petos.


      • Kroojos

        Petos ? Millä perustein ?


      • I.hate.this.shit
        Kroojos kirjoitti:

        Petos ? Millä perustein ?

        Viet valheellisin perustein rahaa pois pääyhtiöstäsi mm. kohtuuttoman korkein kiinteistövuokrin mikä vaikuttaa myös muiden vuokratasoon vaikka sinun vuokrasi on valheellisella pohjalla. Olet mukana puhaltelemassa tarpeetonta ilmaa vuokriin mistä kärsivät kaikki ja erityisesti pienituloiset ihmiset.


      • Kroojos
        I.hate.this.shit kirjoitti:

        Viet valheellisin perustein rahaa pois pääyhtiöstäsi mm. kohtuuttoman korkein kiinteistövuokrin mikä vaikuttaa myös muiden vuokratasoon vaikka sinun vuokrasi on valheellisella pohjalla. Olet mukana puhaltelemassa tarpeetonta ilmaa vuokriin mistä kärsivät kaikki ja erityisesti pienituloiset ihmiset.

        Kuinkahan moni pienituloinen vuokraa teollisuushallia ?
        Etkä vastannut kysymykseeni !!


    • Kokemusta_on

      Markkinataloutta voidaan tutkailla myös palkkaus asioissa.
      Yrityksessämme tehdään lähinnä urakkapohjaisia töitä.
      Pöljyyksissään vanhemmat työntekijät päättivät että uudet tulokkaat ovat osallisia täydellä osuudella urakanjaossa.
      Nyt muutaman vuoden päästä jouduin puuttumaan tilanteeseen.
      Syynä oli se ettei uudet työntekijät tee omaa osuuttaan, heillä ei myöskään ole mitään motiivia opetella ammattia kunnolla, reklamaatiot ovat nousseet pilviin.

      Pienen mittakaavan sosialistinen kokeilu on nyt päättynyt, sosialismi ei vain toimi.
      Ihminen on ahne, laiska, hyväksikäyttäjä jos hänelle annetaan tilaisuus, sosialismi antaa täyden tilaisuuden.

      Tästä eteenpäin urakat jaetaan osallistumisen ja ammattitaidon mukaisesti, laiska, ammattitaidoton hyväksikäyttäjä ei tienaa juuri mitään.
      Ahkerien ammattitaitoisten palkka nousee.

      • On-kokemuksia-muitakin

        Se on hyvä, että osaatte arvostaa duunarinkin työn laatua. Kovin monessa paikassa valintaperuste on työn hinta = Hintataso on alalla työtehtäväkohtaisesti vakio ja sillä töihin saa (puoli pakolla ja karenssien uhalla) ainoastaan ammattitaidotonta, vetelää nuorisoa.

        Meilläpäin on varsin vähän vaihtoehtoja kiinteistöhuoltofirmoista. Toisesta kun pääsee eroon, toisessa ei asiat parane pätkän vertaa. Ollaan päädytty siihen, että aletaan haeskeleen omaa talonmiestä jos vaan löydetään muutama taloyhtiö kimppaan mukaan.


    • antaaRahanTehdäTyö

      Markkinatalous ja raha ovat ihania keksintöjä, kiukuttelun ja kadehtimisen sijaan tavallinen paskapersepulliainenkin voi laittaa rahan tekemään työtä ja lisääntymään.

      • I.hate.this.shit

        Jaa että minkä rahan? Ei tavan pulliaiselle makseta niin paljon palkkaa että siitä jäisi markkinatalouden paisuttelemien elinkustannusten jälkeen mitään jäljelle!!


      • ertyhjkjhgf

        Eikö sinulla ole rahaa, minulla on. Työllä hankitaan pelimerkit, eli raha, joka laitetaan sitten taas tuottamaan lisää. Jos sulle ei makseta tarpeeksi, laita yritys pystyyn, saat silloin päättää itse oman palkkasi. Joe et osaa, se ei ole muiden vika.


      • I.hate.this.shit
        ertyhjkjhgf kirjoitti:

        Eikö sinulla ole rahaa, minulla on. Työllä hankitaan pelimerkit, eli raha, joka laitetaan sitten taas tuottamaan lisää. Jos sulle ei makseta tarpeeksi, laita yritys pystyyn, saat silloin päättää itse oman palkkasi. Joe et osaa, se ei ole muiden vika.

