Biologia, fysiikka, kemia, antropologia, geologia, ovat ala-osastoineen hyvin tärkeitä tieteen haaroja. Kreationismismin totuudella kävellään tieteen yli ja mitätöidään sen saavutukset - tutkimukset. Vedotaan siihen, että tiede on turhaa, koska raamatusta löytyy kaikkeen totuus. Ei sillä, että uskoisin tieteen kaikkivoipaisuuteen, ihminen on erehtyväinen kuten tiedekin. Tieteessä ei ole absoluuttisia totuuksia, mutta kokeilujen ja tutkimusten - erehdysten kauttaa voidaan selvittää vaikeitakin asioita - kehitys kehittyy - ilman kehitystä ei ole kehitystä.
Ilman tiedettä eläisimme keski-aikaa. Kaikki tietävät, että kirkko on vastustanut tiedettä niin kauan kun se on ollut olemassa. Uskonnot ja taikausko ovat kun paita ja peppu, viellä tänä päivänä. Lukenut, omilla aivoillaan ajatteleva ihminen ei ole kovin suosittu kristillisissä piireissä.
Kreationismismi, tieteen mitätöinti ?
5
66
Vastaukset
- ryw4432
"Kaikki tietävät, että kirkko on vastustanut tiedettä niin kauan kun se on ollut olemassa"
ja juuri siitä syystä että se vie vallan kirkolta kun raamattua ei voidakaan pitää totuutena.
Ajatelkaa sitä jos kaikki maailman kirkot ja moskeijat olisi paikkoja jossa ihmiset keskenään ajattelisivat ja keskustelisivat ratkoen maailman ongelmia sekä rakentaisivat itseään vähän kuin aa-kerhon tyyliin asioista kuin asioista.
Kukaan ei tiedä mihin ihmiskunta vielä menee ja mitä kaikkea on olemassa ja hyvinkin voi olla että tiede ei kykene selittämään kuin murto-osan kaikesta. Totuus on se että tiede on vienyt ihmiskunnan suuremman harppauksen eteenpäin kuin mikään uskonto. Niin ja kyllähän nämä kreationistit käyttävät tieteen tuomia mahdollisuuksia joka päivä elämässään.- madam-and-zeke
Ihmeellinen evoluutio. Se loi uskonnot ja niiden vastustajat. Taitaa olla henkimaailman juttu :D
- madam-and-zeke
LYHYESTI
Evoluutiota ei ole. Aloittaja. Mihin pyrit ja miksi?- magyar1000
Mikä on (hyvä) antisi maailmalle ?
Vai oletko mieluummin HÄIRIKKÖ ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483