Nyt tuo nastahulluus on siirtynyt kaduilta sisätiloihin.
Ei riitä että jauhetaan tiet paskaksi nastarenkailla, vaan pitää vielä tuhota sisätilojen lattiatkin nastakengillä.
Pikkusen on jäätä näkyvissä kadulla, niin nastapelle jyystää asfalttia nastarenkailla ja nastakengät jaloissa.
Sairasta porukkaa.
ps. Kitkakenkiäkin on saatavana tässä yhdet hyvät.
https://www.intersport.fi/fi/tuote/merrell-moab-fst-ice-thermo-wtpf-talvikenka-56470471/
Rapin rapin...nyt myös sisätiloissa
34
1472
Vastaukset
- tuoOnJoSairaus
Rapiseeko korvissasi myös nukkuessa?
- kitkaguru
Sen verran kaukana kadusta asun ettei nastarenkaiden rapina kämppään kuulu, mutta esim. siskoni asuu mannerheimintiellä niin jopa rapisee non stop sisälle kämppään. Eli varmasti satojen tuhansien korviin rapisee nukkuessakin.
- HuolehdiItsestäsi
kitkaguru kirjoitti:
Sen verran kaukana kadusta asun ettei nastarenkaiden rapina kämppään kuulu, mutta esim. siskoni asuu mannerheimintiellä niin jopa rapisee non stop sisälle kämppään. Eli varmasti satojen tuhansien korviin rapisee nukkuessakin.
Oletko ajatellut mennä lääkäriin ennenkuin tuo korvissasi kuuluva rapina vie mielenterveytesi vielä nykyistäkin huonomalle tolalle?
Aivan varmasti vaivaasi löydetään oikea lääkitys, psykiatrit ovat Suomessa hyvin koulutettuja ja luotettavia.
En viitsi liukastella, vaan reippailen tällaisilla.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/01/21/nastakengat-testissa-liukkaiden-kelien-pelastus- Nasta.kenkä
Nastapohjaiset kengät on aivan loistavat? On hienoa lenkkeillä koiran kanssa talvella, kun voi luottaa siihen, että jokainen askel pitää. Kauppareissulle niitä ei tietty ole hyvä laittaa jalkaan.
- jhjhjhjh
Nasta.kenkä kirjoitti:
Nastapohjaiset kengät on aivan loistavat? On hienoa lenkkeillä koiran kanssa talvella, kun voi luottaa siihen, että jokainen askel pitää. Kauppareissulle niitä ei tietty ole hyvä laittaa jalkaan.
Miksei kauppaan, eikö ole hyvä että askel pitää myös kaupassa?
- MeniköJakeluun
jhjhjhjh kirjoitti:
Miksei kauppaan, eikö ole hyvä että askel pitää myös kaupassa?
Harvempi kova nasta pitää betonista valmistetulla kaupan laattalattialla. Ehkä sen takia kauppaan ei kannata nastapohjaisilla kengillä mennä. You get it?
- Nasta.kenkä
jhjhjhjh kirjoitti:
Miksei kauppaan, eikö ole hyvä että askel pitää myös kaupassa?
Kauppojen lattiat on harvemmin jäässä. Tämä pätee ainakin niihin kauppoihin, joissa minä käyn. Jos tiedät kauppoja, joissa tilanne on toisin, niin kerro mitkä ne on. Olisi hienoa käydä sellaisessa.
- kitkaguru
Mutta asfalttia kannattaa raapia 7 kuukautta vuodessa vaikka jäätä ei ole kuin parina päivänä.
- Käyttöalue
jhjhjhjh kirjoitti:
Miksei kauppaan, eikö ole hyvä että askel pitää myös kaupassa?
Nämä nastapohjaiset kengät ovat kivilattialla kuin saippuapalat. Näitä ei siis käytetä kuin ulkona jäisillä pinnoilla kuljettaessa ellei halua ensiapupoliklinikalle.
- IhmeTarinointia
kitkaguru kirjoitti:
Mutta asfalttia kannattaa raapia 7 kuukautta vuodessa vaikka jäätä ei ole kuin parina päivänä.
Parina päivänäkö?
Jo pelkästään nyt joulukuussa on jäätä ollut reilut kaksi viikkoa jatkuvasti. Marraskuussakin useinpina päivinä. Ja talvi on vasta alkamassa.
Missä ihmeen höyryissä oikein elelet? Vai trollailetko josta keskieurooppalaisesta tai vieläkin eteläisemmästä maasta? - kitkat15vkäytössä
IhmeTarinointia kirjoitti:
Parina päivänäkö?
