Mazda 6 2.3 GT sähkövika

Harmistunu

Olisko jollain tietoa Mazdan sähköongelmaan? Moottorin häiriövalo alkoi palaa, lisäsin öljyä. Ei vaikuttanut ajoon, muutakuin pientä nykimistä pienillä kierroksilla. Ajoin OBD-mittaukseen, joka antoi vikakoodin nokka-akselin asentotunnistin. Jatkoin pari viikkoa ajoa, uutta anturia odotellessa, kunnes Mazda teki totaalisen tenän. Lähti käyntiin, mutta tyhjäkäynnillä kierrokset vouvasi ja kun antoi kaasua hyytyi. Sain jotenkin ajettua korjaamolle. Asentotunnistimen vaihto ei auttanut mitään. Nokka-akseli, kampiakseli ja kaikki kilkkeet tarkistettu, pakoputki irrotettu ym. Vikaa ei löydy vaan. Tarpeeksi lämpöisenä käy tyhjäkäynnillä ok, mutta ajaminen käytännössä mahdotonta, paitsi maantiellä menee kierrosten ollessa 3000-4000 välillä oikein mainiosti.
Onko suosituksia hyvästä autosähkö korjaamosta Pirkanmaan seudulla?

11

2288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harmistunu

      Siis häiriövalo alkoi palaa öljynlisäyksen jälkeen...

      • sipulikos

        "Olisko jollain tietoa Mazdan sähköongelmaan? Moottorin häiriövalo alkoi palaa, lisäsin öljyä. Ei vaikuttanut ajoon, muutakuin pientä nykimistä pienillä kierroksilla"
        Siis ei vaan kun valo alkoi palamaan lisäsi öljyä? Onkos muuten ajokortti vai ajoskortti sinulla?


      • Harmistunu
        sipulikos kirjoitti:

        "Olisko jollain tietoa Mazdan sähköongelmaan? Moottorin häiriövalo alkoi palaa, lisäsin öljyä. Ei vaikuttanut ajoon, muutakuin pientä nykimistä pienillä kierroksilla"
        Siis ei vaan kun valo alkoi palamaan lisäsi öljyä? Onkos muuten ajokortti vai ajoskortti sinulla?

        Juu, korjasinkin. Häiriövalo alkoi palamaan öljyn lisäyksen jälkeen. Pientä nykimistä tuossa on tietyillä kierroksilla ollut sen 2v vuotta mitä auto on minulla ollut, mutta ei näin paljoa.


    • tarkistapiuhat

      Onko liikaa öljyä?
      Kaikki pitää liittyä tuohon tapahtumaan ( oletusarvona).
      Kaatuiko öljyä piuhoihin?
      Onko öljy se ace 1 vai mitä se mazda vaatiikaan öljyksi. Tosin diesel on tarkempi, kun bensa käsitykseni mukaan.
      Itselläni syttyi se hiukkassuodatin valo pian öljynvaihdon jälkeen(vilkutti), mutta youtube paljasti, että se onkin moottoriöljyn vaihtovälin ilmaisin. Nollasin sen ja siinä kaikki. Joku kertoi, että jos ei nollaa, niin se alkaa vaikuttamaan moottorin toimintaan pidemmällä aikavälillä.
      Joku tuon nyt tekee ja siihen on syy. Pitää miettiä.
      Joskus vaan ammattilaiset pystyy auttamaan.

      • Harmistunu

        Ei ole liikaa öljyä. Tikku ei juuri kastunut, kun huollossa tarkistettiin. Mobil 3000 tuohon on laitettu ja sitähän se syö paljon. Auto on vm 2003, joten mietin kannattaako enää mihinkään Mazdan omaan huoltoon viedä, koska auton arvo tuskin on 3000€ enempää. Olisi se silti mukava saada toimimaan, että siitä edes jotain mahdollisessa vaihdossa saisi.


      • mätzätön

        Jakoketjut venähtäneet pitkäksi? Vai mitää?


      • Harmistunu
        mätzätön kirjoitti:

        Jakoketjut venähtäneet pitkäksi? Vai mitää?

        Sekin tuli mieleen, mutta kun koneesta ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä ja kun tarpeeksi lämpiää käy tyhjäkäynnillä ihan siististi. Ilmastoinnin käynnistys, myös sammutti moottorin tyhjäkäynnillä.


    • OiskohanPuolassaOngelmaa

      Mulla oli aikoinaan samankaltaista vikaa Mazda 323:ssa. Ajoin vaan, kunnes alkoi tulla savua konehuoneesta. Toinen puola paskana, ei ollut aikaisemmin huollossa huomattu, eli tuli salakavalasti. No, tuon johdosta paloi siis ainakin joku pakokaasujen tunnistin, joka myös vaihdettiin, mutta nyt edelleen palaa moottorivalo ja koodi ilmoittaa, että pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä tms. jotain vikaa, eli katalysaattorikin ilmeisti paloi samalla. No, mä en näistä tiedä, mutten viitsi pahemmin tuohon satsata, kun mittarissa jo 400 tkm.

      • Harmistunu

        Ei tällä pysty enää ajamaan ollenkaan. Putkista tiputtelee semmosta öljymäistä vettä, kun käyttää tyhjäkäynnillä.


    • mazdalaatikko

      Hei ! Täällä samanlainen vika mutta tullut kesken ajon , nyt on vaihdettu nokka- ja kampiakselin tunnistimet ,ilmamäärämittari ja puola ja johdot , kylmänä käy todella rikkaalla ja ei jaksa käydä , kaasua ei siedä lainkaan kunnes on käynyt 4-5 minuuttia palautuu normi tyhjäkäynnille, ajaessa alkaa katkomaan nopeassa kiihdytyksessä käyntiä mutta nyt huomasin kun ottaa luistoneston pois päältä pystyy kiihdyttämään ihan normaalisti joskin moottorin häiriövalon sytyttää mutta käy normaalisti ????? 2.3GT 2003

    • Anonyymi

      mazda merkkiliike. tämä ny on viimeinen paikka hakea apua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1507
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1370
    3. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1146
    4. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1109
    5. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      66
      1068
    6. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      72
      955
    7. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      895
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

      Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      254
      881
    9. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      821
    10. Pidätkö kaivatustasi

      Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      803
    Aihe