Olosuhteet vankiloissa rikkovat kansainvälistä oikeutta
– Ehkä vaikeinta vankilassaolon aikana oli se kun minua siirrettiin vankilasta toiseen, kuulusteluista kuulusteluihin ja aina uudelleen oikeuden eteen. Minut vietiin yhteensä kahdeksan kertaa oikeuteen kuultavaksi, enkä koskaan tiennyt kauanko tämä kaikki kestää. Se oli raskasta ja väsyttävää.
Majd kertoo, että hän oli eri pituisia aikoja kolmessa eri israelilaisessa vankilassa, Hasharonissa, Al Ramlessa sekä Oferissa . (ii)
– Olosuhteet vankilassa olivat todella huonot.
Yhdessä ahtaassa huoneessa oli neljä naista tai tyttöä, jotkut paljon nuorempia kuin minä. Päivärytmi oli raskas ja puuduttava. Kello neljältä aamuyöllä piti noustava ylös vankien laskentaan, seitsemältä aamulla tutkittiin huoneet ja kello kymmeneltä oli mahdollisuus ulkoilla ”fouralla”. Vangit kutsuvat fouraksi pihaa, jossa vangit saavat ulkoilla, Majd kertoo.
Majdin mukaan vankila on erittäin huono paikka erityisesti naisille ja tytöille. Hygieniataso on puutteellinen, ruoka huonoa ja vangittuna oleminen oli erityisen vaikeaa esimerkiksi terveysongelmista kärsiville naisille.
Vankeja myös pahoinpideltiin.
– Laitoimme itse ruoan aineksista, joita meille annettiin. Kerran viikossa saimme kanaa. Joskus ruoka-aineet olivat pilaantuneita ja syömäkelvottomia ja ruoka, jota saimme niistä aikaiseksi oli kehnoa, riittämätöntä ja epäterveellistä.
Aika vankilassa oli fyysisesti raskasta ja koetteli Majdin terveyttä. Majdin kokemukset eivät ole harvinaisia.
Oman tarinansa jälkeen Majd kertoo pikkuveljestään, joka vuonna 2015, vain 14-vuoden ikäisenä, vietti 8 kuukautta israelilaisessa vankilassa. – Veljeni oli tuolloin yksi nuorimmista poliittista vangeista Israelin vankiloissa.
Aseistettujen sotilaiden yöllä suorittamat pidätykset ja palestiinalaisten vankien kaltoinkohtelu israelilaisissa pidätyskeskuksissa ja vankiloissa ovat miehityksen arkipäivää.
Pahoinpitelyt,
solvaukset,
ruoan, veden ja wc-tilojen käytön rajoittaminen,
terveydenhoidon puute,
kuulustelut väkivaltaa tai uhkailuja hyväksikäyttäen,
pakotetut tunnustukset,
perheenjäsenten vierailujen tai asianajajan luokse pääsemisen estäminen kuulustelujen aikana
ovat raportoituja ongelmia myös lapsivankien kohdalla.
-
Israelin vankilaolot rikkoo kans.välistä oikeutta
julmia
7
<50
Vastaukset
Mutta voittaa arabien olot vankina
- ällähyakb
Arabi maiden vankilaoloissa ei huomautettavaa.
- jutkunlutkunlutkun
niin, kyllä zionisti saa lapsia kiduttaa,
kun se on uhri...
- Pknpknpkn
Israelin virhe on, että noita terroristeja pannaan vankiloihin. Teloitus on parempi vaihtoehto.
- jooVääräuskoiset
kaasukammioihin...
Vankilan pitää olla että se on vankila. Ei mitään 5 tähden hotelleja kuten Suomessa on
- zioninterroristitSamalla
olis se hienoa,
juutalaiset kaasusttas juutalaisia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2496370
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m284407- 982885
- 412267
- 332072
- 542020
- 1091850
- 221749
- 271552
Pitihän se arvata, että kasvavat puolustusmenot
halutaan rahoittaa työtä tekevien oloja kurjistamalla. Nyt ehdotetaan arkipyhien poistamista. Seuraavaksi tulee ne kuusi2311491