Voiko Jumala matkustaa ajassa tulevaisuuteen ja menneisyyteen ?
Kaikkivoipa ?
23
128
Vastaukset
- jkarjalainen
Kaikki voi matkustaa. Aivot tallentaa kaikki tapahtumat. Tulevaisuusuuteen ei voi matkustaa kun sitä ei ole vielä luotu.
- Jobinpostia
Sananl.8:22. Herra loi minut töidensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua. Biblia (1776). Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennekuin mitään tehty oli, olin minä. Näkyään voi.
- iflolr
Anna esimerkki mitä tuolla tarkoitetaan ihan käytännössä jostain asiasta.
Aika on ilmeisesti se maailmankaikkeutta hallitseva ominaisuus, jolle edes uskontojen jumalat eivät voi mitään.
- hehhh
Jos on määritelmällisesti kaikkivoiva, ei ole mitään, mihin ei kykenisi. Jos on yksikin, vaikka kuinka pikkuseikka, mihin ei kykene, ei ole kaikkivoiva. Rajoitetusti kaikkivoiva on oksymoron.
hehhh kirjoitti:
Jos on määritelmällisesti kaikkivoiva, ei ole mitään, mihin ei kykenisi. Jos on yksikin, vaikka kuinka pikkuseikka, mihin ei kykene, ei ole kaikkivoiva. Rajoitetusti kaikkivoiva on oksymoron.
No uskonnoissa kaikki on mahdollista - taitaa esimerkiksi kristinusko olla oksymoron, kristitty janoaa eläväksi kuolleeksi.
Mutta uskonnot voivat tosiaan väittää mitä vaan, heille väite on jo todiste.- hehhh
marathustra kirjoitti:
No uskonnoissa kaikki on mahdollista - taitaa esimerkiksi kristinusko olla oksymoron, kristitty janoaa eläväksi kuolleeksi.
Mutta uskonnot voivat tosiaan väittää mitä vaan, heille väite on jo todiste.Kaikkitietävä ja kaikkivoiva johtavat yhdessä mahdottomuuteen. Jos olento on kaikkitietävä, tämä tietää kaikkien tapahtumien kulun ja jokaisen valintansa etukäteen. Tällöin valintaa ei todellisuudessa ole, vaan kaikki menee niin kuin olento kaikkitietävänä jo tiesi kaiken menevän. Olento ei voi olla kaikkivoiva, ollessaan kaikkitietävä, koska ei voisi muuttaa ennalta tietämäänsä.
Jos olento on kaikkivoiva ja voi muuttaa asioiden kulun, tehdä valintoja, se ei voi olla tiennyt tapahtumien kulkua etukäteen. Koska etukäteen tietäminen poistaisi valinnan. Asioiden olisi pakko mennä juuri niin, kuin olento ennalta tiesi niiden menevän. Olento ei siis voi olla kaikkitietävä ollessaan kaikkivoiva, koska voi muuttaa valintaansa. - tieteenharrastaja
hehhh kirjoitti:
Kaikkitietävä ja kaikkivoiva johtavat yhdessä mahdottomuuteen. Jos olento on kaikkitietävä, tämä tietää kaikkien tapahtumien kulun ja jokaisen valintansa etukäteen. Tällöin valintaa ei todellisuudessa ole, vaan kaikki menee niin kuin olento kaikkitietävänä jo tiesi kaiken menevän. Olento ei voi olla kaikkivoiva, ollessaan kaikkitietävä, koska ei voisi muuttaa ennalta tietämäänsä.
Jos olento on kaikkivoiva ja voi muuttaa asioiden kulun, tehdä valintoja, se ei voi olla tiennyt tapahtumien kulkua etukäteen. Koska etukäteen tietäminen poistaisi valinnan. Asioiden olisi pakko mennä juuri niin, kuin olento ennalta tiesi niiden menevän. Olento ei siis voi olla kaikkitietävä ollessaan kaikkivoiva, koska voi muuttaa valintaansa.Käsite "määritelmällisesti kaikkivoipa" (johon myös kaikitietävä sisältyy) johtaa monenlaisiin paradokseihin ("tehdä niin ison kiven, ettei itse jaksa nostaa") käsitteessä olevan äärettömyysulottuvuuden takia.
