Osallistumisen mahdottomuus

vaalierkki

Osallistuisin mielelläni asiallisiin keskusteluihin, mutta en näe sitä mielekkääksi. Syy: toimittuani vähän aikaa palstan sefuna enkä suostunut joidenkin kirjoittajien esittämiin mielestäni kohtuuttomimiin vaatimuksiin.
Tämän jälkeen, vaikka en enää ole sefu, perässäni on jatkuvasti ollut rakkilaumaan verrattava joukko, joka tulisi pilaamaan minkä tahansa aiallisen keskustelun.

71

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ymmärrän kyllä tilanteen kun itsekin olen tuossa tehtävässä pikkusen toiminut.
      Tilannehan on se, että nimimerkki Pilmari on saanut toimia koko palstaikänsä saamatta postiinsa yhtäkään huomautusta toimistaan.

      Ainoa poikkeusaika oli kun seuraajani sheriffi Bilman piti Pilmarin monine apunikkeineen poissa.

      Nyt kun koko palsta on akateemisen tutkimuksen kohteena, olen ihmeissäni ellei mitään muutosta tapahdu.

      Palsta on kyllä muodostunut niin sairaaksi vihvammoista, että itsekin olen kokenut tarpeelliseksi jotain sanoa.

      Olen niin väsynyt, että jaksan tuskin ajatella tai kirjoittaa. Jotain arkista asiaa olen vielä luvannut kirjoittaa.

      Kiitokseni niille kaikille, jotka niin monien vuosien ajan ovat jaksaneet pitää yllä tätä mielestäni merkittävää kohtauspaikkaa.

      • juhani.on

        Älä provosoidu kun provosoidaan.. Kyllin hyvä ohje joka kestää suurennuslasinkin.
        ihana tunne on huomata ympäristössä olevien ihmisten reakoivan voimakkaasti.
        Tunteiden viesti on sanaton, äänetön, sekä mieletön. Rakkauden tunne on estoton. Se kattaa kaiken. Hyvässä ja pahassa. Siinä tunteessa olemme me!

        *juhani*


    • perustakaaoma

      Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Tämä sopii teihin molempiin. Miettikää miten monta kertaa olette muita ilkeästi arvostelleet , eikä vain tuota yhteistä vainon kohdettanne. Perustakaa oma saitti, jonne voitte kutsukirjeellä kutsua ne muutamat harvat jotka ovat mielestänne osaavia. Miksi täällä suotta kärsitte näin kehnossa seurassa ?

      • kertoisitko ystävällisesti , ketkä vainoavat ja ketä?


    • Muistelen tuon mahdottomuuden osallistua olleen tuttu tunne minullakin. Alkuaikojeni henkilööni kohdistuneet hyökkäykset oli kohtuuttoman rajuja, mennen joskus äärimmäisyyksiin.

      Lopulta taistelin itseni pinnalle (susmorsiamen painostaessa) , saaden sympatiaakin lukijoilta!

      Olen ihmetellyt joskus miten viitsitte reagoida noihin älyttömyyksiin? Onko unohtunut karavaanin kulku rakkikoirista huolimatta ???
      Ruunemanniakin kohdellaan joskus melko julmasti,...aivan tahallaan.
      Vaalierkki taas vastaa auliisti, ja ottelee päivittäin olettamuksia vastaan, jotka potkaisisin jo tieltäni kuin kuivat risut!

      Näen minäkin nimimerkkini mainittavan suspekteissa yhteyksissä, mutta en osallistu.
      Onneksi minulla on suotu naurun lahja, taitaa kirjoittaja vain kaivata osallistumistani😋

      En koe metsän vastaavan huutoon tässä, nämä metsät kun kätkevät sokeitakin hyypiöitä , joilla hyvät ominaisuudet on tukahtuneet.

      Arvosteluahan on opittava sietämään,..aihetta siihen kyllä löytyy.
      Kellarissa kehitytään , olisi hyvä ohje meille kaikille, hyypiöille eritoten.

      Ritareille terveiseni!

      • Arvosteluahan on opittava sietämään,

        Hyvin kirjoitettu mielipide sinulta sini-sirkku. Minäkin olen oppinut jotain ja kukapa ei olisi?