Jo pelkästään nyt joulukuussa on jäätä ollut reilut kaksi viikkoa jatkuvasti. Marraskuussakin useinpina päivinä. Ja talvi on vasta alkamassa.
Missä ihmeen höyryissä oikein elelet? Vai trollailetko josta keskieurooppalaisesta tai vieläkin eteläisemmästä maasta?Pari päivää on aika lähellä omaakin kokemustani kehäteiden liepeillä. Nämä olivat marraskuun pakkaskaudela.
Joulukuussa näillä seuduilla jäätä on ollut teillä vain nastakuskien märissä unissa.
Talvisimpinakin talvina nastoista olisi ollut hyötyä alle 10 päivää per talvikausi. - IhmeTarinointia
kitkat15vkäytössä kirjoitti:
Pari päivää on aika lähellä omaakin kokemustani kehäteiden liepeillä. Nämä olivat marraskuun pakkaskaudela.
Joulukuussa näillä seuduilla jäätä on ollut teillä vain nastakuskien märissä unissa.
Talvisimpinakin talvina nastoista olisi ollut hyötyä alle 10 päivää per talvikausi.Höpsistä. Jäätä täällä pk-seudullakin on ollut hyvin monena aamuna joulukuussakin jopa pääteillä, vaikka suolaa niille on kylvetty tonneittain lähes joka yö.
Sivutiethän ne vaarallisempia onkin, kun siellä liikkuu muitakin kuin autoilijoita ja niiden suolaaminen on satunnaista tai sitä ei ole laisinkaan. - Valitse_oikeanlaiset
Käyttöalue kirjoitti:
Nämä nastapohjaiset kengät ovat kivilattialla kuin saippuapalat. Näitä ei siis käytetä kuin ulkona jäisillä pinnoilla kuljettaessa ellei halua ensiapupoliklinikalle.
Kannattaisi valita sellainen malli joka toimii ja pitää myös kivilattialla (eikä tärvele muovi/puulattioita). Sellaisiakin löytyy ja toimivat erinomaisesti, esim. itselläni olevat.
- kitkat15vkäytössä
IhmeTarinointia kirjoitti:
Höpsistä. Jäätä täällä pk-seudullakin on ollut hyvin monena aamuna joulukuussakin jopa pääteillä, vaikka suolaa niille on kylvetty tonneittain lähes joka yö.
Sivutiethän ne vaarallisempia onkin, kun siellä liikkuu muitakin kuin autoilijoita ja niiden suolaaminen on satunnaista tai sitä ei ole laisinkaan.Jää ei ole ajoani haitannut; marraskuussa talven saavuttua oli muutama päivä, jolloin nastat olisivat voineet ehkä olla kitkoja paremmat.
Nastoista olisi siis kohdallani ollut hyötyä tänä talvena maksimissaan 3% ajasta/ajosuoritteesta (2pv/2kk). - IhmeTarinointia
kitkat15vkäytössä kirjoitti:
Jää ei ole ajoani haitannut; marraskuussa talven saavuttua oli muutama päivä, jolloin nastat olisivat voineet ehkä olla kitkoja paremmat.
Nastoista olisi siis kohdallani ollut hyötyä tänä talvena maksimissaan 3% ajasta/ajosuoritteesta (2pv/2kk).Se on sitten ihan eri asia tunnetko itse hyötyväsi paremmin pitävistä nastarenkasta vai tyydytkö heikompiin kitkoihin. Henkilökohtaiset tuntemuksesi eivät muuta sitä tosiasiaa, että nastarenkaat ovat liukkailla keleillä paremmat.
Minäkin olen ajanut nastoilla marraskuun alusta alkaen, mutta en kertaakaan ole kokenut, että kitkat olisivat joissain olosuhteissa voineet olla ehkä paremmat. Minä hyötymiseni kitkoista olisi ollut tasan 0% ajasta/ajosuoritteetani, maksimissaan.
Harva hankkii molempia, todella harva, joten jos on tullut hankkineeksi kitkat, niin niillä sitten ajetaan olipa ollosuhteet mitä tahansa. Samoin on nastarenkaiden kanssa.
Silti ei kannata kirjoittaa palturia liikenneolosuhteista. - Siiv..Ari
Penis.
- kitkat15vkäytössä
IhmeTarinointia kirjoitti:
Se on sitten ihan eri asia tunnetko itse hyötyväsi paremmin pitävistä nastarenkasta vai tyydytkö heikompiin kitkoihin. Henkilökohtaiset tuntemuksesi eivät muuta sitä tosiasiaa, että nastarenkaat ovat liukkailla keleillä paremmat.