Realistisemman merkityksen sanoille saa ajattelemalla ne kirjoituksiinsa sijoittanneiden muinaisihmiaten käsityksiä. Jokaista ihmistä (tai eläintä) selvästi tietävämpi ja vahvempi luultavasti riitti heille. Nykyään mielikuvituksemme kantaa pitemmälle, mutta äärttömän syövereihin saakka noita sanoja tuskin silti kannattaa venyttää. "Kosmoksen kovin kundi" voisi olla nykykielinen vastine. - eiksvaa
marathustra kirjoitti:
Mutta uskonnot voivat tosiaan väittää mitä vaan, heille väite on jo todiste.Näköjään esität mielipiteitä asioista joista et tiedä mitään.
Hassua eiksvaa? - Paavalinveli
tieteenharrastaja kirjoitti:
Käsite "määritelmällisesti kaikkivoipa" (johon myös kaikitietävä sisältyy) johtaa monenlaisiin paradokseihin ("tehdä niin ison kiven, ettei itse jaksa nostaa") käsitteessä olevan äärettömyysulottuvuuden takia.
Realistisemman merkityksen sanoille saa ajattelemalla ne kirjoituksiinsa sijoittanneiden muinaisihmiaten käsityksiä. Jokaista ihmistä (tai eläintä) selvästi tietävämpi ja vahvempi luultavasti riitti heille. Nykyään mielikuvituksemme kantaa pitemmälle, mutta äärttömän syövereihin saakka noita sanoja tuskin silti kannattaa venyttää. "Kosmoksen kovin kundi" voisi olla nykykielinen vastine.Kaikkivoipa on antanut itselleen tietyt rajat.
Raamattu sanoo mm. että "Jumala ei voi valehdella eikä tehdä mitään väärää." Joten jos sinusta joskus tuntuu siltä että Jumalassa olisi jotain moittimista niin ei kun miettimään asiaa niin kauan että ymmärrät sen että mistä on kysymys.
Esimerkiksi meillä täällä länsimaissa on varsin vääristynyt käsitys ihmiselämän arvosta ja se saa aikaan epähumaanista lainkäyttöä.
Esimerkiksi raiskaus on Raamatun mukaan aina kuolemansynti jossa raiskaaja menetti henkensä. Niin tärkeänä Jumala pitää naisen sukupuolista koskemattomuutta. Meillä rangaistus on yleensä vähän ehdoalaista ja pikku sakko ja korvaus.
Tahallinen tappaja menetti myös henkensä, ja meillä taas lyhimmillään tuomio on 3 v. pyttyä ja sitten päälle saman verran ehdollista. Tästä näemme sen että Jumala pitää ihmiselämää ihmiselämän arvoisena eikä rinnasta sitä parin vuoden vankeuteen.
Kun oikein tarkasti ajattelee niin "henki-hengestä" on täydellisin laki mitä kuvitella saattaa.
Myös homostelusta seurasi kuolemanrangaistus joka tänä päivänä ensikuulemalta tuntuu hurjalta . Ei tulisi kuuloonkaan että Saara ja Jari hirtettäisiin männyn oksaan.
Mutta kun asiaa ajatellaan tarkemmin niin se on kuitenkin ihmiselämän väärinkäyttöä, ja kun tahallaan käyttää iihmiselämää väärin niin sen antajalla on tietenkin oikeus ottaa se pois, vai mitä? Monet homot ovat huomanneet tämän ja he ovatkin itse päättäneet vapaaehtoisesti päättää päivänsä oman käden kautta sillä homojen itsemurhatilastot ovat valtaisat. Room 1. luku.
On myös hyvä muistaa että Jeesus hyväksyi Mooseksen lain täysin.
Jumala on itsessään aika .Kaikki on Hänelle mahdollista.Olen myös saanut kokea tuon asian näkemällä asioita myös menneisyydestä.
Kaikki on Jumalan.- ehhehehee
Menneisyyteenhän on helppo nähdä.
- Erkkiäkkijyrkkä
ehhehehee kirjoitti:
Menneisyyteenhän on helppo nähdä.
Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon valita tulevaisuutensa joten Jumala ei katso tulevaisuuteen vaikka ehkä voisikin sen tehdä.
Hän tosin ennustaa tulevaisuutta ja voi ohjaila asioita ja puuttua niihin kun aika on kypsä.
Lue Matt. 24. maailmanlopun merkit.
- Brina
Jumalan ei tarvitse "matkustella ajassa", sillä Hän kaiken ajan tuolla puolen eli
Jumala on ikuisesti ajaton. Jumalalle kaikki on aina NYT!