        Onneksi on jäänyt se nuoruuden temperamentti vähemäle, koska silloin ihmettelin mm. erään vanhemman naisen tyyneyttä, vaikka häntä selvästi loukattiin, noin niinkuin "piikitellen" ja minä ihmettelin, miksi hän ei vastaa siihen? Nyt ymmärrän senkin.

        Lainaus s-s;"Olen ihmetellyt joskus miten viitsitte reagoida noihin älyttömyyksiin? "

        Jotenkin ymmärrän sen, koska se ei koske minua, mutta entä omalta kohdaltani, niin siinä ja siinä! Silloin laitan koneen kiinni ja otan hyvän kirjan ja en avaa sitä ketjua enää.

        Olisiko siinäkään mitään järkeä, että sellaisiin aloituksiin ei vastattaisi, jossa moititaan palstalaisia?


      • en minä sitä arvostelua pelkää, minua on kehuttu mutta myös hirtetty noin kuvaannollisesti saman aiheen johdosta, asiaton ja perusteeton piikittely on teema, joka saa näkemään punaista. Täällä vain täytyy jonkun olla kaatopaikka, muuten eräät menettävät yöunensa.


      • että.sillä.tavalla.hyypi

        "En koe metsän vastaavan huutoon tässä, nämä metsät kun kätkevät sokeitakin hyypiöitä , joilla hyvät ominaisuudet on tukahtuneet." nimim. si..-si..

        Ai sokeita hyypiöitä!
        Niillä vielä hyvät ominaisuudet ovat tukahtuneet! - Voi hyvä tavaton! Siinä on tyylin taitoa kerrakseen!!!

        Loukkaavasti muuten sanottu näkövammaisista


    • Mennyttä.muistaen

      Monelle ikäihmiselle internet on siunaus. Voi olla yhteydesä koko maailmaan. Voi osallistua, voi tutustua, voi saada tietoa. Ja voi keskustella.

      Aikanaan tämä palsta oli mukava, monen osallistujan mieleinen keskustelupalsta. Ulkonäkökin oli erilainen. Jonkinlainen puu, muistatteko.
      Silloin keskusteltiin, eikä hyökätty.
      Nyt on keskusteleminen mahdotonta, koska jo alkumetreillä joku alkaa väännellä asiaa tai haukkua kirjoittajia, joilla on eri mielipide.

      Keskustelu syntyy juuri erilaisista näkemyksistä. Niiden esittäminen saattaa herättää ahaa-elämyksen lukijoissa, ja jos aihe sallii, on huumoriinkin mahdollisuus.
      Vieläkö aika entinen voisi palata?

      • Ei voi kun Pilmari estää


    • nyt.on.nyt

      Ei ne entiset ajat sen kummempia olleet. Aktiivisia kirjoittajia ja aloitusten tekijöitä oli ehkä enemmän. Mutta aina on eräs ruoskinut palstaa tasottomuudesta ja aina on kahdenvälistä kukkotappelua käyty. Aina on sisäpiiriläiset toisiaan pönkittäneet. Ennen sentään kahvilasta käytiin täällä kentälläkin, nyt on linnoituttu ihan tykkänään omaan seurapiiriin omien aatetovereiden kesken. Monta riitaista naisihmistäkin on ollut, jotka ei yhtään arvostelun sanaa ole kestäneet. Tuonen tuvilla on jo monta, jotkut tutut ehkä puskista kirjoittelee.

      • Hei. Kyllä ne entiset ajat olivat monipuolisempia, koska "Aktiivisia kirjoittajia ja aloitusten tekijöitä oli ehkä enemmän."
        Nyt ne aktiivit ovat kääntäneet lehteä ja kirjoittavat ties minne muualle. Jäljelle on jäänyt muutama vakituinen. Tai ovatko he ovat sisätiloissa Kahvipirtissä?

        Kannattaisi yrittää unohtaa menneet ja innostua tulevasta, mutta varmaan se on vaikeaa.


    • Se-entinen-Kukkahame

      Täällä olisi yhdellä jos toisella saatikkakolmannella sanomista perässä huutajille.
      En osaa tarkkaan määritellä oliko 10 vai pelkästään yksi jonka kielen käyttö ja tapa vastailla oli pelkkää rivoutta ja piruilua, ilkeimmän mukaan kuitenkin.
      Otin kynäni ja läksin. Kyllä teki hyvää oikeat miitingit ja keskustelutuokiot aivan äänellä saman pöydän ympärillä, ne jatkuvat vielä ja vahvistavat omaa tyyliä ja antavat uutta ulottuvuutta tapaamisille ja uusille ystäville.
      Toivon että teistä kukin uskaltaa sanoa sanottavansa se on ainoa tapa tuntea olevansa yksi olemassa olevasta.

