Magnesiumilla migreenikohtaukset pois, kokemuksia?

Migreenimurkunäiti

Murrosikäinen poika (14v) on kärsinyt aurattomasta migreenistä 8-vuotiaasta lähtien. Sain vinkin tuttavalta kokeilla migreeniin magnesiumisitraattia. Söi sitä kesän ja taisipa olla melkein kohtaukseton kesä, en osannut toisaalta magnesiumiin ydistää. Meni stressittömyyden, hyvien unien ja säännöllisten ruoka-aikojen piikkiin eli kaikki balanssissa.

Purkki loppui tabujen popsiminen jäi elokuussa. Syys-lokakuussa alkoi taas kohtaukset pahana. Imigran nenäsuihke alkoi käydä tehottomaksi. Lääkäri määräsi Maxaltia, auttoi mahtavasti eli poika nukahti tabletin oton jälkee, nukkui 2h ja heräsi lähes oireettomana. Ongelmana oli kohtausten tiheys.

Muistin taas ne magnesiumit. Kuukauden olen niitä hänelle syöttänyt ja tänä aikana ei yhtään kohtausta. Sattumaako vai onko hänelle noin selkeä hyöty magnesiumista? On myös saanut 50 ug d-vitamiinia päivässä. Poika kovasti (kilpa)urheileva ja hikoileva tapaus. Annan magnesiumtabletit harkkojen jälkeen iltaisin.

Millaisia kokemuksia teillä muilla on magnesiumista migreenin hoidossa? Katselin apteekissa myös magnesiumsumutetta kohtauksen tullessa, mutta vielä en ainakaan ostanut...

3

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rajahelppo

Olen kuullut tuon vinkin. Ihan muista syistä (levottomat jalat) olen alkanut syödä magnesium-tabletin joka ilta. Migreeniä on edelleen ja koen tärkeäksi neste- ja suolatasapainon pitämisen vakaana. Tarve korostuu rankan liikunnan ja saunomisen jälkeen.
      En tiedä, että magnesiumista olisi mitään haittaa. Liika-annos tuo ripulin, mutta siinä tietää rajan tulleen vastaan.
      Myös d-vitamiini on hyvä talvella kasvavalle luustolle.

• VHH_kannattajat_ry

Nykyään magnesiumia pidetään yhtä tärkeänä lisäravinteena kuin D-vitamiinia. Molempien puutos voi aiheuttaa ongelmia.
      Myös ruokavaliolla migreeniin on suuri vaikutus, koska sokeri vaikutta suoraan aivoihin. Kenelle tulee mitäkin oireita. migreeni on yksi lukuisista.

• Migreenimurkunäiti

Ruokavaliolla ja ateriavälillä on merkitystä tosiaan pojalla. Jossain vaiheessa sai perjantaimigreenin, mikä ei liittynyt stressiin vaan siihen, että kipaisi koulun jälkeen karkkikauppaan ja söi makeaa. Siitä kohta oli migreeni. Nyt on halunnut itse jättää karkit pois, sokerisia jogurtteja tai muroja tms ei syö mutta leipää, pastaa jne menee.

D-vitamiini on ollut vuosia käytössä, mutta 50 ug annoksena vasta tänä syksynä. Magnesiumit meille ihan uus juttu. Olisi niin ihanaa jos näistä pysyvästi apua, eikä vain sattumaa että nyt ei kuukauteen kohtauksen kohtausta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe