Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Finnair rekry 2017 vol 9

Huomenako

Jatketaan täällä ku edellinen ketju jo niin pitkä :)

332

8124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ssoe

      Med läpi!!!

    • Flyingelli

      Jee just tuli mail, täällä kanssa med läpäisty 😊

    • Hdhgv

      Täällä myös läpi!

    • Läpimeniii

      JEeee, meni läpi 👍

    • Hvyuikjjh

      Samma!

      • Fjdgtrj

        Jokohan iltapäivällä aukeaisi haastatteluajat...


    • Varmastih

      Eiköhän iltapäivällä tule haastatteluajat varattavaksi. Toki voi mennä alkuviikkoon myös.

    • Slajanalajsbsbk

      Kuinkas moni migreenistä kärsivä pääsi läpi? :)

    • Jeeuaiiaia

      Jee, läpäisty! Onko joku tippunut ja mistä syystä, jos saa kysyä?

    • EiJatkoon

      Mä tipuin

      • gdfgff

        Voi ei! Miksi?!


    • Runopoika12345668

      Tipuin :(

    • tipuinnn

      Tipuin myös.. Harmittaa kyllä niin paljon ettei voi sanoilla kuvailla :( Mutta tsemppiä teille!

    • kiinnostaisikuulla

      Te jotka tipuitte - saanko kysyä, että miksi? :( Siis mitkä sairaudet esim estävät jatkoonpääsyn? Vai oliko mahdollisesti liikaa saikkupäiviä, jossain ketjussahan puhuttiin 20 päivän rajasta?

    • Itsallaboutflying

      Medicaali vastaukset tuli! Itse pääsin läpi! Nyt odotellaan jatkoa 😊

      • Lentoemäntä

        Ootko jotenkin vajaa? 15 kommenttia missä jo keskustellaan tuloksista ja sä tuut tänne ilmoittamaan "uutena" asiana :D Ei taida taso olla kovin korkea kun tällaisia älykääpiöitä jatkossa. Ihan pelottaa minkälaista porukkaa sieltä on nyt sitten työkavereiksi tulossa, ensimmäisen ison rekryn myötä tuli kyllä mahtavia ammattitaitoisia persoonia. Näiden keskusteluiden perusteella tässä rekryssä taso on aivan eri luokkaa..


      • Flyingelli

        Nappaa pari rauhoittavaa niin sunkin elämä muuttuu vähän helpommaksi paikaksi ❤️ Antaa toisen nyt jakaa sitä hyvää fiilistä tänne palstalle 🙌

        Ihmeen pitkään meni ennen kuin eka avohoitopotilas tuli purkaan pahaa oloaan tänne uudelle palstalle 😂 Odotin että ois joku repiny pelihousunsa jo paljon aikaisemmassa vaiheessa.

        Kultsi sä voit jatkossa valita monta muutakin lentoyhtiöö jos Finskille et uskalla tulla koska luet suomi24 keskustelupalstoja liikaa 👉 👋
        Peace ✌️️


      • Lentoemäntä
        Flyingelli kirjoitti:

        Nappaa pari rauhoittavaa niin sunkin elämä muuttuu vähän helpommaksi paikaksi ❤️ Antaa toisen nyt jakaa sitä hyvää fiilistä tänne palstalle 🙌

        Ihmeen pitkään meni ennen kuin eka avohoitopotilas tuli purkaan pahaa oloaan tänne uudelle palstalle 😂 Odotin että ois joku repiny pelihousunsa jo paljon aikaisemmassa vaiheessa.

        Kultsi sä voit jatkossa valita monta muutakin lentoyhtiöö jos Finskille et uskalla tulla koska luet suomi24 keskustelupalstoja liikaa 👉 👋
        Peace ✌️️

        Voi kuule, mä olen Finskillä lennellyt jo tovin :) Kunhan toivon itseni ja nykyisten kollegoideni puolesta, että tulisi edes jollain tasolla aivotoimintaa omaavia, kuten aikaisemmin. Mielenkiinnosta ollaan tätä rekrykeskustelua seurattu silloin tällöin (kuten taisi aiemmissa keskusteluissa olevan muitakin meitä jo lentäviä) ja toki toivotaan olevamme väärässä, mutta vähän pahalta näyttää..


      • Flyingelli

        No siinä tapauksessa itse huolestun vähän tota sun reaktioo... kuinka fiksua on tehdä mitään päätelmiä suomi24 keskustelupalstoilta??

        Loppupeleissä aika pieni % hakijoista käy täällä kirjoittelemassa, osa on aivan hourupäitä joilla ei ole haun kanssa mitään tekemistä, osa selkeesti tippuvia/tippuneita ja suurin osa ei todennäköisesti edes tiedosta koko palstan olemassa oloa... en suosittele laskemaan niiden varteenotettavien hakijoiden fiiliksiä jotka joko kommentoi tai seuraavat passiivisesti keskustelua.

        --> jäätävän epäkypsää esimerkkiä jo Finskillä työskentenelältä lentoemännältä!

        Ymmärrän että huoli tulevien kollegoiden tasosta on suuri, mutta kannattaa vaikka olla yhteydessä teidän rekryihmisiin murheidesi kanssa tai vaikka vain antaa heidän hoitaa työnsä, ovat alallaan ammattilaisia aivan varmasti.

        Tääkin keskustelupalsta on epävirallinen kansva missä kukin saa sanoa mitä mieleen tulee, päästää höyryjä ja jakaa odotusta/jännitystä yms. On aika kohtuutonta käydä kiejoittamaan innokkaan hakijan saavutusta ( näin pitkällä prosessissa!!) --> "ootko jotenkin vajaa?"

        Anyway toivottavasti ymmärsit pointin. Mukavaa viikonloppua kaikille, toivottavasti saadaan katkossa epäasialliset kommentit sekä finskin työntekijöiltä että hakijoilta pidettyä hyvässä hengessä ja positiivisena/ kannustavana.
        ❤️


      • SeOIKEAlentoemäntä
        Lentoemäntä kirjoitti:

        Ootko jotenkin vajaa? 15 kommenttia missä jo keskustellaan tuloksista ja sä tuut tänne ilmoittamaan "uutena" asiana :D Ei taida taso olla kovin korkea kun tällaisia älykääpiöitä jatkossa. Ihan pelottaa minkälaista porukkaa sieltä on nyt sitten työkavereiksi tulossa, ensimmäisen ison rekryn myötä tuli kyllä mahtavia ammattitaitoisia persoonia. Näiden keskusteluiden perusteella tässä rekryssä taso on aivan eri luokkaa..

        Moikka "lentoemäntä".. Tälläsellako asenteella sä täällä edustat meidän yritystä somessa? Otan selvää kuka sä olet ja pidän huolen siitä, että saat vähintääki kuulla näistä sun viesteistäs esimiehelestäsi.

        Kyllä täällä muitakin talon lentoemäntiä lukee näitä viestejä mut sinä taidat olla aivan väärässä ammattissa, viestien perusteella olet ainakin väärässä yrityksessä. Emme kaipaa kaltaistasi alentavaa henkilöä tiimeihimme ja uskon että näistä uusista ihmisistä monikin on sinua edustavampi..

        Tsemppiä paljon kaikille hakijoille, toivotaan (useammat meistä muista emoista) että mukaan saadaan ihania uusia ja innokkaita tulokkaita!


      • fgjkigli

        Rauhoitutaan nyt ja muistetaan, että ei oteta todesta kaikkea mitä täällä kirjoitetaan. En usko, että kommentoija on edes oikeasti Finnairilla töissä. Miten itse näet oman käyttäytymisesi täällä, kun ojennat julkisesti mahdollisesti feikkiä kollegaasi? Jos oltaisiin vain hiljaa.


    • Meddddd

      Onko kenellekkään tullut vielä terveystarkastusta koskevat ohjeet?

      • Ddhibji

        Saat ne ensi vuoden puolella JOS läpäiset yksilöhaastattelun....


    • mememmememe

      Oli kyllä helpotus saada viimeinkin hyväksyntä medistä! Mulla oli jotain vaivoja siellä, joten jännitti kovasti, että mitä sieltä tulee! Kun lisäselvityspyyntöä ei itselleni tullut, pelkäsin pudonneeni suoraan hylkymappiin :D

      Toivotan paljon tsemppiä tulevaan kaikille medissä pudonneille! Harmin paikka :( Saitteko tietää, mistä syystä putositte? Oliko teiltä pyydetty lisäselvityksiä?

      Ja onnittelut kaikille medin läpäisseille! Nyt vaan toivotaan, ettei kenenkään tie katkeaisi enää terveystarkastukseen. No, jännätään sitä ensin haastattelu :) Ensi viikolla päästäänkin varaamaan aikoja, ei tässä kovin montaa päivää enää jouluun ole. Kunpa jo huomenna tulisi linkkiä ajanvaraukseen! :D

    • klkkjlkjkjjhlljkh

      Ajat varattavissa!!!!!

    • dfgfgffdg

      www.varaaheti.fi/finnair 480 paikkaa yhteensä.

    • fghgfhghghghg

      Apua näyttäisikin että viimeinen haastattelu onkin jo 17.1. eikä 19... Mä en pääse!!

      • Kloklopå

        Eikä 😰😰 ootko ulkomailla tms?


      • hgjghjhhgjhhhg

        Jep, reissu varattu kun haastattelujen piti olla 19.1. asti :( Se oli sit siinä. Tsemppiä muille.


      • Kloklopå

        Hei siellä on kyllä sikoja myös 19.1 😊😊


      • Kloklopå
        Kloklopå kirjoitti:

        Hei siellä on kyllä sikoja myös 19.1 😊😊

        Siis aikoja 😂😂 ei sikoja!! 🐷


      • Kandeekoittaa
        hgjghjhhgjhhhg kirjoitti:

        Jep, reissu varattu kun haastattelujen piti olla 19.1. asti :( Se oli sit siinä. Tsemppiä muille.

        Hei! Voithan aina kirjoittaa ja kysyä jos asialle on jotain tehtävissä. Pahin mitä voi tapahtua on että he sanovat 'ei'. Tsemppiä!


    • kestäkestää

      Monikohan putosi medissä, mites viime kerralla oli, se oli tuolla jossain ketjussa. Ja monikohan päätti valita norskin finskin sijaan? 480 on aika monta haastatteluaikaa... Eli About joka kolmas tulee valituksi. On tää pitkä tie...

    • Siismitää

      Siis varaatteko jo paikkoja?? En saanut ainakaan vielä sähköpostiin mitään jatkoinfoa??

      • Odottelenohjeita

        Minä en ainakaan aijo varata ennenkuin tulee sähköpostia, että voi jo varata. Ne jotka varaavat nyt, kertoo vaan että eivät osaa noudattaa ohjeita.


      • varauss
        Odottelenohjeita kirjoitti:

        Minä en ainakaan aijo varata ennenkuin tulee sähköpostia, että voi jo varata. Ne jotka varaavat nyt, kertoo vaan että eivät osaa noudattaa ohjeita.

        Makin kylla odotan varausviestia


    • rtertrtrtrter

      Nyt tuli linkki!!!

    • jhjhhjhhjhjh

      175 ilmottautunutta tällä hetkellä. AIka vähän?

      • Voipiolla

        Itsekin huomasin vasta äsken linkin, kun tulin töistä kotiin. Mielestäni todella moni jo ilmoittautunut, ottaen huomioon sen että vasta muutaman tunnin ollut varausjärjestelmä auki! :)
        Monilla myös joulukiireet töiden lisäksi, niin ei pääse kokoaika koneellekaan.


    • tellmee

      Tuliko muille vahvistusta ajanvarauksesta s-postiin? Mulle ei tullu mitään :3

      • Tellmee1

        Mulle ainakin tuli vahvistus sähköpostiin. Jos kirjaudut sinne järjestelmään niin sieltä näkee kyllä ne omat ajanvaraukset. Enne ku huolestut liikaa niin tarkista sieltä kanssa että aika näkyy siellä 😊Ehkä siellä on nyt ruuhkaa ja ottaa oman aikansa saada vahvistus.


    • Jeejejeejeee

      Voi kun jännää :) :) :) Nyt on vajaat 300 aikaa varattu jo.

      Jos lääkärintarkastukset alkaa 23.1 niin eiköhän lopulliset tulokset kurssille valituista tule perjantaina 20.1? Kuukauden päästä! Pitkä prosessi, mutta kohta loppu alkaa häämöttää!

      • lköklöklölköölk

        Tolla tahdilla veikkaan et tulee joku 350 ilmoittautunutta... Elikkäs about joka toiselle siivet rintaan. Medi näyttäs pudottaneen ison joukon. Ehkä tää pitkä aika ja norskin hakukin pudotti muutaman.


    • reerwerwewrerw

      Onko sitä uutta TES:iä julkaistu missään?

    • sammakkopasianssi

      tietääkö joku paljon rokotuksista , uniformusta, lääkärikäynnistä ja mahdollisesta muista kuluista kuten virkapassi niin tulee kuluja yhteensä??

    • Ex-finskiläinen

      Ei kai uniformua ja IDtä joudu itse maksaa?
      Rokotuksetkin tuli ennen firman piikkiin. Vain eka pikkulääkärintarkastus maksettiin itse.

      Kuulostaa halpalentoyhtiön ryöstömeiningiltä

    • Laksnalaöajavak

      Mitkä on Finskin henkilöstöedut? Tietääkö kukaan :)

      • Ex-emo

        Perheelle lentoedut. Joskus oli liikuntasetelit, en tiedä enää niistä.
        Hotelleista etuja.


      • Nssjjsösjs
        Ex-emo kirjoitti:

        Perheelle lentoedut. Joskus oli liikuntasetelit, en tiedä enää niistä.
        Hotelleista etuja.

        Ok, kuulostaa hyvältä :) mitä nämä lentoedut ovat käytännössä? Edullisempia lentoja, jos koneessa tilaa?


      • Idmatkalle

        Id lipput saa vuoden työsuhteen jälkeen.


      • standby

        Id 6 kk jälkeen


    • Rahaauppooaluksi

      Univormuun ja ID korttiin menee rahaa riippuen mitä kaikkea tilaa, hametta housua jne noin 1500-200€ laukkuineen.
      ID-kortti maksaa sen 150€
      Lekurit ja rokotukset 250-550€
      Kurssi on sentäs ilmainen.

      • Kloklopå

        😱😱😱 apua...


      • Omituisetotuksett

        Onko tämä pelkästään työpaikka, jossa pääsee maksumieheksi? Tuntuu, että palkkataso on mitä on ja sitten on nämä kaikki kulut päälle... Huhhuh.


      • Lopettakaahöpöhöpö

        Ei mun tutut ainakaan oo virkapuvuista ja laukuista mitään maksanu, suikasta joka on vapaaehtoinen jonku verran ja kengät saa edullisesti myös. Älkää uskoko kaikkea. Ei ID maksa myöskään mitään mun mielestä mut siitä en osaa varmaks sanoa.


      • Samsonitenlaukut

        Kyllä kaikki laukut maksaa. Olkalaukku, vetolaukku ja matkalaukku. Niistä saa kyllä alennusta ja omia laukkuja ei sallita.


      • Lopettakaahöpöhöpö
        Lopettakaahöpöhöpö kirjoitti:

        Ei mun tutut ainakaan oo virkapuvuista ja laukuista mitään maksanu, suikasta joka on vapaaehtoinen jonku verran ja kengät saa edullisesti myös. Älkää uskoko kaikkea. Ei ID maksa myöskään mitään mun mielestä mut siitä en osaa varmaks sanoa.

        Eiku herranjesta ilmeisesti sun oli tarkotus laittaa 150-200, no sen verran kaikkineen voi upota lääkäreihin ja muihin, toi 1500 säikäytti :D


    • Kotkasta

      Oonkohan mä ainoa miespuolinen ei-homo joka on jatkossa? - embe -

    • Msisjabslsosksbsbsnns

      Nyt on noin 369 varausta!

      • Varmaankin

        Eiköhän ne ajat pikkuhiljaa täyty!


    • Vähännn

      327 varattua aikaa minun laskujen mukaan. Kahden vikan päivän ajoissa oli 1/1 ja täynnä. Muut on 6kerrallaan. Eli aikas vähän vielä ilmoittautuneita.

      • dffdsdfsdfsdfsd

        Miten te laskette? 363 varausta.


      • Vähännn

        Ihan sen perusteella montako paikkaa on varattuna miltäkin päivältä. Kaksi vikaa päivää on tunnissa yksi haastattelu. Kaikissa muissa päivissä oli 6. Eli todennäköisesti olet laskenut kahden vikan päivän määriksi 6/6 vaikka todellisuudessa on 1/1


      • Kwosanslpamsösms

        Otin huomioon ne yhden tunnin päivät myös. Voi olla että heittää tietenkin muutamalla :)


    • fgfgffffg

      Eli tällä hetkellä fifty fifty tsäänssit.

    • Bläää

      Nyt tuli hylkymaili.

      • Nytköö

        Nyt vasta? Medin takia vai? Outoa ettei kaikille tullut samaan aikaan.


      • Outoakyllä

        Outoa


    • Alkoiepäilyttämään

      SIis täytyykö lääkärintarkastuksen lisäksi maksaa vielä jotain muitakin asioita? Ja koulutus palkaton? 😂 Täähän kuulostaa joltain halvalta vuokratyöltä.
      Enpä ole ennen joutunut maksamaan edes työhöntulotarkastuksesta, koulutuskin ollut palkallista eikä todellakaan ole pitänyt maksaa itse työvaatteita/välineitä. Onneksi sentään palkka on ruhtinaalliset 1500 euroa alkuun 😂 Huhhuh.

      • Lkjbhhll

        Hehkeää.


    • Palkkakiinnostaa1

      Miten nuo palkat jakautuu Finnairilla uusille ja jo lentäneolle? Mitkä ovat lähtö kk palkat ? Mihin tulee siis lisiä sitten lisää ?

      • Tässä2016Palkkataulukko

      • VääräTES

    • Apuaaaaaaa

      Huh, ekat 4 kk peruspalkka 1200 e?!! Siis onko tämä totta?

      • Kloklopå

        Valitettavasti, siihen päälle päivärahat ja lisät 30-80% eli 1500-2200 about palkka... miinus verot

        Korjatkaa jos olen väärässä


      • Apuaaaaaaa
        Kloklopå kirjoitti:

        Valitettavasti, siihen päälle päivärahat ja lisät 30-80% eli 1500-2200 about palkka... miinus verot

        Korjatkaa jos olen väärässä

        SIIs näin minäkin katsoin vanhasta TESistä. Parasta olisi, jos se vielä tippuisi uuden TESin myötä. 🙈
        Mä en millään vaan voi uskoa, että lisät olisi 80% tuohon päälle ja nostaisi palkan 2000 euroon... Minä olin siinä uskossa, että aloituspalkka 1500 lisät (ei sekään paljoa ole), mutta että 1200! Olen kyllä järkyttynyt. 😅 Ja jos vielä pitää itse maksaa kaikki lääkärintarkastukset, vaatteet, ID -kortit ja laukut jne, (puhumattakaan palkattomasta koulutuksesta) kuten joku ylempänä kirjoitti, kuulostaa joltain vuokratyöfirmameiningiltä.
        Kyllä mä tätä kovasti haluan, mutta kieltämätt fiilikset hieman laskee...
        Tienasin enemmän kun tein 20 h/vko osa-aikaisena toimistohommia.


      • Hinppa

        Lentotyössä lisät tekee sen palkan kyllä, että ihan mahollista se on se 80%. Mitä mä oon uusilta emoilta kuullu niin palkka voi olla 1500-2600 lennoista riippuen. Ei se paljon ole todellakaan mut toisaalta myös soppari on 110 h/kk. Mua sinällään ei haittaa koska nykyisessä työssä en tienaa yhtään sen enempää :D


      • Kloklopå

        Just näin, mutta koeajalla ei taida päästä kuin max 2200 ansioon.. sen jälkeen max palkka 2600 luokkaa?

        Ei tota hommaa rahan takia tehdä vaan rakkaudesta lajiin


      • Kiinnostaakovasti

        Pakko kysyä, kun täällä on muutamia näitä "lajin rakastajia" -oletteko koskaan tehneet lentoemännän töitä? :) Vai mihin perustatte nämä rakkaudentunnustuksenne lentoemännän töitä kohtaan? Kun täällä niin hehkutetaan, että ei palkoilla tai muilla väliä, että työtä tehdään vaan "rakkaudesta lajiin". Tottakai itseäni ala kiinnostaa valtavasti, mutta töihin kyllä menen lähinnä sen palkan takia 😃

        Ja siis lähinnä se, että itselläni on useita ystäviä lentoemoina, muttei kukaan kyllä ole hehkuttanut kuinka tekee tätä työtä vain sen takia, että rakastaa sitä niin valtavasti... Toki siitä pitävät, mutta perus asiakaspalveluduuni siinä missä muutkin.


      • Kloklopå

        olen aikoinani lentänyt ja montaa alaa koittanut. "Rakkaudesta lajiin" on kirjoitettu pilke silmäkulmassa, ja pitää sisällään itselleni tärkeitä asioita; saman henkinen työporukka, työ jossa deadlinet ja työpuhelut ei varjosta vapaa-aikaa ja kansainvälinen työilmapiiri 😊


      • Kloklopå

        Lisäyksenä vielä; olen lähdössä paljon parempipalkkaisesta duunista näihin hommiin eli raha ei ihan kaikkea merkkaa.


      • Ccakkoisnsk
        Kiinnostaakovasti kirjoitti:

        Pakko kysyä, kun täällä on muutamia näitä "lajin rakastajia" -oletteko koskaan tehneet lentoemännän töitä? :) Vai mihin perustatte nämä rakkaudentunnustuksenne lentoemännän töitä kohtaan? Kun täällä niin hehkutetaan, että ei palkoilla tai muilla väliä, että työtä tehdään vaan "rakkaudesta lajiin". Tottakai itseäni ala kiinnostaa valtavasti, mutta töihin kyllä menen lähinnä sen palkan takia 😃

        Ja siis lähinnä se, että itselläni on useita ystäviä lentoemoina, muttei kukaan kyllä ole hehkuttanut kuinka tekee tätä työtä vain sen takia, että rakastaa sitä niin valtavasti... Toki siitä pitävät, mutta perus asiakaspalveluduuni siinä missä muutkin.

        En hakis työhön palkan takia :( koska palkka on huono ja työ rankka. Ja nyt en tarkoita että pitää valvoa ja blaablaa. Vaan ihan oikeesti sitä et se työ on ykstoikkosta ja asiakkaat tyhmiä tarvii paljon kärsivällisyyttä.. ja sit siihen päälle ne kaikki muut väsymykset jne.


    • fdsfdsdfdsfdfs

      Mitä nyt sarkastista pöhinää uuden Tessin valmistumisen aikaan seurasin finskiläisten facebookeissa, niin ei ainakaan mitään mittavia palkankorotuksia ole tulossa. Ja muistakaahan sitten myös se, että kun koulutuksiakin on paljon, tai olet sairaana, niin lisät jäävät palkasta kokonaan pois.

      • Öaksvaäajvak

        Noh, toivotaan että pysyisi edes tällä tasolla sitten :/ pahoin pelkään palkkojen laskua ja ehtojen huonontumista.


      • Yksikö

        Onko yksilöhaastattelussa vain yksi ihminen haastattelemassa? Varauksen kun tein, tuli siihen vain yksi nimi esille..


      • XyXyXyi
        Yksikö kirjoitti:

        Onko yksilöhaastattelussa vain yksi ihminen haastattelemassa? Varauksen kun tein, tuli siihen vain yksi nimi esille..

        Mikä nimi sulle tuli? Mulle "Ida" ja mietin että olenko nyt sitten tuon Idan haastateltavana?


      • Niinida

        Sama nimi ja samaa mietin


    • musca

      Yksilöhaastatteluun menijät: Mitä todistuksia otatte sinne mukaan? CV? työtodistukset?

      • Nihhh

        Yo-todistuksen, CV:n ja työtodistukset. Kaikista piti olla myös heille jäävä kopio.


      • musca

        Kiitos. En viestissä nähnyt, mitä pitää olla mukana ja kiitos, kopio vinkistä. Yo-todistusta en itse koe enää tarpeelliseksi, kun siitä on yli 15-vuotta.


      • Opiskelutodistukset
        musca kirjoitti:

        Kiitos. En viestissä nähnyt, mitä pitää olla mukana ja kiitos, kopio vinkistä. Yo-todistusta en itse koe enää tarpeelliseksi, kun siitä on yli 15-vuotta.

        Pyydettiin opiskelutodistuksia.


      • Voieiiiiiiii
        Opiskelutodistukset kirjoitti:

        Pyydettiin opiskelutodistuksia.

        Opiskelen ammattikorkeassaa ekaa vuotta, minkälaisen todistuksen vien finnairille? 😅 Eipä ole koulukaan enää auki, eli mitään virallista tuskin saan ennen haastatteluja


      • Aiemmat

        Viet ne todistukset, jotka olet jo saanut - suomeksi, oppilaitoksista josta olet jo valmistunut.


      • Kajavalslaj
        Aiemmat kirjoitti:

        Viet ne todistukset, jotka olet jo saanut - suomeksi, oppilaitoksista josta olet jo valmistunut.

        Ok, kiitos vastauksesta :) eli lukion todistus sitten vain vietävä!


    • Kaashagagakal

      Onko kukaan opiskelija jatkossa?

      • Kandeekandii

        En oo tällä hetkellä opiskelija, mutt haluaisin taas aloittaa syksyllä. Selviääkö tosta 100h/kk ja opiskelust samaan aikaan?


      • Gine

        Täällä yksi opiskelija ja jatkossa ollaan :) mulla tosin ei enää useinkaan läsnäolopakkoa ja opinnot muutenkin loppuvaiheessa jo.. olen tehnyt töitä lähes koko opintojen ajan (4 v.) ja vaikka raskasta on välillä ollut, kyllä siitä voi selviytyä. Edellyttää tietysti sitä että opintojen kanssa on mahdollista edetä omaan tahtiin.


      • opiskelijatäälläkin

        Täälläkin yksi opiskelija. Opinnot on vielä pahasti kesken. Jos pääsen Finnairille, niin pidän taukoa opiskelusta ehkä ensimmäiset 6 kk ja sitten suoritan opintoja siihen tahtiin mitä pystyisin työn ohella tekemään.

        Haluaisin suorittaa tutkinnon loppuun jossain vaiheessa, jotta olisi plan B tulevaisuuden varalle, mutta kyllä tässä tavoitteena ja toiveena on tehdä pitkä ura Finnairilla :)

        Rankkaa saattaa olla, jos haluaa tavoiteajassa valmistua... Omalla kohdallani ei tule olemaan mahdollista, mutta ei se haittaa lainkaan.

        Tietysti on ihan yksilökohtaista miten paljon kukin jaksaa opiskella aikaerolentojen ja vuorotyön rinnalla, mutta mulle realistinen määrä olisi varmaan ihan maksimissaan 30 op lukuvuotta kohden, todennäköisesti vähemmän. Ja olisihan se mukavaa käyttää lyhyet layoverit muuten kuin aina tenttikirjaa lukiessa.


      • Kandeekandiii

        Kiitos vastauksesta :) Tarkoitatko lukuvuodella esim. syyslukukautta vai todellakin koko vuotta. Eli jos normi maisteri on 120op sitte pitäis suunnitella tehdä se 4:ssä vuodessa? Tein kandin ulkomailla joten suomalainen systeemi on minulle vähän vieras :)


    • Hhjhj

      Onko siis yksilöhaastattelussa vain yksi ihminen haastattelemassa vai miten? Varauksen kun tein, tuli siihen vain yksi nimi esille...

      • Neukakri

        Olisikohan ne kuitenkin neukkareiden nimiä?


      • Lsjshsksl
        Neukakri kirjoitti:

        Olisikohan ne kuitenkin neukkareiden nimiä?

        Mulla ei ollut mitään nimeä varausvahvistuksessa :D


      • Hjkkhddhjk
        Lsjshsksl kirjoitti:

        Mulla ei ollut mitään nimeä varausvahvistuksessa :D

        Ei mullakaan!


      • Jloghikmnvc

        Mulla ainakin luki Ida sekä ryhmisajanvarauksessa että tässä.


      • emonen
        Jloghikmnvc kirjoitti:

        Mulla ainakin luki Ida sekä ryhmisajanvarauksessa että tässä.

        Mullakin luki Ida kummassakin.


    • Lentämäänn

      Hyvää joulua kaikki kanssasisaret ja -veljet! :)

    • Mietteliäscc

      Hyvää joulua :)
      Haluaisin tietää miten muita kieliä testataan finnairilla ja yksilöhaastattelussa? En siis tarkoita englanninkieltä...

      • Englantivaaditaan

        Ei muita kieliä testata. Jos pääset kurssille niin lippua vaan rintaan mitä kieliä puhut. Jos et tarpeeksi hyvin osaa ja lipun otat niin itse siinä vaan saat hävetä asiakkaan edessä jos et sitten kykenekään puhumaan. Samoin jos joudut kuuluttamaan.


      • Ksksbsvalla
        Englantivaaditaan kirjoitti:

        Ei muita kieliä testata. Jos pääset kurssille niin lippua vaan rintaan mitä kieliä puhut. Jos et tarpeeksi hyvin osaa ja lipun otat niin itse siinä vaan saat hävetä asiakkaan edessä jos et sitten kykenekään puhumaan. Samoin jos joudut kuuluttamaan.

        Miten se englanti testataan siellä haastattelussa? :)


      • Inenglish
        Ksksbsvalla kirjoitti:

        Miten se englanti testataan siellä haastattelussa? :)

        Puhumalla eli kieli vaihtuu ja haastattelu jatkuu.