        äläpäs nyt ole tuollainen lapsellinen kiukkupussi. Jos lähdetään tuolle linjalle että jokainen jätetään oman onnensa nojaan, se on paluu viidakon lakeihin. Ihmiskunta vain huomasi aikoinaan että viidakon lait ovat huonoja joten alettiin pyrkiä kohti korkeampaa sivistystä. Nyt markkinatalousjäärät haluaisivat purkaa sen. Miksi?


      • Kroojos

        Kaverihan vaan kertoi että jokainen joka ei ole tyytyväinen palkkaansa voi laittaa pystyyn oman yhtiön ja tienata niin paljon kuin haluaa tai mihin omat kyvyt riittää.


      • I.hate.this.shit
        Kroojos kirjoitti:

        Kaverihan vaan kertoi että jokainen joka ei ole tyytyväinen palkkaansa voi laittaa pystyyn oman yhtiön ja tienata niin paljon kuin haluaa tai mihin omat kyvyt riittää.

        Miksi sitä palkkaa ei voi maksaa mutta yritykset kyllä avokätisesti maksavat osinkoja eli rahaa kyllä on mutta sitä ei vaan haluta käyttää palkan maksamiseen työstä!? Ilman työtä ei tule sitä tuottoa osinkojakaan varten!!!


      • Pieni_kommentti
        I.hate.this.shit kirjoitti:

        Miksi sitä palkkaa ei voi maksaa mutta yritykset kyllä avokätisesti maksavat osinkoja eli rahaa kyllä on mutta sitä ei vaan haluta käyttää palkan maksamiseen työstä!? Ilman työtä ei tule sitä tuottoa osinkojakaan varten!!!

        Ihan jos aluksi käydään läpi missä on eniiten työpaikkoja julkisen sektorin lisäksi?
        No nehän löytyvät mikro-, pien- ja keskisuurista yrityksistä.
        Nämä yritykset ovat pääosin yrittäjävetoisia ja niissä ei hirveitä osikoja maksella.
        Esim. oma rakennusalalla toimiva yritys, viimeeksi maksoin osinkoja 4v sitten, silloin summa oli 2000€.
        Viimeiset 4v on rahavirta ollut oikeastaan toisinpäin, eli olen lainannut firmalle rahaa.
        Koko tuona 4v aikana työntekijöiden vuositienestit ovat olleet suuremmat kuin minun tulot.

        On aika surullista katsella täällä kun muutamien pörssiyritysten osingot vedetään keskusteluihin ja leimataan kaikki yritykset omistajia suosiviksi yrityksisksi.
        Suurin työllistäjä suurissa yrityksissäkin on pienet alihankintafirmat, jotka eivät maksele omistajilleen juurikaan osinkoja.

        Tuo yleistys yrityksien kohdalla on sama kuin yleistäisin muutaman työntekijän kokemuksista ettei työntekijät enää osaa tehdä töitä ja ovat pirun laiskoja ja ahneita, miltä yleistys tuntuu?


      • Kroojos
        I.hate.this.shit kirjoitti:

        Miksi sitä palkkaa ei voi maksaa mutta yritykset kyllä avokätisesti maksavat osinkoja eli rahaa kyllä on mutta sitä ei vaan haluta käyttää palkan maksamiseen työstä!? Ilman työtä ei tule sitä tuottoa osinkojakaan varten!!!

        Olet oikeassa. Ilman työtä ei tule tuottoja.
        Eli työantajan kannattaa maksaa hyvin tuottaville työntekijöille. Oletko samaa mieltä ?


      • I.hate.this.shit
        Kroojos kirjoitti:

        Olet oikeassa. Ilman työtä ei tule tuottoja.
        Eli työantajan kannattaa maksaa hyvin tuottaville työntekijöille. Oletko samaa mieltä ?

        Teoriassa noin mutta käytännössä työnantajat ja esimiehet eivät edes tunnista kuka tekee oikeasti töitä ja kuka laiskottelee, välinpitämättömyys rehottaa molemmilla puolilla. Ahkerakin kyllästyy raatamaan kun muut vaan laiskottelee ja ahkera joutuu tekemään sitten muidenkin tekemättä jättämät työt saamatta edes korkeampaa palkkaa vastineeksi eikä palkankorotuksia heru pyynnöistä huolimatta. Tämähän kyllä tehokkaasti myrkyttää työmotivaation, ihan turhaa raataa tyhjän takia kun laiskurit pääsee helpommalla.