      Joutava huomauttelu ei ole aikuisten keskustelua.

    • Leiriniekka

      Ajoittain on tullut jotain kirjoteltua. Joskus useampaan otteeseen, kun on ilmaantunut jokin aihe ja asia antanut virikettä. Luovaa taukoakin tullut pidettyä. Muutama seikka, joitten saattaisi antaa jäädä vähemmälle:
      - Politiikan tuoksinassa näkyy syntyvän monenlaista tekstiä. Veteen piirretyn viivan luonnettahan siinä aihepiirissä on eli puolueellisuuskin kuuluu asiaan. Sitä ruokkii ihan tutkimustietonakin tunnettu fakta, jonka mukaan nämä "some"-kuviot vaikuttavat kuulemma ihan ihmisten äänestyspäätöksiin enemmän tai vähemmän tahi ainakin jonkin verran. Silloin luonnollisesti poliittiset puolueet organiseeraavat omia kaadereitaan mukaan osallistumaan. Siinä seassa on sitten meitä puolueitten jäsenlistoilla olemattomia, vaikka vankkoja näkemyksiä on usein meilläkin. Tähän kuvioon kuuluvat sitten myös pahantahtoiset mollaajat ja halveeraajat, joita voitaneen kutsua trolleiksi. Kyseessähän on kilvoittelu paikasta poliittisen vallan kukkulalle kukoksi pääsemisestä. Siihen liittyy myös arveluttavaa puuhastelua. Loskanheitoksi sitä myös kutsutaan. Erityisen ikävänä ilmiönä muistan mm. Tarja Haloseen kohdistuneen ala-arvoisen kirjoittelun presidentin vaalien yhteydessä. Siinä mentiin jo asiallisuuden ulkopuolelle ja alapuolelle ja rankasti mentiinkin. Toisaalta asiallistakin ajatusten vaihtoa on käyty politiikan saralla, mutta kyllähän nuo herjan heittelijät ja rääpijät ovat häiriötekijä vai pitäisikö niihin suhtautua kuin rikkoihin rokassa. Se rikkamäärä meinaa joskus kuitenkin paisua niin suureksi, että mieleen tulee heittää hyvästit koko jutun vääntöön osallistumiselle.
      - Juuri politiikka on yksi kapuloitten nakkelun aihekenttä. Venäjän suhteet kuuluvat oikeastaan siihen samaan ja niin ovat tietysti myös Nato ja EU. Suomi vaikuttaa olevan niin merkittävä paikka, että jopa Pietarissa saakka vissiinkin tehtaillaan näille palstoille trollauksia. Vot tai sitten ei! Tunteita ja jyrkkiä kantoja näkyy löytyvän myös amerikkalaisuudesta ja ajankohtaisesti Donald Trump on saanut runsaasti huomiota jopa alatyylisyyteen saakka. Pakolaisuuteen ja maahanmuuttoon liittyvät keskusteluketjut ovat politiikkaa nekin. Uskonto herättää tunteita niin kuin on luonnollistakin. Eri kirkkokuntiin kuuluvaa kristillisyyttä ja useammanlaista islamilaisuutta esiintyy. Mahtaneeko olla niin, että kirkonkin piirissä on havahduttu osallistumaan eli organiseeraamaan osallistujia näille palstoille vai olisivatko tiukasti uskontoa puolustavat kirjoittajat kaikki yksittäisiä vapaaehtoisia? Ja onhan sitä suorasanaisia uskonnon vastustajiakin liikkeellä.

      Minulle oli uutta tietoa, että näitä meidän kirjoitelmiamme nyt olisi ryhdytty syynäilemään kunnon tutkimustoiminnan voimin. Toivottavasti analyseeraajat ja synteesien laatijat pitäytyvät hyvän tutkimusmoraalin käytäntöihin. Taitaapa siinä ilmaantua jonniinmoisia luokitteluvaikeuksia, kun meitä kaiken sortin osallistujia yritetään laittaa tieteellisiin kategorioihin. Ja yritetään löytää korrelaatioita. Eipä käy katteeks. Entisaikaan olisi taidettu sanoa, että siinä puuhassa kuluu aikaa ja tupakkia.