    • Abc0

      Tarvitseeko edelleen voimassa olevista työsuhteistakin todistuksen? En haluaisi vielä työpaikassani kertoa hakevani uutta työtä siltä varalta etten pääsekään.

      • musca

        Olettaisin, että työsopimus riittää. Itse en halua nykyisessä työssäni asiasta vielä kertoa.


    • Jänskättää

      Hei kysmys teille kanssa siskot/veljet, miten "harjoittelette/valmistaudutte" yksilöhaastatteluun?

      Itse olen lukenut paljon yritystietoa Finnairista ja treenannut kieliä siltä varalta että testataan muutakin kuin englanti... :)

      • Ldnsvalslshsbl

        Joo no ei ne varmaan muita kieliä testaa, kuin niitä mitä cv ja hakemukseen olet laittanut... Ja tuskin yksilöhaastattelussa kysellään yrityksestä, se oli ryhmiksissä se.


      • Alexeidos

        Eihän ryhmähaastatteluissa kysytty juuri mitään yrityksestä vaan yleisesti ottaen alasta.

        Kyllä aika monessa haastattelussa kysytään, että mitä sä tiedät meistä? Pitäähän hakijan tietää ja osoittaa mihin organisaatioon hän on hakeutumassa. Joten en usko yrityksen perustietojen olevan haitaksi hakijalle.


    • pettynyt.mmmmmmmmmmmm

      J. Toivola ei palkkaa miehiä hallintoon, eikä ainakaan HR:ään lainkaan. Se on tasa-arvoa.

      • Kannattaahuudellavalheit

        Ja se liittyi tähän cabin crew rekryyn?
        Mihin "faktasi" edes perustuu?


    • Eiolekehumista

      Kokelas - 4kk 1179,66€
      4kk - 2v 1379,92€
      2v - 4v 1498,08€
      4v - 6v 1607,58€
      6v - 8v 1730,08€
      8v - 1819,38€

      Siinä uuden tes:in palkat

      • Eiootottaa

        Siis KAHDEKSAN työvuoden jälkeen palkka alle 2000 euroa ?! Joo lisät sitä ja lisät tätä mut onhan toi silti ihan naurettavaa... :D


      • musca

        hupsista.....eli neljä ekaa työvuotta onkin heikompi palkka, kuin vanha tes ja sitten taas korottuu verrattuna vanhaan. Tarkoittaako, että ikälisiä ei enää 8:n vuoden jälkeen kerry? Mistä löysit uuden tiedon?


    • öaöalalaalalddksjsjdf

      Hei osaako joku kertoa tarkemmin työtunneista? 110 h / kk on ilmeisesti yleensä soppari? Pitääkö 110 h sisällään vain lentotunnit vai myös työajan ennen lentoa ja sen jälkeen? Entä päivystystunnit?

      • 900tuntia

        Eiköhän tuo 110h sisällä kaiken, jos pelkkiä lentotunteja niin vuositasolla tunnit tulisi täyteen todella nopeasti.


      • FlightAttendant

        110h sisältää lentotunnit.

        Ei cabin crewlla ole töitä lentojen ulkopuolella. Pois lukien päivystys. Ennen lentoa kokoonnutaan palkattomaan palaveriin, mutta palkka käynnistyy ja päättyy koneen ovien sulkeutumiseen. Kohteessa vietetty aika on luonnollisesti kokonaisuudessaan palkatonta.


    • JanuaryJones

      Hei, osaisiko joku realistisesti sanoa paljonko lisät ovat ja kuinka paljon voi odottaa nettopalkkaa? Esim. jos joku edellisessä rekryssä aloittanut vertailukelpoinen voisi ystävällisesti kertoa toteutuneen mukaan. Suuret kiitokset jo etukäteen.

      • MunOmaLiksa

        Nettona käteen uudella emännällä ka. 1500 € / kk.
        Tollaista mä itse saanut,joskus 1300 € /kk,toisinaan peräti 1800 € /kk.
        Siitä laskin keskiarvon.Kaikki menee mitä tulee,suurin osa vuokraan ja muihin pakollisiin kuluihin.Palkasta ei jää mitään.
        En usko kauan enää jatkavani. Lykkyä kaikille hakijoille.


      • Sädökdb

        Pitääköhän paikkansa että norwegianilla palkka uudella jopa 2500-3000? Outoa että noin iso ero...


      • kejfowie
        MunOmaLiksa kirjoitti:

        Nettona käteen uudella emännällä ka. 1500 € / kk.
        Tollaista mä itse saanut,joskus 1300 € /kk,toisinaan peräti 1800 € /kk.
        Siitä laskin keskiarvon.Kaikki menee mitä tulee,suurin osa vuokraan ja muihin pakollisiin kuluihin.Palkasta ei jää mitään.
        En usko kauan enää jatkavani. Lykkyä kaikille hakijoille.

        Ihan mielenkiinnosta kysyisin bruttosummia? Jos on itsellä ammatinvaihto edessä, uskoisin oman veroprosenttini tipahtavan alemmas, kun kulujakin tulisi jonkin verran, kun kauempaa kävisin töissä... Mutta kyllähän tuohon on muutakin toimintaa sivuun suunniteltava. Mahdollistavatko työvuorot esim. pienimuotoisen yrittäjyyden siinä sivussa? En osaa ajatella tämän olevan ainut toimeentulon lähde. On tuo palkka sen verran pieni.


    • Yyhhyyhk

      Onko missään mainittu, koska kurssit järjestetään? Onkohan mahdollista lykätä myöhäisempään ajankohtaan kurssin aloittamista, jos ensimmäiset kurssit alkavat jo esim. helmikuussa? Vai pitääkö sitten vain kieltäytyä paikasta, ja hakea uudelleen myöhemmin..

      • jfwoie

        Olen kuullut, että ryhmiä alkaa myös maaliskuussa.


    • Aaaaaaaaaaaghjvff

      Monts on jatkossa?

    • Alexeidos

      Tuo palkka on kyllä pettymys. Pitänee harkita menenkö edes haastatteluun vaikka jatkossa olenkin. Työttömänäkin tienaa melkein enemmän. En olisi voinut kuvitella, että useidenkin työvuosien päästä palkka jäisi alle 3000 euroon. Pitänee alkaa vastavalmistuneena insinöörinä etsimään sen alan töitä. Shame, olisi duunia kiinnostanut. :(

    • Kiinnostelee

      Ihan hullua, että norskilla uudella työntekijällä parempi palkka, kuin finskillä yli 8 vuotta lentäneellä...
      Itseäni on pyydetty emiratesille lentämään (tuttu siellä töissä..) ja pieni palkka aloittelevilla (verottomana about 800 lisät) mietitytti, mutta toisaalta asuminen ja liikkuminen olisi Dubaissa ilmaista (yhtiö maksaa) ja muutenkin parempi yhtiö ja edut.
      Voipi olla, että muutto lämpimään edessä :) ei tuo finskin 1000 e palkka pahemmin houkuttele :D

      • Kiinnostelee

        Palkka siis verovapaana..... :D


      • PyydettyTöihin

        Suako on "pyydetty" Emiratesille töihin lentoemännäksi. Kutsukortinko sait?
        Sinne haetaan aivan kuten muualle ja käydään useissa eri haastatteluissa ja kurssi on pitkä,sekä pilkuntarkka.


    • Öööhmitäss

      110h/kk on kyllä todella vähän. Jos ajateltaisi 8h päiviä, se olisi karkeasti 14 työpäivää kuussa, mutta näissä töissä yksi vuoro voi venyä pidemmäksi, joten eikö 110h/kk tule äkkiä täyteen??

      • Alexeidos

        Aika paljon tulisi kuulemma alkuun niiden 3-5 kaukolennon/kk päälle ns. jämävuoroja, eli lyhempiä päiviä mistä ei kerry päivärahoja tai suuremmin lisiä. Juuri nuo lyhyet päivät saa sen 110h riittämään?


    • Karutotuuspäinkasvoja

      Jos joudut aloittamaan pohjalta eli ei aiempaa kokemusta niin Finnair maksaa huonointen Suomessa. Kaikki muut yhtiöt joilla suomalaista Cabiinia maksaa paremmin. Valitettavaa :/
      Ja kommentti aiempaan viestiin. 8 vuoden jälkeen ei palkka nouse enempää.

    • lentoon17

      Tässä kun on seurannut palkkakeskusteluja niin tulin kyllä itse siihen tulokseen, että käyn haastattelussa, mutta jos ei ole mahdollisuutta lykätä aloitusta esim syksyn kurssille, niin aloitan norwegianin kurssin :)
      Itsellä tällä hetkellä vähän huono tilanne, niin ei oikein ole mahdollista aloittaa vielä keväällä finnairin 2kk palkatonta kurssia, odotella mahdollisesti kuukausia töiden alkua, ja töiden alettua elää 1200-1600 eurolla/kk..
      Finnair olisi ollut muuten ykkösvalintani, mutta norwegianin palkka on ratkaiseva tekijä. Lisäksi norskilla on puolet lyhyempi kurssi, ja työt alkavat heti, toisin kuin finnairilla voi kurssin jälkeen joutua odottelemaan kuukausia.

      Tsemppiä kaikille jatkossa oleville!

    • lentomatkustaja

      Sivullisena ihmettelen, että miksi ihmeessä kukaan haluaa lentoemännäksi noin naurettavilla palkoilla. Onhan siinä työssä kansainvälinen ilmapiiri, mutta nykyaikana edut on karsittu aivan minimiin, eikä vanhasta loistosta ole paljon jäljellä...

      Eikä työ nyt lopulta ole mitään ruusuilla tanssimista. Elimistö on aika kovilla moisessa hommassa.

      • lentomatkustaja

        Ihan vaan korrelaationa. Itse tein jo nuorena kaupanmyyjä-kloppina ennen opiskeluaikoja kuukausitiliä noin 1700 - 2000 € (riippuen hieman vuoroista, lisistä ja ylitöistä, sekä provikoista) ilman mitään pohjakoulutusta ja työkokemusta.

        Kyllä alottelevilla lentoemoilla on huonot palkat finskillä. Aivan naurettavan huonot palkat.


    • linkkiii

      Onko kenelläkään linkkiä uuteen TES:siin?

    • Eijatk00n

      Mulle tulisi työmatkaa 200km per päivä, niin noilla palkoilla ei kyllä paljon juhlita... tuntuu typerältä ajella moisia matkoja sitten lyhyiden työpäivien vuoksi jos kerta meille jaellaan vaan jotain jämävuoroja..

      • Apuaaaaa

        Apua, 200 km työmatka 😳


      • Lsajvsösslsvbs

        Ymmärtäisin 200 km työmatkan, jos olisit johtajana jossakin isossa firmassa isolla palkalla (vähintään viisinumeroinen), mutta tuolla palkalla lentoemona Finnairilla... Eih...


      • Jepjepjepjepjepj

        Jos 110h/kk toteutuisi järkevästi, nii silloin en näkisi ongelmaa. Mutta jos päivät on esim maanantai 4h, tiistai 4h, keskiviikko 16h, perjantai 4h niin hohhoijaa.


      • Kshahalsjaval
        Jepjepjepjepjepj kirjoitti:

        Jos 110h/kk toteutuisi järkevästi, nii silloin en näkisi ongelmaa. Mutta jos päivät on esim maanantai 4h, tiistai 4h, keskiviikko 16h, perjantai 4h niin hohhoijaa.

        No niinpä! :/ tai jos finskillä olisi edes tarjota majoitusta tms..

        Joo en itsekään työttömänä olisi, että sen 200 km matkustaisin työmatkoja jos ei muuta työtä olisi. Mutta en kyllä missään nimessä huonompaan vaihtaisi tuossa tilanteessa. Mikä tuossa palkassa oikeen enää motivoi? 🤔 Edutkaan ei päätä huimaa.
        On tosi kurjaa, moni hyvä varmasti jättää paikan ottamatta tuon huonon palkan takia.


      • Eitaidaollaworthit
        Kshahalsjaval kirjoitti:

        No niinpä! :/ tai jos finskillä olisi edes tarjota majoitusta tms..

        Joo en itsekään työttömänä olisi, että sen 200 km matkustaisin työmatkoja jos ei muuta työtä olisi. Mutta en kyllä missään nimessä huonompaan vaihtaisi tuossa tilanteessa. Mikä tuossa palkassa oikeen enää motivoi? 🤔 Edutkaan ei päätä huimaa.
        On tosi kurjaa, moni hyvä varmasti jättää paikan ottamatta tuon huonon palkan takia.

        Niinpä.. Tienaan nyt yrittäjänä päälle 2000e kuussa, työmatkaa alle 20km ja saan päättää omista työpäivistäni. Pistää miettimään.


    • Palkkapapapapapapap

      Ajatellen työtuntien määrää, niin onhan tuo palkka ihan kohtuullinen. Jos tekisi 40-tuntista työviikkoa, niin koeajan jälkeen peruspalkka olisi 2000 e. Vaan tunteja on huomattavasti vähemmän.

      Tuskin olen ainut, jota "huono" ja "naurettava" palkka ei haittaa? Tulisin sillä toimeen ihan hyvin, ja se riittää mulle :)

      • Ghghghggg

        Asutko vielä vanhemmillasi? :D


      • Abovetheclouds

        Minä en myöskään murehdi palkasta tai palkattomasta kurssista. Olen ollut koko työ ikäni ulkomailla duunissa missä palkkani on ollut n. 600-800e luokkaa ja asun Suomessa ollessani vanhempieni vierastalossa josta olisi 4km matka lentokentälle. Tämä työ ei kiinnost palkan takia vaan kokemuksen. Toivottavasti nähdään kurssilla!


      • Hjkjhfh
        Abovetheclouds kirjoitti:

        Minä en myöskään murehdi palkasta tai palkattomasta kurssista. Olen ollut koko työ ikäni ulkomailla duunissa missä palkkani on ollut n. 600-800e luokkaa ja asun Suomessa ollessani vanhempieni vierastalossa josta olisi 4km matka lentokentälle. Tämä työ ei kiinnost palkan takia vaan kokemuksen. Toivottavasti nähdään kurssilla!

        Kermaperse.


      • Lssbbsvskslalaö
        Abovetheclouds kirjoitti:

        Minä en myöskään murehdi palkasta tai palkattomasta kurssista. Olen ollut koko työ ikäni ulkomailla duunissa missä palkkani on ollut n. 600-800e luokkaa ja asun Suomessa ollessani vanhempieni vierastalossa josta olisi 4km matka lentokentälle. Tämä työ ei kiinnost palkan takia vaan kokemuksen. Toivottavasti nähdään kurssilla!

        No siis hyvä sulle. :)

        Kyllä se palkka vaan suurinta osaa kiinnostaa, katsos suurin osa aikuisista EI asu vanhempiensa luona....


      • Hinppa

        En mäkään murehdi, mulla on tuttuja uusien emojen joukossa jotka pärjää ja viel lyhentää lainoja yms. Ja 110 h on sen verta vähän et jos on mahis niin voi tehdä jotain toista työtä ohessa, se on ihan mahdollista kun vapaata sen verran paljon. Ja ei ole mitään jämälentoja, kaukolentoja on kyl enemmän ku yks per kuukausi.


