Nyt kun lupia jaetaan kun leipää ja firmat kilpailee hulluna siitä kuka halvimmalla ajaa tilausajonetissä niin jälkeä syntyy. Myös linjaliikenteessä ja koulukuljetuksissa kilpaillaan verissä päin ja ruumiita tulee sielläkin. Väitän että alla oleva lista paisuu runsaasti talven aikana kun on hiljaista.
Tiedot kerätty pikaisesti protestilistalta joten varmasti puuttuu useita. Alla olevat vuoden ajalta, ennen oli bussifirmat vakavaraisia muttei kyllä enää. Ihana vapaa kilpailu.
Konkassa:
Myllymäen Liikenne
Liikenne Laakkonen
Kesälahden Linja
Veljekset Salmela
Maksuhäiriöitä, velkomustuomioita, verorästejä yms
Vaakun tilausliikenne
Talma Bus
Finn Charters
Bussari
Susirajan tilausliikenne
Ysimatkat/tj Sikkilä
Tilausliikenne Kivimäki
Pohjankylän liikenne
ML-charter
Tilausliikenne Sami Arjotie
Pertunmaan linjaliikenne
M&M tilausliikenne
Kajaanin Kaupunkiliikenne
Tilausliikenne E.Karhu
Linja-autoliikenne Wallin Lines
Hämeenlinnan kaupunkiliikenne
Liikenne Hakkarainen
Taksi&tilausliikenne J.Tuomi
Oy liikenne-trafik Joki
Tourus Charter Bus
South Coast Charter Lines
Eurocharter
Itä-suomen tilausautot ky
Tilausliikenne V Willberg
Ylitornion tilausajot ay
Näistä moni varmaan siirtynee tuonne konkkaosastoon piakkoin
Tilausajofirmat ahdingossa
33
3014
Vastaukset
- Khelke
Hyvä vaan että huonot putoo pois. Saadaan se hintakin sitten nousuun.
- kdgh
No näitä lupia on jaeltu jo yli 20 vuotta kuin leipää, joten pienellä viiveellä näyttää huonot ajat koittaneen..
- Kom-Mari
Porvarit kilpailee toisensa hengiltä.
Se on sitä luonnollista poistumaa.
Kunnallinen ja valtiollinen, jolla poweria on, pärjäävät ja hyvä niin. - Elyssäonälyä
Ei niitä linja-autopuolen lupia ole niin kauaa jaettu, tavaraliikennepuolen lupia kylläkin. Sen takia bussipuoli on vasta nyt kuralla.
- gsbirotor
Muistelisin, että vuodesta 1994 asti on tilausajoluvan saanut helposti ja linjaliikenneluvan vasta 2014 kesästä?
- vhvghcg
Elyssäonälyä kirjoitti:
Ei niitä linja-autopuolen lupia ole niin kauaa jaettu, tavaraliikennepuolen lupia kylläkin. Sen takia bussipuoli on vasta nyt kuralla.
Tilausajofirmoistahan tässä aloituksessa puhuttiin, ei linjaliikenteestä.
1994 oli se joukkoliikennelupien vapaan jaon aloitus. - Tätämieltätästä
Kom-Mari kirjoitti:
Porvarit kilpailee toisensa hengiltä.
Se on sitä luonnollista poistumaa.
Kunnallinen ja valtiollinen, jolla poweria on, pärjäävät ja hyvä niin.Onkohan se kovinkaan hyvä kuitenkaan kovin pitkään, kun valtio ja kunnat velkaantuvat tukemalla joukkoliikennettä parilla miljardilla vuodessa velaksi.
Maailman kommari valtiot lähes järjestään kaatuneet ja kipuja riittää vuosikymmeniksi: Romania, Ukraina, Kuuba, Pohjois-Korea, Unkari jne... Suomi ? - kysyn.vaan.asiaa
Tätämieltätästä kirjoitti:
Onkohan se kovinkaan hyvä kuitenkaan kovin pitkään, kun valtio ja kunnat velkaantuvat tukemalla joukkoliikennettä parilla miljardilla vuodessa velaksi.
Maailman kommari valtiot lähes järjestään kaatuneet ja kipuja riittää vuosikymmeniksi: Romania, Ukraina, Kuuba, Pohjois-Korea, Unkari jne... Suomi ?Milloinkas Pohjois-Korea on kaatunut?
- Anonyymi
Elyssäonälyä kirjoitti:
Ei niitä linja-autopuolen lupia ole niin kauaa jaettu, tavaraliikennepuolen lupia kylläkin. Sen takia bussipuoli on vasta nyt kuralla.