    • Se-entinen-Kukkahame

      Eikö kaikille tulekkaan kehotusta osallistua tutkimukseen, kyllä niitä näyttää olevan
      mielenliikkeetmulla toisillekin jakaa, kokeilen jos saan siirrettyä näkyviin..!

      Osallistu tutkimukseenOsallistu Suomen Akatemian rahoittamaan Kansakunnan mielenliikkeet -tutkimukseen: http://www.aller.fi/kansakunnanmielenkiikkeet

      • olen jo osallistunut


      • Linkissä on jokin virhe. Ei yhdistynyt.


      • Se-entinen-Kukkahame

        Yritin avata tuota linkkiä ...? ei se avaudu minullekaan ,olisiko tutkijan omiin tarpeisiin?


    • reppuriika

      Jos ihmisellä on paha olla niin saattaa sen vuoksi kirjoitella palstalla ilkeitä. Kaikilla kun ei ole sitä kotikomentajaa tai taistelutoveria paikan päällä. Yksinäisyys voi turhauttaa.
      Kyllä sitä sortuu joskus kirjoittelemaan pahasti vaikka yleensä yritän välttää sellaista ja en halua loukata. Jos joku alkaa vainoamaan palstalla, niin minä jätän asian siihen. En vastaa, en kommentoi ja en edes lue loukkaavaa tekstiä.
      Ja sitten ne trollit ja henkisesti häiriintyneet palstan sotkijat ovat oma porukka.

    • että.sillä.tavalla

      Aloittaja nimittää rakkilaumaksi kirjoittajia, jotka ovat rohjenneet olla eri mieltä kuin hän.
      Hänen Majesteettinsa ei suvaitse vastaansanomisia

      • kyllä vastaan saa sanoa, ei se minua häiritse, se vastaisen mielipiteen takana pitää kuitenkin olla jotain, joka erottuu höperöinnistä. Asia, joka tuntuu olevan muutamille yli ymmärryksen käyvää käytäntöä.


      • että.niinkö.asia.olikin
        vaalierkki kirjoitti:

        kyllä vastaan saa sanoa, ei se minua häiritse, se vastaisen mielipiteen takana pitää kuitenkin olla jotain, joka erottuu höperöinnistä. Asia, joka tuntuu olevan muutamille yli ymmärryksen käyvää käytäntöä.

        Mikäs täällä on sitten höperöintiä? Olisi hyvä tietää, jos se kerran "tuntuu olevan muutamille yli ymmärryksen käyvää käytäntöä".
        Voisikos viisaampana itseään pitävä sen selittää?


      • että.niinkö.asia.olikin kirjoitti:

        Mikäs täällä on sitten höperöintiä? Olisi hyvä tietää, jos se kerran "tuntuu olevan muutamille yli ymmärryksen käyvää käytäntöä".
        Voisikos viisaampana itseään pitävä sen selittää?

        jos vastata täytyy, niin valtaosa pilmarin kirjoituksista on asiatonta, ja mikä ikävintä, se antaa tilaa keskustelua häiritseville puskiksille. Toivottavaa olisi, että täällä nykyisin yli puolesta tehdyistä aloitteista vastaava pilmari käyttäisi kirjoituksisssan vakionikkiä eikä leikkisi puskajussia.


      • Osallistuva

        Oikea tapa osallistua keskusteluun on nöyrät lasuahdukset: "Kyllä, olet aivan oikeassa. Samaa mieltä. Ihan totta. Hyvin sanottu. Kuin minun kynästäni. Olen aina ajatellut juuri noin."
        Vuorotellen näitä kaikkia, tulee vaihtelevampi keskustelu. Ja pitempi.
        Eikä ole aihetta riitaan.


    • luuletvaan

      Pilmari ei ole ainut, joka sinua inhoaa. Kyllä niitä on paljon muitakin ja aiheesta.

      • teräsnyrkki

        Häijypiru taas vauhdissa, nyt vaalierkin kimpussa! Häpeisit raato!


      • liity sinäkin heihin!


      • teräsnyrkki kirjoitti:

        Häijypiru taas vauhdissa, nyt vaalierkin kimpussa! Häpeisit raato!