      • Eiainakaukoja

        Se kyllä riippuu ihan siitä mitä lentoja listalle sattuu tulemaan. Itse olen ns "kaukoryhmässä" ja tammikuun listalle ei tullut ainuttakaan kaukolentoa. 16 päivää pelkkiä Euroopan kääntyviä :/


      • Mitennnn
        Hinppa kirjoitti:

        En mäkään murehdi, mulla on tuttuja uusien emojen joukossa jotka pärjää ja viel lyhentää lainoja yms. Ja 110 h on sen verta vähän et jos on mahis niin voi tehdä jotain toista työtä ohessa, se on ihan mahdollista kun vapaata sen verran paljon. Ja ei ole mitään jämälentoja, kaukolentoja on kyl enemmän ku yks per kuukausi.

        Onko sulla kavereita FINNAIRILLA? Ei siellä omia lentoja valita, eikä todellakaan joka kuulle saa edes kaukoja. Vuokratyötäkö kaupan kassalla he sitten toisena työnään tekevät vai miten, kun ei ole säännölliset työajat lentoemoilla?


      • Kellievaan

        Juurikin näin! Mahdollisen toisen työn sovittaminen siihen rinnalle ei todellakaan ole mikään piece of cake. Vaikka kuinka sijoitat kuusi vapaapäivääsi toiveittesi mukaisesti niin löydätkö työnantajan joka pystyy palkkaamaan niin epäsäännöllisin vuoroin? Täytyy olla megahyvä työvuorosuunnittelu siinä yrityksessä.


      • Jaaaaaaaaa
        Ghghghggg kirjoitti:

        Asutko vielä vanhemmillasi? :D

        En asu, entäs sinä? :) Muutin pois 16-vuotiaana. Helsingissä olen asunut yli 7 vuotta ja tullut toimeen oikein mainiosti pienilläkin tuloilla. Rahaa on jäänyt myös mm. matkustamiseen.

        Kaikkien elämäntyyliin tai -tilanteeseen tuo palkka ei tietysti sovi, mikä on kurjaa, mutta minkä sille mahtaa. Turha kenenkään kiukutella niille, joille pienehkö palkka ei ole ongelma.


      • Hinppa
        Mitennnn kirjoitti:

        Onko sulla kavereita FINNAIRILLA? Ei siellä omia lentoja valita, eikä todellakaan joka kuulle saa edes kaukoja. Vuokratyötäkö kaupan kassalla he sitten toisena työnään tekevät vai miten, kun ei ole säännölliset työajat lentoemoilla?

        Mulla on todellakin kavereita Finnairilla ja ainakin heille on riittäny kaukoja ihan hyvin :) mutta joo, jokainen tekee omat valintansa. Jos joku ei palkan takia lähe tähän niin ymmärrän senkin. Tsemppiä tasapuolisesti kaikille oli valinta mikä tahansa!


      • Hinppa
        Hinppa kirjoitti:

        Mulla on todellakin kavereita Finnairilla ja ainakin heille on riittäny kaukoja ihan hyvin :) mutta joo, jokainen tekee omat valintansa. Jos joku ei palkan takia lähe tähän niin ymmärrän senkin. Tsemppiä tasapuolisesti kaikille oli valinta mikä tahansa!

        Niin ja tosiaan he eivät tee muuta työtä edes :)


      • Roshanna
        Hinppa kirjoitti:

        Niin ja tosiaan he eivät tee muuta työtä edes :)

        Näin sivusta seuranneena kuullostaa kyllä aika mielenkiintoiselta. :)

        Jos miettii, että palkka asettuu n. 1500 euron tuntumaan mediaani keskivuosiansioilla. Siitä verot pois.

        PK-seudun vuokrat ja laskut, niin käteen jää n. 400-500 kk.

        Tietty jos pystyy elämään perustoimeentuloa vastaavan rahan kanssa niin ok. :)

        Itse työssäni tällä hetkellä kirjanpidossa jää käteen n.1300 kk.

        En ole ketään tuomitsemaan, mutta kauas pitkäkantoinen ajattelumalli ei noilla tuloilla voi olla toimeentulon kannalta. Ei paljoa reissussa syödä muuta kuin nuudelia. :/


      • Roshanna
        Jaaaaaaaaa kirjoitti:

        En asu, entäs sinä? :) Muutin pois 16-vuotiaana. Helsingissä olen asunut yli 7 vuotta ja tullut toimeen oikein mainiosti pienilläkin tuloilla. Rahaa on jäänyt myös mm. matkustamiseen.

        Kaikkien elämäntyyliin tai -tilanteeseen tuo palkka ei tietysti sovi, mikä on kurjaa, mutta minkä sille mahtaa. Turha kenenkään kiukutella niille, joille pienehkö palkka ei ole ongelma.

        Jos omillasi asut tällä hetkellä stadissa, niin ihmettelen kovasti miten saat säästöön alle 1700 egen kk palkalla vielä lomia varten. Huh Huh.


      • TeollisuusalueenMaja
        Abovetheclouds kirjoitti:

        Minä en myöskään murehdi palkasta tai palkattomasta kurssista. Olen ollut koko työ ikäni ulkomailla duunissa missä palkkani on ollut n. 600-800e luokkaa ja asun Suomessa ollessani vanhempieni vierastalossa josta olisi 4km matka lentokentälle. Tämä työ ei kiinnost palkan takia vaan kokemuksen. Toivottavasti nähdään kurssilla!

        Vierastalo ja matkaa lentoasemalle 4 km. Niin lähellä lentoasemaa on teollisuusaluetta ja pellolle kyhättyjä leikkimökin näköisiä torppia.
        Kirjoittaja kirjoitti itsensä pussiin.
        MUUAAHHHHAAAA


      • HelsinkiVantaa
        TeollisuusalueenMaja kirjoitti:

        Vierastalo ja matkaa lentoasemalle 4 km. Niin lähellä lentoasemaa on teollisuusaluetta ja pellolle kyhättyjä leikkimökin näköisiä torppia.
        Kirjoittaja kirjoitti itsensä pussiin.
        MUUAAHHHHAAAA

        En tiedä missä tuo mainittu vierastalo on, mutta oletko koskaan käynyt lentoasemalla tai edes Vantaalla? Siinä 4 km säteellä on yksi melkein 10 000 asukkaan kaupunginosa...


      • Sheriliaa
        HelsinkiVantaa kirjoitti:

        En tiedä missä tuo mainittu vierastalo on, mutta oletko koskaan käynyt lentoasemalla tai edes Vantaalla? Siinä 4 km säteellä on yksi melkein 10 000 asukkaan kaupunginosa...

        Jossa vuokrat eivät yllä stadin tasolle, mutta lentoemännän palkkoihin nähden ne ovat kohtuuttomat. Mä en tiiä mitä mä teen. :(

        Ihan hirvee hinku ois päästä, jos nyt ees pääsee.. ..mutta toisaalta, mä meen konkurssiin. :(


      • TeollisuusalueenMaja
        HelsinkiVantaa kirjoitti:

        En tiedä missä tuo mainittu vierastalo on, mutta oletko koskaan käynyt lentoasemalla tai edes Vantaalla? Siinä 4 km säteellä on yksi melkein 10 000 asukkaan kaupunginosa...

        Käyn aina lentoasemalla kun olen menossa töihin (lentokoneeseen).
        Lähelläkään lentoasemaa ei ole sellaista ja sen tasoluokan aluetta missä olisi talojen yhteydessä juuri niitä ns. vierastaloja ja juuri sillä nimellä.
        Kyllä ne vierastalot löytyvät arvoalueilta jotka ovat kaukana lentoasemalta,ei vierastalo nimellä olevia rakennuksia löydy lentoaseman lähellä olevista lähiöistä.
        Asioista kannattaa käyttää niiden oikeita nimiä ja termejä.


      • Kermaperselusikkasyvällä
        Lssbbsvskslalaö kirjoitti:

        No siis hyvä sulle. :)

        Kyllä se palkka vaan suurinta osaa kiinnostaa, katsos suurin osa aikuisista EI asu vanhempiensa luona....

        No sit kantsii varmaa miettiä vittu jotai muuta duunia ku tällästä mis saat palkaksi lämmintä kättä ja siivota yrjöä :) just saying


    • Ymmärrättehän nyt ihmiset hyvät, että se 110H/kk ei sisällä ns. "odottelutunteja". Sinulla voi olla esim. 12 h lento, jonka jälkeen "joudut lepäämään 12 h kohteessa", jota ei lasketa palkkaan ennen kuin lennät takaisin.

      • Kellievaan

        Niin siis mihin tämä nyt liittyi? Eiköhän jokainen tämän ole tiennyt.


    • Asddduuu

      Eikös ne layoverit ole ihan vapaa-aikaa, palkatonta juu mutta hei, kaukokohteessa ja hyvässä hotellissa! Tämä motivoi mua, mahdollisuus päästä paikkoihin. Liksa on mielestäni Semi kohtuullinen vs. työtunnit 110h! Itselläni työmatkaa kertyisi lentokentälle n. 150 km/ suunta. Ostaisin tosin pääkaupunkiseudulta lisäksi jonkin pienen lepokaksion, jossa olisin lyhyet vuorovälit. Joudun tekemään tämän lisälainalla, mutta kai sitä jotenkin selviäisi.Pidemmät välit ajaisin kotiin.

      • Roshanna

        Kaikkia hakijoitahan uudet paikat, hyvät hotellit ja nähtävyydet motivoi. :)

        Oletko laskenut auki tuon velkamäärän suhteutettuna tuloihin ja sitä kautta maksukykyyn/elämiseen?

        Itse pohdin aivan samaa nyt viimeisen viikon. Asun vajaan. 40 km päässä millä juuri ja juuri ehtisin päivystysvuorolla annettuun tunnin aikamääreeseen töihin nipin napin.

        Joudun vakavasti pohtimaan onko työ järkevää ottaa vastaan. :(


      • MaRiliee
        Roshanna kirjoitti:

        Kaikkia hakijoitahan uudet paikat, hyvät hotellit ja nähtävyydet motivoi. :)

        Oletko laskenut auki tuon velkamäärän suhteutettuna tuloihin ja sitä kautta maksukykyyn/elämiseen?

        Itse pohdin aivan samaa nyt viimeisen viikon. Asun vajaan. 40 km päässä millä juuri ja juuri ehtisin päivystysvuorolla annettuun tunnin aikamääreeseen töihin nipin napin.

        Joudun vakavasti pohtimaan onko työ järkevää ottaa vastaan. :(

        Eikö nimenomaan se yksi suurimmista irtisanomisista niin koeajalla kuin vakituisessa virassa johdu koeajalla joko päivystysvuoron dissaamisesta tai alkoholista kun ovat puhalluttaneet ennen kaukolennolta paluuta? Korjatkaa lentäneet jos olen väärässä?


    • Lentänyt

      Mä en usko, että kukaan täällä "pilkallaan" ihmettelee, kuinka joku pärjää tuolla palkalla. Minusta ainakin on hyvä, että asioista puhutaan, jottei se tule ihmisille yllätyksenä.

      Itse olen tehnyt lentoemännän töitä aiemmin, joten ala sekä työ on tuttua. MINÄ (ei tarkoita, etteikö joku muu pystyisi) en olisi pystynyt työn ohella tehdä toista työtä. Ne 8-11 vapaapäivää/kk kotimaassa, niinä halusin levätä ja tehdä kaikkea muuta, kuin töitä. En myöskään olisi lentojen ohelle jaksanut ottaa toista työtä, eikä se olisi muuttuvien työvuorojen takia onnistunutkaan.

      Nyt olen siinä pisteessä, etten tiedä, menenkö yksilöhaastatteluun. Saisin 4v kokemuksen palkan, mutta se tulisi riittämään juuri ja juuri vain VÄLTTÄMÄTTÖMIIN kuluihini.. En myöskään viitsi irtisanoutua työpaikastani, jos työt ei alakaan heti kurssin jälkeen. Säästöilläni pärjäisin palkatta about 2 kk, koska niistähän pitää jäädä rahaa tulevaisuuttakin varten, kun palkka on niin alhainen. En tosiaan edes tiedä, mitä tällä viestillä haen takaa, tekee vaan hyvä avautua näistä asioista, kun tiedän että moni teistäkin varmaan samanlaisia pohtii...

      • Alexeidos

        Kirjoitit mielestäni oikein hyvin ja purkavasti. Arvostan. Et ole yksin pohdintasi kanssa vaikka aiempaa kokemusta omaatkin alalta. :)

        Näin stuertti ehdokkaana pohdin myös näitä samoja kuvioita. Ei tää helppoa ole päättää.


      • Alexeidos

        Jäi vielä puuttumaan edellisestä, "säästöt riittää välttämättömiin kuluihin".

        Se on todellakin näin. Ellet asu vanhempiesi luona tai saa rikkailta vanhemmilta todella rahakasta avustusta, ei ole mitää mahdollisuuksia pärjätä pitkässä juoksussa. Alle puolen vuoden on kusessa.

        Tämä siis kaaviona näin laskenta-insinöörin matematiikalla edellyttäen, että asuu pk-seudulla.


      • ThiaNhoora

        Heh. :) Taloushallinto särähti korvaani.

        Pätevästi kirjoitettu. Laskin alle esimerkin kirjanpitäjänä:

        Bruttomediaanipalkka: 1550

        KIKUT
        Vuokra: 600
        Sähkö: 20
        Vesi: 15
        Vakuutus: 20
        Puhelin: 35
        Kampaaja: 35

        MUKUT
        Ruoka: 420
        Talous/siivous: 20
        Hygienia/kauneus: 35
        Matkustus: 35

        PROFIT

        = 320

        Eipä noilla rahoilla paljoa laukkuja shoppailla. :/


      • Vdaaa

        Just.

        Eli käyttörahaa jää käteen 11 euroa per päivä.

        Ja daa. Taidan jättää haun tähän.

        Onnea kaikille teille kuitenkin ketkä valmistutte. :)


      • AnniiiinaP
        Vdaaa kirjoitti:

        Just.

        Eli käyttörahaa jää käteen 11 euroa per päivä.

        Ja daa. Taidan jättää haun tähän.

        Onnea kaikille teille kuitenkin ketkä valmistutte. :)

        Miekii päätin keskeyttää nyt jo ennen yksilöhaastatteluja kun katsoin tuota laskelmaa ja vertasin sitä omiin kuluihini.

        Varmasti hieno työ, mutta en tahdo ajaa itseäni velkahelvettiin.


    • SSSheidivaan

      Onko oikeasti kaikki hakijat PK-seudulta?

      Itse olen Lahdesta ja tuo tunnin sisällä puhelusta lennolle päivystysvuorossa kuullostaa kyllä aika tekemättömälle. Onko muita ulkopaikkakuntalaisia? :/

    • Mirtsuliini

      Nyt on mukava seurata, kun aikuiset puhuu.

      Taisi pissikset tippua jo ykkös medissä pois. :D

    • Eksuaaa

      Kyllä on ulkopaikkakuntalaisia! Saiskosen uuden tes-linkin uudelleen tänne, pistää todella huolestuttaan toimeentulo.