Minäkin olen ajanut nastoilla marraskuun alusta alkaen, mutta en kertaakaan ole kokenut, että kitkat olisivat joissain olosuhteissa voineet olla ehkä paremmat. Minä hyötymiseni kitkoista olisi ollut tasan 0% ajasta/ajosuoritteetani, maksimissaan.
Harva hankkii molempia, todella harva, joten jos on tullut hankkineeksi kitkat, niin niillä sitten ajetaan olipa ollosuhteet mitä tahansa. Samoin on nastarenkaiden kanssa.
Silti ei kannata kirjoittaa palturia liikenneolosuhteista.Oma kokema ei ole palturia.
Se, että ei koe edes jonkinasteista syyllisyyttä teiden, ilman ja äänimaailman pilaamisesta raapiessaan turhaan 170 pv/kausi sulia teitä nastoilla, on osoitus vähintään tyhmyydestä.
- vakuutukset-uusii
Syytä olla kohta kunnolliset kengät. Vakuutusyhtiöt muuttavat juuri sääntöjään joissa rajataan kaikki väärillä jalkineilla keliin nähden liikkuvien korvaukset pois. Korvataan vain alku toimenpiteet, mutta kuntoutukset liukastumisesta tai lonkka leikkaukset menee omasta pussista. Samoin yleisen puolella pääsee jonon ohi vain ne joilla on töitä myös tapaturman jälkeen muut jonottelee vuoden -10 vuotta.
- sipulikos
Tosin herää kysymys miksi suomessa on kesäkeli 12 kuukautta? Aivan suolaa suolaa suolaa, ketä varten?
- wenfnnwwnn
Nastakengissä on se hyvä puoli että ne voi ottaa käyttöön tarpeen mukaan.
Olisipa autoissakin sama mahdollisuus, jos on tosi liukaskeli niin voisi näppärästi valita nastarenkaat tuosta vaan, ei vaan viitisi vaihtaa renkaita kovin usein.
Mullakin nastakengät, käytän niitä vain tarpeen mukaan.- 11plus7
Tekniikka on periaatteessa jo olemassa, jolla talvirenkaisiin 'pomppaa' nastat tarvittaessa esiin. Taitaa olla vielä toistaiseksi kovin kallista. Epäilemättä tulee joskus jokaisen saataville, mutta koska....
- 456th45456
Rengaspainetta muuttamalla nastat tulisi esiin, eikös se idea ollut jokin tälläinen joka olisi joskus tulossa. Tuo voisi olla erikseen vain nastojenkin käyttää että koko renkaan painetta ei tarvitsisi muuttaa vaan olisi erikseen venttiili näitä nastojen käyttöä varten.
Olisi todella suotavaa tulla jotain tälläistä, säästäisi teitä aivan valtavasti tälläinen keksintö ja kuka sen keksii ja patentoi niin tekee sillä hyvät rahat. Tai miten olisi päälsytettyjen tiedän lämmitys, talvirengaspakon poisto ja nastarenkaiden kielto
- OmassaKyydissä
Bussissa kirjoitti:
Tai miten olisi päälsytettyjen tiedän lämmitys, talvirengaspakon poisto ja nastarenkaiden kielto
Sinä se jaksat jauhaa siitä kansantaloutta rasittavasta ajatuksesta lämmittää teitä. Unohda nyt jo se. Maalla on velkaa jo valmiiksi niin että pahaa tekee, ja joku jaksaa vielä tuollaisista haikailla.
Onkohan ajatukselle mitään järkevää kustannusarviota edes olemassa? Tuskin. Siksi ei viitsi edes googlailla, koska jo pelkkä äly sanoo, että kalliiksi se tulisi. - IdioottimaistaAjattelua
Bussissa kirjoitti:
Tai miten olisi päälsytettyjen tiedän lämmitys, talvirengaspakon poisto ja nastarenkaiden kielto
Lahdessa 1400 neliön kevyenliikenteenväylän öämmitusjärjetelmä maksoi reilu 200000 Euroa ja sama summa menee vuodessa lämmitämiseen joten jos reilun satametrisen asfalttipinnan kustannukset ovat kyseistä luokkaa voi pikaseen laskea mitä maksaa kymmenet tuhannet maantiekilometrit joista osat ovat vieläpä useampikaistaisia. Puhutaan kymmenistä miljardeista Euroista joten vain tyhmä ihmmen edes kuvittelee teiden lämmitys olevan ratkaisu teiden liukkaudenpoistoon. Ja mitä tulee ksärenkaiden sallimiseen talvella jokainen voi yrittää ajaa kesärenkailla lumella ja jäällä suljetulla alueella. Youtubessa on paljon videoita kun esim Amerikassa bussit ja henkilöautotkin liukuvat täysin ilman pitoa mäkiä alas tömäillen milloin toisiin autoihin milloin puhelinpylväisiin kuljettajien ollessa täysin matkustajina vailla mahdollisuuksia vaikuttaa auton liikkeisiin. Onneksi kesärenkaiden sallimista talvella ei edes miei kuin totaaliset idiootit.
