MB E212 huoltokirja/taxi

MB.E212

olen hankkimassa uutta mesee saksasta ja tuossa on muutama vuoden 2010-12 entisiä taxeja. olen nyt muutaman kysynyt ja huoltokirja ollut näissä kiven alla. Miten luotettava on ja onko järkevää mennä ostamaan sellaista jossa huoltokirjaa ei ole vaan kuten näissä uusissa mersuissa niin hullot saa kyllä esim. avaimesta sähköisesti.

miten esim. voin saada noi huoltohistoriat paikan päällä? onko se nimenomaan auton avaimessa? ja missä muualla? miten voin varmistaa, että km. pitää paikkaansa ja huollot tehty ajallaan? Kannattaako vaatia myyjältä kunnon vanhan ajan ''huoltokirja'' vai onko se noissa uusissa meseis ihan normaalia, että tiedot saa vain sähköisesti esim paikanpäällä?

Toivottavasti kerroin asian tarpeeksi selkeisti :O

18

1821

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oma_kokemukseni

Ainakaan täällä Suomessa en saanut viime vuonna uuteen C-Mersuun enää mitään paperimuotoista painettua huoltokirjaa, vaan tehdyt huollot kirjautuvat pelkästään sähköiseen tietokantaan. En tiedä, mistä lähtien käytäntö on ollut tämä.

Luulisin, että tietokannasta on periaatteessa mahdollista saada pyynnöstä tuloste, myyjätahosta riippuen toki.

• Oma_kokemukseni

Jatkoa edelliseen: minulle uutta tietoa, että huoltohistoria tallennettaisiin auton avaimeen, mutta voisihan sekin olla periaatteessa mahdollista.

Huoltoon ei kuitenkaan pyydetty tuomaan auton molempia avaimia (tällaista tallennusta varten). Periaatteessa tietenkin on mahdollista, että tiedot päivittyvät automaattisesti kahden avaimen välillä niitä vuorotellen käytettäessä. Koska kuitenkin molemmat avaimet saattavat hukkua samalla kertaa, on järjestelmä varmastikin tehty sellaiseksi, että tiedot löytyvät AINAKIN M-B:n omasta maailmanlaajuisesta tietojärjestelmästä.

• E220_CDI

DSB käytössä 2008 lähtien, paperista huoltokirjaa ei W212 mallissa ole. Avain ei riitä, vaan huoltohistoria tallennetaan auton kontrollereille, en tiedä mihin niistä.

Tuo avainväärinkäsitys saattaa periytyä siitä, että virtalukon EZS kontrolleri tallentaa ajomäärän.

Käytetyn huoltohistoria on parasta tarkistaa Daimlerin huoltotietokannasta.

• Mesekaitsu

Kiitos paljon vastauksista! Eli jos oikein ymmärsin vanhanaikaista huoltokirjaa ei olekkaan mbe 212 mallissa.
      Se saksalainen omistaja anto jonkinlaisen sivun tai koodin jolla olisin saanut autosta täydelliset huoltohistoriat kuten oli luvattu! Nooh enhän minä sitä löytänyt vaan pyysin sit lähettää ne mulle ja se lähettikin muutaman sivun historiat! En sit tiedä et oliko tiedot sieltä Daimlerin huoltotietokannasta vai ei! Mut ilmeisestikin sellasta vanhaa huoltohistoriakirjaa ei olekkaan jota minä uutena mese ostajana kuumeisesti etsin ja kysyn.

• E220_CDI

Juuri näin. 2009 alkaen tuotannossa olleessa W212 sarjassa ei ollut uutenakaan perinteistä huoltokirjaa. Huoltohistoria alkaa kertyä ensimmäisessä huollossa ja seuraavien yhteydessä listaan printataan myös edellisten huoltojen tiedot. Huolellisella omistajalla nämä ovat tallessa.

Sen lisäksi huoltohistoria tallentuu auton kontrollereille, samoin todellinen ajomäärä, ja kummankin voi sieltä myös huoltotesterillä kysellä. Huonot viritelmät pelkkää mittarilukemaa manipuloiden paljastuvat kotitarvetestereillä sekunneissa, mutta epärehellinen osaava oikeat välineet omistava pystyy tekemään hyvälaatuisen huijauksen, jonka kiinnisaaminen on vaikeaa ja vaatii asiantuntemusta ja hyviä välineitä. Hyvä huijaus on kalliimpi kuin pelkkä mittarinruuvaus, mutta teknisesti mahdollinen.