        Jokaisella on oikeus esittää mielipiteensä, tietysti olisi asiallista ottaa henkinen vastuu omasta kirjoittelustaan,


    • Nimimerkki-henkilöllisyytesi on ollut minulle Vaalierkki hämärän peitossa. Työkiireideni takia en ole nykyisin paljon kirjoitellut etemkään tälle palstalle, tietyistä syistä.
      Täällä on kirjoitrttu että olisit, kuten itsekin ketjussa kirjoitat, ullut siksisemmin vähän aikaa palstan luotsina.
      Mielestäni kävi selväksi että sinut syötiin siitä harrastuksesta pois. Olisi ollutkin epämielekästä jäädä siihen ristituleen makaamaan.

      Kun nyt tiedän ettet ole kumpikaan osapuoli palstan wanhojen taistelukukkojen osapuoli, osallistun omalta osaltani kirjoituksiisi.
      Harrastustyötkin suovat siihen nyt enemmän mahdollisuutta.

      • pidän pekkuja, että jaksat olla mukana


    • noinhan.tilanne.on.varma

      Tuo vaalie... puhuu kyllä Pil...rin pussiin,tosin muilla nikeillä ja väittelee niitä käyttäen itsensä kanssa.
      Pisteet kerää tietysti jälkimmäinen.
      Väitteet siitä mitä Pil...ri on muka palstalla tehnyt, saavat hyväuskoiset hölmöt haukkomaan henkeään.
      Vanhoja palstakettuja sitä vastoin ei noin vain höynäytetäkään!

    • Näinse.on

      Vaalierkin pahin vihollinen on vaalierkki.

      • noinhan.se.onkin

        Ellei tässä nyt vallan erehdytä, niin tuon olevan toteamuksenkin vaalierkin suhtautumisesta vaalierkkiin esitti vaalierkki.


      • se-puska-jussi
        noinhan.se.onkin kirjoitti:

        Ellei tässä nyt vallan erehdytä, niin tuon olevan toteamuksenkin vaalierkin suhtautumisesta vaalierkkiin esitti vaalierkki.

        "Ellei tässä nyt vallan erehdytä, niin tuon olevan toteamuksenkin vaalierkin suhtautumisesta vaalierkkiin esitti vaalierkki."

        Mielestäni olet ehdottomasti väärässä, koska minä uskon, että vaalierkki kirjoittaa aina omalla rekisteröidyllä nikillään, joten älkää sekoittako minua vaalierkkiin.


      • tämä.on.totuus

        Kyllähän ruune oli funtdsijan pahin savustaja pois sefun hommasta. Nytkin se on samalla asialla.
        Ruune täyttää ensi helmikuussa 82v. Sen ainoa henkireikä elämässään on 70 palsta. Palstan näkyvin häirikkö on juuri ruune.


      • jeesuksen-aikaan
        tämä.on.totuus kirjoitti:

        Kyllähän ruune oli funtdsijan pahin savustaja pois sefun hommasta. Nytkin se on samalla asialla.
        Ruune täyttää ensi helmikuussa 82v. Sen ainoa henkireikä elämässään on 70 palsta. Palstan näkyvin häirikkö on juuri ruune.

        "Ruune täyttää ensi helmikuussa 82v."

        Onkohan toukokuussa? Voin olla väärässä, mutta (ruune) voisi kyllä siirtyä jo tuonne 80 palstalle.

        Pilmari seuraisi häntä kuin "hai laivaa" ja pääsisimme kahdesta häiriköstä kerralla eroon.

        Mutta eiväthän he siirry. Ovat kuin paska Juntilan tuvan seinässä, joten pakko on heitä sietää.

        Ruune keskittyy ruikuttamaan kehuja itselleen, kun taas tämä toinen häirikkö muistelee (aataminaikuisia) menneitä aikoja, joihin muka pitäisi ottaa jotain kantaa, siis mielipidettä? Kirkonmenot myös informoi, joten ei herätä paljon keskustelun aihetta.


      • 21.....3
        tämä.on.totuus kirjoitti:

        Kyllähän ruune oli funtdsijan pahin savustaja pois sefun hommasta. Nytkin se on samalla asialla.
        Ruune täyttää ensi helmikuussa 82v. Sen ainoa henkireikä elämässään on 70 palsta. Palstan näkyvin häirikkö on juuri ruune.

        Silloin ruunea onnisti, sillä savustettava oli yksin ilman mitään tukea. Nyt se ei enää käy päinsä, sillä vastapuolella on vahvat tukijoukot.