      • Kroojos
        I.hate.this.shit kirjoitti:

        Teoriassa noin mutta käytännössä työnantajat ja esimiehet eivät edes tunnista kuka tekee oikeasti töitä ja kuka laiskottelee, välinpitämättömyys rehottaa molemmilla puolilla. Ahkerakin kyllästyy raatamaan kun muut vaan laiskottelee ja ahkera joutuu tekemään sitten muidenkin tekemättä jättämät työt saamatta edes korkeampaa palkkaa vastineeksi eikä palkankorotuksia heru pyynnöistä huolimatta. Tämähän kyllä tehokkaasti myrkyttää työmotivaation, ihan turhaa raataa tyhjän takia kun laiskurit pääsee helpommalla.

        "ihan turhaa raataa tyhjän takia kun laiskurit pääsee helpommalla. "
        Julkisella puolella tämä väittämäsi on sisäistetty hyvin. Nyt ymmärrät miksi julkistapuolta yksityistetään, vai ymmärrätkö ?
        Tasa-arvoisesta palkkamallista saat kiittää vasemmistoa ja ay-liikettä.


      • ertyuioiytfdfgh
        I.hate.this.shit kirjoitti:

        äläpäs nyt ole tuollainen lapsellinen kiukkupussi. Jos lähdetään tuolle linjalle että jokainen jätetään oman onnensa nojaan, se on paluu viidakon lakeihin. Ihmiskunta vain huomasi aikoinaan että viidakon lait ovat huonoja joten alettiin pyrkiä kohti korkeampaa sivistystä. Nyt markkinatalousjäärät haluaisivat purkaa sen. Miksi?

        Sinä raivostut faktoista, näköjään kuulut siihen sosialistien ryhmään, joka mielummin tunkee kätensä ahkerampien ja fiksumpien taskuun, kuin itse yrittää omillaan pärjätä. Sosialismi on suomen pahin ongelma, sosialismia toteutetaan kielloilla ja verottamalla rankimmin kaikkein ahkerimpia.


    • Niin.pilaakin

      Juu, kyllä paras järjestelmä on markkinataloudeton Pohjois-Korea. Toiseksi paras oli Neuvostoliitto, mutta slobot eivät itse sitä tajunneet ja lakkauttivat hyvän järjestelmän.

      Ei Kuubakaan hassumpi ole. Olen käynyt siellä. Castro rakennutti komeita moottoriteitä, joilla on kolme kaistaa kumpaankin suuntaan. Laitimmaisella kulki jonkin verran polkupyöriä. Keskimmäisellä meni auto parin minuutin välein, kuten esimerkiksi meidän bussimme. Kolmatta kaistaa ei kukaan käyttänyt.

      • Granma_Avenue

        Ne tiet oli tarkoitettu kansallisten juhlapäivien paraateihin, jolloin kansa vyöryy tien täydeltä Havannaan kuuntelemaan suuren johtajansa nelituntista puhetta.


    • Hyväänsuuntaan

      Lähinnä tuet pilaavat asiat.

      - Kaikki tuet tulisi lopettaa.
      - Talous tulisi jättää kellumaan vapaasti, Tästä johtuen vuokrat, palkat, hinnat laskisivat terveelle tasolle.
      - Sosiaalisettuet tulisi laskea samalla vastaamaan uuttatilannetta.
      - Verotusta tulisi keventää, uuden taloustilanteen mukaisesti.

    • hjfdjkfdksjs

      Mun mielestäni veronkanto pitäisi lakkauttaa kokonaan määräajaksi. Kaikki tuet myös määräajaksi seis. Katotaan sitten kuinka käy.