Menneisyyteen "meneminen" on meille muistamista, mutta Jumalalle menneisyyskin on NYT, Tulevaisuus on lukemattomien mahdollisuuksien kirjo, jotka ovat ainakin meidän tämän elämän aikaan saavuttamamme tietoisuutemme tasolla vielä suurimmaksi osaksi toteutumattomia...ehkä loputtomasti (?), mutta ne silti ovat jo olemassa Jumalan äärettömässä Tietoisuudessa.
Me ajan maailmassa elävät koemme näitä lukemattomia Jumalan suomia mahdollisuuksia suhteellisen vapaan valintamme mukaisesti. Huom. suhteellisen! Me näet etenemme enemmän ja yleensä vähemmän tietoisena valintaperusteistamme, jotka riippuvat saavuttamastamme tietoisuuden tasosta. Emme tosiaankaan voi valita elämäämme ihan miten tahansa, vaan etenemme aina vähä vähältä, askel askeleelta tietoisuutemme portailla kohti täydellisyyttä. Siis valintamme riippuvat meistä itsestämme, mutta kaikki, todella kaikki loputtomat mahdollisuudet ovat jo olemassa Jumalan tietoisuudessa....siksi voidaan sanoa, että Jumala todellakin "tietää kaiken"! Jumala on kaikkivoipa, kaikkitietävä ja kaikkivaltias. Tämä ei tietenkään tarkoita, että Hänen pitäisi pystyä sellaiseen, mikä ei ole loogista. Siksi Hän ei voi tehdä nelikulmaista kolmiota tai luoda kiveä, jota Hän ei itse pysty nostamaan. Kolmion olemukseen kuuluu jo se, että siinä on vain kolme kulmaa ja kiven olemukseen kuuluu, että sillä on joku tietty paino. Sen paino ei voi olla ääretön. Siksi Jumala pystyy luomaan loogisen kiven, jonka Hän myös aina pystyy nostamaan.
Mutta jos kriitikoiden esittämät järjettömät kysymykset hyväksytään, niin silloin on hyväksyttävä myös järjettömät vastaukset. Sen mukaan Jumala pystyy luomaan kiven, jota Hän ei pysty nostamaan, mutta koska Hän on kaikkivoipa, Hän myös pystyy nostamaan sen.- Taikauskonnoton
"Tämä ei tietenkään tarkoita, että Hänen pitäisi pystyä sellaiseen, mikä ei ole loogista."
Kuten taikomaan kaikkea hassua ihan tyhjästä simsalabim? - hehhh
Sinä esittelet rajoitetusti kaikkivoivan jumalan ja sellainen ei ole mahdollinen. Sitä paitsi, et sinä voi selittää, mihin jumala kykenee ja mihin ei, ellet ole itse jumala. Vai eikö sinun jumalasi muka kykenisi salaamaan sinulta kykyjään? Höpiset vieläpä Raamattua vastaan kertoillessasi Jumalan kyvyistä. Sen mukaan Jumala on ihmiselle salattu, käsittämätön.
Jes. 45:15
Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja.
- stewemayer
Meinasin vaan ,että jos Jumala voi mennä ajassa taaksepäin hän voisi tavata siellä itsensä . Olisiko sitten kyse monijumalaisesta uskosta ? Nytkin on jo 3 jumalallista persoonaa jotka keskustelevat keskenään (Jeesus sanoi ristillä "miksi minut hylkäsit"), niin mikä sitten olisi tuo ylimääräinen ajassa matkustanut persoona.
- näinsevaanmenee
Jumala pystyy ihan kaikkeen siihen mihin uskisten mielikuvitus vaan riittää.
Kaikki aika on nyt, joten siinä ei tarvitse erikseen matkustaa.
Mark5:n käsitykset kuvaavat tietenkin vain hänen oman mielensä rajallisuutta.- madam-and-zeke
kovis
- MatteusMarkus
Se tässä nyt kuitenkin on kivaa että Luoja on sen verran voimallinen että pystyi tuhoamaan viimeiseen mieheen Sodoman ja Gomorran homofanittajakaupungit, sekä Kanaanin maan lapsiuhri-abortti uskontokansat sekä aikansa ateistievokit vedenpaisumuksessa.
Joten eiköhän se lopullinenkin maapallon puhdistaminen kaikesta tuosta samasta pahuudesta toteudu sekin. Iloitkaamme siitä.
Jos epäilet niin luehan Maailmanlopun merkit Matt. 24 luvusta jossa Jeesus siitä puheli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181871Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541166Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16966TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki75926- 46815
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84791- 69772
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42754