      • SSSheidivaan

        Eipä se uusin vissiin linkity muille kuin SLSY:n jäsenille salasanan takaa? Ihme keräilyä. Mutta kuulemma siinä ei juuri muuta muuttunut kuin nuo palkkaluokat jotka ylempänä viestiketjussa. Pari ekaa vuotta palkat nousi ja loppuina vuosina laskee. Jos ne nyt enää voi laskea tuosta. :D


      • Letstakeamoment

        En taida mennä koko haastatteluun. Haen ennemmin kouluun ja opiskelen rahakkaamman ammatin. Näillä mainituilla tuloilla ei voi elää ilman esimerkiksi varakkaampaa puolisoa.

        Miettikää skenaario: Lukiosta valmistunut menee emoksi, tienaa köyhyysrajalla ja hyvällä tuurilla löytää itselleen varakkaamman miehen, otetaan asuntolaina ja tehdään 3 lasta. Mies ottaa ja lähtee. Jäljelle jää 3 elätettävää lasta, asuntolaina ja 45-vuotias ainoastaan lukion käynyt lentoemo. Kannattaisiko nyt ajatella pidemmälle elämässä. Työtähän oikeasti tehdään myös rahan vuoksi - hienoa jos on motivaatiota ja innostusta, mutta kannattaa asettaa elämän realiteetit kasaan. Hinnat nousevat joka vuosi, mutta nämä palkat eivät ja voin vannoa, että vuosien saatossa saattaa hieman motivaatio laskea ja elämä tympäistä.

        Jokainen tekee, kuten parhaaksi näkee ja onnea siihen. Tämä oli yksi näkökulma - minun mielipide, sallikaa se. Ja ainiin, suosittelen lukemaan:

        http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000001694131.html


      • NoCanDooo
        Letstakeamoment kirjoitti:

        En taida mennä koko haastatteluun. Haen ennemmin kouluun ja opiskelen rahakkaamman ammatin. Näillä mainituilla tuloilla ei voi elää ilman esimerkiksi varakkaampaa puolisoa.

        Miettikää skenaario: Lukiosta valmistunut menee emoksi, tienaa köyhyysrajalla ja hyvällä tuurilla löytää itselleen varakkaamman miehen, otetaan asuntolaina ja tehdään 3 lasta. Mies ottaa ja lähtee. Jäljelle jää 3 elätettävää lasta, asuntolaina ja 45-vuotias ainoastaan lukion käynyt lentoemo. Kannattaisiko nyt ajatella pidemmälle elämässä. Työtähän oikeasti tehdään myös rahan vuoksi - hienoa jos on motivaatiota ja innostusta, mutta kannattaa asettaa elämän realiteetit kasaan. Hinnat nousevat joka vuosi, mutta nämä palkat eivät ja voin vannoa, että vuosien saatossa saattaa hieman motivaatio laskea ja elämä tympäistä.

        Jokainen tekee, kuten parhaaksi näkee ja onnea siihen. Tämä oli yksi näkökulma - minun mielipide, sallikaa se. Ja ainiin, suosittelen lukemaan:

        http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000001694131.html

        On pakko kompata.

        Ei löydy kultalusikkaa pepusta joten pakko on luovuttaa ja keskeyttää haku. :(

        Tuo palkkaus on mielestäni jopa EPÄINHIMILLINEN suhteutettuna kotimaamme kulurakenteeseen.


      • Tulevaemo21v

        Multa löytyy se kultalusikka pepusta, mutta kyllä mä silti itse omat menoni kustannan :D on vaan opetettu rahankäyttöä


      • Hölömöö
        Tulevaemo21v kirjoitti:

        Multa löytyy se kultalusikka pepusta, mutta kyllä mä silti itse omat menoni kustannan :D on vaan opetettu rahankäyttöä

        Miten rahankäytön opettelulla on mitään tekemistä KESTÄMÄTTÖMÄN kulurakenteen kanssa? ..valoja päälle.
        :D


      • Heinyttaas

        Rahankäyttöä, hah.
        -asunto
        -(auto, monilla pitkä työmatka)
        -ruoka
        -muut ihan pakolliset laskut (sähkö, vesi, vakuutukset)

        Et vaan millään saa maksettua kaikkea velkaantumatta vaikka käyttäisit mitä matematiikkaa. Sama kun yrittäisit muuttaa Dubaihin sadalla eurolla. Ei vain ole REALISTISTA.


      • Tulevaemo21v

        Noh, olen tehnyt töitä 14 v asti ja ollut erittäin säästeliäs sijoittanut fiksusti. Joten kyllä, rahankäyttöni mahdollistaisi työskentelyn lentoemäntänä, noilla palkoilla.


      • Tulevaemo21v

        Lisätään, että asun kivistössä, joten matkakuluihinkaan ei tule menemään seutulippua enemmän rahaa kuussa.


      • Hölömöö
        Tulevaemo21v kirjoitti:

        Noh, olen tehnyt töitä 14 v asti ja ollut erittäin säästeliäs sijoittanut fiksusti. Joten kyllä, rahankäyttöni mahdollistaisi työskentelyn lentoemäntänä, noilla palkoilla.

        Niin SÄÄSTÖSI mahdollistaisivat työn teon jonkin aikaa, mutta nekin loppuu jossain vaiheessa ellei pappa riennä apuun.

        Ilman säästöjäsi et kykenisi sinäkään millään matemaattisella yhtälöllä tulemaan tuolla toimeen pk-seudulle hintatasolla.

        Jälleen valoja päälle!


    • Eikannatakaikkeensuostua

      Palkat tulevat vain ja ainoastaan tippumaan kun kaikki 20-30-vuotiaat haluavat olla glamouremoja. Jos kukaan ei haluaisi enää hakea tätä työtä ja alentua moisiin huuhaapalkkoihin, olisi yhtiön pakko miettiä palkat ylöspäin. Niin kauan kun tyttelit sinisilmäisinä nielevät nämä palkat "koska pääsevät intohimosta lentämään metallisukkulaan" tullaan palkkoja ja ehtoja vain polkemaan.

      Nyt vähän vastarintaa hei.

    • Ssoe

      Minäkin taidan ottaa ilolla Norskin kurssipaikan vastaan enkä jää finskin paikkaa haikailemaan. Taidan jättää kokonaan menemättä yksilöhaastatteluun, ei ole tahtoa elää kädestä suuhun. Onnea kaikille jatkaville ja hyvää uutta vuotta 😊

      • Happynewyears

        Täällä myös yksi joka keskeyttää haun.

        Palkka on liian nöyryyttävä.

        Mukavaa uutta vuotta silti kaikille! :)


      • Jensku901
        Happynewyears kirjoitti:

        Täällä myös yksi joka keskeyttää haun.

        Palkka on liian nöyryyttävä.

        Mukavaa uutta vuotta silti kaikille! :)

        Päätin samoin.


    • Streamvisionary

      Ohhoh!

      Ajattelin kirjoittaa fiiliksistä ja siitä, että jätän leikin kesken, mutta näemmä "muutama" muukin oli jo ehtinyt kirjoittaa. Aikamoista katoa näyttää käyvän. Se ei sinällään ole ihme. Palkka on ihmisarvoa alentavaa luokkaa.

      Mukavaa uutta vuotta! :)

      • MissLucy

        Täällä yksi lisää myös lopettaneista.

        Ei löydy rikasta miestä rinnalta joka avustaisi elämisessä. En tuolla palkalla pärjäisi Helsingissä asuvana.


      • Huhhhuh

        Ihmisarvoa alentavaa? Tajuan sen, että palkan pienuutta ihmetellään, mutta eikö tuo mene vähän yli :D

        Ihmetyttää vihjailut siitä, että pitäisi olla rikas perhe tai rikas mies, jotta palkalla voisi pk-seudulla pärjätä. En tiedä missä kuplassa elätte, mutta ei kaikilla ole välttämättömät menot 1500 euroa kuukaudessa.


      • Alyssazz
        Huhhhuh kirjoitti:

        Ihmisarvoa alentavaa? Tajuan sen, että palkan pienuutta ihmetellään, mutta eikö tuo mene vähän yli :D

        Ihmetyttää vihjailut siitä, että pitäisi olla rikas perhe tai rikas mies, jotta palkalla voisi pk-seudulla pärjätä. En tiedä missä kuplassa elätte, mutta ei kaikilla ole välttämättömät menot 1500 euroa kuukaudessa.

        Jos luet ylempää viestiketjusta sen missä joku oli laskenut auki palkasta menevät välttämättömät menot niin huomaat, että kyllä ne pk-seudulla yksin asuvalla on juuri tuon n. 1500.

        Käteen ei jää juuri mitään niiden jälkeen.


    • Lentooon123

      Voiko joku lentävästä kertoa paljonko on ollut minimi ja maksimi palkka mitä olet tienannut tänä vuonna?

      • Laminee34

        Mulla taitaa bruttona olla korkein 1870 ja matalin joku 1350. Keskipalkka asettuu varmaan 1450-1500 välille.

        n. tonni kuussa hävitään kilpailijoille.


      • Dreamer300
        Laminee34 kirjoitti:

        Mulla taitaa bruttona olla korkein 1870 ja matalin joku 1350. Keskipalkka asettuu varmaan 1450-1500 välille.

        n. tonni kuussa hävitään kilpailijoille.

        Siis bruttona noin vähän? Tosta verot pois vielä? Paljon päivärahat?


      • Kssvvslsalvaal

        Siis mä en käsitä näitä palkkoja! Miten HALPALENTOYHTIÖ Norwegian tarjoaa puolet parempaa palkkaa, kuin "arvostettu" Finnair? Ketä ne sinne töihin haluaa, nuoria ja tyhmiä? Tämä nuori(20 v), mutta EI tyhmä jättää haun kesken ja hakee muihin yhtiöihin


      • Laminee

        Siis brutto tarkoittaa jo verotettuna (netto on veroton. :) )

        Päivärahat sisältyy tuohon mukaan.


      • Einäinnn
        Laminee kirjoitti:

        Siis brutto tarkoittaa jo verotettuna (netto on veroton. :) )

        Päivärahat sisältyy tuohon mukaan.

        Netto on se, kun kulut jo vähennetty... Brutto ennen veroja :)


      • qrtyuiopå
        Kssvvslsalvaal kirjoitti:

        Siis mä en käsitä näitä palkkoja! Miten HALPALENTOYHTIÖ Norwegian tarjoaa puolet parempaa palkkaa, kuin "arvostettu" Finnair? Ketä ne sinne töihin haluaa, nuoria ja tyhmiä? Tämä nuori(20 v), mutta EI tyhmä jättää haun kesken ja hakee muihin yhtiöihin

        Palkat on helppoa pitää alhaalla kun hakijoita niin jäätävä määrä :( Ja aina joku suostuu tollakin liksalla töihin...


      • Ehkäjoskusparempiliksa

        Siinä 1350-1600 välillä on pyörinyt käteenjäävä palkka päivärahoineen. Olen saanut myös todella huonosti kaukolentoja :/


      • Milläprosentilla
        Laminee34 kirjoitti:

        Mulla taitaa bruttona olla korkein 1870 ja matalin joku 1350. Keskipalkka asettuu varmaan 1450-1500 välille.

        n. tonni kuussa hävitään kilpailijoille.

        Kiinnostaisi tietää veroprosentti :)


    • Laminee34

      Sori mä ite sekoilen täällä. :D Vähän jumittaa vielä eilinen päässä.

      Tarkoitin juu nettopalkkaa lukemissani. Eli verotettua palkkaa. Lukemat sisältää verottomat päivärahat.

      Anteeksi sekoilun. :)

      • Kslsjsvsjsöjshsh

        Heh, virheitä sattuu :)

        Mutta joo, noh vähän parempihan tuo on kerta on nettotuloja, muttei silti 1300-1500 e riitä kattamaan edes välttämättömiä menojani :( eikä voi olettaa, että tulot olisi sen korkeampia....


    • Säälittävää

      Kuten täällä jo aiemmin on sanottu niin ilman useamman vuoden lentokokemusta, ei palkalla kyllä pärjää. Itse kanssa valitsen Norwegianin!

    • Harmillista

      Peruin hetki sitten aikani haastatteluun.

    • Helppopäätöslopulta

      Mäkin peruin oman haastatteluni just.

      Ei ole mitään järkeä ottaa paikkaa vastaan vaikka sen saisikin. Kuten joku kirjoitti "kädestä suuhun" ei kiinnosta.

      Paska palkka.

    • Palkkatessmitäää

      Siis aivan naurettavaa miten palkat voi olla näin surkeat!!!!!!! Mistä uusi tess löytyy?

    • harmittaahirveästi

      älytöntä... Tiesin että palkka on pieni, mutta kuvittelin käteen jäävän 1800-2400 kuussa joka olisi ollut ok.. tolla liksalla en yksinkertaisesti pärjää pitkässä juoksussa, kesätyönä tms varmaan olisi kiva kokemus mutta pitkäaikainen ura?! Surettaa...

      Luulisi että joku media kohta tähän tarttuu koska yleinen käsitys on palkkojen olevan Finskillä paljon parempi, ainakin omassa tuttavapiirissä. Olen nähnyt uutisia joissa mainostettu mediaanipalkkojen olevan paaaaljon parempia, mutta tähän lasketaan tietenkin vanhoilla soppareilla olevat pitkän työkokemuksen omistavat henkilöt mukaan.. Jotain uutisia on tullut toki luettua myös kuinka emo häpeää 1500 palkkaansa, mutta monien mieleen siitä huolimatta iskostunut että Finnairilla olisi erittäin hyvät palkat myös uusilla cabin henkilöillä...

      En halua pahoittaa haussa jatkavien mieliä, puran vain omat mietteeni ja pettymykseni tänne ja jätän haun kesken. Vaikka kuinka ko työ kiinnostaisi.. Omasta kulurakenteesta varmasti myös kiinni ja kyllä ihmiset tuollakin rahalla elää, eli tsemppiä hakuun kaikille :)

      • HuonoVaihtoehto

        Hyvin harva ihminen tuolla rahalla elää.

        Kesken jäi nyt minultakin. En alennu tuohon hintaan.


    • Siltitulevaemo

      No mutta hei, jos täällä vielä on joku muu kun mä menossa yksilöihin niin kertokaahan fiiliksiä :) Tsemppiä kaikille kovasti!

      • JustJooSilleen

        Paskat on fiilikset.


      • Experienceä

        Mä meen käymään niissä yksilöissä ihan vaan sen takia, että saan reeniä vastaavista haastatteluista.

        Jos valitaan niin en mene kurssille, koska palkka...


    • ghfgfgjh

      Lisäinfoa tuli terveystarkastuksesta. Kalliiksihan tää tulee... Täytyy ainakin lainata jostain että saan nuo kulut katettua. Eri asia sitten millä ne maksaa takaisin jos palkka ei riitä juuri mihinkään....