Niin, lämmitys maksaa paljon, mutta maksajia about 6 miljoonaa, joten...
ja koko tämän "talven" olen ajanut kesärenkailla.
Miksikö? autoni ei osaa lukea kalentaria/lakia, ei myöskään renkaani... autoni painaa nääs 3500kg, ja jos se olisi 10kg painavempi ei olisi talvirengaspakkoa- BussissaTaasIhanSekaisin
Bussissa kirjoitti:
Niin, lämmitys maksaa paljon, mutta maksajia about 6 miljoonaa, joten...
ja koko tämän "talven" olen ajanut kesärenkailla.
Miksikö? autoni ei osaa lukea kalentaria/lakia, ei myöskään renkaani... autoni painaa nääs 3500kg, ja jos se olisi 10kg painavempi ei olisi talvirengaspakkoaSinä se jaksat viisastella niillä sun ajoneuvoluokkien painolla. Normaali henkilöauto, siis auto ja painaa karvan päälle 1000 kg ei pärjää talvea liikenteessä silloin kun tienpinta on luminen ja jäinen. Paljaalla asfaltilla kyllä. Talvirenkaat ja niiden käyttö määritellään pahimpien kelien mukaan. Sitä sinä apina et vaan ymmärrä vaan pyörittelet jotain vitun ajoneuvoluokkia määritteleviä painorajoja. Et ymmärrä sitä että johonkin kilomäärään ne rengasmääräyksetkin on rajattava. Jos sinun tapaksessasi rengasmääräykset ovat kummenestä kilosta kiinni niin voi voi. Pysy sinä idiootti vaan ihmettelemässä niitä HASSUJA liikennemerkkejäsi vaan.
BussissaTaasIhanSekaisin kirjoitti:
Sinä se jaksat viisastella niillä sun ajoneuvoluokkien painolla. Normaali henkilöauto, siis auto ja painaa karvan päälle 1000 kg ei pärjää talvea liikenteessä silloin kun tienpinta on luminen ja jäinen. Paljaalla asfaltilla kyllä. Talvirenkaat ja niiden käyttö määritellään pahimpien kelien mukaan. Sitä sinä apina et vaan ymmärrä vaan pyörittelet jotain vitun ajoneuvoluokkia määritteleviä painorajoja. Et ymmärrä sitä että johonkin kilomäärään ne rengasmääräyksetkin on rajattava. Jos sinun tapaksessasi rengasmääräykset ovat kummenestä kilosta kiinni niin voi voi. Pysy sinä idiootti vaan ihmettelemässä niitä HASSUJA liikennemerkkejäsi vaan.
Niin, miksi sitten talvirengaspakkoa ei aseteta JOKAISEEN ajoneuvoon....
Tai miksi vaikkapa kaikkiin autoihin joissa ei ole paripyöriä?
Kerro miten vaarannan oman ja muiden hengen kun ajan kesärenkailla mun 3500 kilosella ducatolla- OmassaKyydissä
Bussissa kirjoitti:
Niin, miksi sitten talvirengaspakkoa ei aseteta JOKAISEEN ajoneuvoon....
Tai miksi vaikkapa kaikkiin autoihin joissa ei ole paripyöriä?
Kerro miten vaarannan oman ja muiden hengen kun ajan kesärenkailla mun 3500 kilosella ducatolla"Niin, miksi sitten talvirengaspakkoa ei aseteta JOKAISEEN ajoneuvoon...."
Ymmärrän kyllä, ettei talvirengas ole yhtä kuin nastarengas. Mutta talvirengaspakkoa ei ole siksi, ettei niitä saakelin nysiä kestä mikään, joka olisi sen painon alla ottamassa vastaan massan liikkeet. Urautuminen kertoo tästä faktasta jo nyt.