Koska auton tietojärjestelmä on mahdollisesti epärehellisen käyttäjän ulottuvilla, näiden lisäksi koko merkkihuoltohistoria tallentuu Daimlerin tietokantaan, josta se kannattaa käytettyä ostaessa tarkistaa. Merkkiliikkeet ovat ainakin minua auttaneet auliisti. Voi olla uskottavuuskriisi lähteä kyselemään autoista ihan summassa, mutta yleensä olen ottanut mukaani joko omistajan pyytämään oman autonsa huoltolokin tai pyytänyt liikettä vahvistamaan tai korjaamaan minulle näytetyn huoltohistorian.

Vaikka autolle tekisi mitä taikoja, ei tehtaan säilyttämästä tietokannasta saa ihan helposti mitään pois. Ei Daimler tätä hyvää hyvyyttään tee. Tällä myydään merkkihuoltoa, mutta käytetyn ostajalle palvelu on hyvä.

• mesekaitsu

sori, siis tietenkin puhun nyt w212.

• mesekaitsu

no mitä mieltä porukka on taxi mersuist saksasta? On järkevää ostaa? Luulis että ainakin huollot olisi tehty ajallaan!

Kiitos etukäteen!

• E220_CDI
        mesekaitsu kirjoitti:

no mitä mieltä porukka on taxi mersuist saksasta? On järkevää ostaa? Luulis että ainakin huollot olisi tehty ajallaan!

Kiitos etukäteen!

En osaa kommentoida takseista, kun olen ostanut vähemän ajettuja. Mutta toinen Saksantuonti-Mersu on nyt menossa ja ainakaan näiden kahden perusteella en pysty enää perustelemaan itselleni Aidon Suomi-Auton ostoa mitenkään.

• rtyi

Että ei ole huoltokirjaa ja tietokoneelta pitäs nähdä niinkö?

Jo on mennyt mersukin sekaisin,212 mali pilaa koko fiiliksen ,pitäähän se kirja olla ja vaikka sitten ne muut tiedot lisäksi josta näkisi edes jokseenkin pitääkö paikkaansa.

Kyllä minä ostin itse vanhan taksin ja suomesta,luotto on ,koska taksi miehet todella huoltaa ne yleensä.Tosin nyt on kyseessä vanha auto ei noita uudempia .

• E220_CDI

Mercedes huollon tietokoneelta. Ei sinun tai minun.

• mesekaitsu

kiitos tiedoista! Lukemien perusteella olen ehkä kallistumassa siihen, että en osta taxi mersua saksasta. En tiedä kun taxi mersun hinta on noin paljon halvempi kuin muut ja onko se sit niin et halvalla ei hyvää saa? Toki jos on mersu tietäjä niin ehkä silloin osaa valita sen hyvän, mut tällänen kun mä olen uutena mersun ystävänä ehkä parempi osaa ihan normaalinlainen.

• E220_CDI
        mesekaitsu kirjoitti:

kiitos tiedoista! Lukemien perusteella olen ehkä kallistumassa siihen, että en osta taxi mersua saksasta. En tiedä kun taxi mersun hinta on noin paljon halvempi kuin muut ja onko se sit niin et halvalla ei hyvää saa? Toki jos on mersu tietäjä niin ehkä silloin osaa valita sen hyvän, mut tällänen kun mä olen uutena mersun ystävänä ehkä parempi osaa ihan normaalinlainen.

Junge Sterne takuuauto merkkiliikkeestä on turvallinen ostos.

JS Vaihtotähdellä on aina aukoton merkkihuoltohistoria ha sen pitää olla siisti, ehjä, vasta huollettu ja myös vasta katsastettu, jos tarpeen. Periaate on, että Junge Sternet lähtevät uuden omistajansa mukaan uuden auton tavoin vailla aivan pian tarvittavia huoltoja, korjauksia, renkaanvaihtoja tms. Tehtaan kansainvälinen kahden vuoden takuu toimii myös Suomessa. Ja koska antavat takuun, tarkistavat auton taustat omasta historiikistaan jo valmiiksi puolestasi. Ei varmasti vaihtoautojen halvin, vaan saksalaisen Mercedes diilerin vaihtarijonostaan parhaaksi arvioima. Jos kaikesta huolimatta jotain sattuu, Veho korjaa Suomessa tehtaan piikkiin.

Ikää Vaihtotähdellä saa olla enintään neljä vuotta ja (huoltolokista verifioitua) matkaa takana max. 120.000 km, joten W212 parhaat vuosikerrat toimivilla suuttimilla ja kestävällä jakopäällä ovat mukana. Vain halvin toimiva eli 2011 vuosimalli karsiutuu takuuautojen joukosta.

• rtyi
        E220_CDI kirjoitti:

Mercedes huollon tietokoneelta. Ei sinun tai minun.