    • Eiootottaa

      Joo en ole ennen joutunut työhöntulotarkastusta maksamaan. Siihen vielä päälle PALKATON koulutus, sekä kulut univormuista jne.

      Mihin halpalentoyhtiöön ollaan haettu?!

      • Orjatyövoimaa

        Lähetin tästä palkkafiaskosta kaikkiin suurimpiin lehtiin ja medioihin uutisvinkit.

        Tämä on jo niin naurettavaa.

        Lopetan oman hakuprosessin tähän enkä tule jatkossa lentämään Finnairilla edes asiakkaana. Ihan puistattaa koko yritys.


    • Mhmhmhmm

      Rupesi hiukan epäilyttämään tää koko hakuprosessi. Terveystarkastukseen tulee omakustanteisesti otattaa kaikki verikokeet ym. tulokset... en oo ennen vastaavaan törmännyt. En usko että kovin halpaa puuhaa noiden kaikkien kokeiden ottaminen on. Varasin aiemmin kuitenkin varmuudeksi yksilöhaastatteluajan, mutta pitää vielä harkita haluanko niihin osallistua. Aiemmin oli aivan innoissani tästä mutta nyt alkanut viime aikoina huolet ja murheet kaatua niskaan. Huojentavaa kuulla että muillakin täällä hieman samoja fiiliksiä.

    • voifinnair

      Tuo juuri tullut sähköposti terveystarkastuksen kustannuksista oli viimeinen pisara. Ei tässä ole mitään järkeä. Onnea kaikille jatkajille ja kesken jättäneille. Kuljimme tämän verran matkaa yhdessä. Minäkin jätän kesken.

      • Sivustaseuraaja45

        Kiinnostaisi noi kustannukset terveystarkastuksesta. Kuinka suuret ne siis Finnairin mukaan on?


    • Sasasassssss

      Onko vanhojen emojen palkat myös huonot vai saitko he pitää paremmat vanhat palkkansa. Siis onko eri vai sama taulukko käytössä. Perun haastattelun jos joudun tukeen huonommalla taulukolla samaa työtä.

      • efwfefeewf

        Vanhoilla emoilla on omat palkkansa.


      • Reilupelionperseestä

        Kyllähän tämä asettaa uudet aloittavat eriarvoiseen koiran asemaan.

        Sama työ ja lähes puolta pienempi palkka. Koita siinä sitten hymyillä työkaverille.

        Mulle riitti tämä haku.


    • Oqiauquqjqnqlsmsns

      Riittääkö oma kannasta tulostetut potilaskertomukset? Voiko joku lentävästä kertoa onko tullut jotain terveysongelmia työn aloittamisen jälkeen? Kiitos.

      • Ksnsbsbslslsb

        Ei riitä omakannasta tulostetut, vaan ne pitää pyytää jokaiselta hoitaneelta taholta erikseen.... siksi voi tulla kiire niitä hankkia


      • Medmedmedmed

        Mulla ei ole käyntihistoriaa.. en sit vaan toimita mitäänkö?


      • skdfjlkfsjfksd

        No sitten ei sulla siellä kannassakaan ole mitään tulostettavaa? Kaikki potilasdokumentit sinua hoitaneilta tahoilta, leimalla ja allekirjoituksella varustettuna...


      • FaDaa

        Jos tilaat ne dokumentit nyt niin nipin napin ehdit. Kannattaa kysyä jatkoaikaa finskiltä, mitä tuskin myönnetään, mutta silti..


    • HuolestunutLentävä

      Älkää nyt hyvät nuoret neidit olko liian sinisilmäisiä tai bimboja ja anna höynäyttää itseänne puolta pienemmällä palkalla töihin. Vähän itsekunnioitusta peräänkuuluttaisin. :/

      Teette itseänne ajatellen kardinaali munauksen. Aika moni tulee velkaantumaan ja pahasti.

    • Aftgalleygreetings

      Olen lentänyt 8 vuotta. Ansiotulot jää tänä vuonna hiukan alle 30 000e. Palkkaa ja päivärahoja tulee enemmän jos lentää kaukoa, mutta listat vaihtelevat. Kuukausivaihtelu palkassa saattaa olla jopa 800e.

      Kun aloitin alalla eri yhtiössä palkkani oli vielä alhaisempi kuin nykyiset Finnairin alimmat palkkaluokat.

      • Pöyristyttävää

        Eli jos miettii, että 8 vuoden kokemuksella palkka on tuo, niin siitä voi jokainen päätellä kuinka minimalistinen palkka on vasta aloittavilla. :/

        Ei monella kestä perse. Ei varmasti. :/


      • Aftgalleygreetings

        Tähän 30 000e tulee siis vielä päivärahat verottomana päälle. Työtunnit n. 110h kuussa. Palkka nousee kyllä kun muutaman vuoden jaksaa sinnitellä ja power-ryhmässä kaukopainotteisella listalla saa enemmän lisiä. Toki elämäntilanne ei ole sama kaikilla, parikymppisenä pärjää pienellä rahalla kun taas perheellisenä ei. Suomessa ei missään yhtiössä Norweginia lukuunottamatta ole HYVÄ palkka aloittelijana. Norskilla on määräaikaisia sopimuksia.


      • Kiinnostunutolen

        Kertoisitko kiltti lisää tästä power-ryhmästä? Paljonko kaukolentoja ja pääseekö ryhmään uudetkin? :)

        Onko työtunnit yhtä kuin lentotunnit? Lasketaanko briiffaus työtunteihin? Entä päivystys? Paljonko on päivystystä ja voiko työvuorot muuttua jos päivystyksestä joutuukin vaikka kaukolennolle ja seuraavana päivänä olisikin joku toinen lento, vai miten päivystys toimii?


      • Aftgalleygreetings

        Power-ryhmässä voidaan suunnitella euroopan lento kaukolennon alle edeltävänä päivänä ja on muutenkin löyhemmät TES rajoitukset koskien esim. yötyön määrää (sitä tulee lähes aina kaukolennoilta), kaukolentojen välinen aika on lyhyempi (normaalissa listassa kauko on 8 vrk välein). Power-ryhmäläisille pyritään suunnittelemaan enemmän kaukoa n. 3 kuussa ja muutama eurooppa väliin, mutta ryhmään kuuluminen ei takaa yhtään mitään. Työaika alkaa check in ajasta (eurooppa tuntia ennen lentoa, kauko 1h15min) ja päättyy 25min lennon laskeutumisen jälkeen. Päivystys lasketaan työtunteihin ja kaukolennoille lähdetään neljän päivän päivystykseltä, tai sitten sinulle voi tulla neljä euroopan lentoa.


      • Kiitoskiiitos

        Kiitos vastauksesta! :)


    • Prioriteetitkuntoon

      Minäkin päätin suosiolla valita Norwegianin ja jättää tän Finskin haun.

      Näin jälkikäteen ihan naurattaa minkä vuoksi edes pohdin Finnairia vaihtoehtona. :D

      Nyt jää tulevaisuudessa palkasta edes vähän millä reissussa shoppaillakkin. Finnairilla shoppailut jääkin sitten nuudelien ostoon kohteessa.

      Mukavaa alkanutta vuotta jokatapauksessa kaikille. :)

    • Lentämäään

      Ois pitänyt hakea Norskille 😭 Noh seuraavassa haussa sitten... Jätän menemättä yksilöhaastatteluun.

      • Kainuunrinsessa

        Veit sanat suustani. :(

        Minäkin keskeytän. Ei ole järkeä Kajaanista asti matkustaa, kun tietää mihin ahdinkoon työssä joutuisi. Harmittaa, kun niin pitkään olin alasta haaveillut ja ehdin jo innostua.

        Näin ne haaveet vaan kaatui tällä erää. Jatkossa Norwegianin haut ovat ainoat mihin kiinnitän edes huomion.


    • Onkoeroja

      Millainen tuo Norwegianin sopimus on? Myös sen 110h/kk?

      • Enemmäntunteja

        Semmoinen 160h/kk on normaali Norwegianilla.


      • kloklopå

        tunneista en tiedä mutta näin oli kommentoitu toisella palstalla; "Helou! Joku kyseli millainen on tavanomainen rosteri. Vapaapäiviä on 12kpl/kuukausi ja tavanomaisesti töitä tehdään 5 töitä 3 vapaata -sykleissä. Toki poiketen niin että nuo 12 vapaata aina mahtuvat yhden kalenterikuukauden sisään. Kuudesta peräkkäisestä työpäivästä voi halutessaan kieltäytyä, mutta kuudennesta päivästä maksetaan tuntuva erilliskorvaus, joten kannattaa miettiä kieltäytyykö. Kuuden työpäivän jälkeen on myös aina oltava neljä vapaapäivää. "


      • GodDamnIt

        Just. Sopimus on kuin paratiisista verrattuna Finnairin orja-pahviin.

        Kiva kun en tajunnut tuota Norwegian in aiemmin. :(

        Finnairin hakua en jatka jo pelkistä itsekunnioitus syistä.


    • apua00

      Saako uuden rokotekortin jostain?

      • Ihanoikeestikkohäh

        Oletko nyt AIVAN varma, että haluat alle köyhyysrajan palkalla tuonne töihin?

        Mun käsityksen mukaan sen saa ihan TK:sta :)


    • Vainko110

      Siis eikö finskillä ole 120h/kk???

      • Stellaliina

        110h/kk.


      • Hjkffgjl

        Palkka on aliarvoinen. Vaikkakin kyseessä osa-aikatyö, on tuohon epäsäännöllisyyteen aika mahdoton löytää mitään muuta työpaikkaa ohelle.


    • hjkhjk

      Ei mennyt Finnairin rekry ihan nappiin, kun kaikki on nyt menossa Norwegianille. Tietää myös kumpaa lentoyhtiötä haluaa itse jatkossa kannattaa asiakkaana!

      • Emäntä29

        Niin, no kyllä ne hakijoista kelpuuttaa sitten vähän huonompiakin sisään.

        Aina löytyy isosta joukosta tarpeeksi tyhmiä jotka tajuavat vasta vuoden päästä tehneensä virheen kun tulee perintätoimistot ja ulosotot perästä. Tää on niin nähty..


      • Anjatäti

        Jep. Kokemuksen syvällä rintaäänellä tiedän, että asia on juuri näin.

        Moni tosi hyvä tyttö kenen kanssa on ollut kunnia saada työskennellä on joutunut lopettamaan kun on talous pettänyt. On tullut häätöjä vuokrarästeistä yms. Säästöjä tulee olla mikäli alalle mielii.


    • Ksnsbavskskwlwjs

      Miten yksilöhaastattelut? Mitä kysytään? Suomeksi vai englanniksi?

      Entä lääkärintarkastus, pitääkö olla alasti?

      • Dfggjjhh

        No mitäpä luulet? :D


      • Mkjvgfkkh
        Dfggjjhh kirjoitti:

        No mitäpä luulet? :D

        ? Niin?


      • Ffgghgd

        No alasti ei tarvitse olla ja kysytään molemmilla kielillä. :D


      • Mfndnzbzbz
        Ffgghgd kirjoitti:

        No alasti ei tarvitse olla ja kysytään molemmilla kielillä. :D

        Ok, pohdin vaan kun eikö siellä vielä tatuoinnit katsota. Mulla ei siis tatuointeja, vaan lävistys intiimialueilla niin pohdin sitä alastomuutta - en sitä haluaisi vieraille näyttää...


      • Hjkllöjg

        Eikö nämä käyty jo läpi Med 1 vaiheessa. Mikäli ei näkyviä ei ole haitaksi.

        Itse tosin jätän palkkauksen vuoksi leikin kesken, vaikka todennäköisesti paikan saisinkin.

        Mieti nyt vielä. Onnea jatkoon anyway. :)


      • Ksksvsvsv
        Hjkllöjg kirjoitti:

        Eikö nämä käyty jo läpi Med 1 vaiheessa. Mikäli ei näkyviä ei ole haitaksi.

        Itse tosin jätän palkkauksen vuoksi leikin kesken, vaikka todennäköisesti paikan saisinkin.

        Mieti nyt vielä. Onnea jatkoon anyway. :)

        Kiitos, mutta otan paikan kyllä vastaan, jos sen saan!


      • Halooohey

        Ylimielinen!


      • Raindaylover

        Och Pappa betalar. :)


      • Tyhmiäolette

        Hei valoja nyt päälle. Ihminen on YLIMIELINEN jos ottaa työpaikan vastaan? Mikä hitto teitä vaivaa? Mielumminko makoilisin verovaroin himassa? Kasvakaa aikuiseksi surkimukset.


      • Tyhmiäolette
        Tyhmiäolette kirjoitti:

        Hei valoja nyt päälle. Ihminen on YLIMIELINEN jos ottaa työpaikan vastaan? Mikä hitto teitä vaivaa? Mielumminko makoilisin verovaroin himassa? Kasvakaa aikuiseksi surkimukset.

        Ja kuullaa isäni tai äitini TAI KUKAAN MUUKAAN ei maksa senttiäkään elämästäni. Joten turha haukkua muita, joilla mahdollisuus ottaa vastaan tämä työ. Ei se meidän vika ole.


      • Periytyvääkö
        Tyhmiäolette kirjoitti:

        Ja kuullaa isäni tai äitini TAI KUKAAN MUUKAAN ei maksa senttiäkään elämästäni. Joten turha haukkua muita, joilla mahdollisuus ottaa vastaan tämä työ. Ei se meidän vika ole.

        Ai mikä vika?

        Tyhmyys vai? Mahdollisuus meillä kaikilla hakijoilla on varmasti ottaa työ vastaan. Eri asia on kuka on niin tyhmä, että sen ottaa.

        Kukaan ei varmasti työttömyyttä tahdo, mutta moni meistä hakijoista ajattelee myös järjellä niitä työpaikkoja joita on saatavilla.


      • huhhhhhh
        Periytyvääkö kirjoitti:

        Ai mikä vika?

        Tyhmyys vai? Mahdollisuus meillä kaikilla hakijoilla on varmasti ottaa työ vastaan. Eri asia on kuka on niin tyhmä, että sen ottaa.

        Kukaan ei varmasti työttömyyttä tahdo, mutta moni meistä hakijoista ajattelee myös järjellä niitä työpaikkoja joita on saatavilla.

        Eli paikan vastaanottava on ylimielinen?? Mikä teillä viiraa päässä....


    • Finnairhalppis

      Kuinkakohan monta on enää menossa? 😂

      • Streamvisionary

        Vain ne ketkä eivät hoksanneet Norskia & vajaat. :D


    • Jdlsuy

      Itselleni tuo Finnairin tuntimäärä sopii vallan mainiosti :) Ohella voi loistavasti tehdä työtä, jota voi tehdä ajasta ja paikasta riippumatta. Ainoana tulonlähteenä varmastikin arveluttaa.

      Norwegianilla tienaa kuukaudessa enemmän, onhan tuntejakin 50h/kk enemmän.

