Mannaa Jumalan lapsille: Martti Luther
"Mikä on syntynyt lihasta on lihaa, mikä on syntynyt hengestä, on henkeä
Olen usein sanonut, että on tehtävä tarkka ero hurskaan miehen ja kristityn välillä. Tosin ylistämme sitä, että joku on hurskas mies. Onhan se todella kiitettävää ja se on Jumalan lahjaa yhtä hyvin kuin aurinko ja kuu, jyvät, viini ja kaikki luotu.
Älköön kuitenkaan sekoitettako toisiinsa hurskasta miestä ja kristittyä. Anna hurskaalle ylistyksensä maailman edessä sanomalla: Mainio ja hyvä asia maailmassa on hurskas mies, mutta hän ei silti ole kristitty. Pakanakin saattaa olla hurskas, onhan monta sellaista maineikasta miestä aikoinaan elänyt. Eikä toisin voi ollakaan, sillä niin monen pahan parvessa on joskus joku hurskaskin.
Mutta olkoon hän kuinka hurskas tahansa, hän on ja pysyy näine hurskauksinensa Aadamin lapsena, toisin sanoen luonnollisena ihmisenä, synnin ja kuoleman alaisena. Mutta jos kysyt kristittyä, sinun on korottauduttava paljon korkeammalle, sillä hän on aivan toinen ihminen, ylhäältä Hengestä syntynyt. Hän on Jumalan lapsi ja taivaan perillinen."
Huom! Tämä on kirjoitettu yli 400 vuotta sitten, joten vähän vanhahtava kieliasu. Jotakin jätin pois, ettei teksti olisi loukannut ketään.
Lihasta syntynyt ja hengestä syntynyt
5
<50
Vastaukset 5
- iloinen_naurajaa
Lopeta jo! HAISTA VITTU!!! :-)
- Yksi-usko
Olen pahoillani, mutta sinä et ole Jumala. Ja mikä sinä olet minua komentelemaan?
Adventismi on muutakin kuin lakia. Adventistit tunnustavat myös Lutherin valtavan elämäntyön. Adventismi on myös armoa ja rakkautta. Tällä sivustolla oli niin paljon pahaa, että en voi muuta kuin tuoda Jumalan rakkautta tälle Jumalan armoa ja rakkautta kaipaavalle sivustolle. Huomaan, että täällä ei ole kuin kourallinen uskovaisia adventisteja. Suurin osa on pelkkiä herjaajia. Yksi-usko kirjoitti:
Olen pahoillani, mutta sinä et ole Jumala. Ja mikä sinä olet minua komentelemaan?
Adventismi on muutakin kuin lakia. Adventistit tunnustavat myös Lutherin valtavan elämäntyön. Adventismi on myös armoa ja rakkautta. Tällä sivustolla oli niin paljon pahaa, että en voi muuta kuin tuoda Jumalan rakkautta tälle Jumalan armoa ja rakkautta kaipaavalle sivustolle. Huomaan, että täällä ei ole kuin kourallinen uskovaisia adventisteja. Suurin osa on pelkkiä herjaajia.Arvaan, että pidät aitoina kristittyinä niitä, jotka eivät arvostele ärsyttävää tapaasi suoltaa kymmenittäin avauksia, joissa ei ole omaa ajatusta ollenkaan.
Ja itseäsi varmaankin pidät pyhistä pyhimpänä.
Tämä on keskustelupalsta eikä julistuspaikka. Käytöksesi liippaa erittäin läheltä sääntöjen rikkomista. Mutta tietenkin tottelet enemmän Jumalan sinulle henkilökohtaisesti antamaa käskyä kuin suomi24'n sääntöjä, eikös juu?- Yksi-usko
v.aari kirjoitti:
Arvaan, että pidät aitoina kristittyinä niitä, jotka eivät arvostele ärsyttävää tapaasi suoltaa kymmenittäin avauksia, joissa ei ole omaa ajatusta ollenkaan.
Ja itseäsi varmaankin pidät pyhistä pyhimpänä.
Tämä on keskustelupalsta eikä julistuspaikka. Käytöksesi liippaa erittäin läheltä sääntöjen rikkomista. Mutta tietenkin tottelet enemmän Jumalan sinulle henkilökohtaisesti antamaa käskyä kuin suomi24'n sääntöjä, eikös juu?Ok. En yleensä ole keskustelupalstoilla lainkaan, joten yritän opetella. Tällä palstalla keskustellaan kuitenkin uskonnosta.
- Yksi-usko
Tässä Luther miettii hurskaan ja hengellisen ihmisen eroa. Miten ne erottaa? Maailmallinen ihminen voi olla täydellisempi kuin uskovainen. Uskovainen kuitenkin turvaa Jeesukseen syntiensä sovittajana ja pelastajana. Maailmallisella ihmisellä ei ole pelastusta, vaikka hän olisi kuinka hyvä, jos hän ei tunnusta Jeesusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1641697
- 751202
- 113898
- 93790
Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt
En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si37567- 57564
Olen osastolla
Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.41562Sinulle nainen
Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M74500- 37459
- 28445