      • tämä.on.totuus kirjoitti:

        Kyllähän ruune oli funtdsijan pahin savustaja pois sefun hommasta. Nytkin se on samalla asialla.
        Ruune täyttää ensi helmikuussa 82v. Sen ainoa henkireikä elämässään on 70 palsta. Palstan näkyvin häirikkö on juuri ruune.

        Kyllähän ruune joskus kirjoittaa epäkurantisti, mutta uskaltaa tunnustaa virheensä, se on suuri ero pilmarin ja ruunen välillä. Jos pilmari saisi päättää arvojärjestyksestä niin se olisi pilmari, sitten Jumala, sen jälkeen ei mitään ja kaukana perässä rupusakki


      • observerlll
        vaalierkki kirjoitti:

        Kyllähän ruune joskus kirjoittaa epäkurantisti, mutta uskaltaa tunnustaa virheensä, se on suuri ero pilmarin ja ruunen välillä. Jos pilmari saisi päättää arvojärjestyksestä niin se olisi pilmari, sitten Jumala, sen jälkeen ei mitään ja kaukana perässä rupusakki

        Se että ruune möyntää möhlinnensä, on mahdollista siinä tapauksessa että se uuden tukikepin pitelemään pystyssä narsistista hoviaam.


    • kaaliörkki

      Uusi tuhohyönteislaji nimeltä kaaliörkki.

    • kuten olen aiemmin huomauttanut, minun perässäni kulkee hieno rakkikatras.

      • 21...11

        Tiedätkös mistä johtuu se seurassasi oleva rakkijoukko? Tietenkin siitä, että rakit pitävät sinua vertaisenaan.


      • hurtta-ukko

        21...11
        Johtaa muuten ruunen sylttytehtaaseen. Ikä tekee tehtävänsä ruuneukollekin.


    • Tulin penkaisseeksi tutkimisen tekemistä. Joudun myöntämään, että asialla on tosiaan Aller Media eli tanskalainen suuri mediatalo ja perheyhtiö. Aller omistaa myös tämän Suomi24-sivuston. Näen asian niin, että Aller tekee aivan asiallisen syynäilyselvityksen tutkimustoiminnan kelvollisten menetelmien mukaisesti. Allerilla ei ole muuta mahdollisuutta, jos talo meinaa säilyttää maineensa.

      Meillä Suomessahan on tutkimuslaitoksia ja joskus hiukan joutuu mietiskelemään, jotta mitenkähn niitä hyvän tutkimustavan kriteerejä oikein tullaan noudattaneeksi. Semmoisia "epäilevän Tuomaan" kuuluisan suhtautumisen kaltaisia kerettiläisiä ajatuksia antaa aiheen pohtia mm. poliittisten puolueitten kannatuskyselyjen merkeissä tehdyt raportoinnit.

      Nimen omaan raportoimisesta on kyse. Hyvien tutkimusmenetelmien yleisenä noudattamiskäytäntönä on ulkomailla myös niin sanottujen "raakatulosten" julkaiseminen, mitä meillä Suomessa ei tehdä yleensä koskaan. Raakatuloksethan ovat varsinaisia kyselyn tuloksia sellaisinaan kuin ne ovat tulleet kyselyssä esille. Meillä julkaistaan ainoastaan "käsitellyt" tulokset, joissa on korjauskertoimilla muunnetut (peukaloidut) tulokset, jotka sitten raportoidaan julkisuuteen. Korjauskertoimiin sisältyy esim. aikaisemman vaalikannatuksen ja aikaisempien kyselymittauksien perusteella tehtyä "loivennusta" mahdollisten kannatusmuutosten kohdalla. Jos jonkin puolueen kohdalla kyselyssä on saataisiin vaikkapa 10 prosenttiyksikön poikkeuksellinen nousu kannatuksessa, niin sitä muutosta pudotettaisiin alas päin aikaisempiin kyselyihin ja vaalien tuloksiin nojautuen tiettyjen laskennallisten kaavojen mukaisesti ja raportoiduksi tulee jokin alempi muutosprosentti, nousuprosentti kuin se kyselyn todellinen 10 prosenttiyksikköä.

