Inssiajo

QQQ

Minulla on ens viikolla inssi. Voisiko joku antaa hyviä neuvoja siihen.

Osasitteko te juuri ennen inssiä esim.taskuun peruuttaa ja oliko ajo muutenkin hyvää. En itse vieläkään osaa taskuun peruuttaa ja joskus sattuu muitakin pieniä virheitä ajossa.

19

4092

Vastaukset

  • Ole tarkkana nopeuden kanssa... ei yhtään ylinopeutta, rajoituksia noudatettava orjallisesti.

    Itse suoritan opetusluvalla korttia mutta kävin kuitenkin pimeällä ajon autokoulun kanssa. Ajoin viimeisenä joten sain myös tehtäväkseni ajaa auton takaisin autokoululle. Olipa yhdessä kohdassa 8km/h ylinopeutta ja tästähän nousi armoton mekkala ja varoitus inssiä ajatellen.

    • Entä alinopeus, haittaako se?


    • QQQ kirjoitti:

      Entä alinopeus, haittaako se?

      Jos ajat liian hiljaa, voi kokeen vastaanottaja hylätä ajosi "puutteellisen hallitsemisen/liikennetilanteiden pelkäämisen" johdosta, eli kyllä vauhtia pitää olla. Mutta ei ylinopeutta... itse olen suunnittelut pyrkiväni ajamaan noin nopeusrajoitus-5km/h alueilla joissa pitää kiinnittää huomiota muihin asioihin. Jos on pidempää suoraa niin silloin maksimiin asti...


    • QQQ kirjoitti:

      Entä alinopeus, haittaako se?

      Mitä tarkoittaa alinopeus? Voiko sen jotenkin mitata (niinkuin ylinopeuden nopeusmittarista)?


    • totta. Alaka tee samaa kun mina kakkosvaiheessa eli huomioi mittarivirhetta. Melkein aina mittari nayttaa liikaa mutta se on inssissa epaoleellista, mittari ratkaisee, eli mieluummin 5-10 alle ettei lipsahda yli vahinkossa...


  • Ota 50€ mukaan, jos meinaa tulla hylätty niin seteli taskusta vaan ulos,

    • Jos et pysty antamaan asialliseen kysymykseen fiksumpaa vastausta, niin jätä vastaamatta. Jokainen meistä tietää ettei tällainen ole Suomessa mahdollista. Mikäli joku onneton erehtyy noudattamaan hölmöä kehotustasi hän voi joutua todella vaikeuksiin.


    • mikä H...tin idiootti sä oikeen olet.tuommoisia tääl joo kaivataankin. anna toisen kysyä rauhassa


  • taskuun peruutus?

    • taskuun peruutus on sellaista että: peruutetaan auto kadun oikeaan reunaan kahden muun auton väliin. helppoa ku heinänteko! :-D


    • autoilija kirjoitti:

      taskuun peruutus on sellaista että: peruutetaan auto kadun oikeaan reunaan kahden muun auton väliin. helppoa ku heinänteko! :-D

      käsijarru käännöksellä jos väli on tarpeeksi iso :)


  • Hylkääminen ajokokeessa tulee jatkuvista ylinopeuksista... tai 10km/h yli kerrasta poikki.
    Jos toimintasi voisi aiheuttaa onnettomuuden, voidaan liiallisesta "tilannenopudestakin" hylätä. (esim risteykset). Kaistan vaihtamiset kielletyillä paikoilla aiheuttaa hylkäämisen.

    Kaistojen vaihto ilman asiankuuluvaa havainnointia...hylsy...

    Voitte siis ajaa ajokokeessa ihan normaaliin tyyliin. Eli tavalla, jolla välttää onnettomuudet ja lain puitteissa!

    Ajokoe ei ole kummitusjuttu.

    Tsemiä siis kaikille kokelaille.

  • Inssi antoi ohjeeksi, että tavoitteena on ajaa mahdollisimman sujuvasti, turvallisesti ja liikennesääntöjen mukaan - ja nimenomaan tässä tärkeysjärjestyksessä.

    Neuvoisin, että ota ihan rauhallisesti. Jos teet virheen, älä hermostu vaan totea se ääneen. Se ehkä lieventää virhettä, jos inssi näkee että huomaat sen ja tiedät kuitenkin mitä olisi pitänyt tehdä. Eikä inssi muutenkaan vielä pariin pieneen virheeseen kaadu. Itsekin pääsin läpi, vaikka auto sammui useita kertoja.

    Ylinopeutta ei kannata ajaa. Jos auto on pysähtynyt suojatien eteen viereisellä kaistalla, muista pysähtyä sinäkin. Älä aja punaisia päin tai vaihda kaistaa risteysalueella tai sulkuviivan yli. Ryhmity ristyksissä määräysmerkkien mukaan. Älä aja risteyksiin liian lujaa ja muista väistää jalankulkijoita joka tilanteessa. Ajamalla ristykseen rauhallisesti, hiljentämällä ajoissa, ja pysähtymällä jalankulkijan takia saat itsellesi samalla lisäaikaa havainnoida. Suorilla voi sitten ajella reippaammin. Kääntele ristyksissä päätäsi ihan kunnolla. Siitä ne näkee, että tiedät ketä pitää väistää. Nuku edellinen yö hyvin, jotta olet virkeä inssissä.

    • ''Entä alinopeus, haittaako se?''

      Haittaa. Minä ajoin liian hiljaa inssissä ja tulihan siitä sanomista ja virhemerkintä. Onhan se selvä että jos joudut jonnekkin moottoritielle tai maantielle ajamaan niin et ala hidastelemaan vaan ajat niin että pysyt liikenteen rytmissä mukana. Eri asia on sitten joku kaupunki ajo missä ajat niin että ehdit ennakoimaan, pysähtymään tarvittaessa jne..


  • tutkimattomat ovat tutkinnonvastaanottajien tiet. kaveri ajoi pari sataa metriä n. 5km/h alinopeutta ja tuli hylsy. minä meinasin ajaa kolarin inssissä ja läpi meni.

  • Älä lähde änkemään liian pieniin väleihin esim. risteyksistä ja liikenneympyröistä vaan odota aivan rauhassa kunnon väliä. Jos tiellä on lunta eikä kaistaviivoja näy, niin pidä huoli että ajat omalla kaistallasi.

  • inssiajo pian edessä. rahat lopussa. jokainen lisätunti vie lisää. taitaa mennä kevääseen. ryhmittyminen ja havannointi tökkii . liian pienillä tuntimäärillä eli neljä kuukautta ja muutama ajo kuukaudessa. saman vois suorittaa parissa viikossakin .

  • Minun oppilaani ajoi lievää ylinopeutta mutta oli ajoon lähtiessä maininnut mittarivirheestä TUTVOlle. Hyväksytty mutta, hän pyytää mittarinopeutta ajamaan.
    Eli sen auton mittarin mukaan nopeus.

  • No miten meni, saitko läsyn?

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

  1. Työssäkäyvien köyhyys

    oli uutisissa. Jopa 200 000 ihmistä saattaa ajoittain tarvita sosiaaliapua "pärjätäkseen palkallaan". Silppu- ja osa-aikatyöt eivät lyö leiville.
    Maailman menoa
    177
    3521
  2. Eerikäisen postaukset

    Onko oikeesti kivaa Vikkelle kun isukki postaa kokoaika someen siitä kuvii.😑 Ei saa ees kaverinsa kanssa rauhassa leikkii ettei Esko oo laittamas "ma
    18
    1073