Pitkätukkaista jymäytetään.

Sähköpostiini on tullut liikepankilta viestejä. Koska tämä posti ei ole edes minun omalla nimelläni, en ole ottanut viestejä kovin vakavasti. En tätäkään, joka tuli juuri äsken, ja joka kuuluu suurin piirtein näin: " Lähetä skannattuna verkkopankkisi tunnuslukuluettelo. Mikäli et tee sitä 48 tunnin kuluessa, tunnuslukusi vanhenevat."
Perusteluna oli maninittu, että pankki tekee varmistuksia.

En lähettänyt. Olisi tehnyt mieleni kysyä, eikö heillä todellakaan ole tiedossa tunnuslukujani, kun kuitenkin joudun niitä käyttämään joka kerran asioidessani, ja jos teen virheen. tulee siitä huomautus, ja pääsen jatkamaan vasta kun tunnusluku on OK.
Maltoin kuitenkin mieleni, enkä ryhdy kirjeenvaihtoon tämän "pankin" kanssa.

Kummasti näissä viesteissä on aina eri meiliosoite., ja eilen tulleessa viestissä niin hoono soomi, etten ymmärtänyt edes, mistä he nyt halusivat tietojani. Aina kehotetaan klikkaamaan TÄSTÄ ja jatkamaan tietojen antamista. Meneekö tällaiseen lankaan joku? Jos menee, mitähän heillä on huomenissa tilillään!
Kummastelen, miten voin torjua nämä viestit.

6

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä noiden kalastelujen kohteeksi joutuvat kaikki.

      Virussuoja on ainoa jota epäilen.

    • hoit_su

      Sen verran nyt sanon, ettei ne viestit pankilta ole. Onhan noista varoiteltu.

      • Juu, uskon sen. Ihmettelen vaan.


      • "Ihmettelen vaan".

        Miksi yleensä avaat noita viestejä, koska itse älysin laittaa s-postiini mahdollisuuden, että kaikki viestit menee spämmiin. Sieltä valitsen tutut joita on tosi vähän. Loput tuhoan heti, lukematta näitä "ihania" tarjouksia ja pelimerkkien ilmaisia kierroksia.

        Lainaakaan en tarvitse, saati potenssilääkkeitä ja mitä näitä nyt olikaan, että olemme löytäneet sinulle uuden ystävän?

        Siitäväthän hakevat, mutta minulle ei löydy kuin tuon oma rakkain, joka kanssa on "taperrettu" nyt 53.vuotta.

        Todella on uskomatonta, kuinka niin moni sortuu noihin mainoksiin ja mikä pahinta nuo "peräkamarin" pojat tilaavat naisia?!

        Sitä minä en ymmärrä, kuinka Ruuneman sanoo, että virussuoja, jota hän epäilee? No, olkoo, koska hän ei perustele kirjoitustaan kuitenkaan.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        "Ihmettelen vaan".

        Miksi yleensä avaat noita viestejä, koska itse älysin laittaa s-postiini mahdollisuuden, että kaikki viestit menee spämmiin. Sieltä valitsen tutut joita on tosi vähän. Loput tuhoan heti, lukematta näitä "ihania" tarjouksia ja pelimerkkien ilmaisia kierroksia.

        Lainaakaan en tarvitse, saati potenssilääkkeitä ja mitä näitä nyt olikaan, että olemme löytäneet sinulle uuden ystävän?

        Siitäväthän hakevat, mutta minulle ei löydy kuin tuon oma rakkain, joka kanssa on "taperrettu" nyt 53.vuotta.

        Todella on uskomatonta, kuinka niin moni sortuu noihin mainoksiin ja mikä pahinta nuo "peräkamarin" pojat tilaavat naisia?!

        Sitä minä en ymmärrä, kuinka Ruuneman sanoo, että virussuoja, jota hän epäilee? No, olkoo, koska hän ei perustele kirjoitustaan kuitenkaan.

        Tumpelona en ole onnistunut siirtämään suoraan roskikseen näitä. Jossakin aikaiemmassa W-versiossa se onnistui, mutta en nyt ole keksinyt, miten menetellä.
        Onneksi suurin osa turhista tiedotteista ovat engl.kielellä, Ne siirrän roskiin oitis.
        Kirjoittelin vain aloituksen ihan kiukuspäissäni!


    • tarkkanakuinporkkana

      "...miten voin torjua nämä viestit."
      Valitettavasti et voi torjua.
      Huijareilla on lista miesten ja naisten etunimistä,toinen lista sukunimistä ja kolmas lista sähköposti päätteistä,[email protected],jne.
      Näitä sopivasti yhdistelemällä ohjelma lähettää viestejä miljoona minuutissa;)
      Täytyy vain toivoa että ihmiset muistaisivat että pankit (tai viranomaiset) eivät kysele mitään pankkitiliin liittyviä tietoja sähköpostitse tai puhelimitse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      132
      1503
    2. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1162
    3. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1150
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      76
      1022
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      187
      839
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      789
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      742
    8. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      77
      714
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      70
      657
    10. Palstalaisten

      Paino. Paljonko siis painat?
      Sinkut
      86
      626
    Aihe