    • Kyllikki.ki

      Olen poistanut tuon kyselylomakkeen useampaan kertaan päivässä sivultani,
      siinä se roikkuu päivästä päivään, mitä haluavat en tiedä enkä edes lue loppuun!
      Tänne ei tule parannusta mistään kyselyistä huolimatta se on vain totuus.
      Ainoa hyöty noista lie vain kyselijällä voi myydä osotteet eteenpäin ja meille virtaa mainoksia nimellä entistä enemmän

      • Olen vastannut tuohon kysely y, jossa esitetään muutamia gallup-muotoisia kysymyksiä erilaisine vaihtoehtoineen mielipiteestäsi ja okemuksistasi tästä palstalla. Tässä ei ole kysymys kaupallisesta mainostamisesta vaan tutkimus sosiaalisen median kehityksestä sekä hyödyntämismahdollisuuksista, Ehkä on syytä huomauttaa, että tässä ei edes kysytä suhtautumista mainostamiseen.


    • Kaalipertti

      Voi että!

    • paalihöntti

      Ehkä on syytä huomauttaa. Hyvä kun huomautat, me tyhmät ei itte älyttäs. Huomauta jatkossakin, kiitos jo etukäteen.

    • 21.....11

      Aloittaja on hankalassa tilanteessa.
      Hän osallistuisi mielellään "asiallisiin keskusteluihin", mutta ei "näe sitä mielekkääksi".
      Hän myöntää siis, että täällä on asiallisia keskusteluja. Hän osallistuisi niihin, mutta ei pidäkään mahdollista osallistumistaan mielekkäänä. Johan on vaatimukset!
      Onhan onneksi joskus, tosin äärimmäisen harvoin, asiattomiakin keskusteluja.

      • Justiina-abc

        joo!! he he...
        on niitä onkaloita hänen jokaisessa ohjauskirjeessä, ei vain parane ottaa kaikkea kirjaimellisesti!


      • ne muutamat eivät ole aloitustehtailijoitten aloitamia, toista vaivaa paranoidia ja toista pätemisen tarve, molempien palstoilla viihtuvät rakkikoirat. Miksi usuttaisin rakir niiden muutamien asiallisten keskustelijoiden kiusaksi,


      • nohaloohalooukot

        keskustelua, keskusteluja. Oikeat turpakäräjät käydään vieraissa luukuissa. Kesällä toreilla ja puistojen penkeillä, syksyisin keväisin markettien haminoilla.


    • Devakukkude

      Sitä on liikkeellä, asiakeskuetelun neuvontaa, Ruune opettaa että se EI ole sellaista kuin kahvipirtissä, siellä kun kehdataan narsistisesti kehua mitä on TEHNYT ihan tavallisena arkipivänä. Asiatonta meininkiä siellä, pitää säkenöivästi keskustella Jumalan olemassa olosta ja muiden kirjoittajien tasottomuusesta. Vaaliherkkis muuten vaan toteaa asiallisuuden olevan mahdotonta, silti alentuu täällä epäasiallisten tyyppien seuraan hyvinkin hanakasti jakelemaan hengen tuotteitaan ihan kenen tahansa asiattomasti räävittäväksi.

      • Aina voi istahtaa pilmarin syliin, kuunnella satusedän paroni Mûnchausenin tarinoitaa matkalta tykinammuksella kuuhun. Setä pilmarin satukontti on ehtymätön.


      • vaalierkki kirjoitti:

        Aina voi istahtaa pilmarin syliin, kuunnella satusedän paroni Mûnchausenin tarinoitaa matkalta tykinammuksella kuuhun. Setä pilmarin satukontti on ehtymätön.

        "pilmarin satukontti on ehtymätön"

        Niin on ja sinä sitä lietsot jatkuvasti. DD

        Voisitko mitenkään lopettaa tuon vastakomentisi hänelle ja samoin toivon Ruunelle.

        Minä en todellakaan ymmärrä, että jatkatte tuon "moninikin" kirjoituksia Miksi?

        Jos kaveri on aivan "pihalla" ja toistaa jatkuvasti samoja asioita, kuten "dementikko", niin onko pakko vastata hänelle?

        Huomioikaa nyt, että hän on toivonut omia`aloituksiaan, johon toiset eivät saa osallistua, koska hän vastailee itse itselleen.

        Nyt malttia meille, kenen kirjoituksiin haluamme vastata. Hyvä olisi, jos kirjoitus miellyttää, niin siihen peukku.