Kyllä niitä vuodesta -95 on jaeltu, minulle mm.
Eipä tuo mihinkään ole kilpailu järkevöitynyt.
Pienet on täällä etelässä syöty pois" Muutama iso jyllää, mutta
hintataso sen kuin laskee!
Juuri poltin vuodelta -16 laskutettuja kopioita.
Hinnat tänä päivänä jopa pienemmät, kuin silloin!
Miten on mahdollista, että isommat saavat kerätä esim. n. 3 milj. tappiota,
ennen yrityssaneerausta, ja vehkeet pyörii yhä?
Pienemmästäkin luulis pyörät pysähtyvän ja kamppeet myyntiin, jos niistä
mitään myytävää on.!
- Kirahvikaulainen
Odottakaa vain vielä vuodenpäivät kun rahahanat menevät kiinni yhdeltä eteläsuomen hinnanpolkijafirmalta.
Sitten on isojako.- ajurikovain
Ketäs tarkoitat ja viitsisitkö hieman perustella?
- protestilistacom
gsbirotor muistelee oikein.
Tuosta aloituksen listasta Talma Bus 19.12 ja Vaakun Tilausliikenne 16.12 on asetettu konkurssiin. - Joukkoliikennelupa
Mitähän tähän taloustilanteeseen vaikuttaa suurten kaupunkiseutujen PSA suoja, jolla pystytään estämään matkustajien ottaminen kyytiin varsin tehokkaasti tai sanelemaan hinta mitä suostutaan makselemaan ?
Linja-autoilijalle jää mahdollisuudeksi roikkua tilausliikenteessä tai osallistua kaupunkiseudun kilpaan järjettömine kalusto vaatimuksineen. Seutuliikenteestähän jo onkin tullut PSA suojan vuoksi kannattamatonta.
Taitaa mennä kommunisti Kyllösen piikkiin ja Lonkakin omat ongelmansa on yrittäjille syöttänyt.- bussiparoni
PK-seudulla on HSL joka on myöntänyt käytännössä kaikille halukkaille U-tunnuksen eli liikennöitsijä saa nousukorvauksen. Se ei kuitenkaan ole kuin 20-15% siitä mitä normaalisti taksa olisi mutta HSL-liikenteessä pelataankin massoilla ja lyhyillä matkoilla eli vaikka saisik vaan 50cent/pää niin siirtäessä niitä 100x2km alkaa tulosta tulla. Ongelma vaan on siinä että U-tunnuksen saa alueen ulkopuolelta tuleva linja ja alueen sisälle ei lupaa saa koska PSA.
Ns. yleinen sääntö kumoaisi tuon PSA-suojan muttei sitä ole suomessa otettu käyttöön.
Sitten tullaankin toiseen mielenkiintoiseen asiaan. Jos PSA-suoja poistuisikin niin mitenkäs lipputuotteiden kävisi? Nykyisenkaltaista HSL-lippua ei olisi ja km-taksainen Matkahuollon lippu olisi ainoa vaihtoehto. Tämä tietty edellyttää että liikennöitsijä käyttäisi yleistä MH-taksaa eikä tekisi omia hinnastoja tai olisi kokonaan ulkopuolella (vrt onnibus) ja pitäisi omat lipputuotteet. Tässä olisi jo matkustajat ihmeissään ja hinnoittelu olisi kuin Tukholman taksissa.
Waltti ei ole ratkaisu mihinkään ja saas nähdä miten sen kanssa käy nyt kun valtio luopuu omistuksestaan. Uskoisin kunnissa pelättävän että niiden maksuosuudet satakertaistuvat tulevaisuudessa. Muutenkin tuo waltti tuntuu olevan uskonnonkaltainen juttu osalle päättäjistä kun sitä väkisin ajetaan vaikka matkahuollolla on jo toimiva jäsjestelmä joka saataisinn toimimaan kaikkialla. Ja niinhän se monessa kunnassa toimiikin, kiista kai siinä kun matkahuolto ei tee sitä ilmaiseksi mutta onkos waltti ilmainen? - Anonyymi
bussiparoni kirjoitti:
PK-seudulla on HSL joka on myöntänyt käytännössä kaikille halukkaille U-tunnuksen eli liikennöitsijä saa nousukorvauksen. Se ei kuitenkaan ole kuin 20-15% siitä mitä normaalisti taksa olisi mutta HSL-liikenteessä pelataankin massoilla ja lyhyillä matkoilla eli vaikka saisik vaan 50cent/pää niin siirtäessä niitä 100x2km alkaa tulosta tulla. Ongelma vaan on siinä että U-tunnuksen saa alueen ulkopuolelta tuleva linja ja alueen sisälle ei lupaa saa koska PSA.