      Tsemppiä kaikille päätöksien tekoon! :)

      • Mikäköhän

        Eli mikä tämä duuni on? Joku bloggaus? Escort? 😂


      • Einytihan
        Mikäköhän kirjoitti:

        Eli mikä tämä duuni on? Joku bloggaus? Escort? 😂

        Hehhee, ei nyt ihan 😂 Verkostomarkkinointia 😊


      • IhanAikuistenOikeesti

        Verkostomarkkinoinnilla :D :D :D


      • tadaatadaa

        Mulle kanssa sopii paremmin, kuin hyvin pienemmät tuntimäärät. Itse en jaksaisi rankkaa vuorotyötä tehdä täysillä tunneilla. Nyt duuni, jossa 150h/kk ja samankaltainen vuorotyö, kuin lentotyö. Tsemppiä siis Norskilaisille, ei oo helppoa 160h/kk. Nyt tosin teen lyhennettynä, koska en jaksa täyttä listaa. Työmäärän nähden Finskin palkka on siis ihan ok. N.10€/h on kuulkaa aika sama, mitä PAM:in aloituspalkka on. Ja työ ei kuitenkaan loppujen lopuksi ole kovin kummoista...
        Lentokentällä on paljon duuneja, joissa voi tehdä pätkävuoroja. ;)
        Olen siis laskeskellut, että pärjään tuolla palkalla just, jos niikseen tulee. Ja ei, mieheni ei elätä minua ja kaksi lastakin löytyy ja asuntolainaa. Se on vaan siitä kiinni, mihin on tottunut ja millaiset menot itse kullakin on.


      • UskomattomanHauskaa
        tadaatadaa kirjoitti:

        Mulle kanssa sopii paremmin, kuin hyvin pienemmät tuntimäärät. Itse en jaksaisi rankkaa vuorotyötä tehdä täysillä tunneilla. Nyt duuni, jossa 150h/kk ja samankaltainen vuorotyö, kuin lentotyö. Tsemppiä siis Norskilaisille, ei oo helppoa 160h/kk. Nyt tosin teen lyhennettynä, koska en jaksa täyttä listaa. Työmäärän nähden Finskin palkka on siis ihan ok. N.10€/h on kuulkaa aika sama, mitä PAM:in aloituspalkka on. Ja työ ei kuitenkaan loppujen lopuksi ole kovin kummoista...
        Lentokentällä on paljon duuneja, joissa voi tehdä pätkävuoroja. ;)
        Olen siis laskeskellut, että pärjään tuolla palkalla just, jos niikseen tulee. Ja ei, mieheni ei elätä minua ja kaksi lastakin löytyy ja asuntolainaa. Se on vaan siitä kiinni, mihin on tottunut ja millaiset menot itse kullakin on.

        "Lentökentällä on paljon duuneja joissa voi tehdä pätkävuoroja" :D

        "kaksi lastakin löytyy ja asuntolaina"

        Tää on jopa stand up-komiikkaan rinnastettavissa. Aivan mahtavaa komiikkaa! :)


      • kloklopå
        tadaatadaa kirjoitti:

        Mulle kanssa sopii paremmin, kuin hyvin pienemmät tuntimäärät. Itse en jaksaisi rankkaa vuorotyötä tehdä täysillä tunneilla. Nyt duuni, jossa 150h/kk ja samankaltainen vuorotyö, kuin lentotyö. Tsemppiä siis Norskilaisille, ei oo helppoa 160h/kk. Nyt tosin teen lyhennettynä, koska en jaksa täyttä listaa. Työmäärän nähden Finskin palkka on siis ihan ok. N.10€/h on kuulkaa aika sama, mitä PAM:in aloituspalkka on. Ja työ ei kuitenkaan loppujen lopuksi ole kovin kummoista...
        Lentokentällä on paljon duuneja, joissa voi tehdä pätkävuoroja. ;)
        Olen siis laskeskellut, että pärjään tuolla palkalla just, jos niikseen tulee. Ja ei, mieheni ei elätä minua ja kaksi lastakin löytyy ja asuntolainaa. Se on vaan siitä kiinni, mihin on tottunut ja millaiset menot itse kullakin on.

        En itse pidä tuota Norskin hommaa niin kauhean pahana, luin aikaisempia juttuja; 5pv töitä ja 3 vapaata (ei 1pv vapaita lainkaan), halutessaan saa kunnon korvauksesta tehdä sen 6pv jolloin aina seuraa 4pv vapaa. Kuulemma aina joko aamua tai iltaa työvk, ei sekaisin. 160h/4 viikkoa on normi 8h/pv 5pv viikolla. Lennot Eurooppaa Kanaria & Dubai joten ihan kauheita aikaerorasituksia ei tule, kuten pidemmiltä kaukolennoilta.


      • OotkoVähänDaiju

        Nyt pakko naurujen jäljiltä kommentoida, että käytköhän sä ihan täysillä?

        Sä ensin dissaat Finnairia mille minäkin nauroin, mutta lopulta käännyitkin Norskia puolustavaksi.

        Joku ÄO tulisi olla hakukriteereissä. :D


      • kloklopå
        OotkoVähänDaiju kirjoitti:

        Nyt pakko naurujen jäljiltä kommentoida, että käytköhän sä ihan täysillä?

        Sä ensin dissaat Finnairia mille minäkin nauroin, mutta lopulta käännyitkin Norskia puolustavaksi.

        Joku ÄO tulisi olla hakukriteereissä. :D

        Hetkinen, nyt missasin jotain? Olen palstalla joo aikaisemmin miettinyt Finskiä mutta nyt kuitenkin kaatumassa Norskille. Missä olen Finskiä dissannut? Kertonut vain faktoja. Sekoitatko mut nyt johonkin toiseen tyyppiin? Mun eka kommentti oli tähän caseen vasta pohdinta Norskin tunneista.


    • flyingelli

      mäkin kävin lukaisemassa toista palstaa jossa Norskin työntekijä kirjoittaa

      "Peruspalkan lisäksi maksetaan tuntipalkka jokaisesta työtunnista. Työehtosopimus on oikeasti todella hyvä.
      Työssäjaksamisen kannalta on hyvää, että meillä ei ole ollenkaan "ykkösvapaita". Minimi vapaa on aina kaksi päivää putkeen.
      Kesätyöntekijät ovat lähes poikkeuksetta saaneet jatkaa vakituisella sopimuksella. Joko ensimmäisen tai sitten seuraavan kesän jälkeen.
      Palkka ilman aiempaa lentokokemusta on koeajan jälkeen bruttona n.3000 päivärahat. "

      thats it, myös minä sanon heipat Finskille...

      • NinniPeel

        Luin saman ja sain vahvistuksen kysymyksiini samoista asioista myös Norwegianin rekrystä.

        Ihan sääliksi käy näitä Finnairin haussa jatkavia. :( Ihan oikeasti käy.


    • Harkinnassahaku

      Mites nuo rokotukset, en usko et mulla on kaikki voimassa kai ne voi ottaa vasta sit jos/kun terveystarkastus menee muilta osin läpi? Ei oo kaiheesti järkee alkaa etukäteen ottaa kun on yli 100e/rokote 😯.
      Jos potilastiedoiks ei riitä se et tulostaa omakannasta, niin mistä ne saa?

      Osaako joku sanoa päivityksestä, onko sitä joka kk ja jos on niin monta pv? Just ja just ehdin ehkä tunnissa kentälle.
      Entä taksi jos työt alkaa jo esim.klo 4? Eihän silloin oo julkista liikennettä, korvaako finnair?

      • tietäjätietää

        Pyydät sinua hoitaneilta tahoilta potilasasiakirjasi. Siis kaikilta 2 v aikana hoitaneilta. Esim työterveys, terveyskeskus, yksityinen niin pyydät heiltä kaikilta asiakirjasi :)


      • musca

        Taksin saa ennen kuutta alkaviin vuoroihin, en tosin muista, mikä on se kilometri raja, jonka firma korvaa. Siis, jos asut liian kaukana, niin oma auto ainoa vaihtoehto. Sama käytäntö tosin taitaa olla muillakin yhtiöillä.
        Twinrixin hinta apteekissa on n.55€ ja se kertaa kolme. Itse meinasin soitella etukäteen terveyskeskukseen ja kysyä saanko sitä kautta siihen reseptin ja pistoshan laitetaan siellä, ei pitäisi kunnallisessa maksaa itse rokotuksen laitto. Kalliimmaksi tulee mun mielestä noi labrat ja lääkärintarkastukset. Ei oo halpaa lystiä.


      • JepJep12345678
        musca kirjoitti:

        Taksin saa ennen kuutta alkaviin vuoroihin, en tosin muista, mikä on se kilometri raja, jonka firma korvaa. Siis, jos asut liian kaukana, niin oma auto ainoa vaihtoehto. Sama käytäntö tosin taitaa olla muillakin yhtiöillä.
        Twinrixin hinta apteekissa on n.55€ ja se kertaa kolme. Itse meinasin soitella etukäteen terveyskeskukseen ja kysyä saanko sitä kautta siihen reseptin ja pistoshan laitetaan siellä, ei pitäisi kunnallisessa maksaa itse rokotuksen laitto. Kalliimmaksi tulee mun mielestä noi labrat ja lääkärintarkastukset. Ei oo halpaa lystiä.

        Naurettavaa, että hakija maksaa oman työterveystarkastuksensa. :D


      • musca

        On se minustakin naurettavaa... Mutta olen päätökseni tehnyt, jos haastattelusta jatkoon vielä menen.


      • Vadsfhkk
        musca kirjoitti:

        On se minustakin naurettavaa... Mutta olen päätökseni tehnyt, jos haastattelusta jatkoon vielä menen.

        Toivon sydämestäni arvon neitonen kannaltasi parasta, ettet jatkaisi.

        Et oikeasti tahdo itsellesi tilannetta jossa ajaudut taloudellisiin ongelmiin.


    • Norskinemo

      Huh, eksyin norskikeskustelusta tänne. En voi käsittää, kuinka vanhemmiksi ja viisaammiksi itseään tituleeraavat suorastaan HAUKKUVAT nuorempia/innokkaampia.
      Itse siis pääsin norskille, enkä edes finnairille hakenut, taustalla oli puhtaasti taloudelliset syyt. Toki kaukokohteet houkutti, mutta ITSE en pystyisi elää finnairin palkoilla. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että finnairille hakevat olisi yhtään tyhmempiä. AINA on parempi tehdä töitä, kun olla kotona tekemättä mitään. Itse valmistuin juuri ammattikorkeasta ja kyllä tuo finnairinkin palkka sen opintotuella elämisen voittaa (Elin sen 4 v tuilla ja hyvin kuulkaa pärjäsi, yli 1000 e palkka siihen nähden on luksusta). Itselläni vaan asuntolaina painaa päälle, joten siksi en finnairille hakenut.

      En vaan käsitä, kuinka kehtaatte purkaa pettymystänne sellaisiin, joilla on mahdollista ottaa finnairilta paikka vastaan. Jos osaa suhteuttaa kulunsa palkkaan, niin mikäs siinä.

      • Tulevafinskiläinen

        Ihanaa, kun joku miettii samoja juttuja kuin minä... Eiköhän jokainen meistä tee juuri sen oikean päätöksen omalta osaltaan <3 On se sitten Norwegian tai Finnair tai jotain muuta.


      • JoannaEiTykkää

        Itsekin yliopistotutkinnon geologian maisterina ajattelin hakea töitä, koska lukemani ala ei juuri tarjoa työpaikkoja maamme sisältä ja ulkomailtakin ne virat ovat harvassa.

        Tuo kommenttisi siitä, kuinka tulisi suhteuttaa palkkansa kuluihin on mielestäni aika ontuva.

        Tosiasia on, että pk-seudulla ei yksinkertaisesti pärjää yksinasuvana mikäli nettotulot jäävät alle 1400 euron. Täten mielestäni kommenteissa esiintyvät mielipiteet ovat hyvinkin valideja ja järkeviä.

        KUKAAN yksin pk-seudulla asuva sinkkunainen ei pärjää tuolla palkalla ilman avustusta perheeltä tai puolisolta. Se on hyvin yksinkertainen fakta.


      • JohannaStenSten
        Tulevafinskiläinen kirjoitti:

        Ihanaa, kun joku miettii samoja juttuja kuin minä... Eiköhän jokainen meistä tee juuri sen oikean päätöksen omalta osaltaan <3 On se sitten Norwegian tai Finnair tai jotain muuta.

        Ihquu <3 :D :D

        Me Norskilla nauretaan teille ja teidän palkoille. :D :D


      • Hopesofinskiläinen
        JoannaEiTykkää kirjoitti:

        Itsekin yliopistotutkinnon geologian maisterina ajattelin hakea töitä, koska lukemani ala ei juuri tarjoa työpaikkoja maamme sisältä ja ulkomailtakin ne virat ovat harvassa.

        Tuo kommenttisi siitä, kuinka tulisi suhteuttaa palkkansa kuluihin on mielestäni aika ontuva.

        Tosiasia on, että pk-seudulla ei yksinkertaisesti pärjää yksinasuvana mikäli nettotulot jäävät alle 1400 euron. Täten mielestäni kommenteissa esiintyvät mielipiteet ovat hyvinkin valideja ja järkeviä.

        KUKAAN yksin pk-seudulla asuva sinkkunainen ei pärjää tuolla palkalla ilman avustusta perheeltä tai puolisolta. Se on hyvin yksinkertainen fakta.

        Edelleen, kyllä pk seudulla voi elää edullisestikin. Itse elän edelleen yksiössä, 20 min junamatkan päässä helsingistä ja vuokra on 460 e/kk. Autoa ei ole, muutkin kulut suht pieniä, joten kyllä, pärjäisin finnairin palkoilla ja aion ottaa paikan, jos sen saan.


      • Norskinemo
        JohannaStenSten kirjoitti:

        Ihquu <3 :D :D

        Me Norskilla nauretaan teille ja teidän palkoille. :D :D

        No me OIKEASTI norskilaiset emme pilkkaa muiden palkkoja. Olet varmaan hausta tippunut, kun noin katkeria valheita kirjoittelet?


      • HahEtOleTosissasi
        Hopesofinskiläinen kirjoitti:

        Edelleen, kyllä pk seudulla voi elää edullisestikin. Itse elän edelleen yksiössä, 20 min junamatkan päässä helsingistä ja vuokra on 460 e/kk. Autoa ei ole, muutkin kulut suht pieniä, joten kyllä, pärjäisin finnairin palkoilla ja aion ottaa paikan, jos sen saan.

        Eli toimeentulotuen luokkaa oleva n. 500€/kk sopii sinulle hyvin.

        Hienoa jos näin on. :)

        Moni meistä ei tykkää toimeentulotuen kokoisella palkalla elellä, kuten olet ehkä huomannutkin.

        Onnea tulevaan mahdolliseen virkaan. :) :D


      • JohannaStenStenn
        Norskinemo kirjoitti:

        No me OIKEASTI norskilaiset emme pilkkaa muiden palkkoja. Olet varmaan hausta tippunut, kun noin katkeria valheita kirjoittelet?

        Veikkaan, että olen muutaman vuoden pidempään lentänyt yhtiössä kuin sinä.

        Sori, kirjoitin ehkäpä hivenen kärkkäästi. Anteeksi.