Lisäksi on olemassa täysin väärä ja typerä olettamus siitä, että mitä raskaampi ajoneuvo, sen vähemmän se liukuu liukkaalla pinnalla. Asiahan on aivan toisin päin, koska massa on se joka vie mukanaan. Samasta syystä moni luulee, että kevyessä ajoneuvossa kitkarenkaat eivät toimi yhtä hyvin kuin raskaassa. Siinähän luulevat.
Raskaissa ajoneuvoissa ei pidä olla ainakaan nastarenkaita alla, koska ne tuhoaisivat teiden pinnat lopullisesti. Pito täytyy saada aikaiseksi renkaiden kuvioinnilla, aivan kuten on henkilöautojen kitkarenkaissa. Mutta tässäkin ongelmaksi muodostuvat suuret massat, ja rengas kuluisi alta todella nopeasti. OmassaKyydissä kirjoitti:
"Niin, miksi sitten talvirengaspakkoa ei aseteta JOKAISEEN ajoneuvoon...."
Ymmärrän kyllä, ettei talvirengas ole yhtä kuin nastarengas. Mutta talvirengaspakkoa ei ole siksi, ettei niitä saakelin nysiä kestä mikään, joka olisi sen painon alla ottamassa vastaan massan liikkeet. Urautuminen kertoo tästä faktasta jo nyt.
Lisäksi on olemassa täysin väärä ja typerä olettamus siitä, että mitä raskaampi ajoneuvo, sen vähemmän se liukuu liukkaalla pinnalla. Asiahan on aivan toisin päin, koska massa on se joka vie mukanaan. Samasta syystä moni luulee, että kevyessä ajoneuvossa kitkarenkaat eivät toimi yhtä hyvin kuin raskaassa. Siinähän luulevat.
Raskaissa ajoneuvoissa ei pidä olla ainakaan nastarenkaita alla, koska ne tuhoaisivat teiden pinnat lopullisesti. Pito täytyy saada aikaiseksi renkaiden kuvioinnilla, aivan kuten on henkilöautojen kitkarenkaissa. Mutta tässäkin ongelmaksi muodostuvat suuret massat, ja rengas kuluisi alta todella nopeasti.Eli tiet sulaksi lämmityksellä, talvirengaspakko pois ja nastat kieltoon! win-win tilanne
- OmassaKyydissä
Bussissa kirjoitti:
Eli tiet sulaksi lämmityksellä, talvirengaspakko pois ja nastat kieltoon! win-win tilanne
No ei ole mikään win-win tilanne todellakaan. Pikemminkin lose-lose selllainen. Paljonko se sulana pitäminen kustantaisi ilman rakennuskulujakin? Sinulla ei ole mitään faktaa antaa asiasta, koska niin pöllöjä juttuja ei ole kukaan viitsinyt vakavissaan edes laskea. Olisihan ajatus todella hieno, mutta samaan aikaan niin vitun lapsellinen. Ja tollanen sai vielä sakkonsakin kumottua. Ei helvetti, mihin olemme menossa?
- menikö.näin
OmassaKyydissä kirjoitti:
No ei ole mikään win-win tilanne todellakaan. Pikemminkin lose-lose selllainen. Paljonko se sulana pitäminen kustantaisi ilman rakennuskulujakin? Sinulla ei ole mitään faktaa antaa asiasta, koska niin pöllöjä juttuja ei ole kukaan viitsinyt vakavissaan edes laskea. Olisihan ajatus todella hieno, mutta samaan aikaan niin vitun lapsellinen. Ja tollanen sai vielä sakkonsakin kumottua. Ei helvetti, mihin olemme menossa?
Eikös viimeiset sakkonsa Bussissa idiootti joutunut maksamaan, kun oikeus totesi, että ylinopeus on rangaistavaa olkoon ylityksen määrä mikä tahansa.
- Anonyymi
Ilmastonlämpeneminen korjaa tie-ongelmanne.
Kauppiaat jotka myyvät nastakenkiä, pitäisi velvoittaa tarjoamaan nastakenkien suojat, kauppojen eteisissä sisääntulijoille, tai laittamaan sellaiset lattiat kauppoihin, joilla ei liukastella nastoilla / lattiat möksähdä siitä, että ihmiset eivät halua katkoa koipiaan, nykyisillä tiejäätiköillä, kun yksityistämisillä romutettiin, ennen julkiset palvelut, ahneiden takia.
Mieluummin nastat autoihin, ja kenkienpohjiin, kuin kitkatodistelukierre.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448299Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462268Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262132- 951728
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811667- 321467
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081093Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28870