Ns. yleinen sääntö kumoaisi tuon PSA-suojan muttei sitä ole suomessa otettu käyttöön.
Sitten tullaankin toiseen mielenkiintoiseen asiaan. Jos PSA-suoja poistuisikin niin mitenkäs lipputuotteiden kävisi? Nykyisenkaltaista HSL-lippua ei olisi ja km-taksainen Matkahuollon lippu olisi ainoa vaihtoehto. Tämä tietty edellyttää että liikennöitsijä käyttäisi yleistä MH-taksaa eikä tekisi omia hinnastoja tai olisi kokonaan ulkopuolella (vrt onnibus) ja pitäisi omat lipputuotteet. Tässä olisi jo matkustajat ihmeissään ja hinnoittelu olisi kuin Tukholman taksissa.
Waltti ei ole ratkaisu mihinkään ja saas nähdä miten sen kanssa käy nyt kun valtio luopuu omistuksestaan. Uskoisin kunnissa pelättävän että niiden maksuosuudet satakertaistuvat tulevaisuudessa. Muutenkin tuo waltti tuntuu olevan uskonnonkaltainen juttu osalle päättäjistä kun sitä väkisin ajetaan vaikka matkahuollolla on jo toimiva jäsjestelmä joka saataisinn toimimaan kaikkialla. Ja niinhän se monessa kunnassa toimiikin, kiista kai siinä kun matkahuolto ei tee sitä ilmaiseksi mutta onkos waltti ilmainen?Mitäs sinä tuollaisia murehdit? Yritä nyt ostaa toimiva linja-auto ensiksi. Romut hajoaa pitkin teitä ja renkaat räjähtelee työntekijöiden korvan juurella. Ei haittaa. Pullukka vain hymyilee. Vaikka eihän lihavaa pitänyt palkata?
- Kuorma-autoilija55
Mitenköhän se tavaraliikenne voi toimia, kun oma taksa ja lippujärjestelmä kaikilla ?
Vapaa kilpailu eikä mitään PSA suojaa .
Auton pesunkin pystyy maksamaan kännykällä, että heilahtaa niin lippujärjestelmät eivät voi olla vapaan markkinatalouden ongelma.
Totuus on että tätä PSA suojaa käytetään joukkoliikenteen sosialisoimiseksi yhteiskunnan haltuun , tehoton, kallis ja vaarallinenkin systeemi.
Onneksi on Onnibussi, se on laskenut kilpailulla, kustannuksia joukkoliikenteessä, jopa suuri ja mahtava VR valtionyhtiö on joutunut polvilleen.
VR on kiusannut verovaroin tavaraliikennettä jo vuosikymmeniä Transpointeineen sun muineen, tulee siihenkin piste, kuin Neuvostoliitolle.
On tämä Suomi merkillinen sivistysvaltio, kun jokaiselle Demarille, sekä Vihervasurille pitää suojatyöpaikka löytää.- SosialistinenSuomi
Pelkkää asiaa ja AY liike ei tee mitään, lihottaa itseään vain vuokra-tuilla ja joukkoliikenne tuilla !
- Kalju-Valju
Ay-liike on tosiaan ollut hiljaa kuin "kusi sukassa". Toinen ihmeellinen asia on se, että julkiset tilaajat eivät noudata tilaajavastuulakia, vaan käyttävät hämäriä yrityksiä joilla saattaa olla rästejä ja tessiä noudatetaan vain puheissa. Kaupungeille tärkeää on pelkästään halpa hinta. Koko toimiala menee koko ajan alas päin, ellei näihin asioihin saada muutosta.
- Päivityslista
Päivitetty lista
Konkassa:
Myllymäen Liikenne
Liikenne Laakkonen
Kesälahden Linja
Veljekset Salmela
Vaakun Tilausliikenne
Talma Bus
Maksuhäiriöitä, velkomustuomioita, verorästejä yms
Finn Charters
Bussari
Susirajan tilausliikenne
Ysimatkat/tj Sikkilä
Tilausliikenne Kivimäki
Pohjankylän liikenne
ML-charter
Tilausliikenne Sami Arjotie
Pertunmaan linjaliikenne
M&M tilausliikenne
Kajaanin Kaupunkiliikenne
Tilausliikenne E.Karhu
Linja-autoliikenne Wallin Lines
Hämeenlinnan kaupunkiliikenne
Liikenne Hakkarainen
Taksi&tilausliikenne J.Tuomi
Oy liikenne-trafik Joki
Tourus Charter Bus
South Coast Charter Lines
Eurocharter
Itä-suomen tilausautot ky
Tilausliikenne V Willberg
Ylitornion tilausajot ay - 8u98u9i90
Kilpailu pitää huolen siitä että homma kusee, ei tervettä yrittämistä eikä palvelua.
Samaa on ilmassa muuallakin.
Tällä kaavalla saadaan paskin kalusto.
Surkeimmat kuskit.
Joka kierrolla vaihtuva palveluntarjoaja ei siis pysyvyyttä.
Vielä kun saadaan taksiala jotenkin vapautettua täysin avoimeksi niin perseelleen menee sekin.
Valitettavaa on se että kun suomeenkin otetaan maahanmuuttajia vastaan, pakolaisia niin työvoimaa riittää, hyviä orjia riittää joten ei mitään väliä jos suomalainen alkaa kitisee että paskaa duunia ja paskaa palkkaa, oven takana on 10 itäeuroopan kuskia oottamassa työpaikkaa. Näinhän kävi jo bussikuskeille, irakilaiset ja somalit ajaa nyt busseja pk-seudulla, sun muut. Ja työttömyys lisääntyy.
Ja vittu mikä hanke, metro espooseen niin montakos bussikuskia lähtee kortistoon.
Tuo on taas oma hintalappunsa sitten joka ei lue tuossa metrohankkeessa.
Ei varmaan riitä joka bussikuskille hommia jatkossa, 50 000 matkustajalle miljardin joukkoliikenneväline niin kyllä joku tai useammat kusettaa ja huolella :) Siinä on kusku niin matkustajia kuin ammattikuskien työpaikkoja kohtaan silmään, oikein lorotettu kunnon kuset naamalle. No minkäs sille enää voi, ei ketään kiinnosta tälläinen niin olen kyllä pettynyt ihmisten välittämiseen siitä miten yhteiskunnan asioita hoidetaan. Mulla ei ole mitään osaa eikä arpaa metroon, mulla on oma auto jolla ajan edelleen senkin jälkeen kun metro on toiminnassa.- Onnelitonneli
Se ois Taavetin nimipäivä että onnittelut Talkoo-Taavetille ja palveluksiasi tullaan näemmä tarvitsemaan vastakin.
- Onniavaan
Espoon metro, pisararata, metron jatkeet itään, raitiovaunujen lisääminen. Nämä kaikki reitit kuljetetaan halvemmilla palkoilla ja pienemmällä henkilökuntamäärällä kuin vastaava liikenne bussinkuljettajien palkoilla. Yksinkertaista. Miljoonalla eurolla saa enemmänkin joukkoliikennettä raideliikenteenä kuin ajattamalla kalliita busseja kalliilla palkalla.
Päättäjien ilmeinen tarkoitus on vähentää bussikuskien määrää, koska verotuotot vähenevät. Veroista menee enemmän ja enemmän työttömien tukiin. Tämä pakottaa etsimään uusia ja uusia säästöjä. Aina kun valtio vapauttaa jotain se samalla kumartaa syvään maksuvastuustaan. Heitteillejättää.
Voi kysyä onko tämä pakonsanelemaa vai vilpillistä? Ainakaan se ei työllisyyttä edes säilytä saatikka lisää. Ellei sitten pätkätyöt ole sitä uutta työtä. - Talkooo-Taneli
Tämä raidehypetys on huomattavasti kalliimpaa kuin busseilla toteutettu joukkoliikenne, siinä mielessä kommenttisi meni metsään ja pahasti. Tämä raidevouhotus on vihreiden missio, eikä siinä lasketa kuluja, nehän katetaan verovaroilla. Jos joukkoliikenteen hinta veronmaksajien kannalta olisi tärkein kriteeri, Suomessa ei olisi metriäkään kiskoliikennettä.
- Onniavain
Metsään meni oma kommenttisi. Investointirahoitus on eri rahoitus kuin juoksevien menojen rahoitus johon palkat kuuluvat. Vähän samaan tapaan kuin asuntolaina. Asuntolaina otetaan erikseen ja yhtiövastikkeesta maksetaan juoksevat kulut. En ota kantaa siihen kenen missiosta on kysymys. Mutta työnantajan leiri on selvästi investoimassa raideliikenteeseen saadakseen juoksevat kulut alhaisemmaksi.
- Kom-Mari
Mitä sitä enää itkemään. Nurin mikä nurin.
