Huerlimann - kova traktori Sveitsistä

Schweiz-machine

5

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pari.Samea.pihassa

Pääasiassa sama peli kuin Deutz-Fahr. Ja jos haluaa halvempana, niin sitten Same. Tai sitten Lamborghini, jos haluaa navetan nurkalle Kuuluisan Nimen. Kaikkia löytyy Suomestakin jonkin verran ja Euroopan markkinoilta hyvin. Hürlimann on paljon, paljon harvinaisempi.

Voimansiirrot ja perustekniikka enimmäkseen kaikissa yhteistä, ihan kelvollista ja kestävää. Eroja on moottoreissa, voimansiirron portaattomuuksissa ja nopeusalueissa ja sellaisissa.

Ja elektroniikan monimutkaisuudessa ja hydrauliikan toiminnoissa, niissä Hürlimann ja Deutz ovat eniten vaihtoehtoja tarjoavia. Ja mutkikkaimpia. Siksipä erikoisempi ja meillä outo merkki eli Hürlimann voi olla ajan kanssa vähän haastavampi omistettava Suomessa.

Saattaapa vaikka jonkin ovilasin hankinta Hürlimanniin teettää pikkuisen enemmän töitä, hytti kun on muotoiltu omalla tavallaan muista sisarmerkeistä erilaiseksi. Eihän siinäkään ongelmaa toki ole, jos ovilaseja ei koskaan-koskaan-koskaan rikkoudu...

• taasjokukoulupoika

Montako Hürlimannia olet ostanut? Tai ylipäätään traktoria? Eihän tuossa mitään, vaan missä lähin jälleenmyyjä EU-alueella, että saa tänne meille rekisteröityä.

• Pari.Samea.pihassa

Yhtään Hürlimannia en ole ostanut. Eikä moni muukaan Suomessa.

Muita traktoreita olen ostanut uusina 3 kpl ja käytettyinä 5 kpl. Niissäkin värkkäämistä riittää ihan piisaksi, ilman kaikenlaisia kokeiluja ja harvinaisuuksien hakuja.

Suomea lähin Hürlimanin EU:n alueella (siis EU:n alueella) oleva jälleenmyyjä löytyy luultavasti Kroatiasta. Sinne vaan ostoksille. Osannet sujuvasti serbokroatiaa?

Käytetyn voit löytää helpoimmin Hollannista. Van Der Walilta. Oletkos koskaan tehnyt siellä kauppaa? Minä olen. Palataan sitten asiaan, kun itse olet ensimmäisenkään euroopan tuliaisesi hakenut.

Ja koulupoika tosiaan olen. Paljon on oppimista minullakin vielä jäljellä, mutten sentään ole oppimista lopettanut. Toisin kuin useimmat tälläkin palstalla tyhjiä lässyttävät...

• taasjokukoulupoika
        Pari.Samea.pihassa kirjoitti:

Yhtään Hürlimannia en ole ostanut. Eikä moni muukaan Suomessa.

Muita traktoreita olen ostanut uusina 3 kpl ja käytettyinä 5 kpl. Niissäkin värkkäämistä riittää ihan piisaksi, ilman kaikenlaisia kokeiluja ja harvinaisuuksien hakuja.

Suomea lähin Hürlimanin EU:n alueella (siis EU:n alueella) oleva jälleenmyyjä löytyy luultavasti Kroatiasta. Sinne vaan ostoksille. Osannet sujuvasti serbokroatiaa?

Käytetyn voit löytää helpoimmin Hollannista. Van Der Walilta. Oletkos koskaan tehnyt siellä kauppaa? Minä olen. Palataan sitten asiaan, kun itse olet ensimmäisenkään euroopan tuliaisesi hakenut.

Ja koulupoika tosiaan olen. Paljon on oppimista minullakin vielä jäljellä, mutten sentään ole oppimista lopettanut. Toisin kuin useimmat tälläkin palstalla tyhjiä lässyttävät...

Ei tuota ongelmaa ostaa traktoria ulkomailta, joten turhaa pimppuilua! Useamman uuden traktorin olen ostanut ja teettänyt tehtailla, vanhojakin löytyy nurkista riittävästi, sekä useampi leikkuupuimuri. Oppimista ikä kaikki, en ole lopettanut oppimista minäkään.

• On teillä jutut. Hürlimann on Same Deutz-Fahr Groupin tuotemerkki. Tehdasta ei ole ollut Sveitsissä 30 vuoteen. Väritystä ja pieniä muotoilun yksityiskohtia lukuunottamatta traktorit Sameja tai Deutz-Fahreja, siis valmistusmaa joko Saksa tai Italia. Lähinnä Sveitsiä varten tuotemerkki on pidetty edelleen hengissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      152
      3236
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      40
      3022
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      112
      1525
    4. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      149
      1259
    5. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1097
    6. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1067
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      60
      1027
    8. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      989
    9. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      23
      883
    10. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      44
      867
    Aihe