        Tosiasiat on silti tosiasioita.


      • Oksettavaaa
        JohannaStenStenn kirjoitti:

        Veikkaan, että olen muutaman vuoden pidempään lentänyt yhtiössä kuin sinä.

        Sori, kirjoitin ehkäpä hivenen kärkkäästi. Anteeksi.

        Tosiasiat on silti tosiasioita.

        Hyi, että aikuinen ihminen kirjoittelee tuohon sävyyn! Taidan jatkossakin välttää halppis-norwegiania, kun henkilökuntakin noin vajaata porukkaa!


      • Muutoksiatulossa
        JohannaStenSten kirjoitti:

        Ihquu <3 :D :D

        Me Norskilla nauretaan teille ja teidän palkoille. :D :D

        Norski laajenee nyt ja maksaa hyvää palkkaa mutta kyllä siihen vielä valitettavasti muutos on tulossa :/


      • OldLadyNorwegian

        Muutos varmaan tuleekin, mutta heillä pätee sama kuin Finnairilla.

        He ketkä sopivat työsopimuksen ennen vaihdosta saavat pitää vanhan palkan.

        Ei kateeksi käy uusia finskin emoja.


      • baghajsjsk
        Hopesofinskiläinen kirjoitti:

        Edelleen, kyllä pk seudulla voi elää edullisestikin. Itse elän edelleen yksiössä, 20 min junamatkan päässä helsingistä ja vuokra on 460 e/kk. Autoa ei ole, muutkin kulut suht pieniä, joten kyllä, pärjäisin finnairin palkoilla ja aion ottaa paikan, jos sen saan.

        Ei tuo pitkässä juoksussa oikein tahdo riittää. Sori vaan.


    • Medmedfinnair

      Tulostan potilaskertomukset kannasta. Miten te muut?

      • Kdjdjdjdj

        Hankin ne minua hoitaneilta lääkärikeskuksilta, kuten kuuluukin. Ne kannasta tulostetut ei kelpaa.


      • Höh123

        Pyysin tänään terveystalosta noita ja sanoivat että tulosta ite. Mistäköhän ne sit saa?


      • Jsjsbsvs
        Höh123 kirjoitti:

        Pyysin tänään terveystalosta noita ja sanoivat että tulosta ite. Mistäköhän ne sit saa?

        Tosi outoa...... Just tänään soitin Aavaan ja menen huomenna allekirjoittamaan lupalappua, jotta voivat luovuttaa mulle kaikki potilasasiakirjat...


      • DaFaa

        Ne maksaa n.120 euroa. Itse eilen katsoin.


      • Teitäkusetetaan
        DaFaa kirjoitti:

        Ne maksaa n.120 euroa. Itse eilen katsoin.

        Ainakin aavalta saan ilmaiseksi kun noudan ne itse. Meillä työterveys terveystalolla ja sieltäkin saan ne ihan ilmaiseksi...


      • Antzsku

        Toivotan kaikille haussa jatkaville tsemppiä ja mukavaa uutta vuotta!

        Itse jätän haun kesken siirtyessäni Norwegianin koulutukseen. Mieluusti olisin tullut Finnairille, mutta Norwegianin tarjoama palkka oli ylivertainen tähän virkaan.

        Tsemii.


      • jhjhffhghjh

        Terveystalosta sai ilman maksua, kun vei netistä tulostetun asiakirjanluovutuslomakkeen sinne henkilökohtaisesti.


    • Rokote

      Onko teillä rokotuskortit? Mulla ei ole tallessa mitään, jolla voisin todistaa, että olen saanut MPR-rokotteen lapsena. Tiedot uudemmista rokotteista löytyy kyllä kun pyydän potilaskertomukset, olen vasta alle pari vuotta sitten uusinut tarvittavat rokotteet ja Twinrixin koko sarja laitettu myös.
      Pitäisiköhän nämä tiedot päivittää rokotuskortille? Miten se onnistuu, hankin kortin ja itse kirjoitan siihen milloin olen minkäkin rokotteen ottanut? :D

    • MiiaTee

      Minäkin päätin harkinnan jälkeen keskeyttää hakemisen.

      Asun Vantaalla lähellä kenttää, mutta yksinkertaisesti ei talous anna myöten tuolla palkalla elää. Vuokra, ruoka ja laskut ylittää jo tuhat euroa niin hyvin vaikeaa on kuvitella uraa alalla. Pysyttäydyn siis nykyisissä toimistohommissa ja elän vähän leveämmin. :)

      Tsemppiä kaikille ketkä jatkatte, toivottavasti pärjäätte. :)

      Miettikää vielä te nuoret tytöt.

    • MsFinski

      Voisikohan joku edellisessä Finskin rekryssä sisääntullut kommentoida työvuoroja, tulotasoa ja yleistä työmoodia niin saataisiin vähän perspektiiviä keskusteluun? On turha verrata vuosia lentäneisiin tai toisessa firmassa työskenteleviin itseään. Kiitos ja onnea kaikille haastatteluun.

    • Finnairille

      Jatketaan täällä :)

    • Hohhoijaaah

      Onko täällä muita haussa jatkavia, joita ei enää huvita lukea koko ketjua? :( Iso osa keskustelusta on vaan kesken jättävien hakijoiden keskustelua siitä, miten naurettava ja nöyryyttävän huono palkka on, ja kuinka sellaiseen palkkaan "alentuvat" ovat tyhmiä bimboja, jotka joutuvat joko ennen pitkää velkakierteeseen tai elelevät isin rahoilla...

      Suhtaudutteko samoin muiden alojen työntekijöihin, joilla on pieni palkka? Että kylläpä ovat tyhmiä, kun tekevät niin huonolla palkalla työtä?

      Onpa onni, että nämä katkerat ja muita haukkuvat hakijat tosiaan jättävät haun kesken, niin ei eivät ainakaan ole tulevia kollegoja. Kaikille muille haun kesken jättäneille, tsemppiä tulevaan :)

      • Pölöjä

        Ja sä itse olet sitä mieltä, että sananvapautta maassamme tulisi ilmeisemmin rajoittaa? :D


      • AnniinaJii

        Arvon HohhOijaah,

        Kertoisitko meille kaikille muillekin lukijoille miten itse ajattelit budjettisi suhteuttaa pk-seudulla siten, että pärjäät?

        Tulot:
        _

        Vuokra:
        Laskut:
        Ruoka:
        Vakuutus:
        Matkakulut:

        Käyttöraha:

        Avaa toki niin me muutkin ehkä kunnioitetaan mielipidettäsi.


      • Hohhoijaaah

        Ei tulisi mielestäni rajoittaa, enkä tiedä miksi niin luulet :) Sananvapaudella on ihan turha selittää huonoa käytöstä ja ylenkatsovaa asennetta.


      • AnniinaJii

        En ota kantaa tuohon sananvapauteen mikä ei minulle kuulu, mutta sitä laskelmaa peräänkuulutan.


      • Olehanhyvä
        AnniinaJii kirjoitti:

        Arvon HohhOijaah,

        Kertoisitko meille kaikille muillekin lukijoille miten itse ajattelit budjettisi suhteuttaa pk-seudulla siten, että pärjäät?

        Tulot:
        _

        Vuokra:
        Laskut:
        Ruoka:
        Vakuutus:
        Matkakulut:

        Käyttöraha:

        Avaa toki niin me muutkin ehkä kunnioitetaan mielipidettäsi.

        Tulot: Uusien emojen viestien perusteella nettona 1400-1800 e

        Jos asuisin tässä asunnossa nyt toisen ihmisen kanssa niin kuin asun:
        Vuokra: 350 e
        Laskut: 70 e
        Vakuutus: 15 e
        Matkakulut: 105 e
        = 540 e ruoka, talous- ja hygieniatarvikkeet noin 200-300 euroa. Nykytilanteessa pakollisiin kuluihin menisi siis noin 800 euroa. Jäisi 600-1000 euroa säästöön tai käyttöön.

        Jos asuisin yksin tässä asunnossa niin vuokra 350 e ja laskut/vakuutukset/muut kulut 50 e = yhteensä noin 1200 e välttämättömiä kuluja. Palkasta jäisi 200-600 euroa säästöön tai käyttöön. Ei paljon, mutta kyllä yksinasuvanakin voi tulla toimeen joutumatta ulosottoon... :D


      • FinnairinLentoemäntä

        Anteeksi,

        Muihin kuluihin tulee laskea myös mm:

        Kampaaja
        Hygienia
        Taloustarvikkeet

        Voin vannoa, että et käy kampaajalla alta 30 euron.

        Sinulla ei todellakaan jää käteen lentoemännän palkoilla yli 12 euroa per päivä.


      • Jennifer33
        FinnairinLentoemäntä kirjoitti:

        Anteeksi,

        Muihin kuluihin tulee laskea myös mm:

        Kampaaja
        Hygienia
        Taloustarvikkeet

        Voin vannoa, että et käy kampaajalla alta 30 euron.

        Sinulla ei todellakaan jää käteen lentoemännän palkoilla yli 12 euroa per päivä.

        Uskomaton laskelma! :D

        Nyt on optimismia kehissä mimmillä. Eikä pienintäkään tietoa todellisuudesta. :)


      • Anna-Marie

        Minäkin just laskeskelin. Luovutan.

        Harmittaa. Suorastaan itkettää. :(

        En voi toteuttaa unelmaani. Pienestä tytöstä haaveilin lentoemännän työstä ja nyt se on kaikki pois. Rahan ei tulisi pyörittää elämää, mutta niin se tekee.


      • Neonsiinä
        FinnairinLentoemäntä kirjoitti:

        Anteeksi,

        Muihin kuluihin tulee laskea myös mm:

        Kampaaja
        Hygienia
        Taloustarvikkeet

        Voin vannoa, että et käy kampaajalla alta 30 euron.

        Sinulla ei todellakaan jää käteen lentoemännän palkoilla yli 12 euroa per päivä.

        Laskin hygienia- ja taloustarvikekulut mukaan pakollisiin kuluihin, lue viesti tarkemmin. Kampaajaa en laskenut, koska kaikki eivät käy kampaajalla, eikä se ole mikään elinehto niin kuin joku tuolla pari viestiä alempana huuteli... Tietysti jos on tottunut maksamaan 100 euroa kuukaudessa kampaajakäynnistä, niin sitten joku varmaan laskee sen omiin pakollisiin kuluihinsa ;)


      • Whaaaaaat
        Neonsiinä kirjoitti:

        Laskin hygienia- ja taloustarvikekulut mukaan pakollisiin kuluihin, lue viesti tarkemmin. Kampaajaa en laskenut, koska kaikki eivät käy kampaajalla, eikä se ole mikään elinehto niin kuin joku tuolla pari viestiä alempana huuteli... Tietysti jos on tottunut maksamaan 100 euroa kuukaudessa kampaajakäynnistä, niin sitten joku varmaan laskee sen omiin pakollisiin kuluihinsa ;)

        Hey come on!

        Mikäli et käy kampaajalla, et kyllä käy Finnairilla töissäkään. Jos ihan rehellisiä ollaan.


    • Xreiba

      Millaisia palkkoja/kuluja teillä oikein on?
      Itse saan nykyään noin 1400 kuussa käteen, asun hgissä, lapsia ja auto on.
      Joka kuussa jää rahaa myös säästöön.
      No kampaajalla käyn noin kerran vuodessa...
      Mutta siis, vaihtaisin todella mielelläni nykyisen tylsähkön duunin lentoemännän hommiin.
      Kuviot tässä haussa, tällä alalla ja kyseisessä firmassa ei tulleet mulle yllätyksenä, silti haluaisin kurssille ja Finskille töihin.

      • ffggsdaf

        Laskeppa kampaajalla 12 kertaa vuodessa, mikä on elinehto alalla. :D


    • lentoemäntä

      Johan on ketju, huh huh!! Finnairin emäntä tässä lukee silmät renkaina mitä juttua täällä on ja kuinka ihme hintoja keksitty esim. virkapuvuille.

      Tervetuloa porukkaan te kaikki läpäisseet! Niin hauskaa ja hullua väkeä ei ole missään, työ on yksinkertaista, mutta eipä tartte jatkaa niitä kotona ja stressata sen jälkeen, kun virkapuvun on ripustanut pukukaappiin. Palkka on koeaikana pieni, mutta sen jälkee nousee pikku hiljaa. Siihen saakka voitte ostaa vaatteet halvalla vaikka Sanghaista. :)
      Ja jos työ ei ole sitä mitä kuvitteli, aina voi mennä muualle tai jatkaa opiskelua. Ja ei-läpäisseet voi kokeilla uudelleen. En päässyt itsekään aikoinani ekalla kerralla, vaan vasta kolmannella ja nyt vuosia takana jo yli 10.

      Onnea kaikille!

      • jjkkllfl

        Tarkennatko:

        "Siihen saakka voitte ostaa vaatteet halvalla vaikka Sanghaista. :)"


      • UskomatontaJopaPaskaa

        Nyt tulee HUIKEETA!!!

        Emo joka puhuu meille HAKEVILLE tuhansien eurojen korkeammalla palkalla!

        Onko HÄN missään vaiheessa edes rekisteröinyt MEIDÄN tulevien palkkaluokitusta?


      • Kohteliaisuus

        Kaikella kunnioituksella, tää kirjoittaja on pienessä hutikassa.

        Toki asiaa, mutta jos yhteisellä päätöksellä sovittais et ei nolata enempää.


      • hhjklfkjjs

        Vitut!!

        Jos nämä nykyiset lentävät ovat noin itseään täynnä he saavat kyllä meistä vertaisensa vastuksen.

        Ken sotaa tahtoo, se löytää sen.


      • RauhaMaanPäällä

        Olkoonkin, että hän saattaa olla kännissä, niin älkäämme alkako humalaista ojentamaan.


    • medminyt

      Soitin työterveyshuoltoon, minulla ei ole käyntejä viim. 2 vuoden aikana. Kait Finnair uskoo suulliseen vastaukseen. Sanoivat työteveyshuollosta, jos ei ole käntejä, eivät mitn lappuja ala kirjoittamaan siitä. Onko kellään muulla samaa tilannetta?

    • Lääkärintarkastus

      Tietääkö joku ihan faktana, että tarkistaako ilmailulääkäri Omakannassa olevat PKV-lääkkeiden reseptit, jos muuten pääsee haussa sinne asti? Minulle on muutaman kerran määrätty nukahtamislääkkeitä ja Diapamia, taitaa estää alalle pääsyn jos ne näkyvät.

      • Nsnsnsösl

        Niistä pitää tottakai itse ilmoittaa ja kyllä, tarkistavat. Jos salaat ja "jäät kiinni" vasta tarkastuksessa, olet automaattisesti ulkona valehtelun takia.
        Jos taas olet ilmoittanut ne ja lääkäri arvioi tilanteesi niin, että voit tehdä työtä, ei mitään hätää. Jos hoitotasapaino ok etkä enää käytä tuollaisia lääkkeitä, ei se välttämättä ole este!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1944
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      79
      1685
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe