Uuslestaadiolaisia

Onko heitä?

Tiedän kyllä että tuo naapuri keskustelu palsta on feikkipalsta missä keskustellaan uuslestaadiolaisista...

Mutta itse olen pian kolmekymppinen mies. Ja olen monta kertaa aijemminkin tormännyt tuohon Uuslestaadiolais termiin. En simmäisen kerrän töissä viisi vuotta sitten. Kun olin töissä meikäläisten firmassa(Jossa oli noin parikymmentä työntekiää ja puolet meikäläisiä). Eräs epäuskoinen työkaverini sanoi minulle kahvitauvolla. Että nuo nuoremmat uskovaiset ovat paljon vapaamielisempiä.ovatvarmaan niitä Uuslestaadiolaisia. Vastasin siihen että kaikki me olemme vanhoilislestaadiolaisia. Hän ei hyväksynyt selitystäni. Sanoi vain että nuoremmat ovat paljon vapaa mielisempiä

Toinen kerta kun juttelin erään tuttavani kanssa. Hän sanoi paikkakunnalla jossa hän asuu. Niin ei ole kovin avoin ilmapiiri. Koska osa siellä asuvista meikäläisistä hyväksyy ns.Uuslestaadiolaisuuden. Eli siis Meikkaamisen,tv:een,teatterissa käymisen...Yms.

Kolmas kerta oli kun Eräällä pienemmällä paikkakunnalla oli keskustelu ilta. Isommilta paikkakunnilta tulleet nuoret kertoivat että heidän paikkakunnallaan. Tosi monet Meikäläiset nuoret elävät erittäin vaapaamielisesti. Ja että he kutsuvat heitä Uuslestaadiolaiseksi

Muistan kun kävin opiston. Kun olin joskus rehtorin puhuttellussa parin kaverini kanssa jostain pikku ilkeydestä... Niin rehtori sanois siinä puhuttelun jälkeen. Että vuosi vuoden jälkeen opistolla meno muuttuu aina vain rauhattomammaksi... Rehtori uskoi että seuraava eriseura joka Erottuu V-l-lestaadiolaisuudesta. On sellainen vapaamielinen eriseura joka hyväksyy melkein kaiken. Ja snoi ettei siihen varmasri mene kauon...

Itse kun olen kanssa seurannut tätä meikäläisten elämää. Niin on helppo ennustaa saman lailla kun tuo opiston rehtori...Mun veikkaus on että lähivuosina syntyy joku eriseura jonka nimi on Uuslestaadiolaisuus. Eikä mun veikkauksella varmasti ole kovin suuuri kerroin...

Eli vapaamieliset hei perustakaa oma uskonto! Niin ilmapiiri puhdistuu...

Ois kiva ovatko muutkin törmänneet tähän termiin Uuslestaadiolaisuus paitsi täällä netissä?

4

1387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Martti (UL)

Uuslestadiolaisten lukumäärää ei voi tarkasti sanoa, kun ei ole rekisteriä. Eli sama tilanne kuin vanhoillisten tapauksessa. Veikkaan lukumäärän liikkuvan muutamassa tuhannessa.

• Tiehöylä (UL)

määrä lienee ylittänyt VL: en määrän. UL uskovilla ei ole pienintäkään tarvetta mainostaa ja korostaan itseään omahyväisellä julkisuudella jonka pidämme synneistä pahimpana. Keskuudessamme vallitsee aito lähimmäisenrakkaus, paitsi henkisellä, niin myös fyysisellä tasolla.

Silti arvioisin todellisen lukumäärän olevan yli 700 tuhatta ja kasvu jatkuu erittäin voimakkaana.

• tosikko
        Tiehöylä (UL) kirjoitti:

määrä lienee ylittänyt VL: en määrän. UL uskovilla ei ole pienintäkään tarvetta mainostaa ja korostaan itseään omahyväisellä julkisuudella jonka pidämme synneistä pahimpana. Keskuudessamme vallitsee aito lähimmäisenrakkaus, paitsi henkisellä, niin myös fyysisellä tasolla.

Silti arvioisin todellisen lukumäärän olevan yli 700 tuhatta ja kasvu jatkuu erittäin voimakkaana.

On niitä Suomessa kyllä joku luulisin 4 miljoonaa jotka uskoo nuinku tekin.

• ojiojoi
        tosikko kirjoitti:

On niitä Suomessa kyllä joku luulisin 4 miljoonaa jotka uskoo nuinku tekin.

Oon samaa mieltä...ja sit ruotti ja norjakin mukaan niin onhan teitä paljon enemmenän,monia miljoonia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1329
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      65
      1115
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1108
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      163
      1033
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1019
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      973
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      886
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      121
      813
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      745
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      744
    Aihe