- lsfglfgflg
http://www.vantaansanomat.fi/comment/403299 Toimitusjohtaja ihmettelee sitä, että millä perusteella verottaja vaatii Espoon käräjäoikeudessa Talma Busilta 515 000 euron saatavia. Todellinen velkasumma on 225 000 euroa.
- rahatohivaan
Päivitystä
Konkassa:
Myllymäen Liikenne
Liikenne Laakkonen
Kesälahden Linja
Veljekset Salmela
Vaakun Tilausliikenne
Talma Bus
Maksuhäiriöitä, velkomustuomioita, verorästejä yms
Finn Charters
Bussari
Susirajan tilausliikenne
Ysimatkat/tj Sikkilä
Tilausliikenne Kivimäki
Pohjankylän liikenne
ML-charter
Tilausliikenne Sami Arjotie
Pertunmaan linjaliikenne
M&M tilausliikenne
Kajaanin Kaupunkiliikenne
Tilausliikenne E.Karhu
Linja-autoliikenne Wallin Lines
Hämeenlinnan kaupunkiliikenne
Liikenne Hakkarainen
Taksi&tilausliikenne J.Tuomi
Oy liikenne-trafik Joki
Tourus Charter Bus
South Coast Charter Lines
Eurocharter
Itä-suomen tilausautot ky
Tilausliikenne V Willberg
Ylitornion tilausajot ay
Vivibus
Tilausliikenne Eero Perhe
Saa myös varmaan muuttaa tuon Finn Chartersin toiseen kohtaan. konkurssihakemus jätetty velkojan toimesta 31-1-2017 - Trattalistaaja
Tässä Finn Chartersin Maksuhäiriölistaa, kaunista katsottavaa
AST 16.03.2018 Trattaprotesti 10 089,00 € Intrum Justitia Oy
AST 12.03.2018 Trattaprotesti 1 168,00 € Työttömyysvakuutusrahast
ATR 07.03.2018 Trattaprotesti 417,00 € Gothia Oy
UM 28.02.2018 Tilittämätön ALV- tai muu vero 27 991,00 € Verohallinto
YVK 26.02.2018 Yksipuolinen tuomio velkomusasiassa 38 029,00 € Nordea Bank Ab
ATR 25.01.2018 Trattaprotesti 342,00 € Gothia Oy
AST 02.01.2018 Trattaprotesti 339,00 € Työttömyysvakuutusrahast
ATR 05.12.2017 Trattaprotesti 240,00 € Gothia Oy
ATR 03.11.2017 Trattaprotesti 170,00 € Gothia Oy
ATR 25.10.2017 Trattaprotesti 488,00 € Ropo Capital Oy
AST 10.10.2017 Trattaprotesti 2 423,00 € Fennia
YVK 06.10.2017 Yksipuolinen tuomio velkomusasiassa 1 065,00 € Lindorff Oy
AST 27.09.2017 Trattaprotesti 1 997,00 € Työttömyysvakuutusrahast
AST 06.09.2017 Trattaprotesti 341,00 € Työttömyysvakuutusrahast
ATR 17.08.2017 Trattaprotesti 9 727,00 € Lindorff Oy
ATR 19.07.2017 Trattaprotesti 1 070,00 € Lindorff Oy
ATR 18.05.2017 Trattaprotesti 1 907,00 € Gothia Oy
AST 10.05.2017 Trattaprotesti 324,00 € Fennia
AST 24.04.2017 Trattaprotesti 339,00 € Työttömyysvakuutusrahast
YVK 27.10.2016 Yksipuolinen tuomio velkomusasiassa 32 611,00 € Suomen Korikorj
AST 17.06.2016 Trattaprotesti 176,00 € Fennia- Jne
Tohon päälle vielä maksamattomat palkat
- Laita
Nyt verottaja hakenut konkkaan
- asiatkunnossa
Kovanen myi Lehtimäen liikenteelle hallussaan olleet 11 mustaa mersubussia. Mitenköhän Lehtimäen Liikenteen taloustilanne sallii näin kalliita ostoksia vielä henkilökuntineen päivineen?
- Partajugi
Talkoilla kun teettää työntekijöillä työt, niin mikä vaan kannattaa ja taloustilanne vain paranee.
Aina niitä hölmöjä nenästävedettäviä tyyppejä vaan löytyy jotka suostuvat lähes ilmaiseksi vuorokausikaupalla yötäpäivää työhön. - Huuli1456
Sinne meni finncharters
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323767- 851875
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151721Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541392Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1231264VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu931241Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi331183- 691114
- 681004
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102975