Sitähän minä tarkoitinkin ,eli ei nää mistään kun on ostamassa yksityiseltä,eli ei huolto kirjaa eikä nää koneeltaan kuinka huolettu.

Mahdotonta ostaa noita,luuleko ne että mersuliikeeseen mennään kyselemään huolloista?

Saavat kyllä pitää joka ainoan mersun ,siihen en tule koskaan alentumaan,minä en kysele jos minä ostan käteisellä yksityiseltä vaikka viikonloppuna niin onkose mersu liike auki ?

Paskoja taas ruvettu tekemään,se pitää näkyä tien päällä jos kaupat tehdään,ei missään mersu liikeessä.

Nuo mersut ei tule olemaan järin kallitta jahka aika kuluu,kukaan ei kävele mersuliikeeseen kyselemään mitään,päin vastoin pakenee noita.

Tuo malli tulee olemaa vanhempana paskinpia myydä,ovat siis mokanneet täydellisesti yksinkertaisemassa asiassa.

• Kunhantotean

Et osta koskaan uudempaa Mercedestä käteisellä, jollet voita raha-arvonnoissa.

• E220_CDI
        rtyi kirjoitti:

Sitähän minä tarkoitinkin ,eli ei nää mistään kun on ostamassa yksityiseltä,eli ei huolto kirjaa eikä nää koneeltaan kuinka huolettu.

Mahdotonta ostaa noita,luuleko ne että mersuliikeeseen mennään kyselemään huolloista?

Saavat kyllä pitää joka ainoan mersun ,siihen en tule koskaan alentumaan,minä en kysele jos minä ostan käteisellä yksityiseltä vaikka viikonloppuna niin onkose mersu liike auki ?

Paskoja taas ruvettu tekemään,se pitää näkyä tien päällä jos kaupat tehdään,ei missään mersu liikeessä.

Nuo mersut ei tule olemaan järin kallitta jahka aika kuluu,kukaan ei kävele mersuliikeeseen kyselemään mitään,päin vastoin pakenee noita.

Tuo malli tulee olemaa vanhempana paskinpia myydä,ovat siis mokanneet täydellisesti yksinkertaisemassa asiassa.

Puhun kokemuksesta ja jätän mielelläni luulemiset muille

Jos paperille printattu huoltoloki on sinulle riittävä, sen voi yksitynenkin myyjä pyynnöstäsi näyttää, koska koko historia on listattuna viimeiseen huoltolaskuun. Täälläkin kirjoittava Nouhad ja veljensä Ahmed voivat varmaan tulostaa sinulle juuri sellaisen huoltohistorian kuin tahdot.

Minäkin pyydän yksityiseltä myyjältä nähtäväkseni tuon saman printatun huoltohistorian, mutta kommandiittiyhtiö "Nouhad & Ahmedin Tuonti ja Trokaus" yritysstrategian tuntien käyn noutamassa myös toisen mielipiteen Veholta.

Huoltohistorian saat paperilla uudessa vanhassa.
        Paperille tulostettu huoltohistoria saattaa kadota uudessa ja vanhassa.
        Paperille tulostetun huoltohistorian voi väärentää uudessa ja vanhassa.

Vain uuden DSB historian voi tarkistaa Daimlerilta. Jos tämä on sinulle ylivoimaista, niin jätä tarkistamatta.

Nouhad hei, täällä on sulle taas uusi asiakas! Sano veljellesi Ahmedille, että ohjelmoi siihen teipattuun Hampurilaistaksiin hyvä kilometrit jo valmiiksi ja piiputtaa samalla EZS kontrollerin livedatakyselyt DEV/NULLiin. Laita mulle sovitut provikat, jos tulee kaupat.

• mesekaitsu

Kävin sivulla ja hyviä auitoja paljon :) Ongelmana on mun burjetti, joka on max. 15 tonnia. Tiedätkö muita luotettavia paikkoja, jossa olisi hieman halvempia? onko E220-cdi.llä mahd. yksityisviestiin?

• E220_CDI

En ole rekisteröitynyt tänne, vaikka käytänkin vakionimimerkkiä, joten en käsittääkseni voi lähettää privaviestiä.

Sinun kannattaa rekisteröityä merkkifoorumille mese.fi ja kysellä siellä. Käytettyjen W212 ostajien threadi on jo olemassa.

• Uppokuuno

Mersunostajalle vinkki, jos käytössä on 15.000 e niin voit ostaa maks 10000 mersun ja varaat sen 5000 vuoden korjauksiin, on ne meinaa sen verta paskoja autoja nuo w212

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2293
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1714
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      306
      1262
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      825
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      737
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      662
    Aihe