Mitä immeiset tekee lauantai-iltana?

lämpimäänpehkuun

Mitä puuhailette?

Ite keikun täällä vähän eri palstoilla ja suunnittelen että kohtapuolin meen pehkuihin.

Kiva nukkua. Olen ihan onnellinen kun meen lämpimien peittojen sisään.
On aina kaksi peittoa, kolme tyynyä ja lämmintä on.

Ajattelen usein että miten on hyvin täällä pohjolassa.
Saa kömpiä lämpimään. Toiset joutuvat värjöttelemään kylmässä.

Luen aina iltarukouksen, ja nukahdan rauhassa.
Mikä turva kun saa ajatella että on turvassa.

Sitä samaa toivon teille kaikille!

7

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eineäänuori

      Ihan samaa voin sanoa aloittajan kanssa. Minunkin harrastus ovat nettipalsta, sanaristikot, lukeminen, ym.
      Kyllä sitä saa olla kiitollinen kun on katto pään päällä, riittävästi ravitsevaa ruokaa, vapaus, terveyttä ja ennen kaikkea Jumalan rauha sisimmässä. Jos sijaltain en nousisi taivaaseen ota tykösi.

      Minä saan mielihyvää auttaessani vaikka väkäisillä roposilla maailman kovaosaisia lapsia. Romaniassa ja Moldaviassa elää lapsiperheitä kurjuuden keskellä: maapohjatönö, jokin peltikamina ja hyvä jos on millä sitäkään lämmittää, vuotava katto ja ei ruokaa ja harvoin on mahdollisuus peseytyä ja saada puhdasta päälle. Kun sitä kaikkea ajattelee, niin omat murheet tuntuvat pieniltä.

    • jotainpientä

      Joka kerran annan vähintäin euron tai kaksi kun ovat kuppi kädessä.
      Ja kauppareissulla jotain syömistä, muutaman appelsiinin tai porkkana/leippaketin. Vaatetta, näin talvella on tarpeen. Ei he siellä huvikseen värjöttele.

      Ei se minun taloutta kaada. Miten paljon humpuukiin tulee laitettua.

      • Keissa

        Yleensä tänne kerjäämään tulee noita täysin oman maansa unohtamia ja hylkäämiä romaneja. Valtaväestö sanoo kuulemma joskus avustustyöntekijöille, että mitä ihmettä te menette noihin hökkelikyliin?
        Minun kaupungissa ei ole heitä, mutta varmasti minäkin jotenkin auttaisin antamalla jotain ja juttelisin heidän kanssa.
        Paras apu kuitenkin olisi auttaa näitä ihmisiä paikan päällä: rakentaa kyläkeskuksia, joissa lapset pääsevät kouluun, saavat ruokaa ja voivat peseytyä ja puhtaita vaatteista päälleen.

        Juuri parhaillaan Fida Internationalla on meneillään joulukeräys. Myös Mission Possible tekee ympärivuotista työtä näiden ihmispolojen parissa.
        Googlaamalla löytyy tiedot miten auttaa näitä lapsia ja nuoria äitejä.
        Kyllähän se koulutus on paras pitkäjänteinen keino katkaista kurjuus ja teiniraskaudet.
        Ja kun auttaa heikompiosaisia niin omat murheet ja jopa yksinäisyys saa erilaiset mittasuhteet.


    • siinämiete

      Mietin miten jaksan elää. ei minua auta ajatukset toisten kurjuudesta. En saa niistä voimaa. Lapseni takia elän. Muille on aika yhdentekevää. Kun ei kukaan käy. Ihmiset puhuu pahaa. Lähinkin voi puukottaa selkään. Yritetään manipuloida, hyväksikäytetään. Tavataan vain hyödyn merkeissä jos on asiaa. Kun ei koe todellista ystävyyttä, yhteyttä niin tuntuu ettei jaksa. Koetan uskoa että Jumala välittää. Että elämälläni on merkitys, vaikken mitään suurta ole saanut aikaan. Kai olen kohtalaisen hyvä äiti ollut. Väsyttää olla aina väsynyt. ei ole vaihtoehtoja.

      • Keissa

        Ja sinulle ahdistettu ilmeisesti yksinhuoltajaäiti sanon muutaman sanan. Jos on syvästi väsynyt ja uupunut, niin eihän sitä silloin jaksa ajatella maailman kurjuutta ja on työ että itsensä saa pitää hengissä ja sinulla on vielä lapsi huolettavana.
        Ihan varmasti olet se rakastava hyvä äiti lapsellesi. En tahdo kirjoitella sinulle minään vaatimuksena romanian lapsista. Minulla ei ole omia lapsia ja olen siinä mielessä erilaisessa tilanteessa.
        Onko paikallasi minkäänlaista tukiverkostoa väsyneille äideille. Oletko ottanut selvää. Kyllä sinä ihan oikeata apua nyt tarvitset. Toivottavasti saat edes nukuttua väsymyksen keskellä,
        Kirjoittele sitten kun jaksat.


    • kylläsesiitäjärjestyy

      Näinhän se on.

      Sinulla on tarpeeksi huolta omista asioistasi. Ei sinun todella silloin tarvitse ajatella muita. Voimia sinulle! Jos voisin, niin tulisin auttamaan sinua.
      Kyllä Jumala välittää sinusta ja lapsestasi! Ja antaa sinulle voimia että jaksat.

      Mutta me muut, joilla on enemmän varaa, niin voidaan antaa muutama ropo.

      Kaikkea hyvää teille kaikille tällä palstalla olijoille!

      Ajatellaan yhteisesti että kyllä me pärjätään, Luoja auttaa jokaista meistä!
      Ja jos on voimia ja resursseja niin autetaan me muita - vielä huonompiosaisia, jos ei paljon niin vaikka vähän.

      Joulumieltä kaikille!

    • oluttt

      Ryypätään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      241
      2132
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      154
      1378
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1270
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      999
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      835
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      650
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      649
    Aihe