      • kuinka kauan kesti, ennen kuin pilmari tölväisi Sinua ensimmäisen kerran, kun kirjoitit nikilläsi täällä? Mielestäni hän huomautti jostain vuosituhannen vaihteessa tapahtuneesta? Eli, jos yksi poistuu, hän ottaa heti toisen hyökkäyksiensaä kohteeksi, Pahinta on, ettei pilmari harrasta keskustelua, hän vain inttää,


      • laitetaan_menoiksi

        Mitä homeisesta pilmarista kannattaa murehtia. Yhdeksännellä vuosikymmenellä kuten ruunekin.
        Täällä on paperia ja tilaa. Onni suosii rohkeaa täällä virtuaaliavaruudessa.


    • Neut.raali

      Tuota samaa on ruunelle ja vale erkille koitettu koko syksy tolkuttaa, mutta ei mene perille. Nyt on kaksi yhtä vastaan, tosi epämiehekästä. Täällä on tarpeeksi muutenkin palstarasimia , vain omille suosikeille vastataan.

      • surkea.pari

        SURKEA PARI
        RUUNE&VAALIERKKI
        kun jatkavat samaa jankutustaan DOKUMENTTEJA koskaan esittämättä. Miten he ovatkaan voineet olla keskustlujen VALVOJINA!!
        Eivät muita ees silloisia nikkejään saati omaa ikäänsä!!


    • retkukettu

      Alottaja yrittää liikaa sotkeutuu vain omiin näppäryyksiin.
      Huomaa ettei ole paljon kirjallista kokemusta eikä aivot ja sormet pelaa hyksiin

      • captcöpenick

        Kyllä kai aloittajalla on Allerin omistanan S-24 palvelimen palstoilla oikeus kirjoittaa niillä emmeillä, jotka hän on perimänsä ja koulutuksensa ohessa saanut.
        Pelkkä poissavustaminen palstalta henkilökohtaisten antipatoiden takia on kanssa muutamanoloista politiikkaa.


    • että-noinhan-asia-on

      "... perässäni on jatkuvasti ollut rakkilaumaan verrattava joukko, joka tulisi pilaamaan minkä tahansa aiallisen keskustelun." kirjoitti aloittaja.

      Pikemminkin täällä on ollut rakki, jonka saa haukkumaan pienelläkin härnäyksellä.

      • ja j otkut keksivät tekosyyn ihan itse


    • juurinoinasiaon

      Tämä palstarakki on varsinainen masokisti, aina verta nokastaan kaivamassa. Ja herneitä nenuunsa vetämässä. Ja herkkähipiäisempi kuin prinsessa, jolla oli herne patjan alla.

      • mun.on.tarinani

        Oisko noin? Voi ku hianoo!


    • noinhan.se.varmaankin

      Tässä ketjussa on tullut esiin kirjailijalahjakkuuksia.

      Otetaan esimerkiksi seuraava kohta eräältä kirjoittajalta, jonka nikkiä ei ole mitään syytä mainita:

      En koe metsän vastaavan huutoon tässä, nämä metsät kun kätkevät sokeitakin hyypiöitä , joilla hyvät ominaisuudet on tukahtuneet.

      • eipähän tarvitse kehua pilmaria, itse osaa sen pirun hyvin, sen sijaan se kirjallinen lahjakkuus ilmeiseti riittäisi kirjan kirjoittamiseen omakehun tärkeydestä, keskustelupohjaksi siitä ei ole


    • hyviäajatuksia

      he jotka eivät kuule he puhuvat paljon....
      he jotka eivät näe eteen katsovat taakseen....
      he jotka eivät puhu eivät kuulekkaan...

      miten tää tästä jatkuis?

    • toimatuulonen

      Jos tällaisia avauksia tehdään on todella keskustelu mahdollisuudet nollassa.
      Marisemalla ei saada aikaan kun vastaavanlaisia kyhäelmiä, niitä nämä on eikä alottaja ole edes yrittänyt parempaa.
      Se on siinä

    • asenteissa.häikkää

      Kuinka paljon no kaks taistelevaa kukkoa, ruune ja pilmari marisevat? No ihan päivittäin.

      • noinhan.se.kyllä.on

        Outo väite. Pilmarihan täällä ei marise lainkaan. Kristiina kyllä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      148
      2597
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      179
      1548
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1403
    4. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      113
      1330
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1197
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1122
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      41
      1108
    8. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1085
    9. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1077
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      73
      986
    Aihe