    • I.hate.this.shit

      Ylipäätään, kenelle tätä yhteiskuntaa oikein kehitetään? Ihmistenvastaisesta toiminnasta päätellen ei ainakaan ihmisille, ehkä sitten roboteille tai ulkoavaruuden hirviöille?
      Täällähän yritetään mitätöidä sunnuntainkin asema lepopäivänä ja väitetään että enää ei eletä jonkun raamatun mukaan ja uskonto on kuollut mutta Suomessa on uskonnonvapaus, joillekin se voi olla isokin asia, esim. Halpa-Halli ketjuhan ei pidä kauppojaan sunnuntaisin auki. Ja menepäs sanomaan vaikka muslimille että uskonto ei merkitse mitään, saattaa olla ettet selviä hengissä.
      Espanjassa vietellään kaikessa rauhassa siestaa keskellä päivää, jne. joten mikä ihme siinä on että Suomalaisia pitää vedättää ja kurmuuttaa viimeistä hikipisaraa myöten eikä vastineeksi haluttaisi maksaa palkkaa vaikka elinkustannukset ovat kohtuuttoman kalliit tässä maassa?!
      Perkele että tämä maa on vittumainen kyrpien johtama paskamaa, saatanan henkisesti sairaat nillittäjät ja epäkelvot lierot ovat kieroilleet itsensä päättäviin asemiin ja varmaan runkkaavat samalla kun kehittelevät taas uusia kusetuslakeja kansalaisten vahingoksi saatanan sadistit!

      • Kroojos

        Oletko huomannut kun käyt sunnuntaina kahvilassa, niin kahvikuppi maksaa yhtä paljon kuin arkena ? eli ne jotka pyhittää sunnuntain levolle joutuvat maksamaan pakanoiden sunnuntai kahvittelun. Meneekö oikein ?
        Pitäisikö sunnuntaikorvaus maksaa vain niille jotka kuuluvat kirkkoon ?


    • Khvihvivhi

      Jos Suomessa olisi markkinatalous, niin aloittajakin joutuisi menemään duuniin.

      • I.hate.this.shit

        kyllä minä olen vakituisessa työssä käyvä mutta näillä palkoilla se ei ole mitään herkkua.


      • Terve.menoa

        "kyllä minä olen vakituisessa työssä käyvä mutta näillä palkoilla se ei ole mitään herkkua."

        Eikö älysi riitä muuttamaan maahan, jossa asiat ovat paremmin?


      • I.hate.this.shit
        Terve.menoa kirjoitti:

        "kyllä minä olen vakituisessa työssä käyvä mutta näillä palkoilla se ei ole mitään herkkua."

        Eikö älysi riitä muuttamaan maahan, jossa asiat ovat paremmin?

        Mikä siinä on että tämä maa ei voi tarjota syntymäkansalaisilleen kelvollisia elinoloja? 60-70-luvulla oli suuri muuttoliike Ruotsiin, viime aikoina on ollut suurta aivovuotoa eli parhaiten koulutetut ja varakkaimmat lähtevät Suomesta eli moni muukin on kyllä havainnut että Suomi on paska maa.


      • Mikä_on_kelvollista

        Olen työllistänyt useita nuoria aikuisia.
        Heiän asenteistaan huomaa hyvin nykyisen asennemaailman.
        Töihin on pakko tulla, eli lähtökohta on se että töihin ei haluta tulla.
        Kytätään toisten tekemisiä ja säädellään omia töitä sen mukaan mitä luullaan että toinen tekee, eli yritetään päästä pikkuisen pienemmällä työpanoksella kuin toinen.
        Työssä oleminen on niin vatenmielistä että rutistaan siitä että tuo toinen pääsi pakkolomalle ennen minua.
        Yrityksessämme maksetaan n. 30% paremmin kuin tess. määrittelee.

        Pitäisi alkaa katsomaan omaa työtehoa ja amattitaitoa.

        Kun kuunnellaan niitä baarikeskusteluja toisten töistä niin tuntuu että kaikilla muilla on paratiisi käytössä, ei tajuta että puheet on todella väritettyjä.

        Yksi mihin nykyään verrataan on kotia maksettavat tuet, jos ko. tukia ei olisi niin kiinnostus työhön lisääntyisi huomattavasti.

        Olen niin kyllästynyt itekmisiin ja parkumisiin että palkkasin työntekijän pistämään rutisijat pihalle ja palauttamaan työtehon takaisin sille kuuluvalle tasolle.

        Ps. olen ollut ruotsissa ja norjassa töissä, ei siellä sen parempaa ole.


      • Kroojos
        Mikä_on_kelvollista kirjoitti:

        Olen työllistänyt useita nuoria aikuisia.
        Heiän asenteistaan huomaa hyvin nykyisen asennemaailman.
        Töihin on pakko tulla, eli lähtökohta on se että töihin ei haluta tulla.
        Kytätään toisten tekemisiä ja säädellään omia töitä sen mukaan mitä luullaan että toinen tekee, eli yritetään päästä pikkuisen pienemmällä työpanoksella kuin toinen.
        Työssä oleminen on niin vatenmielistä että rutistaan siitä että tuo toinen pääsi pakkolomalle ennen minua.
        Yrityksessämme maksetaan n. 30% paremmin kuin tess. määrittelee.

        Pitäisi alkaa katsomaan omaa työtehoa ja amattitaitoa.

        Kun kuunnellaan niitä baarikeskusteluja toisten töistä niin tuntuu että kaikilla muilla on paratiisi käytössä, ei tajuta että puheet on todella väritettyjä.

        Yksi mihin nykyään verrataan on kotia maksettavat tuet, jos ko. tukia ei olisi niin kiinnostus työhön lisääntyisi huomattavasti.

        Olen niin kyllästynyt itekmisiin ja parkumisiin että palkkasin työntekijän pistämään rutisijat pihalle ja palauttamaan työtehon takaisin sille kuuluvalle tasolle.

        Ps. olen ollut ruotsissa ja norjassa töissä, ei siellä sen parempaa ole.

        Työllistäisin nuoria jos saisi heidät töihin. Ainoa vaatimus että on noudattaa työaikoja ja tekee parhaimpansa.

        Palkkaus on TES joitain prosentteja päälle (5-25%). Ekstrana kuukauden palkka bonuksena kerran vuodessa jos päästään tavoitteisiin.
        Huom. Joka vuosi viimeisen 10v aikana on päästy. Yhden ainoa kerran yksi työntekijä on kiittänyt boonuksesta. Bonus ei perustu mihinkään soppariin, olen maksanut sen hyvää hyvyyttäni....että tälläinen veemäinen työantaja


      • I.hate.this.shit

        Get real, miettikää nyt oikeasti ketä todellakaan kiinnostaa mikään työ. Itse en ole enää mikään nuorikaan ja ajattelen silti että työ on vain yksi keino rahoittaa eläminen. Jos voittaisin lotossa niin en missään tapauksessa tuhlaisi ainutkertaista elinaikaani töissä raatamiseen. Työhön tuhlaantunutta elinaikaa ei saa takaisin milloinkaan!


      • Kroojos
        I.hate.this.shit kirjoitti:

        Get real, miettikää nyt oikeasti ketä todellakaan kiinnostaa mikään työ. Itse en ole enää mikään nuorikaan ja ajattelen silti että työ on vain yksi keino rahoittaa eläminen. Jos voittaisin lotossa niin en missään tapauksessa tuhlaisi ainutkertaista elinaikaani töissä raatamiseen. Työhön tuhlaantunutta elinaikaa ei saa takaisin milloinkaan!

        Minua kiinnostaa työn teko.
        En voisi kuvitella parempaa hommaa kuin tämä oman yrityksen pyöritys. Ikää 50 ja olen elämäni kunnossa. Virtaa riittää


    • Älykäs.vaihtoehto

      Itä-Saksassakin vain valtion johto tajusi sosialismin paremmuuden. Tyhmä kansa halusi länteen, mutta onneksi Berliinin muuri esti autuudesta poistumisen.

      Tapasin kerran 70-luvun lopulla helsinkiläisen kunnallispoliitikon Pekka Saarnion, jonka mukaan paras mahdollinen valtio olisi Itä-Saksan ja Ruotsin yhdistelmä. Siis Itä-Saksasta otettaisiin yhden puolueen diktatuuri ja ruotsista monipuoluedemokratia. Itse en tyhmänä tätä oikein tajua, mutta Saarnio sanoikin älykkyysosamääränsä olevan 162, joten hän saisi tuollaisen yhdistelmän tietysti helposti toimimaan.

    • Pkvb

      Äkkiä cjlnvvnkcv

    • Terve.menoa

      "moni muukin on kyllä havainnut että Suomi on paska maa."

      Kysyinkin, miksi SINUN älysi ei riitä maastamuuttoon. Emme kaipaa kaltaisiasi täällä. Lähde pois.

      PS Nettomaahanmuutto Suomeen vuonna 2015 oli 12 414 henkilöä.

    • Pitää muistaa, että markkinatalous on maailman vanhin ja ainoa toimiva talousjärjestelmä.
      Se syntyi samaan aikaan maailman vanhimman ammatin kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe